Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 3369 ggr
Cristine
0

Meningsutbyten.

Tänkte ni kunde flytta hit ifrån Dagens ord.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

En lufterian är en människa lever enbart på luft. Vissa personer är övertygade om att det är möjligt att leva på endast luft och somliga hävdar att de själva lever så, eller är förmögna att göra det.

Cristine
0

Astomi kallades i indisk mytologi människor som varken åt eller drack, utan livnärde sig på lukten från frukter. Om astomi utsattes för starka lukter eller stank kunde de dö. Föreställningen om astomi letade sig vidare till Europa och återfinns bland annat hos Megasthenes och John Mandeville.

Playja
0

Tänkte på kvinnan i inlägg #47 från Dagens ord 15. Hon som inte åt.

Undrar om det är samma som jag tänker på? (Hon drack virrvlat vatten har jag för mig.)    Men var det inte så att det visade sig att hon åt några kex då å då?

[peter54]
0

Jag tror inte för ett endaste litet ögonblick på sådant som lufterianer eller astomi. Det är i mina ögon ingenting annat än illusionism i samma anda som Joe Laberos trolleri. Syftet kan ju diskuteras, jag är övertygad om att det handlar om makt. Människor som duperas av illusionism står under illusionistens inflytande.

Om sådant som lufterianism verkligen fungerade, skulle ju människor i tredje världen kunna lära sig det och slippa svälta. Man skulle till och med kunna kalla luftkvinnans påstående om sin förmåga som en skymf mot alla de stackare som svälter ihjäl i världen varje dag.

Gahella
0

Eller att det finns de som kan upphäva de fysiska lagarna. Kommer vi få se mycket av inom snar framtid tror jag. 

Jag minns inte Playja. Jag ska mejla henne i dagarna och fråga.

BigBear
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmmm…nja, just när det gäller "lufterianer" så är jag skeptisk. Om de flyttar hem till mig i en låt säga en månad så jag kan ha koll på dem även nattetid, då kanske jag ändrar mig! ObestämdFoten i munnenTungan ute

Lutheraner däremot.. Dem tror jag på! Yes, dom finns….! Oskyldig

Här är en bild på två lutheraner som även är lufterianer enligt egen utsago. Blommorna framför dem är för att rena luften. -När man lever på enbart vatten och luft så pajar magen och då fiser man oavbrutet, säger talesmannen. -Därför använder vi blommorna!

Cristine
0

Too Funny 

[peter54]
0

Det tror inte jag, ingen kommer någonsin att kunna  upphäva de fysiska lagarna. Om man ligger platt och helt orörlig kan man minimera förbränningen i kroppens celler, men aldrig ner till noll. Så fort man aktiverar en muskel går det åt bränsle. Finns det inget bränsle blir kroppen katabolisk, dvs bryter ner sig själv till bränsle (ett mycket farligt tillstånd). När det inte längre finns något att ta av på den egna kroppen heller så dör cellerna och även om hjärna, hjärta och lungor håller ut längst, så dör kroppen.

För mig är lufterian-tanken lika knäpp som att jag skulle kunna köra bilen på luft.

En annan aspekt som slagit mig är ju hur man håller värmen om man ingenting äter. Drt går ju inte. Reptiler använder inte någonting av sitt energiintag till att hålla kroppsvärmen, men vi människor använder över 90 % av intaget till just detta.

Playja
0

#6…          

Gahella
0

För mig personligen har mitt matintag förändrats radikalt de sista åren. Jag lever som oftast på några frukter och juiceglas, ett par tunna hårda smörgåsar med ost och dricker citronvatten om dagen. 5 dgr av 7 äter jag en omelett med grönsaker i eller någon form av sallad. Därtill äter jag spirulina och intar omegaoljor. Även om jag tycker jag borde vara hungrig, så är jag inte det. På påskdagen åt jag en liten skiva lamm med potatisgratäng och på kvällen en hembakt äppelkaka m grädde, jag blev mätt på det även till dagen därpå.

