Bästa "UFO"- videon?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är detta den bästa dokumentationen av en diskformad flygande farkost som har visats över hela världen via YouTube/internet ?
Jag har ju inte sett alla videos men den har i alla fall den kvalitet som behövs, skärpa och klar tydlighet. Det råder inget tvivel om vad det är som man ser. Det hade varit mycket bra om videon varit en minut längre med omgivningspanoreringar, men tyvärr.
Wow..den var riktigt bra. Sällan man ser sån kvalité
Som du säger så kunde det gärna vara lite längre och man börjar ju faktiskt undra lite varför den inte är det?
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
liiite konstigt att på filmen där man ser den upp och ner så flyger den åt samma håll… eller åt fel håll… äkta.. nja, men det vore häftigt om den vore det
ANAKIN SKYWALKER -X22
En annan väldigt tydlig video är denna bifogade som visar att det hänt en kosmisk olycksahändelse med dödlig utgång - utomjordiskt blod har spillts på vår Jord. Man kan bara föreställa sig vad denna kvinna som promenerade i terrängen med sin hund upplevde när hon träffade på denna diskret liggande nyss avlidna varelse. Tyvärr är det kanske än värre otäckt att spekulera i orsaken till att den utomjordiska gentlemannen ligger död. Kanske blev han spetsad av ett spjutliknande föremål hanterat av en skräckslagen ung man?
Jag tror inte det är äkta. Sen kan man undra hur svårt det ska vara att hålla kameran still och filma riktigt?….när jag filmar med min videokamera så darrar det inte alls….men det är väl lättare att fejka med lite darr
Värmland"
Om man får gissa så tror jag att hon omedelbart ringde sin vän som kom med videokameran och de visste direkt at detta skulle bli världen scoop på internet så de gjorde litet dramatiska effekter - och vem kan klandra dem ? det finns säkert många minuter till av dénna händelse, detta är avsnitt 4 i en serie.
Jag respekterar att man har svårt att tro, att känna att man tror att det är äkta,sant. Det är ju en väldigt stor omställning i tänkandet man måste göra - öppna upp för större, djupare , bredare möjligheter i existensen. Ha förmågan till flexibilitet. Våga se ett utomjordiskt perspektiv - tro på liv på andra planeter.
Men det ÄR faktiskt så väldigt många videorapporter som visar samma sak så man riskerar att bli betraktad som efterbliven om man inte allvarligt begrundar fakta. I tysk tv, engelsk tv, italiensk tv och framförallt amerikansk tv (och de flesta andra länder på jorden) visar man filmer och rapporter om ufo/alien incidenterna. Men inte i Sverige. I dessa länder är det en akademisk sanningsutmaning att ta reda på vad som är sant i detta och hur vi skall förhålla oss till det. När skall svenskarna vakna?
#0 typiskt fejk föremålet svajar när den filmas
Hukanson - Jag är troende när det gäller alla paranormala fenomen och förstår mig inte på dom som avfärdar det och detta är som du säger, väldigt tydligt i Sverige. Det kanske kan bero på att Sverige är ett land med en lång och stark vetenskaplig tradition och dom vill ju inte ha med paranormala fenomen att göra.
Men samtidigt som jag är troende så går jag inte på allt som visas, för tyvärr så finns det ju många bedragare där ute….det är dom som sabbar för alla seriösa….jag får väl ha det som ursäkt då!!
Värmland"
Det är ett sätt att hantera ångesten. Många säger att det inte finns något som man inte kan skoja om - och ufo/aliens skulle då icke vara ett undantag. Så kan man se på saken. Ett försök att hantera ångesten genom att skoja med det, driva med det, härma och luras om det.
Men det ändrar inget. Det snarare förstärker sanningen.
?? vilken ångest… för vad?
