Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikett: upplevelser
Läst 2398 ggr
Ayena
0

Mystiskt ljussken!

Ikväll precis när Stjärnorna på slottet hade startat, vid ungefär  20.05, så var där ett märkligt sken på himlen.

Det såg ut som om det blixtrade mellan molnen som det kan göra när ett åskväder drar förbi, men det var inte blå blixtar utan det hela var turkosfärgat. Och det kom inte heller några ljud.

Jag funderade ett tag på om det kunde vara fyrverkeri men det är omöjligt eftersom det var så stor yta som var upplyst, och precis rakt över huset.

Jag fick en mycket märklig upplevelse i hela kroppen.

Har spanat nu efter fler ljusupplevelser, men det har inte kommit flera.

Det är moln och inte stjärnklart.

Märkligt!

enola
0

Är det inte tåget? den kan blixtra rätt mycket i vintermörkret. Såg det precis själv nyss när jag var ute och städade bort julprydnader på "ballen" ^^ som jag å tjejen kallar den.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

satori
0

Ingen aning Gunilla, jag bor ju inte i Skåne o jag såg inget.

Haha sådär kallar jag med min balkong *s*.

moonflower
0

Hi hi har en balkong, men kallar den INTE så…

Ayena
0

Här finns inget tåg på ganska långt avstånd och skenet kom rakt uppifrån. Fanns inget att ta miste på. Har aldrig sett något liknande. Men det märkliga var att jag fick en känsla av att det ska kommer mera. Det låter hur knäppt som helst med det kändes  heligt.

satori
0

Håll oss uppdaterade Gunilla!!!

Magi-cat
0

minsann Gunilla! Det är visst fler som sett det! FörvånadSkrattande

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4204952.ab

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ayena
0

Jag hörde på radion att det förmodligen var en meteor.

Här är en film från Sydsvenskan

http://sydsvenskan.se/webbtv/article406633/Trolig-meteor-lyste-upp-himlen.html?context=webbtv

satori
0

Varför händer allt spännande i just Skåne för? *avis* Om det var en meteor så borde den slagit ner nånstans ju. Har själv en meteorit här i byrålådan som vi hittade i potatislandet när jag var liten.

Ayena
0

# 8 - Jag tänkte på samma sak. Det är ju bara att börja leta där filmen är tagen. Hade jag vetat var det var och haft tillfälle att komma dit så skulle jag leta Tungan ute

Men ärligt talat så blev jag lite besviken över att det var en meteorit. Jag trodde, eller hoppades på att det varit ett rymdskepp. Det var min första tanke - nu är de här!

Så jag får väl sura ett tag nu Rynkar på näsan

Magi-cat
0

om den varit en meteorit som krockat med jorden skulle det nog ha hörts, explosionen alltså…..eftersom det måste ha varit en rejäl grej…….troligen var det en bolid, den brann alltså upp innan den riktigt nådde jorden…..

rymdskrot kan det ju vara….Obestämd

skulle varit väldigt kul att se!

Kurina
0

Det är så tråkigt att jag har inga fönster vare sig till norr eller söder. Jag missar ju allt det roliga. Och till väster och öster är det hus i vägen :-(

enola
0

Oj jäklar, det var inget dåligt fyrverkieri, det skulle jag gärna velat sett. Ja det verkar hända mycket skåna just nu :/

Playja
0

#7.   Coolt!   Glad

Såg något liknande för några månader sedan.

Gahella
0

Ja, jag tänkte också på det Playja. Det sägs att meteroiter är budbärare, undrar vad budet är?

Playja
0

Ja.. Gahella.. Det kan man undra över? GladKyss

Ayena
0

Två sådana händelser i Skåne inom loppet av en månad. Först jordbävningen och nu detta……….Obestämd

enola
0

Hoppas du inte tog illa upp Gunilla för att jag inte trodde på dig från början, och försökte projicera nån annan teori på det hela! Jag viste ju att du sett nånting underligt och jag hade precis sett tåget blixtra och jag tycker det ser så utomjordiskt ut. :) Det var inget illa menat! Tyst

Ayena
0

# 17 - Absolut inte!

Vem tusan kunde föreställa sig detta, att man skulle få se detta enorma ljussken. Tänk om det inte varit moln och jag hade fått se allt som det var!! Tungan ute

Magi-cat
0

Enligt tidningen Populär Astronomi 1-09 ska den, meteoriten alltså, ha slagit ner i Östersjön, söder om den danska ön Falster.

Och den ska ha observerats inte bara i Skåne, utan också i Spanien, Tyskland, Polen, Holland m.fl. ställen.

Den kan ha vägt något ton när den kom in i jordatmosfären, men sedan var det bara småskrot kvar när den slog ner.

Det står i Tidningen, så det måste ju vara sant!FlörtSkrattande

Häftig grejFörvånad…..Kanske det kommer fler?Foten i munnen

Ayena
0

# 19 - Då måste det ha varit en stor "jäkel" när den kom in i atmosfären. Tur att den brann upp på vägen ner! Tyst

Jag har kommit på mig själv att titta på himlen efter flera, men hittills inte sett någonting. Och förmodligen kommer jag inte se några fler heller om man ska tro på sannolikheten. Det där om att blixten inte sår ner två gånger på samma ställe, tänkte jag på Flört

[Hukanson]
0

Är ni så naiva att ni tror på det som står i tidningen , har ni inget sinne för källkritisk forskning ? Det kan man lära sig av dessa akademiker som gömmer undan obehagliga sanningar för allmänheten för att de inte vill ta hand om de frågor som kan uppstå . Såklart det är rymdkrig ! Säkerligen ett moderskepp som exploderade , men sånt hemlighåller dom , radioanstaltarna .

