Exploding head syndrome?
La mig att vila här på soffan runt kl. 11.30. Mycket har jag vart med om under sömnfaserna men inte det här. Jag var i gränslandet tror jag. Inte vaken och sov ej heller djupt. Plötsligt knäpper det till riktigt ordentligt i huvudet och samtidigt så blir först allt jätteljust men just som smällen kom så blev det alldleles mörkt som om nån höll en lampa strax ovanför mitt huvud och bara släckte. Jag hörde knäppen och jag såg (genom ögonlocken) hur det blev mörkt. Jag blev alldeles klarvaken. Googlade lite och hittade det här. Kan det vara det? Har ni fått så nån gång?
Oj vilken smäll! Jag har varit med om dessa smällar som hörs och känns i hela kroppen, men inte sett det ljuset du var med om.
Det känns som det var någon blockering som försvann och samtidigt någon form av öppning för dig. Vad känner du själv att det var?
PMS?
Hihi……Ja nu är jag i farten igen *morr*. Nä jag vet inte. Känns som jag är konstant spänd och som jag har en blockering i både hjärt och halschakra. Fast det känns inte direkt bättre nu, vill bara sova ännu mer men det går inte nu förrän ikväll. Längtar nu bara tills lördag då förhoppningsvis blodet skall flyta. Tills dess är jag bara en pain-in-the-ass….Ja ni fattar!
Häftigt namn på företeelsen BTW.

För säkerhets skull så skulle nog jag ta en läkarkontroll iaf….
Om jag vore du alltså….Satori…

Jag kom att tänka på några drömmar jag hade för några år sedan. Jag kunde befinna mig var som helst och jag upptäckte ett UFO som kom närmare och närmare och tillslut så exploderade mitt huvud och jag vaknade. Det här är nog mer än 15 år sedan, men jag kommer ihåg att det var HEMSKT.
I vaket tillstånd så har jag upplevt det en gång. Jag körde min bil och saktade in ,för en bil stod parkerad vid kanten och jag fick möte. Bilen bakom uppfattade inte det och körde in i min BAK. Jag hade inget nackstöd och DÅÅ exploderade det också i mitt huvud. Jag fick en wiplasch. Vet inte om dessa båda har något med varandra att göra. Bilolyckan hände före drömmarna.