Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutomjordiskt
Läst 4296 ggr
[kajmal--]
0

b.b i oändligheten

har en teori och tycks vara ensam om den.  denna att det finns många big bang. universium är oändligt , och det torde finnas många big bang i oändligheten. låg och kalkylerade i tankarna om detta, när jag hörde palien säga "en humanoiddam"  det finns en teori. inspirerad av vad hon sa, sökte jag men fann bara fred hoyle. som förespråkade och hade en teori om ingen bigbang. så gick tankarna tillbaka till palien, hon kanske menade att det finns en teori om flera big bang hos de/utomjordingarna

Morphogenesis
0

Beror på hur du menar, det finns de som menar att universum expanderar för att sedan dra ihop sig igen exempelvis och att det upprepas i all oändlighet. Tror dock konsensus lligger i att vårt universum kommer att expandera tills vi upplever "heat death".

[kajmal--]
0

#1 det är det teorin om en big bang bygger på!

Morphogenesis
0

#2. Inte som jag uppfattat det. Förklara gärna.

[kajmal--]
0

universum är oändligt enligt min mening, och det kan vara ett oändligt avstånd tills nästa big bang.  ingen början inget slut. att det expanderar som det sägs, stämmer nog bara med att det är massan i universum som expanderar från en big bang, vår b.b. . uniiversum torde vara. eller rymden torde vara oändlig. med det tomma svarta intet emellan big bangarna……….enligt grekisk mytologi.  var i begynelsen allt öde och tomt, en oändlig mörk rymd   chaos

Morphogenesis
0

#4. Man brukar inte säga att det expanderar "från" big bang, hela universum var koncentrerat i en punkt, som sedan expanderade. Det finns därför ingen specifik startpunkt, enligt min förståelse av teorin.

[kajmal--]
0
Morphogenesis
0

Ja, det var ungefär vad jag menade med #1.

Morphogenesis
0

Konsensus är dock fortfarande att universums expansion accelererar, och om det stämmer så fungerar inte den teorin. Sen finns det ju ett antal teorier om parallella universa och liknande.

[kajmal--]
0

man kan inte mäta om svarta intet expanderar, man kan endast mätat massan från vår big bang

Morphogenesis
0

#9 Du snackar med andra ord bara skit,

[kajmal--]
0

#9 om du inte kan diskutera utan att komma med skällsord, tycker jag du ska hålla inne med dina inlägg.            ……….hubble teorin säger att universium utvidgas genom att mäta massan från vår big bang ser man att de mest avlägsna gälaxerna avlägsnar sej från oss och axelerar.från detta utgår man till att universum expanderar ingen tycks ha tagit i åtanke att det fiins dragningskrafter utanför vår big bangs sfär… om det nu finns flera big bang omkring oss , och ej exploderade…….så dras de mest avlägsna stjärnhoparna med största sannolikhet bort från oss och acelerar , genom dessa  ej exploderande ännu big bangs dragningskraft. rymden är oändlig . och att fastställa att det svarta intet expanderar är omöjligt genom att endast att mätta massan

[kajmal--]
0

den kosmologiska konstanten…..torde helt enkelt vara andra big bangs dragningskraft

[kajmal--]
0

einstein sade att kosmologiska konsitanten var hans största misstag.