Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2876 ggr
[BigMama]
0

Allt äger rum samtidigt

Vad säger ni om påståendet "Det som jordbor kallar förflutet, närvarande och framtid är ett - de äger rum samtigt."

enola
0

Ja det tål att funderas på :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Ewerhof
0

Åååå, typis't. *semester avstängd hjärna* Återkommer lite senare med spekulationer… *svär lite och sparkar i sanden* Det som é så kul att fantisera om. Typis't.

Solar
0

Ja alt händer samtidigt -

tiden finns inte -

[BigMama]
0

Rätt åt mig! Kort påstående, korta svar. Glad Men om det är så, så skulle det kunna förklara deja´vu? Nu är jag inte alls insatt i UJ, tittar in ibland för den goda stämningens skull och vissa trådar är rätt kul att följa! Men visst förekommer här ord som dimensioner, frekvenshöjningar…………… Generad

Påståendet har jag tagit ur boken Linda Goodmans Livsguide där författaren sedan skriver:

"jag vet att det verkar obegripligt nu, men efter en tid kommer du att förstå. När du gör det, kommer du periodvis att kunna vistas i det som kallas det eviga nuet,en högre tidsdimension. Det finns många sådana dimensioner. För närvarande vistas jordborna i den tredje dimensionen men är redo att gå upp i den fjärde dimensionen."

(Boken är skriven 1989)

enola
0

Ja deja vu är knasigt, har oftast kännslan av att jag drömt det, och kan ibland komma ihåg när jag drömt om det.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Gahella
0

Va kul att du läser den boken BM, den var jätteviktig för mig i början på mitt andliga sökande. Tycker den tar upp så mycket olika saker på ett bra sätt.

Jag har fått det där "förklarat" för mig, men har svårt att greppa. Ska försöka, Att ju högre vi kommer upp till våra större kroppar och befinner oss på den frekvensen, så har vi också kontakt med det totala nuet. Vi går ju linjärt än så länge, men "däruppe" går allt som ett högre spinn, vi är navet men också den yttersta cirkelringen på spiralen, då allt uttrycker sig i spiralform.

Blev du klokare….nä jag förstår dig, haha haa. Gjorde ett försök i alla fall!

[BigMama]
0

#6 Tack för att du försöker förklara Gahella. Fundersam Men näe.

Läste den boken 1995 redan. Tyckte mycket om den redan då, men har börjat läsa om en massa böcker igen. Mycket som man lät passera då, sjunker in på ett annat sätt idag. Är lite sugen på att läsa nionde insikten igen också.

Gahella
0

Haha…det ante mig. Ja, den och den tionde läste jag också om för något år sedan. Tycker de står sig bra, de är fortfarande aktuella.

Mia65
0

Ja tid finns ju inte, endast vi människor är beroende av dåtid, nutid o framtid. Tydligen något vi själva skapat. Allt som finns ska tydligen ske här o nu o hela tiden. Är bara människa..så lite trögfattad…:)

MEN samtidigt om allt finns här o nu, om allt sker hela tiden samtidigt! Hur kan det då vara så att vi kan gräva ut historiska föremål, händelser, djur osv??? Varför hittar vi inget från framtiden? Handlar det om den dimension vi lever i? Är "ufon" det vi kallar framtid? O ibland visar sig framtiden sig i våran dimension?

*funderar*

Gahella
0

Javisst är det förvirrande, Mia?! Ja allt har ju hänt, vi har ju varit i den 3:dje dimensionen i tusentals år. Såg ett intressant program om sträng-teorin, googla gärna på detGladde kan förklara det bättre än jag.

adnanas
0

Om det finns undantag så existerar inte tidenFundersam

Cristine
0

Hmm har läst om att tiden inte finns i andra dimensioner,men här och nu? Ja den är nog påhittad av människan, men tänk om vi inte hade någon tid, då skulle folk gå till arbetet när de ville, gå hem från jobbet när de hade lust, man bara dök upp hos läkare, tandläkare etc.

Vi skulle heller inte veta hur gammla vi är(härliga tanke)och inte kunna ha något ID kort alltså, bara flyta med. Man kan ju spekulera hur mycket som helst.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Spanaren]
0

Stod det inte något liknande i de tio insikterna BigMama?

/kram Spanaren

Cristine
0

Jag är tvungen att läsa om detta  för jag är inte alls insatt, vad jag förstått hitills är att det finns flera paralella dimensioner. Här är en förklaring på strängteorin som jag måste titta på några gånger

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Spanaren]
0

Allt vibrerar av liv säger vi och det verkar stämma också Flört

Tack för den intressanta kunskapen om vibrationer och vågor.

/kram Spanaren

MacGallon
0

Vem/vad pratar om jordbor i tredje person? En månbo kanske?

Det är inte klädsamt att hänvisa till vetenskapen när man pratar om insikter, påminnelser, crop cirklar, astrologi mm.