Mini-UFO flög lågt över mitt hus mitt på dagen efter att jag bett om ett besök.
Hej!
Har ett behov av att skriva om detta och berätta för "någon". :) Så här kommer det för den som vill läsa. 100% sanning och jag är vid mitt sinnes fulla bruk.
Dagen och tiden för händelsen: 220804 kl 10.13
Sitter på en stol i trädgården i skugga eftersom det är väldigt varmt. Hundarna är runt omkring mig med sina leksaker och vi väntar på att gå in så snart vattnet i poolen fyllts på . Det är en solig dag med lite moln som är på hög höjd och med svag vind från nordväst/väst. Som vanligt har jag lite koll på vad som sker på himlen. En del fiskmåsar flyger runt på hög höjd, i övrigt inte mycket att rapportera. Jag tittar ofta upp mot himlen i hopp om att få se något speciellt - och i värsta fall få se några fina moln eller stjärnor. Jag har sammanlagt 5st övervakningskameror som pekar i nästan alla väderstreck och som jag hoppas någon dag skall fånga ett UFO eller annat spännande. Men min tanke är att ifall jag ser ett UFO eller liknande så är jag främst intresserad av själva personliga upplevelsen - inte nödvändigtvis fånga det på video.. Att fånga det på video/foto är en trevlig bonus men inget måste.
Eftersom jag vid två (egentligen fler) tillfällen faktiskt pratat med passerande UFO (kvällstid) och som bekräftat mig och vår konversation med kraftigt lysande sken (samt kraftig sväng för att sen försvinna för mina ögon) rakt mot mig så bestämde jag mig för att även idag skulle jag prata.Jag sa rakt ut till “cosmos” (utan att ha sett något speciellt): Det vore jättetrevligt ifall jag kunde få uppleva ett UFO mitt på dagen - tex. idag. Gärna något på nära håll där jag utan tvivel kan bekräfta det som ett UFO eller motsvarande upplevelse.
Efter jag sagt det tittar jag en stund mot himlen och sen en kort stund ner i min mobiltelefon sen tittar jag upp mot himlen igen - då har det kanske gått 30 sek från det att jag började prata. Då ser jag något som kommer “glidande” lågt på himlen. Min hjärna försökte först nonchalera det som ett av de fluffiga fröna som flyger omkring med vinden och som jag sett ett par bara minuterna före. Men millisekunden senare ser jag ju att det absolut inte är något frö. Det är ett fast föremål, vit, metallisk liknande, gissningsvis 30-50 cm i diameter och som glider fram, som jag upplever det, precis i höjd med trädtopparna - eller möjligen precis under. Jag ser den jättetydligt. Inget ljud, inga beteckningar, inga vingar eller propellrar, den har inga som helst klassiska drag av drönare eller annat naturligt fenomen. Det var ingen plastpåse eller väderballong som flög för vinden.
När jag fick syn på den kom den från S/SW och var på väg Ö/NÖ vilket är i en bana rakt över mitt hus.Den är rund, eller rättare sagt nästan rund - snarare aningen oval, men mest rund. Syns jättetydligt och jag upplever det som att den är bara cirka 40-60 meter bort - kanske rent av ännu närmre. Den fortsätter glida ljudlöst mot mitt hus. Nu reser jag mig upp ur stolen eftersom den annars hade försvunnit bakom ett trädkrona. Jag följer den intensivt med blicken. Jag har mobiltelefonen i vänsterhanden och vill gärna ta en bild men vågar inte släppa blicken på objektet med risk för att bli av med den. Nu är den nästan framme vid mitt hus och jag står bara cirka 20 meter från. Samtidigt är föremålet på väg in i blickriktningen rakt mot solen så jag inser att jag kommer förlora den några sekunder när jag måste titta bort pga solen. Då passar jag på att ta fram telefonen och laddar kameraappen. När jag tittar upp igen mot himlen och håller ena handen för solen så kan jag inte hitta den igen. Jag är inte helt säker men jag tycker mig se i ögonvrån, halvt kisande mot solen, att den skjuter rakt upp mot himlen i en raketfart.Hela händelseförloppet vara cirka 40-60 sek.
Efteråt är gjg är förvånansvärt obemärkt av vad som hänt. Aningen högre puls och adrenalin i kroppen, men det kändes som att det inte var någon big deal. HALLÅ - ett mini UFO kom och hälsade på mitt på dagen på nära håll 30 sek efter jag bett om det!!!!!
