Klimatmanifestation
Den 28 mars kl 20.30-21.30 släcker miljontals människor världen över ljuset i en manifestation för klimatet.
Världen förenas i en enkel men kraftfull handling - att släcka ljuset under en timme. Sydney, London, Moskva, Peking, Köpenhamn och Göteborg är några av städerna som deltar liksom många, många organisationer, skolor, privatpersoner, företag och kyrkor.
Om Ni har möjlighet - hjälp till att sprida information om den världsomspännande klimatmanifestationen på Er hemsida och lägg in länken till www.wwf.se/earthhour2009 där man anmäler sitt deltagande och kan läsa mer.
Med Earth Hour ökar vi trycket på världens politiker att förhandla fram ett riktigt starkt klimatavtal på FNs klimatkonferens i Köpenhamn i december 2009
Tänk det ha jag gjort i flera år men det har varit svårt att få grannarna med sig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja vad det är märkligt med folk ibland, det gäller ju bara 1 timme! Det är ju mysigt att sitta med lite tända ljus den stunden.
Jättemysig, vi sätter fram massor med glasskålar som vi fyller med vatten och låter flera småljus simma omkring. Om man sätter dem i olika nivåer så blir det så tjusigt
Åh vad vackert det låter med de olika nivåerna!
Bra tips Cristine med dom olika nivåerna/ kram Spanaren

Ja det där har man ju inte missat då t o m mjölkpaketen blivit svarta och med info! 
Jag kör oxå som du Cristine med olika vattenfyllda glas å skålar i olika nivåer. *ler* Jag är galen i doftande flytljus fast det går ju lika bra med värmeljus och aromaolja i vattnet. *s*

ja!det är inte helt fel med en stunds eftertanke..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hehe….BigBear;)

På nått sätt hoppas jag det slår tillbaka och transformatorerna sprängs i småbitar så vi inte har elektricitet i några veckor framöver. :D
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
*Garv* går det inte at vänta med det till nästa månad när det blivit lite varmare.?
Ja precis, det får vänta tills det blivit lite varmare:)
Även om man nu har många ljus så är det lite svårt att värma sig med dem.

Så går också att göra..ställa dem på speglar.

#11 - Ja Enola! Jag har ungefär samma tankegångar som du när det gäller detta.
Men jag tror inte det blir nu, men däremot kanske Nov.2011-dec 2012 när planeterna börjar ställa upp sig i givakt. Och när de enorma soleruptionerna + pulsarenas intensitet kommer att skicka enorma magnetpulser genom rymden. Till exempel mot jorden bland annat….
Då kan vi nog glömma detta med elektricitet och elektronik för den här gången! 

Pessimisten sa: "Jag tänker då inte vara med på det där jippot för då missar jag ju Robinson och tänk vad det skall börja brinna med alla levande ljus och alla brandbilar som måste rycka ut och alla galningar som kommer att passa på att våldta och allt vad det är."
Ja jag blir så lessen på människor i min omgivning som tycker och tänker såhär, fy f*n rent ut sagt vilka egon!!!!! En j-vla timme borta framför TV kan man för bövelen offra…eller. Ja jag fattar inte varför det skall vara så svårt?
Jag skall i alla fall tända ljus och ligga och läsa tänkte jag.

#17 - Du ska inte ta det så personligt så att du deppar ihop av det satori. Man kan ju aldrig göra något åt vad andra människor gör eller vill göra. Den enda du kan bestämma över är dig själv. Man får nöja sig med det!
Och allt som du vill skall hända måste du börja att manifestera genom dig själv. Oavsett om du är den enda i världen som tycker eller vill på ett visst sätt. Om du verkligen VILL förändra, så är det enda sättet att börja själv, utan att bli förbannad på alla som du inte tycker fattar att du har rätt. Det är bara slöseri med energi och föder negativitet som i slutänden BARA drabbar dig själv.
Släpp dina kontrollbehov…..var dig själv, ägna dig åt dig själv och dina nära och kära, goda vänner o.s.v. Tillåt dig att älska dig själv och känna dig FRI! 
JAG skall i alla fall släcka den dära timmen ikväll. Inte för att ni eller andra sa det. Utan för att jag VILL göra det av min egen fria vilja.
Namaste & Munay
"JAG ÄR" /Jerry
Och jag och min granne ska vara jätteeffektiva under den där timmen:) Först ska vi meditera, sedan ska vi ta en promenad och kolla stjärnhimlen och kolla vilka som inte släckte, hahaha…Efter det ska vi hälla i oss lite vin, så det blir lite balans på det hela;) Mysig lördag-kväll på er allihopa…
#17 Jag håller med BB Satori helt och fullt.
Jag önskar er en underbar kväll!

