Annons:
Etiketterutomjordisktufopersonliga-berättelser
Läst 2180 ggr
GVanT
2021-04-23 09:10

UFO visade sig för mig och blinkade på uppmaning

Hej!

Måste skriva av mig om vad som hänt de två senaste kvällarna. Jag är synnerligen upprymd av vad som hänt.

För det första, jag är 53 år och har under hela mitt vuxna liv varit väldigt intresserad av UFO och annat oförklarligt men är samtidigt en väldigt jordnära person som inte slukar allt med hull och hår. Är väldigt kritisk och analytisk. Samtidigt har det hänt en del saker i mitt liv som definitivt inte kunnat förklaras på ett naturligt sätt.

Normalt sett är jag ganska observant på himlen och spanar gärna både kväll och dagtid efter något som inte stämmer in på det vanliga mönstret. Jag bor i närheten av tre stora flygplatser och är van att se flygplan och helikoptrar mm. Jag har också en vana av att notera satelliter och "stjärnskott". Så när jag väl ser något som inte verkar stämma på himlen så reagerar jag. Jag har också flera gånger stirrat upp i himlen och både tänkt och uttalat att jag gärna hade velat se ett UFO eller ett tecken som kunde bekräfta vad jag tror på. Men det har aldrig riktigt kommit på beställning. Jag har sett ett och annat oförklarligt föremål på himlen förut, dagtid. Men jag har aldrig med säkerhet kunnat säga att det var ett utomjordiskt föremål.

Så, nu till min berättelse som började för två kvällar sen, onsdagen 21 april 2021. Vid 22.10 tiden gick jag ut i trädgården med mina hundar så de kunde kissa en sista gång innan vi skulle gå och lägga oss. Det var en så gott som stjärnklar himmel, bara något enstaka moln. Månen lyser starkt. Jag stirrar som vanligt på stjärnorna och är häpen över kosmos storhet. Jag ser ingen aktivitet på himlen. Inga flygplan eller satelliter. Och så säger jag högt "Det vore oerhört trevligt om man kunde få se ett UFO ikväll!" Direkt efter jag sagt det ser jag en liten prick mot väster som rör sig över himlen. Tänkte först att det var ett flygplan men konstaterade att den rörde sig alldeles för fort för att vara ett flygplan. Den är liten men syns tydligt. Man får verkligen fokusera för att se den - men som sagt - den syns klart. Plötsligt sjunker den lite och svänger av för att sen bara tonas ut och försvinna. Jag trodde att den kanske åkte in bakom ett moln, även om jag ser alla andra moln (väldigt få moln) så kanske jag missade just detta molnet? Men nä, den dyker inte upp igen. Jag blev ändå väldigt upprymd, glad och fortsatt inspirerad över händelsen. Det kändes som att den visade sig speciellt för mig. Men jag kunde ju inte utesluta att det var ett naturligt fenomen, så jag var ändå lite skeptisk.

Kvällen efter, igår kväll, torsdagen den 22 april var det precis samma procedur med hundarna och klockan var ca 23.00. Vi gick ut, hundarna kissade och jag stirrade uppåt men såg inget. Hundarna började bli otåliga och ville gå in men jag tänkte jag ställer mig på trädäcket vid huset så har jag belysningen i ryggen och kan se bättre plus att jag får en bättre vy mot söder. Jag hinner bara precis ställa mig på trädäcket när jag ser en liten ljuspunkt rakt mot söder. Tänkte först att det var en satellit men så svängde den lite och då tänkte jag att det kanske är ett flygplan på väldigt hög höjd - även om det också kändes osannolikt. Då sa jag högt ut "Tack snälla för att ni visar er för mig ikväll igen. Jag hade blivit glad om ni vill blinka till mig!" Och jag hade knappt sagt klart meningen fören föremålet blinkade ett klart och starkt sken rakt mot mig. Bara en kort blink, kanske 1,5 sekunde, men helt klart på min uppmaning och rakt mot mig. Jag blev så klar superexalterad och glad och sa högt att jag tackade för blinkningen och att jag var oerhört tacksam för beviset. Och några sekunder senare svängde det av lite mot väster och sen så tonades den farkosten också ut och försvann. Jag kunde se den klart och tydligt och det fanns inga moln i närheten av den.

Nu är jag superpeppad och exstatisk över vad som hänt! JAG HAR FÅTT KONTAKT MED UTOMJORDINGAR!!! Hur skall jag annars tolka det? Jag har bett om mer kontakt och gärna på närmare håll. Vi får se vad som händer. Till saken hör att jag också på senare tid har återupptagit meditation och känner många gånger när jag mediterar att jag får "kontakt" men når inte riktigt ända fram. Men jag skall fortsätta med meditationerna och förhoppningsvis får jag fler visuella kontakter. Spännande.

