Hola :-)
Jag är himla nyfiken på att veta hur många utav er har sett UFO ?

Är det bara jag, av alla medlemmar, som sett dem? 

Jag har oxå set flera UFOer - och väret i kontakt med dom i 1995 -

Jag har sett saker upp i himlen.. saker som jag tror e UFO. Men det har varit uppe i norrland långt från stadens ljus.
Jag har träffat en del personer i mitt liv som upplevt det märkligaste saker. Men då e de ju hörsägen… som jag valt att tro på.
En av många märklig män (har ju träffat män som varit lite udda ) jag träffat som kunde stämma blod (det har jag sett med mina egna ögon) sa en sak som fastnat hos mig är att … varför är kyrkor å religösa byggnader "byggda" som "raketer"… med tornspetsar som är "startklara"?? Det har jag tänkt massa på. 

# 4 Du DET om kyrkorna har jag aldrig tänkt på…
Jag har också sett diverse Ljusfenomen i skyn som jag inte kan förklara med ett vanligt stjärnfall…Jag har även träffat vissa mäniskor som utsrålar en enorm energi, som inte kan beskrivas i ord..och jag tror personligen att dessa människor är inkarnerade utomjordingar som är här för att hjälpa oss jordbor..men det är min uppfattning..

#4 Vill du höra min teori, på det här med spiror, och andra byggnader med långsmal konstruktion som eiffeltornet ?
Jo, jag tror, att dessa spiror fungerar som mottagare för universum/gudsenergin. Precis som vid åska, så slår blixten ( energin) ner i det högst belägna föremålet, av metall ( kyrkospiran på kyrkan) och sprider sig neråt i marken.
Därför uplever man den speciella energin i kyrkor, och det är därför eiffeltornet står där den står d.v.s. på en plats med mycket energi. De som byggde eiffeltornet blev inspirerade ( intuition) via universum/gudsenergin att bygga det där, det blev en turistattraktion = många människor söker sig dit och blir påverkade av denna universum/gudsenergin.
Det är samma fenomen som med pyramiderna, och dess kontruktion. Det sägs att de från början var täckta av guld ( metall) men detta har med tidens lopp såklart slitets bort. Pyramidenergin är välkänd för att vara otroligt stark, och som det stod i artiklen " Pyramidernas roll i Vattumannens tidsålder" så är det fler människor än någonsin som söker sig till egypten idag.
Egypten har ju exploderat som turistmål de senaste åren, och det kan vara en av anledningarna. Människors intuition säger dem , att de ska dit för att ta del av energin som finns där.
Så kyrkor, i mina ögon, är inget annat än samlingsplats för energi.. Universumsenergi, som några valt att kalla Gud.
=)
#6 det var ju en jätte fin teori, den gillar jag.
# 6 Ja,varför inte..
Den teorin var även ny för mig, men jag brukar säga att så länge jag inte kan bevisa motsatsen, så är jag villig att ta till mig nya teorier 

#7, 8
Ja, den känns "rätt" för mig, så det är kul att det är fler som gillar tanken
Iofs tror jag också att energin i kyrkorna mkt är beroende på prästen/erna om han/hon är öppen för och förmedlar någon "divine energy" typ holy spirith…

Spidserne på kirketårnet er gjort fordi energien derved kommer ned i koncentreret form -
ser man andra steder i kirken f.eks. over døbefonden så er der som regel altid en spids i taget vor energien kommer ned -
kram
Solar

Där jag kommer ifrån kunde det flesta se UFO ganska ofta , jag har sett massor av dom och ska ta och skriva ner det jag såg. Speciellt en gång där hela skolan , lärare, elever folk som körde på gatorna och folk som bodde där gick ut för att se något mycket spännande 

Jag har sett Ufon__år 1979 i Södermanland.
Vilken intressant tråd, den var för min tid här! Vilket möte -pson- med den blå kulan, vad kände du då? Och mycket tänkvärt med kyrkorna som kraftmottagare, bra bild där! Jag har bara sett moln än så länge som sett ut precis som ufon, jag väntar på mer än så…

Jag undrar om jag inte själva menar i mitt eget inlägg i #1 att jag sett dem på samma sätt som jag beskrev i min dröm häromdagen, för jag kan inte påstå att jag sett några i denna dimensionen/vaket tillstånd.
#15 Ja, det var verkligen något extra, och det är den upplevelse som också har varit starkast, eftersom jag upplevde mig själv vara i det där tillståndet mellan vaket och sömn..och såg den och såg den röra sig på bara metersavstånd från mig. Jag undrar om jag inte skrivit om den gången i någon tråd här…
När du nämner ufo som moln…vad tror du om denna bilden?

