Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 5928 ggr
Playja
0

Grattis Gahella!

Kan bara föreställa mig vilken lycka det är!  

Ett stort   till barnbarnet G!

Gahella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men kära "hjärtanasda", får ju börja låta lite som en mormor med;)

Tack snälla goa Playja för dina fina gratulationer! Ja det är stort att bli mormor, men svårare att förstå att mitt barn också nu är mamma!:O

Allt hade gått så bra från en underbar taxichaufför, till den lika underbara förlossningspersonalen som stöttade så fint hela vägen. Hon förlorade en del blod så hon får vara kvar ett tag för observation. Känns så bra och tryggt att hon får det. Hon ser tydligen ut som en lite indianska, så lite brås hon på sin mormor:) Ska bli så härligt när de kommer hem och jag får burra ner näsan och bara lukta på henne och få sluka henne med ögonen…Tungan ute

Stor varm kram älskade fina Playja, du vet hur du ska lysa upp för andra du…Kyss

moonflower
0

Stort GRATTIS till Dig Gahella samt dotter och dotterdotter!!!! 

Kram

/moonflower

satori
0

Ja jag gratulerar stort jag med! Detta är ju fantastiskt! Och tänk vilket datum hon fick äran att födas på (även om det var ödesbestämt).

Gahella
0

Tack mina goa vännerKyss Ja visst är det så satori sedan lååååång tid tillbaka;) Ja det är bara att hoppas att dessa höga Själar som föds nu får det lättare att leva här framöver! Det har ju inte varit en dans på rosor för många av dem precis, tvärsom…

Kramar till er

Gahella
0

Glömde säga till dig Playja, att allt sker när de ska och en dag får även du uppleva detta!

Kan berätta att när jag fick veta att hon var med barn endast 22 år gammal, var tillsammans med en killa jag aldrig mött plus att han var från ett annat land, inget eget boende, inga inkomster var en hel del att smälta som mamma! Men det har utvecklat sig så bra under processens gång. Allt skedde som jag trodde det skulle bli, men jag underskattade deras kärlek till varandra och Guds stora Plan i allting. Efter detta har min tillit till Gud blivit ännu djupare…att allt sker som det ska, och även när det ska ske… Varm kram vännen.

Playja
0

#5… Så tror jag med!  Kyss Allt sker dom det ska!!!

Min son  flyttade ihop med en tjej för några månader sen och när han berättade det för mig så (mitt standard uttryck)-->"pluppade det upp i skallen" .. jaha ja *s* snart blir man kanske farmor?!… FörvånadObestämd

Men va fasen.. hur låter det? farmor…jag??? *asg* Jag är ju "bara" 54.. Oppps.. ja just det.. jag kan ju faktiskt bli just farmor. Flört Oj… vad jag kände mig gammal helt plötsligt… SkämsFlört

Jag har inte luktat på en bäbis på "mannaminne" så jag avundas dig… iaf liiite. *minns bebisdoften* mmmyyyyysssss!

*kramar om goa G*

ufo-anna
0

Ja - varmt grattis, kära Gahella!

Du ska veta det att din dotter måste vara lycklig som har en sådan fin mamma som du, som blir så glad över sitt barnbarn….

Jag är glad att ni har den innerligheten till varandra - vilken fina band ni måste ha till varandra!

KRAMAR till er!!!! :D :)

Gahella
0

Hihi…Playja, ja ibland pluppar det till när man minst anar det;) Och javisst är vi fortfarande unga Playja?:)

Tack goa AnnaKyss Ja jag är jätteglad! Har nog berättat för hela världen att jag blivit mormor, hahahaha…Ja herregud som man kan bli i glädjeyran;)

Kan berätta att dessa band oss emellan, har varit väldigt sköra. Men genom hennes graviditet kom vi varandra väldigt nära, för hon tydde sig så mycket till mig då. Konsten för mig var att "mamma" henne då hon behövde och bad om det, och inte i vad och när jag trodde det ;)

Så nu är det bara att bita sig i läppen då detta inre tvång kommer upp igen så hon inte blir sur på mig, igen!;)

Varma kramar tillbaka!!

enola
0

Oj grattis! Det är nog en underbar starshild! :) Ta hand om henne och mamman ;)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Gahella
0

