Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Bengt-Olov
0

Jaha, den kommer NU - när det mesta visar sig att i alla fall teorin runt MACRO-evolution INTE har något fog för sig!? Fast det är klart, nu måste förstås även kyrkan hjälpa till att försvara etablissemangets alla paradigm som håller på att braka samman…

Ewerhof
0

Ja, lite sent kan tyckas. :) Men 'hajja läget grabben' KYRKAN ber om ursäkt! Fatta vad det snackas om på kyrkbacken och i hemmets lugna vrå om om ett par dagar. Patriarker som liksom dalar ner ifrån sina pidestaler…

Bengt-Olov
0

:-) Jo, men inte förlorade väl påven och den katolska kyrkan så in i vassen mycket förtroende och anseende när DE för några år sedan gick ut och "erkände" att jorden inte var platt (och Kopernikus och Galileo och grabbarna ev. fick någon liten ursäkt)!? För DEN institutionen så gjorde väl alla år som då hade hunnit passera, och förevändningen att man inte hade tagit i frågan som förstås var självklar sedan länge, att de klarade ut situationen rätt bra… (Rätta mig gärna om ni ser det där på ett annat sätt.)

För den "reformerta" kyrkliga institutionen här nu då, är det väl först och främst en ursäkt som de framför för den behandling de utsatte Darwin för!? De går väl INTE ut och uttryckligt förkunnar att han hade RÄTT om evolutionen (vilket ju föresten inte ens är vetenskapligt bevisat, utan blott varit en teorin i alla år, även om vi "indoktrinerats" att tro att den är bevisad). I övrigt har det ju gått rätt fint för många kristna under åren sedan Darwin att faktiskt se skaparen som skapare av livet, som så småningom då - enligt macro-evolutionsteorin - skulle ha utvecklat fram människan…

JAG tror nog inte att det blir så mycket pedistolkana här, fast vi får väl se… Lite extra att tjöta om till kyrkkaffet idag och någon söndag till, visst… :-)

Vad tror ni andra!?

Jag är allt lite nyfiken på varför de går ut med detta här nu då… Vad tror NI!?

Ewerhof
0

:) Jag ser nog gärna den lilla världen först. Tänkte inte så stort och världsligt. Tänkte mer på alla de 'vanliga' människorna som faktiskt rynkat på näsan åt evolutionsteorin och bestämt hävdat att 'det minsann står i bibeln att…'.

Att som första steg be om ursäkt för ett felaktigt förfarande kan ju också ses som 'att vända andra kinden till' och att man liksom erkänner att det var det som man missade och att de inte aggerat kristligt på den punkten. Men om man överhuvudtaget överväger att be om ursäkt till en av dem som 'hotat' kyrkans grundteser kan också tyda på en eftertanke angående innehållet i 'påhoppet'. Och DÄRIFRÅN kan man komma vidare till utvecklande tankar…

enola
0

Hehe, snart kommer dom väl säga att bibeln är förvrängd och cencurerad och säga att zecharia sitchins arbeten med de mesopotamiska lertavlorna är det riktiga skapelseberättelserna. Skrattande

Hoppas kan man iaf. Oskyldig

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Ewerhof
0

Det kommer, det kommer… :) Förr eller senare har man rekonstruerat dåtiden och kunnat översätta så många urkunder att de nutida tolkningarna närmast kommer att likna skämt, tror jag.

Bengt-Olov
0

# 4: Förstår…

# 5: Det hade väl varit festligt. Fast om vi är så lurade som konspirationsteorierna runt Illuminati säger, så tror jag knappast att vi kan förvänta oss något sådant. (Vet att du skoja'!) Då ter väl sig erkännandet att jorden är platt för några år sedan, och ursäkten till Darwin här nu, snarare som väldigt passande med tanke på det uppvaknande som håller på att ske ute i stugorna, om det här med möjligheten hur vi FAKTISKT kom att skapas… (Ja, om detta nu t.ex. var i labben på Atlantis.) Inte ser ni mig väl FÖR konspirativ där inte!? Inte minst har det väl skett ett uppvaknande just i Storbrittanien, med tanke på de rön David Icke i 20 års tid med sådan framgång tydligen rönt… Frågan är ju förstås HUR MYCKET det LIGGER i det här med teorierna runt Illuminati. Jag håller det i alla fall för möjligt att det KAN ligga så mycket i dem, som t.o.m. "galningen" Icke försöker få oss att förstå… Har man SÄPO:s ögon på sig här nu!? :-)

Gahella
0

Och jag tror det här är bara början av allt som de får be om ursäkt för….tralalaaa. Sent ska syndarn vakna, hehe….ler i mjugg.

Bengt-Olov
0

Jo, men det förutsätter nog då att vi antingen får väldigt bra utomjordisk hjälp, eller att det där kollektiva medvetandet verkligen kan försätta berg… :-) Fast why not!? Det kan ju i alla fall vara något att hoppas på…

Gahella
0

Yes box, de är universumbäst! De andliga lagarna slår aldrig felFlört