Idag är jag tacksam över
Det är mörka tider nu. Jag känner det. Du känner det. Vi känner det. Jag känner mina sorger. Du känner dina sorger. Jag känner dina och du mina. Vi delar och bär varandras tyngder nu. Samhället rasar. Vi bär världen på våra axlar. Jag tror vi alla genomgår en av de sista djupgående rensningar nu i våra mörkaste källarutrymmen av det bortträngda undermedvetna. För att på nytt kunna ta det quantumsteg som står alldeles vid dörren och bara väntar på oss. Det är jobbigt, tungt och mörkret känns nästan överväldigande.
Därför tänkte jag att det kunde vara bra med en tråd där vi fokuserar på ljuset, glädjen och kärleken här och nu. Hur mörkt det än är finns det alltid saker under en dag som vi kan och bör vara uppmärksamma på men så lätt glömmer bort i mörket. Tycker att vi härmed kan skriva vad vi har att vara tacksamma och glada över, som hänt just idag.
* Just ikväll är jag tacksam över att det jobbiga som hänt de senaste dagarna ikväll framkallade en ilska som i sin tur äntligen gav mig kraft att handla för att sedan ge mig en ny infallsvinkel och åter se ljuset bortom mörket trots att jag var tvungen att offra något som jag så många år försökt få grepp om, som jag så länge "vetat" inte funkat men på alla sätt försökt lösa. Jag släpper det helt nu - det gör ont samtidigt som det känns befriande.
* Jag är tacksam över att ha berikats med en så vis och underbar dotter!!! ALLTID - ALLA DAGAR!
* Jag är sååååå tacksam över att jag äntligen fick mensen!
* Jag är tacksam över att jag trots att jag är ensam återigen känner att jag inte är det!
* Jag är tacksam över att jag idag gjort saker jag inte trodde jag skulle våga göra när jag vaknade imorse.
* Jag är tacksam över insikten jag fått från allt "ont" hur det vände till det som passar bäst för att nära min själ och ej mitt ego, när jag äntligen åter ser det!
Trots att den senaste tiden varit ett helvete så har jag så mycket att vara tacksam över trots allt och jag vill och behöver nog ständigt påminna mig om det för att inte helt brinna upp i de heta lågorna. För i dessa tider känns minnet gott men kort, vissa saker måste tydligen nötas in.

En mycket bra tråd!
¤Jag känner mig just nu tacksam över mina barn som ständigt glädjer mig med att ställa krav på mig så att jag växer.
¤Och jag känner tacksamhet över att denna rensningstiden är, trots att det gör så ONT av att sånt man trodde var borta bara visar sig vara nergrävt och nu tas fram.
¤Jag känner också tacksamhet över att jag numera, oftare och oftare, tas mer på allvar då jag lyckas förmedla mina insikter om livet i vardagen eftersom allt fler människor öppnar upp och inser att det inte handlar om 'magi', 'hokus-pokus', 'flummighet' eller 'new age' etc etc utan att det handlar om livskunskap och uråldriga sanningar som alltid funnits där.
Edit: Jag tycks ha snubblat över ett kort komando till att förstora texten…men jag vet inte hur man gör den mindre. 

Jag tycker om den här typen av trådar för det finns så mycket att vara tacksam för. 
Men jag är nog mest tacksam för att få vara frisk… även mina nära å kära förståss. Lite krämpor så där får man räkna med.. men i stort mår man hyfsat. Sen skulle man kunna skriva en lista hur lååååång som helst på det man är tacksam för utöver det. 