Grejen med youtube klipp, eller andra klipp/texter/bilder man ser på nätet, är ju sådant som man inte kan lita på till 100% just i och med att det finns folk där ute som antingen vill ha uppmärksamhet, skapa en debatt om ämnet, eller bara driva lite med dem som tror på att det i det här fallet, finns utomjordingar. Jag kan inte tänkta mig att man skulle lägga ned tid på att fejka ett alienklipp om man känner oro eller är rädd för dem, tycker inte riktigt det hör ihop 
Kan tillägga att jag är helt säker på att det finns mer liv där ute i rymden, fastän jag inte har sett något utomjordiskt, och förr eller senare så är jag även säker på att vi kommer att få svar.
Men om det nu är så att det finns utomjordiska aliens? Om det är lika sant som att det finns tall och gran - vad är det då för mening med att sprida bilder på plastgranar och gummitallar? Den enda uppmärksamhet man då får är ju att man blir berömd för att ha gjort en materiell kopia av en levande organism.
Vi hamnar i nåt slags Truxa-tänkande här. Är det Truxas tricks eller förekomsten av högre mentala förmågor som är grejen?
Kanske är det ändå en anledning till att man vill få uppmärksamhet, att man vill "skapa debatt", man "bara vill driva litet med dem som tror".
Man får ju skilja mellan äpplen och päron. Att tro på en youtube film är ju som du säger, en annan sak än att tro på fenomenet i sig. Man kan ju tro på utomjordingar/aliens dagliga närvaro på vår planet utan att därför vara tvungen att tro på alla underliga videos.
Jag har inget emot den vetenskapliga traditionen i Sverige, den har gett oss förmågan att stå på egna ben och bidra till byggandet av Europa och världen. Men vi har också en tradition av att tro på en andlig Sanning och tro på Kärleken som vår innersta verklighet.
Det går att förena dessa traditioner och vi blir nog tvungen att göra det den dagen Galaxskeppen landar på Gärdet i Stockholm och visar upp sig för DN , AB, SvD och TV. Om det dröjer 10 år eller 20 år spelar ingen roll, om det faktiskt ska hända kommer vi att intuitivt bereda oss på att möta det.
Stockholm…nej..nej..nej…säg till om dom landar här i Göteborg!!

Värmland"
Det fortsätter att komma fler videos om det som är så överväldigande över hela världen men kanske främst i USA och de stora länderna.
En fördel med den nya tekniken är ju att vi kan använda den som ersättning eller förlängning av våra egna sinnen. Att titta direkt på solen har ju människan varnats för i alla tider men med tekniken blir det mer än möjligt. Vad får vi då veta och lära oss? Tja, vågar vi se det vi ser? Vågar vi tolka det vi ser på ett kärleksfullt och förtröstansfullt sätt?
Det är tydligt att det finns tiotusentals rymdfarkoster som cirkulerar vår planet - de gör inte mycket annat än flyger sakta omkring som ensamma stjärnbloss uppvisande sina konster för människans samhälle - färger och former av ljus. De flesta människor blir helt förstummade och otroligt begeistrade - har aldrig varit med om något liknande!
Kan 1300 miljoner kineser ha fel?
Denna video är hämtad från kinesiska statstelevisionen och de säger att det är en UFO en främmande flygfarkost härrörande från Rymden.
Bunk.

#16. Jepp, 1300 miljoner kineser kan mycket väl ha fel. Argumentum ad populum.
Om 1300 miljoner kineser mycket väl kan ha fel vad ska man då säga om 9 miljoner svenskar - att de alltid har fel?

#19 Varför skulle man säga det? Att många säger samma sak är i sig inget argument för att det de säger är sant. Eller? Är den religion sann som har flest anhängare?
Det är uppfriskande och annorlunda att diskutera med personer som hellre diskuterar person än sak.
Men hörni det finns inga enkla retoriska eller kvasifilosofiska sanningar att ta till i denna frågan - läser ni inte inläggen? ser ni inte videorna?
