Visste ni...
Att Söndag betyder solens dag
Måndag månens dag
Tisdag Tyrs dag…germansk krigsgud
Onsdag Odens dag
Torsdag Tors dag
Fredag Friggs dag och
Lördag tvättdag av det fornsvenska ordet lögh, bad.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja detta fick jag lära mig i mellanstadiet tror jag :) Kul att vi har forntiden så inpå oss fortfarande!
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Vilket minne du har enola, men det är klar du är mycket närmare mellanstadiet än vad jag är.
Javisst..de gamla gudarna hänger med och det gör de med månaderna också som du vet. jag tycker det är roligt att vi har dem kvar i vårt moderna liv

*ha ha ha* Vad lustigt… gubben å jag snacka just om detta idag!
Han fick ett riktigt hjärnsläpp å fråga mig hur måndag stavades.. "stavas det med å eller o" frågade han å då berättade jag just det om månens dag.
Lite Ot.. idag har jag haft MASSOR med dessa sammanträffande.
bl a om Dio… gubben (igen då*s*) trodde inte Ronnie James Dio var så gammal som han är… men där "slog jag honom på fingrarna" med mitt vetande. 
Vilket samman träffande!
Och Dio betyder gud

Dio!.. Ja just de… det betyder det ju! 
Men visst e det lustigt ibland att saker bara rullar på? Det är ofta jag undrar över något å nästa stund får jag svar eller att saker hänger ihop på något sätt. Händer även att vet jag vad folk ska säga innan dom säger det osv Undrar vad det handlar om? *s*
Härligt Playja, du verkar hamnat i ett synkflöde:) Det synkar på ganska bra här också. Det gäller bara att vara uppmärksam, som handlar mycket om att vara Medvetet närvarande i Nuet…Eller hur;)

Cristine.. du får ryta till om du ogillar Ot i din tråd 
..men sen jag såg filmen The secret för några år sedan har det varit så här mer eller mindre. Mest mer om jag ska va ärlig.
Min gubbe (har jag berätta om honom?
) han har alltid kallat mig "häxa" för jag har min "förmåga" att ibland veta saker som jag inte "skulle" veta. tex=
Stackarn.. han hade gjort värsta grejen när jag fyllde 50 och smygit å smusslat.. men jag visste att jag skulle få se BlackSabath som present.

Ja det här med synkroniset verkar ligga i tiden, har hänt massa skumma saker på sista tiden som verkligen inte borde hända, men gör det endå. Dessutom hade vi, jag å flickvännen, tvättdag idag… igår lördags :D
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

HERREGUD PLAYA!
TITTADE DU PÅ SATANS BUDBÄRARE????????????? 
Jag bara skoja…..Jag gillade dem redan när de släppte första plattan 1969-70 eller nåt!
Bara jag slipper se Ozzy i det stadium han nu är i…… "Osbournes.. eller vad serien hette….typ!
Huuaa, vilken vidrig familj! Och Ozzy var ju rena zombien! Nej, jag vill minnas dem som de var på det "glada" 70-talet! 

#9…Äh… släpp ditt gamla tänk..
Jag hade förväntat se en ragglande Ozzy stapla omkring som en zombie men fan vilket drag det var på han* *imponerad*
Jag gillar Ozzy skarpt och jag såg aldrig såpan(kanske bäst så) så för mej fortsätter han vara en av de största rockarna.

Tyr och Tor var bröder och bägge söner till Oden.. Tyr blev av med en hand när dom skulle fjättra Fenrisulven med en halskedja.
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Intressant att veta!