Magi-cat
0

Eftersom du säkert är befriad från all naivitet så förstod du säkert att det var lätt ironi när jag skrev att det måste vara SANT eftersom det stod i tidningen! Flört

Det KAN vara sant, det kan vara en halvsanning, det kan vara rökridå, vem vet säkert på endast en artikel i en tidning? Visst ska man alltid vara kritisk och ha tanken att det KAN ligga någonting annat bakom.

Men för tillfället ser jag ingen större anledning att "tro" mer att det rör sig om ett rymdkrig än en meteorit, inte med mina - bristfälliga - kunskaper. Du får nog förklara dig lite närmare först, Hukansson. Upplys oss, tack, eftersom du har mer inormation. Ser fram emot det. Och jag lovar att granska det källkritiskt…Flört

[Hukanson]
0

Anledningen till att vi överhuvud pratarom detta på sajten är väl att i hoppades att det skulle vara något överjordiskt eler åtmindstone övernaturligt . Varför är vi intresserade ? Vi är väl främst intresserade av det över-astrala , det andliga , det som kan spåras i sina manifesterade uppenbarelser . Det är så lätt att bli ego och förvänta sig att få se allting med "egna ögon" medans man hänger tvätt i trädgården .

Vi i sverige har ju förmånen att få hänga med i utvecklingen med en god ekonomi och en regering som bryr sig om vår allmänna välfärd . Vi har möjligheter att dela med andra våra tankar om den nya världens tillblivelse . Vi har tillräcklig intelligens för att förstå vikten av att förena våra hjärtan genom att grunda våra tankar i våra hjärtan och hjälpa varandra att göra det . Vi är inte alla skapade efter en mall , vi har olika gåvor och förmågor , Vi har varit på skilda ställen . Men vi kan hålla fast vid den sanning vi färdas på . Hålla fast vid den sanning som ger oss en funktion i ett sammanhang .

Var är du den 6:e juni 2012 ?  Är du med Enar ? Firar du Oneness ? Vet du vad Gaia Harmonica innebär ?

[Hukanson]
0

#14  Budskapet . Det är stor konferens om Mästarnas kanaliserade budskap i Umeå Folkets Hus fre-sön 13-15 mars .

[Hukanson]
0

#19  Menar du att det faktiskt kan finnas extra-terrestriala meteorit rester i Danmark ? Varifrån kommer de , vilken slags andlighet främjas av detta ? Finns det ett "röd/grön-kryptonit"-fara att se upp med ?

Magi-cat
0

#25 snälla nån, jag "menar" faktiskt ingenting av det du tar upp. Jag refererade vad som stod i en Astronomi-tidning. Huruvida juset DET är sant eller inte har jag ingen möjlighet att kontrollera.

Och någon rödgrön kryptonitfara vet jag ingenting om och sprider inte heller så det behöver du inte raljera om.

Jag tyckte bara det var väldigt intressant med det här ljusskenet, antingen det är meteoriter eller moderskepp eller gudarna vete vad….

Ayena
0

Varför i hela fridens namn skulle detta vara någon slags rester av exploderat rymdskepp??????

Jorden har under sin tid, liksom andra planeter och himlakroppar, ständigt bombarderats av större stenar från rymden, rester av kometer etc……..

Detta händer säkert varje dag men på platser där ingen observerar nedslagen. Nu hade många personer inklusive undertecknad turen att få beskåda detta fenomen.

[Hukanson]
0

Vad får man egentligen skriva på sajten ?  Om jag påstår att det har landat en meteorit I Landskrona för att jag har läst det i tidningen så måste jag väl egentligen skriva vilken tidning det var och datum och sida för upphovsrättslagens skull. Men om jag säger att jag känner på mig att det snart kommer att landa ett UFO i Bollnäs så är det min egen åsikt .  Men om någon då vill använda den åsikten för egen del i annat sammanhang måste referensen ange namn tråd datum .

Magi-cat
0

[Hukanson]
0

#27 det var inte så länge sedan det otroliga inträffade att det blev en kollision i rymden . Dessutom språngde de en sattelit som inte längre behövdes . Det finns en väldig massa skrot ovanför oss , om vi ska hålla oss till det fysiska . Förr eller senare kommer allting ned enligt gravitationslagen . Kanske med regnbågens alla färger.

Ayena
0

# 30 - Allting kommer inte ner till Jorden. Är föremålen utanför Jordens dragningskraft och de inte har någon omloppsbana som skär Jordens, då ligger de kvar i rymden någonstans.

Men visst finns det massvis med skrot däruppe, det är ju sant.

Men sen kan man ju fråga sig om någon av dessa delar skulle vara så stora och massiva att de skulle klara sig från att brinna upp i atmosfären på vägen ner.