Kinesiska statstelevisionen visar rymdskepp på nyheterna, vatikanen diskuterar aliens i teve's debattprogram, USA's kongress har hearings om hela fenomenet och släpper dokument om det kraschade planet från 1949. Ryska forskare erkänner aliens och rymdskeppens existens och det finns bilder från ett störtat skepp i ryska skogarna. Många döda alien lik har fotograferats och visst ser de litet annorlunda ut jämfört med oss men de har ju en kropp som kan skadas och dö de också.
Sanningen som ges till oss som ett budskap är att de SKA LANDA inom en snar framtid och den som FATTAR DET gör sig ju bara löjlig genom att prata strunt och förneka sanningen.
Religionen har egentligen alltid handlat om verkligheten men blir förvrängd genom att den måste traderas och skrivas ned på papper - men nu har vi chansen att förstå religionen därför att verkligheten här överträffar religionen. Det som vi kan tro på som osynligt kommer att uppenbaras för oss - ja det gör ju redan det och massor av människor har kontakt med dem och förmedlar det som de vill säga oss. Det finns bilder, videos och ögonvittnen i alla länder!
Norrmännen har kanske en civilkurage som vi saknar - ? De blev akademiskt intresserade av de rapporter om iaktagna fenomen som rapporterades från Hessdalen i Östfold området så de upprättade en forskningsstation där med lärare och forskarstudenter. Framgången kom tämmeligen omgående. Massor med bra bilder och tekniska analyser kunde produceras och nu VET forskarna mycket om det som vetenskapligt observerats i luftrummet ovanför Hessdalen i Norge.
Det har "dykt upp" ett nytt fenomen på vår himmel som ingen har sett förut och ingen vet vd det är. En slags Manet med dödfött baby..? Det ser underligt ut…
Faktiskt påminner det väldigt om vad man kunde se på några avsnitt av Star Wars - någon som kommer ihåg den där amöbaliknande varelsen..?
Ett forskarteam från eOpenMinds.com ryckte ut för att undersöka ryktena om ett biologisk Starship som visade sig över Mexico City och mycket riktigt, där var den - Maneten!
I Kazakstan har ett Starskepp visat sig från den loja sidan.. litet slött övervakat rusningstrafiken mitt i stan från en upphöjd position. Kanske medveten om Ryssarnas ibland litet primitiva reaktionsförmåga att anse att de inte har rätt att finnas till och störa hederliga patriotiska arbetare och militärer.
"The best thing about inter-stellar Starship is that we know where they are"
I USA finns en kille som har byggt sitt eget speciella astronomiska Observatorium och kan obehindrat SE DE STORA MODERSKEPPEN där ute runt Venus och närmare Jorden.
De är ju inte som vi förställer oss dem som de skulle se ut om vi fick bygga dem med vår teknik - konstigt nog. Se själva:
När man trodde att man sett allt så blir man stående med öppen mun.
Kan ett stellarskepp se ut Hur Som Helst?
Det kan åtmindstone se ut som en segmenterad orm som ringlar omkring helt flexibelt som i lättjans lufthav. Se själva!

Påminner om en mask! Kan det verkligen vara ett ufo? Fast man har ju hört talas om ufos som ser ut som ciggarrer i formen.
Onekligen maskaktig, Ninnib53. Ringlar gör den också, det är rent otroligt att det går att se sådant i världen idag. Vilken tur att det togs upp på video! Torde inte kunna vara annat än ett stellarskepp av något ursprung - man kan ju tänka sig ett slags transportskepp med många vagnar. Kanske de vill suga i sig vatten i tankskepp och flyga till Moderskeppet? Vore faktiskt tänkbart. Det skulle vi kanske kunna bjuda på om det nu är sant att de redan har gett oss mycket teknologi som för allmänheten är hemlig.
"Torde inte kunna vara annat än ett stellarskepp av något ursprung"
Varför så tvärsäker?
Själv tycker jag det ser ut som en barnleksak. En drake, typ.