Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutomjordiskt
Läst 3740 ggr
siberlina
0

fullmåne

imorgon  är det  fullmåne  igen,bara så  ni vet

Farwuq
0

Oj, då ska jag ut och jaga mina offer.

SkrattandeFlört

mums… mums…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Gahella
0

Jag tänkte på dig idag, siberlina! För du brukar alltid titta in här då det närmar sig fullmåne! Kul "grej" tycker jag…!

Ewerhof
0

Ja, tack för påminnelsen.Skrattande Det behövs för jag märker att jag har svårt att fokusera på saker. Jag har ju till och med startat en blogg här för att skriva lite inre upplevelser. Då är ju det liksom viktigt att kolla inåt också… Obestämd

siberlina
0

ja  man  får    lite  svårt att  fokusera på saker  när  det  blir fullmåne

siberlina
0

va  får ni  för  symptom     när det      blir  fullmåne.hur  känner  ni av det , skulle  va   kul att veta

satori
0

Jag får PMS liknande symptom. Blir lättirriterad, lättare att bli arg, lättare att gråta, ja mer känslig helt enkelt. Sen blir fingrarna svullna och jag får ibland mer 6-lust under fullmåne.

Ewerhof
0

#6 Samma här. Och argumentations hetsig, om jag inte passar mig kör jag på i tron att jag har fullständigt rätt, även om resonemanget spårat ur för längesedan. ;) Oftaast kan jag inte sova om nätterna, typ 3 före 3 efter fullmånen. Ingen större matlust. Och så en känsla av att dagarna tar sig fram i nåt 'disco ljus' liksom hackigt och inget hänger ihop…

Gahella
0

Vilka sköna beskrivningar på fullmåne-energiernaSkämsSkrattande

Det har blivit bättre för mig efter jag var hos den "andliga kirurgen" Gårdbäck. Det är som energierna mer flödar igenom mig nu. Men känner mig fortfarande mosig och lite sliten runt fullmånen.

Gahella
0

Även om vi inte har en samlad meditation härinne, så kanske det är en fin idé om de som kan, tar sig en liten stund på dagen och kopplar upp sig. För det är ju jättemånga som mediterar världen över. Att fokusera den stunden helt på Kärleken och Ljuset, kanske manifistera något vackert som större fred/frid på Jorden!?

Bengt-Olov
0

Har aldrig tidigare förstått det där vad det ska kunna ha för betydelse om det är hel- eller halvmåne… Det har ju bara att göra hur mycket solen skiner på den, har jatg tänkt. Den finns ju där lika väl ändå, och med samma avstånd till oss… Ja, fast har det kanske att göra med just solens reflektion!? Ja, d.v.s. att den reflektion av solens energi som vi får del av vid fullmåne (som kanske DESSUTOM är att ett särskilt slag än det solljus som når jorden DIREKT), är så mycket större än vid nymånar och så!? Ja, eller VAD!?

Gahella
0

Det tycker jag låter som både en faktisk och poetisk skildring av månenergier! Vi vet ju kraften från fullmånen vid flod och ebb t.ex, många kvinnor är ofta mycket känsliga då, fler självmord sker, och i gamla bondepraktikan utlyses varningar då det fanns stor risk för att fröna inte skulle gro. Ja, det var ett litet axplock…Flörtdet finns säkert de som vet mer än jag.

Bengt-Olov
0

:-) Jo, men ATT den har inverkan på livet på jorden, är jag också alldeles övertygad om… Fast det var det här med vad det skulle ha för betydelse hur mycket SOLKEN som den reflekterar, som jag inte har begripit… Ja, vad det ÄR som gör DET…

Gahella
0

Sorry…är lite snurrig av månenergiernaFlörtOM jag nu förstått dig rätt, så blir det ju en starkare energi-källa då månen är helt belyst av solen.

Bengt-Olov
0

Du behöver inte be om ursäkt för någonting här. Ära bara glad att du vill hjälpa till!

Jag kan ju tycka att den lilla energitillströmning från månens solreflex borde vara en så försvinnande liten del i förhållande till all energi vi får av solen DIREKT, att det där inte borde göra något… :-) Fast när det nu faktiskt gör det - vad är orsaken till det!? Blir den energi som vi dagligdags får från MÅNEN (som kanske är väldig stark) hur stor del som solen än lyser på den, FÖRSTÄRKT, genom solreflexen!? 

Nu är jag så där jobbig igen va!? Flört

Gahella
0

Nädå du är inte alls jobbig, du är nyfiken och det är jag också.För det är ju genom att ställa frågor som vi får (varierande) svarFlört

Jag kan endast spåna om detta. Månen består väl av en annan energi, massa, och helt andra ämnen, därav helt olika effekter och energipåslag….kan det va så!?

siberlina
0

jag har  skrivit  upp   i min almenacka    när det    är    full måne   och halv måne , och nu  förstår    jag varför    jag  mår  som jag   gör  när   det  är   fullmåne, det är  skönt   , då tänker  jag att   det  beror    på månen  , och  det är tack  vare    er allihopa   härinne ,jag kom  på detta  för ca  ett  år sen     jag     trodde  alldrig  på   det här  med  månen     förut   , men  nu  gör jag det verkligen,men jag är en  känslig  person   och det är  inte  konstigt   att  jag känner   av den  så  tydligt,,,i sommras    när det  va  helmåne    hade jag    pms   samtidigt    och  det va    ett  helsike    kan jag säga..

satori
0

Ja jag har ofta haft PMS samtidigt som det varit fullmåne och allvarligt funderat på att söka få tabletter för att skjuta upp mensen så de inte infaller samtidigt, för har svår PMS i vanliga fall, men under fullmåne blir jag mordisk nästintill, totalt personlighetsförändrad och får så jobbiga tankar och känslor att jag ej känt igen mig själv.

Visst är det så att vätskor stiger under fullmåne, tror mig ha läst att fullmåne är bra tid för skörd av vissa växter. Och även vätskenivån stiger i människokroppen vilket i sin tur påverkar hormoner och signalsubstanser så är det ju inget underligt, bara jobbigt! Det är ju ingen hemlis direkt att både polis och psykakut har fullt upp under denna tid. Men som sagt varför månens kraft blir extra stark har jag inte heller den blekaste om.

siberlina
0

satori  , det är  något    med     vattnet    ,  men hur  det går  till   har jag inte riktigt  förstått, jag är  väl en trögskalle,men fler   människor  borde  bli medvetna  om detta  så  skulle      människor må  bättre

Gahella
0

Va jobbigt att ha det så jäkligt när det är fullmåneGråterKramar till er som har det så…

Jag mediterade idag, det var jättestarkt. Mycket Ljus och Kärlek, faktiskt så var det det…Jag såg ett gigantiskt rött Hjärta som sammanband oss alla här på Jorden. Jag blev väldigt berörd av det, kändes annorlunda på något sätt mot hur det var "förr"Obestämd  Någon annan som mediterade idag?

Ewerhof
0

FEMAL finns på hälsokosten och hjälper många! Själv har jag ätit dem i 4 år nu och vill inte vara utan dem. Jag blir nu bara aningen nedstämd och kan ha ömmande bröst ca 1 gång om året. Förr satt jag en gång i månaden och 'planerade' min hädanfärd. Förvånad

siberlina
0

det  är  skönt att   man inte  är  ensam  om dessa tankar