Dr. Steven Greer
Jag vet inte hur känd han är, och om ni har sett något med honom. Men jag såg på honom en del förr i tiden. Om ni har sett något med honom, hur uppfattar ni honom? Är han värd att lyssna på?
Exempelvis var han ju orsaken till The Disclosure Project, där bl annat personer har vittnat om bl a utomjordiskt.
Citat från wikipedia (länk):
"Den 9 maj 2001 samlades över 20 vittnen från militära, statliga, underrättelsetjänster och forskningsinstitutioner på National Press Club i Washington, DC för att vittna om utomjordiska farkoster och livsformer, samt avancerad energi och framdrivningsteknik. Konferensen var anmärkningsvärd för den stora uppmärksamhet den fick.[1]
The Disclosure Project menar sig ha en stark grund för sina påståenden med hjälp av sina vittnen, officiella dokument, radardata, ljudinspelningar och rapporter.[2]"
Bifogar också två videos med honom.
Han har en del kontroversiella påståenden. Men jag får en bra känsla över honom, hans person, som att han är en medveten typ, med gott uppsåt… Som kan höras lite i första videon.
- Redigerat 2022-09-04 22:35 av [snowy_]
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
.
Oj. Ni kan stryka "bl annat" ur min denna mening i #0. Var visst snabb på tangenterna
"Exempelvis var han ju orsaken till The Disclosure Project, där bl annat personer har vittnat om bl a utomjordiskt."
Jag har inte hört om denna personen innan. Han är en ufolog och pensionerad traumakirurg enligt Google.
Tror inte personligen på personer som påstår sig kunna kontakta utomjordingarna via telepati vilket han verkade säga i ett av klippen? Han fick ett tefat att komma till hans hem genom telepati och jag köper inte riktigt sådant. Har många gånger själv tänkt att det vore fräckt med besök från rymden men har inte träffat några ailens 😉
- Redigerat 2022-09-05 14:43 av [Tismon]
Ja, jag har haft lite "både och känslor" över honom. Han verkar försöka kontakta utomjordningar "via" meditation… Vilket jag inte tänker att meditation är till för från början.
Sedan verkar han prata en del om typ "skuggregeringar" osv, vilket ju gränsar till konspirationsteorier.
Men åtminstone verkar han ha en god avsikt med det han gör.
#5: Jag tror ganska många människor är övertygade om att de gör gott och har goda avsikter. Frågan är om deras goda avsikter räcker? 🙂
Skuggregeringar och allt mot det hållet tar jag avstånd ifrån. Det luktar illuminati.
#6: Ja, det är ju nåt som inte stämmer. Så jag tog bort honom från min Youtube. Men har inte kollat på honom på ganska många år.
Så är det. Vi utvecklas och förändras.
#7: Jadå alltså du får självklart kolla på honom jag dömer ingen på det sättet 🙂 Vem vet, han kanske också utvecklas och ändrar sig?
#8: Förstår det.😊