Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Läst 124 ggr
Condor
2023-09-16 14:53
4

Jaime Maussans "utomjordingar"

Just nu finns det massor med tidningsartiklar över att det ska ha hittats mumier som påstås kunna vara utomjordingar. Mannen som presenterade dom heter Jaime Maussan. Han påstår att de här varelserna inte kommer från den mänskliga evolutionen, men han vill ändå inte säga att det är utomjordsingar. Vad vill han då säga med detta uttalande? Han hävdade ju även att det här är "drottningen av alla bevis". Bevis för vad?

När jag såg bilderna på en av "utomjordingarna" la jag genast märke till att han ser ut precis som E.T. 😄 När jag sen läste att den som presenterade dom var Jaime Maussan fick jag mig ett gapskratt.

Den här Jaime Maussan, journalist och självutnämnd "ufolog", hörde jag talas om för första gången för ungefär 15 år. Då försökte han att presentera ett klipp där en helikopter släppte ut reflekterande ballonger som ett ufo klipp. Redan vid den tiden läste jag en artikel om alla hans fejkade "utomjordingar".

2017 blev han berömd för att presentera ihopklistrade dockor och bearbetade barnmumier som utomjordingar:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12515403/jaime-maussan-controversial-history-UFO-alien-expert.html

Men ändå finns det massor av folk som tror honom. Alla hans fejk har blivit avslöjade, men tills dom blir avslöjade brukar det ta en tid och under den tiden skriver tidningarna runt hela världen om "utomjordingar". Sensationer säljs bäst och mer vill han inte. Det räcker om folk tror ett par veckor. Artiklarna och sensationerna försvinner ju inte bara för att någonting har avslöjats som fejk. Dom har redan uppfyllt deras syfte.

The bizarre three-fingered corpses, Maussan said, were 'non-human beings that are not part of our terrestrial evolution' - and 'the queen of all evidence' of alien life on earth.