Tack enola…Och det lovar jag:)

enola
0

Bra! Jag är själv morbror till 5st, jag vet hur det är ;)

Gahella
0

Oj enola, då har du några stycken att köpa julklappar till;)

enola
0

Nja, hälften bor i hongkong och resten ska jag nog göra troll och tomtar till :D Är lite fattig just nu så det får bli hederligt handarbete… :)

Gahella
0

Wow bor de där, är pappan därifrån eller!? Troll och tomtar går alltid hem hos både stora som små:)

Cristine
0

Grattis Gahella..det är svårt att fatta att man blir mormor när man är så ung, men tänk då på mej som är jämngammal med min son och ändå så kallar hans dotter dotter mej  för gammelfarmor

.Förvånad

Otroligt men sant.

Bäbisen kan inte fatta att mormor är såå ung.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

satori
0

#15 E du jämngammal med din son? Obestämd

"Mormor" är bara en titel som så mycket annat. Jag har en kompis som blev mormor när hon var 36 år och en känner en tjej som blev 3-barnsmamma vid blott 17 år. Fast det är klart att när ens egna barn får barn då får man ju själv en ny titel och då börjar man nog tänka lite på åren som gått kan jag tänka.

Gahella
0

Tack Cristine, ja visst ÄR vi unga?! Och då få sådana epitet på sig som gammelfarmor, det är ju en chockartad upplevelse! Nä det är inte vår verklighet;)

Ps. satori, hon kanske menade hur gammal hon upplever att hon är?;) För de kanske sitter och diggar hårdrock tillsammans:)

Cristine
0

Japp Satori, jag har stannat på 45 och tänker inte bli ett år äldre.Flört

Det gör vi Gahella..gillar hårdrock skarpt.

och vi är unga!

Gahella
0

Nä här växer det ingen mossa, We are still Rocking;)Cool

Cristine
0

*Fniss*Tungan ute

Gahella
0

Hihihi..Ja vi får inte glömma att Livet är en Dans och vi är Dansaren! So keep on Rocking EveryBodySkrattande

satori
0

OT men påtal om rockmusik så hörde och fick jag idag lära mig att låten Staying alive med Queen(?) har en rytm som är exakt den rytm som man skall hålla när man kör hjärtmassage vid en livräddning. Snöade mer in på rytmen och tyckte det var coolt innan det också gick upp för mig att låten just heter Staying alive. Häffigt men skulle väl se komiskt ut om man satt och sjöng på den samtidigt som man försöker rädda nåns liv. Undrar om det var uträknat eller om det bara var "slump".

[GunillaR]
0

Grattis Gahella Glad

Barnbarnen är ju livets efterrätt heter det ju. Och visst är det ett under när man för första gången får hålla den nya lilla människan i sin famn.

Thyra4
0

Grattis Gahella! Första barnbarnet??

Jag måsta vara jättegammal?? Mitt första barnbarn (jag har 5 nu)har varit här hos mej idag och hon är gravid. Jag har ALDRIG träffat någon som är SÅÅ gravid som hon. Hon är halvvägs och läser på nätet hur stor och hur mycket barnet väger. Klappar på magen och pratar med den lille/a. <3

Måste ju också erkänna att jag redan är "gammelmumma" till en helt fantastisk liten kille på 20 månader, men jag har lärt hono att kalla mej mumma Ninni. Det låter bättre än gammelmumma.

Får än en gång gratta Dej och har förstått att Du har dottern/dotterdottern ganska nära Dej. NJUT!

Gahella
0

Åh tack allihopa!Glad Ja visst är det efterrätten Morgaine, det är liksom det göttaste man får ta del av;)

Ja  Thyra 4 det är premiär, det märks va?!;) Jag överdriver inte, hela världen vet att jag blev mormor i dagarna!Tungan ute Igår träffade jag henne första gången, hon var jättejättesöt!! Min dotter blev så trött efter maten så hon stupade i säng, och jag tog så gärna barnvakten;) Hon låg inne i min tröja och sov i flera timmar, morfar satt brevid och myste och tittade in i gluggen då och då, medans pappa spelade gitarr. Ja det var sann familjefridSkrattande Ja för en dag sticker de till Israel, där pappans familj bor och sedan har de planer på att ta sig till Kanarieöarna, så jag njuuuter för fullt av nuet! 

Varm kram och tack allihopa för de glada tillropen:)