Ombordtagning eller spökerier?
Detta är en händelse som jag har funderat mycket på om det är UFO-relaterat eller bara "vanligt" spökfenomen.
När jag var i England sommaren 1995 och reste runt med tåg så kom vi, jag och en vän, fram till Manchester där vi tog in på ett litet hotell. Vi fick varsitt enkelrum pga att alla dubbelrum var bokade. Rummen låg vägg i vägg med varandra.
Vi skiljdes åt och gick till våra rum ganska tidigt, runt 22.30 och gick till sängs direkt. Rummet var kolmörkt och allt var tyst och lugnt.
Efter 3-4 timmar (uppskattningsvis) så vaknade jag plötsligt av att rummet var helt upplyst av vitt ljus, så starkt att det nästan bländade mig. Ljuset tycktes både vara i rummet och komma utifrån.
Fönstret vette mot en mörk bakgård omringad av huskroppen.
Jag fick en stark inre känsla att jag måste gå upp och kolla ut genom fönstret..en väldigt stark dragning!
Jag gick upp och när jag stod i mitten av rummet så kändes det mycket hotfullt och jag kunde plötsligt höra ljud som lät ungefär som att vara i en fullsatt restaurang.
Jag stod en stund där i det bländande ljuset som om jag vore förlamad, men sen så gick jag mot fönstret och öppnade upp persiennen och då blev allt normalt igen…mörkt och helt tyst.
Efter det så gick jag till sängs och somnade direkt, konstigt nog…man borde ju vara ganska skärrad och oförmögen att somna efter en sån upplevelse.
Allt kändes segt, som om jag gick genom gelé och jag tyckte att det på nåt sätt saknades tid…precis som om det hade försvunnit ett par timmar. Tyvärr av nån kosnstig anledning så tittade jag aldrig på klockan.
När vi möttes på morgonen igen så visade det sig att samma sak hade hänt i min väns rum.
Kan det ha varit en ombordtagning (UFO) eller bara spökerier?
Det som talar för UFO är att tiden verkade inte stämma och det bländande ljuset och min rädsla och ångest. Det kändes nästan som om nåt skulle anfalla mig…speciellt från fönstret!!
Ofta brukar ju utomjordingar radera ditt minne, så det kanske hände något mellan att jag precis skulle öppna upp persiennen och efter att jag hade gjort det och allt var normalt igen??
Vad tror ni?
(Kan säga att jag också har sett ett UFO vid ett annat tillfälle)
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
kan vara utomjordingar. när jag lagt mej, så visar de ljuscirklar på väggarna i sovrummet, som en förvarning om att de kommer snart…………..detta kan man även läsa om i john e macks bok "bortförd"
Ja, jag håller på att läsa om gamla böcker här hemma och jag håller just på att läsa den boken. Det finns många likheter med det jag har upplevt och dom som det står om i boken…ljuset..rädslan…känsla av att tid saknas, etc…
Men samtidigt så finns det ju stora likheter med spökerier…kvarvarande energi eller platsminne!!
Värmland"
Vad det än var så har det i alla fall berikat ditt liv med ett intresse som gett dig många andra berikande erfarenheter och vänner.
Hukanson - ja verkligen
Det är en upplevelse som man aldrig kommer att glömma!!
Värmland"