…och kan vi tillägna flera trådar för att berätta att vi klickat för skogen kan den här få bli lika lång… 
¤Idag känner jag mig tacksam över att livets knaggliga väg lett mig fram till den plats där jag är idag.
¤Jag känner också tacksamhet över årstider som kan förvandla världen på ett så synbart sätt så att jag verkligen kan ta till mig innebörden av att allt förändras och att även den mörkaste tid följs av ljus och glädje.
Ja det man faktiskt ständigt är tacksam över fast kanske lätt tar för givet, som sina barn behöver man inte skriva varje dag så det tänker jag inte, utan som sagt fokusera på vad dagen IDAG har skänkt för insikter och tacksamhet.
* Idag är jag tacksam över att en oro jag hade igår visade sig helt obefogad. Tvärtom fick jag ett "svar" som sa mer åt andra hållet.
* Tacksam över ett möte jag hade på affären som gav mig än mer tro på att saker och ting har en mening.
* På att jag tror på mig själv och min förmåga att våga vara autentisk och följa hjärtat.
Äsch va sjutton….jag måste berätta ang. mötet på affären. Jag träffade en fd kursledare jag hade till en kurs jag inte "lyckades" fullfölja av diverse anledningar. Vad jag inte visste var att om jag inte hade varit tvungen att hoppa av så hade heller aldrig min poesibok blivit skriven. Jag berättade för henne om boken och sa att jag nu kunde se vad det var jag egentligen skulle göra - skriva boken. Hon tyckte det var jättespännande, modigt och kul och sa sen att jag var den andra inom kort hon kände som just skrivit en bok. Sammanträffandes hade hon en vän som just skrivit en bok om UFO, så det tyckte jag var lite kul.

Härligt, Satori! 
Ikväll är jag bara tacksam över att denna dag äntligen lider mot sitt slut punkt.

Ha-ha! Jag har också samma tacksamhet idag! Det var en jäkla dag att vara låååång och tung. Gubben sa likadant vid middagen. Undrar om det var asteroid (eller vad det nu var för sten) som for förbi jorden som påverkade oss?
Idag är jag tacksam att jag fick låna sonens dator en stund:) Återkommer snart om mera, när jag är på skrivhumör;)

Usch, i dessa snoriga tider har jag dåligt med taksamhet. Men det kanske är bra och utöva lite givmildhet när man är som sämst.
Köpte pizza, temometer, vicks salva, godis och saft till flickvännen som är sämre än mig, det var bra gjort av mig tyckte jag!
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Idag är jag tacksam över fina, underbara möten med medmänniskor, trots att jag även träffat de mindre vänliga idag så känner jag ändå att allt annat väger upp.
Jag är även tacksam över att mitt dåliga humör fram till lunch blåste bort på eftermiddagen och nu känns allt helt ok.
Jag är tacksam över en hel massa komplimanger jag fått från både flera personer och angående flera skilda saker, det stärker faktiskt och man blir glad att få höra bra saker (så som andra ser det) om sig själv.

Jag är evigt tacksam och lycklig för att jag får dela min tid med min härliga familj och härliga vänner - genom detta känner jag mig verkligen RIK!!
I morse tog jag en promenad med hunden och himlen var blå och snötäcket glittrade som diamanter! Tacksam för upplevelser med djur och natur!!

#11 Å så kan man fnula till det å säga att man kan vara tacksam att man har möjlighet att köpa skaer för att underlätta vid sjukdom… Förövrigt tycker jag också att det var en prestation att tänka på den sjukaste i första rummet. Sånt har man igen. 
# Själv är jag tacksam idag över att jag har så fina arbetskamrater. Även om det kändes tungt i morse så lättade allt upp sedan jag väl kommit till jobbet. De är såna där människor som 'ser' andra och frågar hur det är OCH väntar och lyssnar på ett svar.
*Glömde skriva igår men jag är tacksam över en bra dag då jag var riktigt glad och över trevliga samtal med trevliga människor.
*Idag är jag tacksam över att jag hade en urmysig lunch i gott trevligt sällskap och att jag äntligen fått tummen ur att gå vidare med ett projekt.

Idag är jag så tacksam för att det funka att bada valpisen. Oj vag jag har bävat för det men det gick skitbra.
Sen e jag tacksam för att jag fick duscha i lugn å ro.. det var några veckor sen.