Och DET är dagens sanning!Tungan uteFör mig är det inget konstigt längre då jag upplever jag får mer andlig spis nu när vi går upp i frekvens. Men vet också att vissa äter som hästar istället under denna tid. Allt är anpassat induviduellt. Kan tala om att jag är 167cm lång och väger 58kg, och har inga vätskesvullnader någonstans;)

Ewerhof
0

Men som #8 påpekar; till slut tar kroppen utav det bränsle som finns och det är vår muskelmassa och senare de inre organen. Man kan nog leva väldigt länge på sig själv men förr eller senare går det överstyr och det går inte att reparera skadorna.

Vad är det för fel med att äta? Vi har jordiska kroppar och får nog rätta oss efter det. Det är som en sorts maskin som kräver ett visst bränsle, helt enkelt. Att bli 'hög' och euforisk vid svältgränsen är väl inget tecken på andlighet? Eller? Inte för mig i alla fall.

Gahella
0

Allt är stadd under utveckling. Jag tror på att vi ska utveckla våra fysiska kroppar till eteriska, och då behöver vi inte lika mycket fysisk föda. Jag mår inte bra av att äta mycket mat eller tung mat. Jag lyssnar på min kropp, och ni lyssnar på er;)

Har skickat ett mejl nu till henne som levde som lufterian, får se om hon vill svara. Eller om hon tycker annat.

[peter54]
0

Jag äter nog inte så värst mycket mer än vad du gör, men det är inte i den delen paradoxen ligger, inte heller huruvida vi är mätta eller inte. Istället handlar det om att intag och uttag måste korrellera.

De dagar jag sitter i behandling på dialysavdelningen, äter jag två stora smörgåsar och en näringsdryck på hela dagen. När jag är hemma och jobbar med vad det nu kan vara utomhus, går det åt mycket mer för att det över huvud taget ska finnas ork att göra jobbet.

Eteriska kroppar? nja om den utvecklingsvägen är vad vi slutligen hamnar i, tror jag att det ändå måste vara flera tiotusentals år dit.

satori
0

#6 Men det är ju han (han till vänster), han är ju från våra hemtrakter BB. En hemsk östgötadialekt, minns inte namnet nu men han ljuger i så fall, för han ser jag ofta på TV och hans hobby är bl a att fiska och ÄTA den, ser han också i nåt djurveterinärprogram.

satori
0

Jag tror att vi vuxna har en ganska skev syn på det där med mat. Vi äter när vi är sugna istället för när vi är hungriga och vi äter med ögonen, alltså ofta mer än vad vi behöver, dessutom en del onyttigt och onödigt. Små barn däremot, ser på min dotter hur hon själv reglerar det där. Ibland äter hon vad jag tycker verkar vara mycket, för att nästa vecka inte äta knappt nåt och om hon som igår på dagis bara valt att äta makaroner så väljer hon bara proteinet när hon kommer hem, i detta fall åt hon bara fikspinnar till middag här igår. Man blir som förälder orolig men jag har lärt mig att lita på att hon känner det där bäst själv, hon håller ju stadig vikt och jag vet att hon får det hon behöver, trots att hon nästan verkar späka sig i perioder.

BigBear
0

#14 - Jaså! Förvånad Känner du igen han?

Gahella
0

Ja precis satori! Och kroppen signalerar också hunger då den inte fått i sig tillräckligt med den näring den behöver. Tror att genom att jag äter egologiskt så mättas jag snabbare, än de som äter näringsfattig mat.

satori
0

#16 Ja han heter Anders "Ankan" Johansson.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Johansson_(II)

moonflower
0

Hej - tycker det låter fantastiskt mysko - om någon nu skulle kunna leva av bara luft…låter som att leva på ett luftslott. hihi

…fast jag måste säga att jag själv har känt/känner ett mycket starkt NEJ mot att äta kött - fisk - allt som har ögon egentligen…en stor vämjelse och en känsla av att jag åt av dels mig själv och även en bit av min bäst vän…speciellt som jag inte behöver äta kött - det viktiga som behövs går att finna i annan kost från växtriket! 

Fast måste säga att det händer att jag äter kött nu oxå - sällan dock - och när jag äter det så känns det inte bra…och ångrar mig!