Jag har sett dem….både i vaket och ovaket tillstånd!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
# 16 WOW pson! Har du tagit den själv eller? Denna bilden talar ju för sig självt tycker jag.

Har inte sett några ufon på nära håll, men många "stjärnor" som rört på sig underligt. Har även drömt om ett par tefat och tomten som besökte mig i en dröm. :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Nja mina var som vita moln och med en "passagerarplattform", typ såna som finns i "verkligheten".

#18 Nej, det är inte min bild..men visst är den spännande! =)

Tyvärr så har jag inte sett något som jag skulle identifiera som rymdskepp. Däremot så har jag sett ljusfenomen på himlen några gånger som inte kunde förklaras. Den ena gången var längesedan, i slutet på 60-talet då jag och en kompis var på väg hem efter en fest. Det var mitt i sommaren så det hade redan hunnit bli gryning. Det vi båda såg på himlen var i sydlig riktning. Det var tre lika stora ljuspunkter som var i formation som en triangel. Ljuspunkterna rörde sig lite upp/ner och åt sidorna men behöll i stor formationen. De bara dök upp och försvann.
Den andra gången var i mitten på 80-talet då jag var på besök hos en väninna. Vi satt på hennes balkong i den varma sommarkvällen då vi ser ett orangefärgat ljus uppenbara sig i östlig riktning. Det var inte cirkelrunt utan mer som man lägger ner en oval, alltså större på bredden än på höjden. Det var ganska stort och stod ungefär en hand uppifrån horisonten. Väninnan bodde i ett ytterområde i Malmö så till öster fanns bara "landet". Detta ljus stod inte stilla utan liksom "hovrade". Vi ringde till Sturups flygplats och hörde om de kunde förklara, det kunde de inte och de såg inte ljuset därifrån. Vi ringde också till lokalradion för att rapportera. Det visade sig att det hade kommit in en ritll rapport samma kväll från ett annat håll i Malmö!
Min far såg ett UFO på 90-talet som följde en bil som låg före honom på landsvägen. Den flög ovanför den bilen i ca 1km sedan försvann den. Min moster och morbror såg även ett lysande klot som flög över en åker när de var ute och cyklade i sin ungdom, detta måste ha varit på 60-talet. Båda vart stumma och cyklade som bara f#$ tills de kom hem, först då sa dom till varann "såg du… -JA!". Jag personligen har inte sett något konkret förutom ljusklot på himlen som försvunnit och kommit tillbaka med ~15sek intervall på samma plats. Jag hade en dröm som jag inte har kunnat släppa trots att jag aldrig kommer ihåg vad jag drömmer. I drömmen så sitter jag i ett flygplan, jag tittar ut genom fönstret och ser då en massa flygande ljus på himlen. Strax efter jag får syn på dom så ringer min telefon och ser att det är en god vän som ringer och i samma veva börjar planet störta, då vaknade jag. Edit: Såg nu att det vart en rejäl bump, fattar inte hur jag hamnade här men den bjuder jag på :-)
Spännande med ufot som följde bilen..och så länge, undrar vad de såg i den som var så intressant.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Oj vilken gammal tråd! Synd man inte var med redan då.
En av mina upplevelser var som du berättar jbbw. Fick skjuts från min stad till en annan 1 1/2 mil. Då kommer en liten "blobb" som en stor bil till höger om oss och håller oss sällskap hela vägen fram.
Den flyger strax ovanför träden och har grönt, rött & gult blinkande. Ibland kör den iväg lite framför oss, för att sen dyka upp utmed sidan igen.
Chauffören var helt hänförd och hade fullt upp med att hålla ögonen på den mörka vägen.
När vi kommer fram stannar även "blobben" och har då fått ett fast vit/gult sken. Tar med chauffören upp till väninnan så går vi ut på balkongen allihop. Där står ljusklotet kvar i säkert en timme innan de försvann.
Detta var omkring 2006
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Jättespännande Marr,jag får bara se dem från håll utom då min kvinnliga vän.
