cirklar i snö
på samma sätt som det kan uppstå Korncirklar i sädesfält kan de också uppstå i snö….
http://www.kornsirkler.org/Relaterte/Is-sno/Is-sno.htm
Skulle vara roligt att se något sådant på alla snövidderna…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Mycket intressant! Och inte ett fotspår i sikte:)
näej….fotspår hade ju liksom förtagit en del av intrycket….!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det är givetvis människor som åstadkommer dessa cirklar, oavsett om de dyker upp i sädesfält eller på snötäckta fält.
Dessa ojämna cirklar i snö är självklart inget undantag.
Det är knappast någon större svårighet att undvika fotspår.
Genom att använda skodon med slät och bred sula och dra något efter sig som jämnar ut spår och underlag, samt genom att bara röra sig i cirklarna, kan man undvika synliga fotavtryck i såväl cirklarna som runtomkring på fältet.
# 3 - Vem skulle göra sig detta besvär, och varför?
För att luras? Tja, har man inget annat vettigt för sig………….

# torde vara ytters svårt att göra sånt i snö utan att göra det uppifrån.finns för övrigt över 300 olika namn på snökonsistens på samiska
#5 var har du läst det?
"finns för övrigt över 300 olika namn på snökonsistens…"
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

#6 i böcker om samer! på min dialekt har vi kanske ett tjogotal namn har inte räknat efter

Har sett ringar i is förut men inga avancerade snöänglar som de där. :)
Har också läst/hört det där om 300 olika namn, men då var det eskimåer och inte samerna. Men det kan mycket väl stämma, fastän jag tycker 300 olika är lite väl i överkant på bara snö, men det kanske innefattar is och snöflingor, typ allt som handlar om vatten+ kyla/värme… Bara en fundering… :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Jag tror nog du har ganska så rätt Enola.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Morgaine: "Vem skulle göra sig detta besvär, och varför?
För att luras? Tja, har man inget annat vettigt för sig…………."
Du är inne på rätt spår. Och det bör handla om samma typ av grupper som åstadkommer mönster i sädesfält.
Uppenbarligen vill dessa grupper luras. Eller skoja. Eller få uppmärksamhet. Eller antaga utmaningen. Etc.
Det kanske till och med kan finnas pengar inblandade, i vissa fall.
wicke: "torde vara ytters svårt att göra sånt i snö utan att göra det uppifrån."
Av människor, menar du, eller hur?
enola: "Har sett ringar i is förut men inga avancerade snöänglar som de där. :)"
Så avancerade var de väl inte?

Om man väljer att se allt i ett "boxperspektiv" så anser då jag att man får lite "tunnel seende.". Låt fantasin ha en liten "dans" och" tänk om att…".
Ifa ger det mig en kick i tillvaron att allt inte är "svart eller vitt" 
Playja: "Om man väljer att se allt i ett "boxperspektiv" så anser då jag att man får lite "tunnel seende."."
Jag tror att alla människor lever i en box. Om man med "box" menar "begränsning" anser jag att det är troende människor ( som påstår att de har "öppna sinnen" ) som har det snävaste boxperspektivet ( som alltså är mest begränsade ). Den troende boxen tillåter inte ifrågasättande.
Playja: "Låt fantasin ha en liten "dans" och" tänk om att…"."
Jag har massor av fantasi. Men det hjälper inte vid en bedömning av hur saker faktiskt ligger till. Begreppet "tänk om" är bara stimulerande när det finns skäl att spekulera, men inte när det saknas skäl - som när det gäller alla dessa fall av uppenbar bluff.
Playja: "Ifa ger det mig en kick i tillvaron att allt inte är "svart eller vitt""
Mig också.
Men det är inte den troende skaran som kommer att göra nya upptäckter. Det är - och har alltid varit - det kritiska och vetenskapliga tänkandet som har lett fram till ny kunskap.
Detta är intressant att konstatera även just med tanke på "boxen". Det är alltid vetenskapsmännen/kvinnorna som har tänkt utanför boxen.

#14… Tack "Julle" för dina åsikter.. 
Återkommer vid ett senare tillfälle med mina tankar om ditt inlägg för just nu är jag helt s l u t av snöskottning.. (6 timmar( 3x3) *stön*

öppna sinnen är nog bra. men du julius rör dig inom en snäv negativ cirkel