Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettenergier
Läst 2216 ggr
Ewerhof
0

Funderingar kring energier...

Jo, jag kom att tänka på det här med energier som finns överallt, främst då det elektiska, men också energierna mellan atomerna. Om alla männisor blir mer och mer medvetna, alla tänker, reflekterar och funderar mer än förr, så alstras ju det mer energier överallt. Fler och fler skaffar datorer, som behöver energi, och alla datoranvändare alstrar energier vid intensivt tänkande. Alla energier skickas runt över hela vår värld mellan människor på elektronisk väg, kors och tvärs, och föder ännu mer tankar, behov av starkare datorer osv osv. Även andra komponenter som använder elektrisitet ökar då alla har lampor överallt, elvispar, TV-apparater av större och större format, leksaker, inom utbildningar etc. Allt samantaget genererar ju en faslig massa energi, som ostrukturerat bara växer och växer och växer…

En dag kanske det blir för mycket energier? En dag kanske mängden energier får sån fart att en energi av energierna skapas? Som när tex ett hjul får för hög fart och går över ifrån regelbundet snurrandet till ett okontollerat snurrande och istället börjar skena.

Kanske handlar det andliga 'ljusarbetet' inte så mycket om att upplysa människorna eller att väcka dimensioner till liv inom den enskilda personen eller mänskligheten som att hjälpas åt med att rikta energierna? Så att det inte blir ett enda virr-varr där vår värld kollapsar?

Sedan elektrisiteten började brukas och fram till idag har flödet ökat otroligt mycket. Hela samhällen skulle slås ut om det elektriska slutade fungera. Kanske är det så vi själva skapar 2012 scenariots besanning?

Nån mer som orkar fudera och komma med åsikter? Glad

Gahella
0

Ja nog är atmosfären full av energier, bra som mindre bra. De har verkligen försökt snärja oss i allsköns energibråte som vi mer än gärna använder oss av som mobiler, datorer och övrig elkonsumtion. Men jag upplever faktiskt att det ljuset som växer här inom oss, också renar detta fält. Jag vet också grupper som regelbundet renar jorden och atmosfären med bl.a violetta flamman, som effektivt renar den mest skitiga atmosfär. Jag tror fler och fler får rikkningen till mer kärlek för sig själv och sin omvärld, och då kan det bara gå åt rätt håll tror jag. Har även hört att vi får hjälp med denna rening från våra ljussyskon;)

Jag brukar själv rena här hemma och även runt världen med den violetta flamman, därefter tar jag ner den gyllene kristusenergin över dessa områden.

[budewabo]
0

Vad är den violetta flamman för något?

Gahella
0

Här kan du läsa lite om den…Violetta flamman

semjal
0

intressant

Playja
0

Jag tror att i framtiden kommer vi hitta en lösning på sammla ihop energerna som ett " batteri"

Ewerhof
0

#5 Det låter som en smart idé.