Ja nu är dom bara högt där uppe. Det var mellan -95 - 2007 som det var så här intensivt. Såg dom så gott som varje kväll då. Fast inte så nära som vid 3 tillfällen, då ett av tillfällena var denna händelse.
Fast Cristine! Du har ju verkligen närkontakt på andra sätt som jag alltid önskat. Sen så är det ju full fart där hemma hos dig, du ser sådant jag har lärt mig se sen jag kom hit. T.ex. blänken runt "chemistrimmorna" har jag upptäckt detta år! 
Jag tror att de ofta visar sej för att göra oss medvetna, och att detta ska starta en kedjereaktion i andlighet. Darryl Anka som kanaliserar Bashar från Pleiaderna tex såg ett UFO som i slutändan ledde till att han gick en kurs i Kanalisering. Där fick han genom meditation reda på att han innan sin inkarnering på jorden hade lämnat ett löfte om att Kanalisera budskap i det kommande jordelivet.
#29 Ja så tror jag med, varför annars skulle makten hålla detta så hemligt och krig, svält & orättvisor får råda ?
Är övertygad om att detta går hand i hand med andlighet, fast det är ju vad jag tror & Du också vad jag förstår + många av oss andra som skriver här…
Ja det var ju en tankeställare
Jag har sett 1 UFO! :O Helt fantastiskt och jag kunde nästan inte tro mina ögon, helt ärligt. Trodde inte på sånt här förut, men när min pappa till och med sa att han inte hade en aning om vad det var (han tror absolut inte på sånt här), så kände jag att det var helt klart något oförklarligt!
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#32 Just precis så kände jag med när jag hade min 1a upplevelse. Nog för att jag alltid trott på utomjordisk intelligens, för jag har ju sett dom högt däruppe som prickar och bollar fara runt i halva mitt liv.
Fast denna gången som var min 1:a riktigt nära upplevelse var det som globen (Sthlm) fast hälften så stor, "ställde sig" ca 50 m upp i luften 100 meter ifrån mig på ett gärde. Den såg ut som en lysande discokula med "rutmönstret", och mörkt röd, nästan lite purpur.
Aldrig hade jag kunnat tro att det skulle se ut så! Dom där ljusbollarna trodde jag var tefat eller möjligen flygande trianglar. Då tänkte jag att det är nog många olika sorters "raser" av dessa utomjordingar.
Det var en mycket märklig upplevelse. Fast jag är jätteglad över det jag fick uppleva, ja visst är det helt fantastiskt! Detta var så starkt att det är därför jag är med här nu. 
#33 Va?! Vad coolt! Så såg det inte ut för mig:
Vi var ute med hunden nästan vid midnatt och kollade lite på stjärnorna. Då! Helt plötsligt kom något emot oss och fenomenet lös mer än dubbelt så stark som polstjärnan. Jag är 100 på att det varken var ett plygplan eller satelit eller något sådant. Och den kommer närmare, och sen stannar den. Står helt stilla där. Nu lös den riktigt stark. Sen bara släcktes den och lös mycket svagare och flög iväg på bara ett par ögonblick. Jag bara: Pappa.. VAD var det? Pappa som alltid har sina teorier om vad det egentligen kunnat vara, hade inga. :O
Ja just så har jag också sett dom göra på längre avstånd då än denna gången. Men visst är det spännande? Har man väl börjat se dom så fortsätter det, det är bara att titta upp i skyn mer än vad människor i stress gör.
Förresten så är det väldigt avstressande att göra det ändå, även om man bara ser stjärnor och sateliter ju….
Tycker det är jätteroligt att du och din far har fått uppleva detta. Är övertygad om att det blir mer och mer människor som ser….
#35 Önskar så att få se ett ufo på nära håll.
Jag har inte sett ett ufo nån gång, men jag har haft besök 2 gånger mitt i natten, vilket var lite lätt obehagligt och skrämmande men ändå så här i efterhand ganska häftigt.
Deras metoder kan vara lite hårdhänta, men dom verkar vara vänligt sinnade. Verkar inte vara ute efter att skada, bara göra undersökningar.
Wow steffe!
Mig veterligen har ingen gjort undersökningar på. Skulle nog inte gilla det faktiskt. Dom kan be om lov först och som gengäld bota mig från några krämpor samtidigt…