Ska vi söka efter "aliens"?
Steven Hawkins tycker att vi inte ska leta efter utomjordingar och sluta sända ut så mycket signaler i rymden, för om eller när vi hittar några kommer de antagligen vara mycket mer utvecklade än oss. Och hur har det gått när vi människor (iaf förut) mött mindre utvecklade människorgrupper, typ urfolk? De har utplånats. Därför tror han att när eller om vi väl hittar utomjordingar kommer de att utplåna oss och att vi därför bör ligga lågt och sluta leta! De hittar oss nog förr eller senare ändå.
Vad tror ni om detta? Leta eller inte leta?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Inte leta..
Vi behöver inte leta, de är redan här
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja och alltid varit..;) Vi är ETT, så det är ofrånkomligt:)

Instämmer med dig Cristine #2!
#2: Du tror alltså inte dom kommer utplåna oss?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det skulle kunna vara att vi har släkten nära men det finns 200 familjer till uti i galaxiosum . Väck inte de galaxer som sover . Men är det realistiskt ? Varje dag , dygnet runt , sänds alla radio och teveprogram med energirika högfrekvenser ut i universum . Hur skulle vi kunna hindra det ? Alla andra civiliserade planeter borde kunna pejla in dessa utsändningar ,förr eller senare för det tar väldigt lång tid att färdas genom ljusår av tom rymd .
vi behöver nog inte leta de har vetat om oss i tusentals år
Nåväl vi behöver se realistiskt på det hela . De är väl inga supermupetgudar heller ,kanske bara några tusen år före oss i utvecklingen . Problemet är nog ifall de inte är så väldigt långt avancerade utan har fel och brister ungefär som vi själva .

Kan bara hålla med de föregångna skrivarna, de är redan här ;)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Hejsan! Jag tror inte att vi behöver vara rädda för att sända ut signaler. Jag tror som dom andra, att dom redan finns här. Många målningar (har dom inte hittat i grottmålningar) o inskrifter i pyramiderna talar redan för att dom varit här. I pyramiderna finns väl även bilderna om planet x. Hade dom velat skada oss, hade dom redan gjort det.
Av det jag har läst så expanderar universum från en punkt o det hände för mer än 13 miljarder år sen. Vilket innebär att det funnits solsystem med liv..hur länge som helst. Dom kanske har levt 10 miljader år före oss o har givetvis en helt annan teknik än oss. Vi här på jorden har ju bara avancerat ordentligt dom sista hundra åren..o tekniken jag själv märkt av, har kommit sen 80-talet, med datorer, mobiler, vhs, dvd, paraboler..osv..osv..Vi måste verkligen vara på nybörjarstadiet..

Nej . inte behöver vi vara rädda… , skulle dom vilja oss något illa så skulle dom redan ha utplånat oss för länge sedan…
Skicka ut signaler i rymden är nästan skrattretande enligt mig. Om någon hittar dem så kommer de bara garva åt hur korkade vi människor är. Varför skicka ut signaler i rymden när vi sänder signaler hela tiden här nere på jorden. Vi människor skall alltid krångla till det. Varför leta utomjordiskt liv i rymden (det e ju rätt uppenbart) när de redan som ovannämnda sagt finns här mitt bland oss. Vissa synliga, andra i parallelldimensioner.