#19 - Det där låter som en bra plan Gahella!
Ack, om jag finge vara med hos er…..
Får väl ta en 3-streckare här hemma istället, vid stearinljuset och med min nykterist-Eulalia som övervakare och coach! 
Närå, jag bara skojade! Hon är så snäll, så snäll sååå.
Jag brukar få morötter av henne om jag är snäll….
#18 Det ÄR mina nära och kära och mina "goda" vänner som tycker så, men det kanske lät värre på mig än det är för klart jag bryr mig men jag slösar då sannerligen ingen energi på att störa mig på dem, de har väl inte kommit så långt i sina miljötankar bara. Jag gör det inte enbart för vad det är, jag kommer släcka ner för att det känns så gött i hjärtat att kunna få vara med och göra detta - visa sin åsikt på ett sätt!
Tänker att om många nu hänger på så kommer det ju att synas ut i rymden oxå. Tänk om nån svävar förbi Tellus och undrar varför allt blir svart.
#19 Haha, så tar ni dörrnamn och kommer sedan att terrorisera dem i evighet med stearinljus för att de inte släckte *S'.
#21 Vem är Eulalia? Och varför har du lagt in bilden på mig när jag opererade ut min visdomstand
Måste säga att jag tycker det är konstigt att det sänds TV-program, de borde ju stänga ner de med. De uppmuntrar ju (ialla fall vad jag hör här på postkodlotteriet) på Tv att stänga ner så det går ju inte ihop.
Eller har jag missförstått nåt här nu kanske? Är det bara ljuset man skall släcka ner, eller all ström? Jag har virus i dadorn och kör en virusscanning igång som hållt på 5 timmar och bara kommit till 45%, skulle kännas tokigt att behöva stänga av datorn men om det har med ljuset att göra kanske det räcker att jag stänger av bildskärmen?

#24 - Du får dispens av mig för din dator satori! Hör av dig om det inte funkar sedan så kan jag hjälpa dig.
Nu har jag haft släckt och tänt ljus (vad mysigt varför gör man inte det oftare?) och rökelse. Ingen stad i mörker då.
#25 Nu är jag inte riktigt säker på att jag förstår vad du menar? Om du menar med datorn så är jag utbildad nätverkstekniker och kunde redan en hel massa innan jag pluggade till det för 9 år sedan, ensam kvinna i klassen så var det ej populärt att kunna mer än karlarna, men känns skönt att vara haj på datorer när det sker problem. Fast även jag hamnar i kniviga sitsar ibland, men med envishet och tålamod kommer man långt. Tack!
Skulle dock verkligen behöva formatera om hela datorn men drar mig för det då jag har sååå mycket "viktigt" som jag måste gå igenom och slänga över på den bärbara HD´n.

Nej, jag menade bara att du inte behövde stänga av den alltså, eftersom du körde antivrusscanning under "Earth Hour".
Jaså, är du nätverkstekniker…..Hmm….då kanske jag har ett xtraknäck åt dig! En surdeg som jag sysslat med alldeles för länge. Ett trådlöst nätverk på en större bondgård i Kolmården. En router, tre radioenheter, accespunkter både här och där, TV-övervakning i ladugårdarna m.m. Jag får inte ordning på konfigurationen och behöver verkligen hjälp där ute!! 

PM:a mig om du är intresserad!
Eller ännu hellre kan du maila mig på min privata mail: bigbear.jerry@gmail.com
Kram / Jerry
Vet inte hur det såg ut hos er, men kanske det var en 10del som släckte här igår.
Ja satori, jag ska nog stoppa in en terrorattack av något slag, så de vaknar lite;)

Vi hade det släckt igår i alla fall, vi satt med levande ljus och spelade kort, stängde av tven och datorn. Det vart ju riktigt mysigt! :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!