Så, nu har jag fått skriva av mig lite. :)
Kommentera gärna.

  • Redigerat 2022-06-28 18:41 av [EM_L]
Annons:
Pyttelite
2021-04-23 10:52
#1

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


UFO-Sverige, UFO-Sweden, UFO, ufo, ufologi, observation, misstolkning, forskning, UFO-bilder, vetenskapsinriktad, folkbildning, riksorganisation, UFO-organisation, organisation, UFO-Aktuellt, Rapportnytt, UFO-Sveriges Radio, Ufopodden
GVanT
2021-04-23 11:31
#2

#1: Tack. Jag är väl medveten om det. Har gjort det tidigare.

Condor
2021-04-23 12:22
#3

#0:

Tämk om det skulle vara en utomjordisk rymdfarkost. Tror du att de långt uppe på himlen, bland alla 7,6 miljarder människor på jorden, just tittar ner på dig, läser dina tankar och blinkar åt dig?

Det låter inte precis som om du vore jordnära och väldigt kritisk analytisk, som du skriver.

[sekler]
2021-04-23 17:19
#4

#0 Jättehärligt och tack som delar med dig så öppet och glatt om dina fina möten ❤️ jag har erfarenhet av utomjordiska möten men jag har valt att inte gå ut för alltid möter man dom som ska ifrågasätta men det finns en enkel förklaring dom var inte på plats det var jag och det enda som är säkert för oss alla det är när vi är på plats och ser med egna ögon, låt ingen ta det ifrån dig för det är din egen erfarenhet och övertygelse den ska ingen annan få skada 😎

JRSN
2021-04-24 19:48
#5

Fantastisk upplevelse! Tack för att du delade! 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Condor
2021-04-25 12:15
#6

Nu börjar jag att förstå varför somliga personer säger att de har haft kontakt med utomjordingar. Om folk redan betraktar okända blinkande ljus på himlen som "kontakt med utomjordingar" säger det allt.

Med andra ord, om jag någon gång läser eller hör att någon säger ha haft kontakt med utomjordingar, har han väl bara sett ett ljus på himlen. Alltså inget att bry sig om.

Annons:
[sekler]
2021-04-25 19:43
#7

TS jag tycker du gör det starkt och än en gång tack som delar med dig och bry dig inte om dom som medvetet vill förstöra för det finns så många förståsigpåare som tror sig kunna avgöra vad andra vet, kan eller är med om och sånt får man vända ryggen det är inget att slösa energi på.

Bara var stark i ditt för du är den enda som vet och det är något ingen annan ta ta från dig 😎

FataMorgana
2021-04-26 15:21
#8

Jag kan inte heller tolka det där som en utomjordisk kontakt. För mig måste händelsen vara lite mer konkret än så, så som ett riktigt möte, där man skakar hand med varandra eller att man åtminstone kan se utomjordingen klart och tydligt framför sig eller deras farkost. Allt annat, som t.e.x blinkande ljus, något som flyger som man inte vet vad är, skulle jag tolka som gissningar och spekulationer men inte som något som kunde göra mig övertygad om en utomjordisk kontakt.

Condor
2021-04-26 15:32
#9

#8:

Men nu förstör du för dom som vill tro…………. 😄

[sekler]
2021-04-27 17:13
#10

TS Bara ignorera en del svar i den här tråden dom är inte gynnsamma för dig men det är din övertygelse den ska ingen ta från dig NÅGONSIN ❤️ allt annat är ett hån och larv av ren avundsjuka ❤️ stå på dig du vet det gör ingen annan ❤️

FataMorgana
2021-04-27 17:46
#11

#10: ??? Vad står på med dig? Hån? Larv? Avundsjuka? Nej, men att det krävs lite mer för mig för att bli övertygad är min åsikt, som jag har rätt att ha, precis som att andra har rätt till sina åsikter. Det är varken hån, larv eller avundsjuka, att ha egna åsikter. Det är precis som jag skrev till dig tidigare en gång, att man skriver en sak och menar en sak och sen kommer andra och läser ut något helt annat. Det är alltså dina fantasier, du som tror sådana saker om andra.

Condor
2021-04-27 17:46
#12

#10:

Avundsjuka på vad? På illusionerna som någon gör sig? Avundsjuk på folk som tror att ett blinkande ljus på himlen inte bara är en utomjordisk rymdfarkost, utan till och med en rymdfarkost som han hade kontakt med?