Senare på dagen/kvällen inser jag vad som egentligen hänt. Jag tittar intensivt igenom alla mina 5 övervakningskameror i hopp om att jag har fått med objektet på video men ingen av kamerorna tycks ha fångar den. UFO´t hade helt enkelt flugit alldeles för lör lågt för att mina kameror skulle få det på bild. Möjligen finns det en kort sekvens från två kameror när den skjuter rakt upp mot himlen i hög fart men jag kan inte 100% utesluta att det var något annat naturligt som en insekt när kameran eller nåt.
På kvällen när jag går och lägger mig försöker jag ligga i sängen och “meditera” en stund. Jag tackar cosmos och “de” för upplevelsen och mitt under min meditation när jag tackar så till min stora förvåning får jag en bild av min sedan länge döda morfar upp. Helt plötsligt dyker en bild av min morfar (som dog innan jag föddes) upp i mitt huvud. Dels har jag sällan några egentliga eller iaf tydliga bilder som dyker upp i dessa sammanhang och dels var mina tankar inte alls på min morfar - jag har faktiskt inte haft en enda tanke på min morfar på väldig länge. Varför i hela fridens namn dök han helt orelaterat upp där i det sammanhanget? Var det en tillfällighet eller är det någon slag koppling? Skumt. Jag blev oerhört förvånad av det.
Jag berättade för min fru, som är skeptiker, att jag sett ett UFO mitt på dagen och och att den flög över vårt hus och att jag sett den jättetydligt. Han var inte alls imponerad och trodde nog mest att jag hallucinerade eller nåt. Nåja… jag vet vad jag såg. Hur som helst. Jag kan nu njuta av händelsen och är tacksam och stolt att jag fick uppleva det. Speciellt eftersom jag bad om det precis innan det hände. Jag är övertygad om att det inte är sista gången. Det händer mycket nu på denna fronten i mitt liv…..
Tack än en gång för att ni läst. Vänligen håll en trevlig ton i eventuella kommentarer.
Häftigt, synd att du inte fick det på bild!
Det stora argumentet för mig när det kommer till att ufo (från rymden) skulle besöka oss är att ingen tycks fånga en bra tydlig bild, trots att näst intill varje individ på planeten har en riktigt bra kamera i fickan och det sitter övervakningskameror så tätt.
Ändå verkar vi kunna fånga varenda händelse med dessa kameror om man tittar på youtube, TikTok, etc. Varenda stolpskott till individ verkar ju fångas i högupplöst video.
Bilder på påstådda UFO är däremot allt lågupplösta grå bilder där ufot utgör 10x10 pixlar.
Att det är oidentifierat för betraktaren tvivlar jag inte på. Att det kommer från rymden, tvivlar jag mycket starkt på.
När det kommer till historier från t ex jaktpiloter, tror jag det är mer sannolikt att man testar något hemligt nytt vapen/farkost. Dessa hålls ju väldigt hemligt förutom för en liten arbetsgrupp.
Jag tror att narrativet om ufo från rymden gärna odlas av militärtjänst för att det håller nyfiken borta från vad man faktiskt håller på med.
Finns gott om exempel på detta från usa, t ex SR-71 Blackbird, U2, kärnvapen, jetplan.
Kul historia om jetplan: testpiloter klädde ofta ut sig i gorilladräkter. Så när andra piloter rapporterade om att dom sett en gorilla som flög propellerlösa flygplan blev dom utskrattade. Gorilla-synen tog allt fokus från hur det kom sig att plan utan propeller kunde flyga så snabbt.
Mvh // Johan
#0: Känner att detta var ganska objektivt beskrivet. Men håll det till så, att det var ett UFO (oidentifierat). Sen var det kom från osv…det kan man ju bara spekulera i.😊
- Redigerat 2022-08-09 02:50 av [snowy_]
Hej!
Det kan ha varit en sk. telemeterskiva. De skickas ut för att undersöka och samla in data. De är känsliga för människors tankar och känslor och kan reagera på dessa med t.ex. rörelser och ljus.
Mvh,
Eliiza
#4: Du behöver nog förklara det här mer.. T ex hur dom drivs för att förflytta sig, eller vad dom har för sensorer för att samla in människors tankar och känslor. Och om det nu är så att detta säkert görs i hemlighet (ingen vill ju bli stulen på sina tankar), varför i hela friden skulle dom ha lampor för att indikera att dom är där och samlar in denna data?
Mvh // Johan