Tror oxå ekologiskt - närproducerat - ger ett mervärde och en stabilare mättnad.

satori
0

Mask kanske….de har inga ögon vad jag har hörtFlört

Jag klarar inte heller äta kött, fisk däremot går bra, fråga mig inte varför, har väl inte samma känslor för fiskarna, men om jag skulle vara tvungen att rensa och fiska den själv skulle jag sluta äta det med.

Cristine
0

Jag äter både kött och fisk men mest av allt blir det grönsaker och skaldjur. Dem blir man klok av för de har ju ögonen på skaft.

[peter54]
0

#20 Men tänk på att daggmaskar har 9 hjärtan istället Flört

Jag är allätare och tror inte på veganism som en framkomlig hållbar väg, i alla fall inte här i Sverige om man ska vara miljömedveten samtidigt och inte transportera födan långväga ifrån.

Dessutom är det nödvändigt med animaliskt fett för att hjärnan ska kunna utvecklas på barn. Exemplen på veganer som misslyckats kapitalt med sina försök att föda upp sina barn på vegankost är hur många som helst. Flera med katastrofala konsekvenser där barnen fått oåterkalleliga hjärnskador.

Jag har några kompisar som är veganer sedan unga år och de har kroppar som är så tunna och ser så sköra ut att man tror att de ska gå sönder om man ber dem bära något. En kille som jag känner har så smala handleder att jag tror att de bara är hälften av mina i omkrets. Han orkar inte hålla i en hammare. Okej att han inte planerar att bli snickare, men då och då måste man göra än det ena än det andra i det här livet.

När man är äldre och har växt helt färdigt kanske det funkar med vegankost, men annars tycker jag att det är onödigt riskfyllt och för med sig för mig oönskade fysiska konsekvenser. Nu är jag dessutom kroniskt njursjuk och kan inte leva utan animaliskt kostinslag.

Cristine
0

Jag tror också att man behöver kött och fisk ett par gånger i veckan

Proteinerna i köttet är svår att få från annat håll.

Alla vävnader/celler behöver näringsämnet protein. Protein omvandlas i kroppen till aminosyror. Kroppen behöver ca 20 aminosyror och kan omvandla en aminosyra till en annan. 9 livsviktiga (essentiella) 

aminosyror måste dock tillföras via kosten. Animaliska livsmedel innehåller alla livsviktiga aminosyror.

Gahella
0

Jag tror också barn behöver äta fisk och kött. Sedan tror jag att vi har olika kroppstyper som kräver olika former av näring. Protein finns i nötter och ägg bl.a, och vad som händer med köttet när vi tillreder till är att de mesta proteinet då förstörs. Tror också att icke ekologiskt kött med human behandling av djuret är rent av skadligt att äta. Med tanke på hur de behandlas och prepareras med, min tro. Att bli vegeterian kräver en kunskap så vi inte får dessa näringsbrister. Men vet samtidigt att människor i allmänt äter hur mycket osunt som helst nu.

Det har visat sig trots de äter har de dåligt näringsupptag då deras tarmar kan vara full med candida, en svamp som sätter sig på tarmväggarna som en lim som får sin näring genom för mycket sockerintag och penecillin. Då kan inte kroppen fånga upp närigen från maten. Och jag tror många skulle sätta sig ner och fundera på hur bra snabbmaten är både för sig själva och sina barn, då allt är redan sönderbehandlat från början, sen in i micron med det så alla molekyler sprängs inifrån.

Jag har själv gått denna tuffa resa då min kunskap om sund och näringrik kost var obefintlig. Maten var bukfylla, inte de byggstenar jag behövde för at få en frisk och stark kropp. Jag hade både candida och näringsbrister.

Idag mår jag faktiskt väldigt bra med min kost. Äter också alger som innehåller vitaminer, mineraler, järn, protein och GLA, intar också de olika omegafettsyrorna dagligen som vi behöver. Jag är 52 år och utan att skryta, och enligt omgivnigen ser jag 10 år yngre ut än det. Jag är lätt och smidig i kroppen, då kött bl.a ger mycket förkalkningar pga av att det försurar kroppen. Jag är inte tunn och blek någonstans;)