Vad finns det att vara avundsjuk på? Då är jag nog glad att inte vara så flummig.

FataMorgana
2021-04-27 17:49
#13

#10: Ps. Jag gav dig också ett gilla, så att du inte ensam behöver trycka upp antalet 😉

Annons:
Condor
2021-04-27 17:51
#14

#13:

Jag gav henne också ett gilla, så att hon inte behöver klicka så ofta. Om man inte känner igen henne när hon byter nick redan i hennes första inlägg på sättet som hon skriver, känner man igen henne senast på att hon ger sig själv så många gilla. 😁

Magi-cat
2021-04-27 19:43
#15

#13, #14 Personangrepp är en väldigt låg debatteknik.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

SumacWarmi
2021-04-27 19:47
#16

Det känns onödigt med så hårda ord. Jag trodde ni två var andligt utvecklade? Det här blev en ögonöppnare.

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

FataMorgana
2021-04-27 21:44
#17

#15: Personangrepp? Vem var det som skrev om larv, avundsjuka och han? Jisses! 😲

[sekler]
2021-04-28 05:16
#18

Vilken spännande utveckling tråden fick, inte i ett endaste inlägg riktar jag mina ord till någon annan än till TS att stå stark i sitt men tydligen klev jag på några ömma tår.

Byte av nick gör alla när dom vill och om dom vill det har ingen annan med att göra, jo förresten i fokus ledning om dom anser det vara felaktigt. Klicka på bra inlägg prova två gånger får ni se, har ni klickat en gång och försöker igen så försvinner en siffra så är plattformen uppbyggd för att vi ska kunna ångra bra inlägg det trodde jag att alla visste.
Tillägg och redigerad kl 05.33 så bara för att så klickar jag på det här inlägget för nu vaknade retstickan i mig.

Den här tråden känns nog inte så rolig för TS att komma in och läsa så jag säger det igen för det kan aldrig sägas för ofta var stark i ditt TS och lita på din egen upplevelse och intuition den varken kan eller har någon rätten att ta från dig ❤️

  • Redigerat 2021-04-28 05:33 av [sekler]
[sekler]
2021-04-28 05:57
#19

#14: Jag ber om ursäkt i sättet jag skriver på, Tyska är mitt modersmål så det blir inte helt korrekt alla gånger . Bättra mig jag ska försöka, inte fungera kanske se vi får 🙃

Condor
2021-04-28 12:08
#20

#15:

Citera gärna vad du anser vara personangrepp.

Annons:
Condor
2021-04-28 12:09
#21

#16

Där ser du vad en tro kan leda till. Först trodde du det ena och nu tror du det andra, fortfarande utan att veta. Om din definition av andlig utveckling är att skicka hjärtor till dom som har samma tro/åsikt och klassa andra som inte andligt utvecklade och tillskriva dom personangrepp, avundsjuka osv. är vi säkert inte andligt utvecklade. Det är det som även hycklarna gör, sa Jesus redan för 2.000 år.

Egentligen var min intention bara att visa att man inte blir tagen på allvar om man tror att ett blinkande ljus på himlen är "kontakt med utomjordingar". Man skulle kunna lära av det, men sen kommer andra som heller inte känner något annat än "tro" och hindrar TS från att lära.

Andlig utveckling har ingenting med "tro" eller övertygelse att göra. Det har heller ingenting med att göra med att söka visshet i andra människors ögon, utan att söka otadelighet i sina egna ögon. Det är inte bara ett tecken på ödmjukhet, utan det är frihet, att vara oberoende av andra människor. Att söka sanning är en helt annan sak än att "tro", men det verkar som om folk klammrar sig fast i deras tro.

Det finns så många sjävutnämnda "andliga vägledare" som t.ex. säger "om du håller med mig, är du högfrekvent". Men det är bara egot som klassar människor som högfrekventa/lågfrekventa, andlig utvecklade/inte andligt utvecklade. Men i vår sanna natur är vi alla den högsta frekvensen. Däremot kan ett ego aldrig vli andlig utvecklad eller upplyst. Det är bara egot som separerar och som i takt med att separera utvecklar sig, men inte andligt.

Condor
2021-04-28 12:09
#22

#19

Du behöver inte be om ursäkt. Det fanns en tid som jag betraktade dig som seriös och som jag gillade dig, fast du byter nick som andra byter kalsonger. Jag tänkte att du säkert har en anledning till det. Sen la jag märke till att du ganska ofta byter åsikt och tänkte att det kanske därför som du byter nick. Sen när du nån gång skrev inlägg som var"pro-Trump-mindet", tänkte jag att du låter dig påverkas av andra, t.ex. av QAnon och deras tolkning av "andlighet". Det är den grenen som betraktar Trump som en ljusarbetare och som "tror" att de stiger upp i 5 D. Det är dom som klassar människor som högfrekventa eller lågfrekventa.

Det finns inom esoteriker 2 sorters människor. Det ena är "new age mainstream"(majoriteten) och sen är det en liten del som verkligen går en andlig väg. Jag såg dig som en som pendlar mellan dessa grupper och önskade dig att du hittar rätt väg. Men nu verkar du ha hamnat på fel sida. Det gör mig lite besvkien, men ännu mer besviken blev jag när det visade sig att du, som säger ha sysslat med shamanism i 35 år, tydligen inte är medveten om ritualer som förekommer i alla sorts kulturer där shamanism existerar (den andra diskussionen). Nu börjar jag att undra om du har hittat på allt det här. Men jag lär av det………..

FataMorgana
2021-04-28 12:15
#23

#18: Du bad TS, efter att jag skrev mitt svar till TS, att ignorera en del svar i den här tråden och jag tvivlar på att du syftar på dina egna inlägg. Du skrev om att ingen ska få ta ifrån henne, hennes övertygelse och att allt annat är hån, larv och avundsjuka. Till det svarade jag, att det varken är hån larv eller avundsjuka, att berätta, att det för mig krävs lite mer än så för att bli övertygad.
Jag kan inte tolka det på något annat sätt, än att det verkar vara okej för somliga debattörer, att tillskriva andra, egenskaper och beteenden som är tagna ur tomma luften och att försöka få andra att framstå som någon som försöker ta ifrån dem deras övertygelser, fast det inte stämmer. Och att det inte är okej, att skriva saker som stämmer, som t.ex att jag gav dig ett gilla så att du själv inte behöver trycka upp antalet.

Du vet, vi har alla fantasier och tror på en massa saker och blir övertygade om en massa saker, men för min del, försöker jag att plocka bort den ena övertygelsen efter den andra och den ena tron efter den andra och jag har slutat med att ge en förklaring till alla fenomen som jag är med om att uppleva. Om jag ser något på himlen, som ett blinkande ljus har jag inget problem, med att lämna det som ett blinkande ljus som jag inte vet vad är. Skulle jag försöka hitta en förklaring för allt som jag sen övertygar mig om, skulle mitt liv inte längre vara fullt av mysterier. Det är min väg, men om du hellre lever i övertygelse är det helt okej för mig, men var snäll och tillskriv inte andra egenskaper och beteenden som inte stämmer överens med verkligheten. Det är för mig inte okej och ett tecken på omognad.

[sekler]
2021-04-28 12:56
#24

Det här är åter en tråd där jag sätter punkt med er två och fortsätter inte diskussionen som inte leder någonstans och varken jag eller någon annan är skyldig andra några förklaringar om våra åsikter, andligt eller annat det är vår egen resa, våra egna värderingar och val som med tiden ändras sån är livets utveckling vi formas om många gånger under vår resa på jorden.

Tack för en icke givande diskussion. Jag släpper diskussionen för det här gafflandet tillför absolut ingenting och tråden handlar inte om mig eller er den handlar om TS upplevelse så jag föreslår att TS får tillbaka sin tråd utan en massa OT.

Condor
2021-04-28 12:57
#25

#23:

Det är just det som är grejen med en andlig väg, att plocka bort allt som man tror på, för det är det som är i vägen för att erfara sanningen. UG Krishnamurti brukade ju säga till folk som kom för att lyssna på honom "varför kommer ni till mig? Jag kan inte ge er något, utan bara ta ifrån er något".

Den djupare meningn med det är att man inte kan ge folk någonting som de redan har, fast inte har upptäckt det än. Man kan bara ta ifrån dom det som hindrar människor att upptäcka det. Men det är bara en liten del som plockar bort det som är i vägen för att erfara. De flesta vill ha sin tro och är inte ens medvetna om att det bara är en tro.

Condor
2021-04-28 12:59
#26

#24:

Ledsen att vi inte derar din tro och att vi "vågade" att yttra vår egen åsikt om blinkande ljus. Vi visste inte att det inte tolereras.

[sekler]
2021-04-28 13:57
#27

#26: Du ger dig visst inte och det är just sånt här skräp som gör att jag hoppar av och nu tröttnade jag på riktigt för som du skriver om mig genom tråden saker som du "tror" och inbillar dig om mig förstör för mig så tack Condor nu får du mig att avsluta mitt medlemskap.

Annons:
Condor
2021-04-28 14:46
#28

#27:

Du kommer säkert att dyka upp med ett nyt nick igen. 😉 Det är ju inte den första gången.

Jag "tror" ingenting om dig, utan jag iaktar och undrar och spekulerar över det som jag iaktar. Dessa iaktagelser och spekulationer meddelade jag dig ärligt. T.ex. det där med Trump tolkade jag som så att du lät dig påverkas av andra, för jag tror inte att du är faschist. Jag tänkte at du inte vet vem som liggar bakom det som sprids ut om Trump bland somliga "esoteriker".

Men det finns en sak som jag tror, att du i ditt inre ändå är en god människa. Du står bara inte med båda fötterna på jorden och blir snabt upprörd. Därför önskar jag dig det bästa och att du kommer till insikt om saker och ting och hittar den riktiga andliga vägen. Jag hoppas att du kommer på hur många svamlare det finns som är ute för att få folk att ta över deras tro och hur de manipulerar och att du nån gång slutar att lyssna på dem och tar beslutet att söka och erfara i stället för att tro.

FataMorgana
2021-04-28 14:55
#29

#27: Precis som Condor önskar jag dig också det bästa. Framför allt, att du lär skilja mellan människor som bara vill ge dig ett koncept och en tro och mellan dom som önskar att alla andliga sökare hittar rätt.

K
2021-04-29 02:30
#30

har hänt många gånger , att de blinkat åt mej

[redu]
2021-04-29 18:06
#31

#30 Åt mig med, vi har sällskap.

Ghosthunter
2021-04-29 21:41
#32

Ibland kan det också vara en portal som öppnas upp när det blinkar till och ett skepp kommer ut ur den eller åker in i portalen. Jag har sett detta ett antal gånger.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

K
2021-05-03 14:21
#33

#32 det säger usa piloter ochså, det kommer från en annan dimmension

Ghosthunter
2021-05-03 18:41
#34

#33 Ja, de kommer från en annan dimension.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
J
2021-08-22 17:39
#35

Jag blev upprymd av att läsa om din erfarenhet. Det är modigt av dig att våga öppna dig för andra världar! Jag har mött många andra varelser i vad jag gissar är vad som brukar kallas det astrala planet, men aldrig här i det fysiska. Det skulle vara väldigt häftigt!

En gång gick jag på en stig på natten och fick för mig att stanna och blunda i stillheten då jag plötsligt fick den starka känslan av att det stod en "utomjording" framåt till höger om mig, och gav mig möjligheten att möta på ett mjukt sätt rädslan för att göra det helt verkligt här i vardagsvärlden. Jag hade en enorm puls men bestämde mig för att inte öppna ögonen, för det i mig som ville öppna ögonen i den stunden kändes forcerande och hade utan tillsyn kunnat ignorera hur läskigt det egentligen kändes. Spännande! :)

Ghosthunter
2021-08-31 07:03
#36

Ett sånt där blinkande såg jag senast igår kväll på ungefär samma punkt på himlen som jag har sett det förr. En väldigt ljusstark punkt, ungefär 2-3 ggr större än en stjärna och i knappt en sekund. Ingen flygfarkost kunde observeras.
Förra gången kom en mindre ljuspunkt ut ur blinkningen, gled rakt en bit, men gjorde en häftig u-sväng och försvann på exakt samma ställe där det blinkade.
Detta gör att jag tror att blinkningarna är energi av en portal som öppnas.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[snowy_]
2022-07-28 02:08
#37

#0:

Ibland kan vi nog bli exalterade över att tro oss ha sett det vi vill se…men som redan sagts här i tråden är det nog bättre att tolka blinkande ljus på himlen som just blinkande ljus på himlen.

Om jag såg en farkost landa på min gräsmatta, kanske jag tänker och beskriver det som (detta har inte hänt mig…):

"Det landade ett fyrkantigt objekt på min gräsmatta. Den hade fyra ovala fönster, och något som liknade en lucka/dörr. Sedan öppnades dörren och ut steg det tre gråa varelser, och den ena vinkade åt mig."

Då tycker jag att man har objektivt beskrivit det. Men jag säger inte att det var utomjordingar i sin hypersonikfarkost.
Jag vet inte om det var utomjordningar, heller vet jag inte om objektet kunde åka i hypersonikfart.

Lika är det kanske bättre att erkänna de blinkande ljusen på himlen som just blinkande ljus på himlen.

  • Redigerat 2022-07-28 02:13 av [snowy_]
Upp till toppen
Annons: