Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 2934 ggr
Gahella
0

Dagens Astro 1

Hittat den här sidan som hjälpt mig mycket.

Att stå för sina känslor
**
Om du är uppmärksam på dina egna energier, tankar och känslor, kan du uppleva energiskiftet lite mera medvetet i dag, när månen byter från vågen till skorpionen runt kl. 16.00. Och en timme senare lämnar merkurius den ambitiöse och allvarlige stenbocken, för att tillbringa några veckor hos den underbart  nytänkande vattumannen. Merkurius energi står för våra mentala processer som nu lättar och får ny luft under vingarna, och kommunikationen kommer att  flyta betydligt smidigare.
**
Det är sällan man får ett så bra tillfälle att studera sig själv och iaktta sina egna känslomässiga reaktioner, samtidigt som man kan koppla dem till månens faser. Den hemlighetsfulle skorpionens energi är helt annorlunda än den obeslutsamma vågens natur, som för det första ett lufttecken. Skorpionen är vatten och dessutom mycket mera sexuell och erotiskt intresserad än vågen någonsin kan att bli. Vågen är heller inte alls lika känslomässigt fokuserad som skorpionen, som har ett oanat djup inom sig som bara han/hon vet om, och skulle heller aldrig visa det för någon annan.
Eller ens erkänna det.

När nu månen glider in i den sexiga skorpionen kan vi uppleva det som att våra inre, dolda djup plötsligt lever upp en stund. Och man vill uppleva sina egna och andras  känslor mer intensivt och kanske även får behov av att prata om sina funderingar, då merkurius energiskifte hjlälper till i det avseendet. Skorpioner är ju inte kända för att vara de mest pratglada i gänget.

Senare i kväll aspekterar månen också pluto, skorpionens egen planet, och inbjuder till en djupdykning ner i psykets dolda vrår. Och de erotiska lustarna höjs ännu ett snäpp.

**Det är egentligen inte klokt vad passande det är att det är Alla Hjärtans Dag i dag. Precis som om universum planerat in det. Tar du vara på energierna i dag kan du öppet och ärligt stå för dina innersta känslor. Utan att skämmas eller känna dig dum om du inte får det gensvar du förväntat dig. Eller få ångest över att du vänt ut och in på dig själv.

Om andra inte kan acceptera eller vill förstå dig när du visar vem du är innerst inne och hur du känner, är det deras problem och förmodligen människor du inte ska ha i ditt liv ändå.
**
ha det gott

**teresa rexlin
****www.astrocoach.se
**

[Hukanson]
0

"Day after day , alone on a hill , the man with the foolish grin is keeping perfectly still …"

Astromeditation eller astroawareness . Astromindfullness . Astrozen.

Med iFokus klämmer vi nya ribbnivåer. Bättre och bättre år för år .

Bättre och bättre dag för dag . Bara glädje hjärtat rymmer . Heala sorgerna och dnarensa alla bekymmer . Om än tråden verkar tam så sjung med välbehag. ga -a-a-a-a-hella - det går bättre och högre dag för dag .

satori
0

Fytte f-n vad jag tar åt mig! Speciellt sista stycket har jag tampats med idag och återigen hur jäkla mycket jag har förmågan att ta på mig andras rädslor och därmed kväva mig själv att vara den jag verkligen är, men det är slut med det nu, fast det känns ångestfyllt att visa sitt sanna jag då varken man själv eller andra är vana och jag tror att många blir rädda av den kraft som ligger bakom att våga vara autentisk och kärleksfull samtidigt. (Oj svor jag!? Jo jag måste erkänna att det känns befogat). Tack för inlägget Gahella, det här var precis vad jag behövde läsa nu. Något hände också med mig strax efter kl. 16 idag…mina energier och mitt känsloläge vände riktning, inte mycket kanske men åtminstone ett par grader mer åt rätt håll.

#1 Skrattar….DNA-rensa alla bekymmer. Låter bra för jag tror att även om man lärt hjärnan nya tankesätt, vidgat sitt medvetande så finns det fortfarande kvar rester av minnen i kroppens celler och som kanske inte alltid är lika lätta att styra över. Man kanske hamnar i situationer där man brukat reagera på ett visst sätt men lärt sig att tänka annorlunda, men eftersom kroppen inte tänker utan mer känner så reagerar den som förr och då blir det en slags konflikt och det är där vi tränger ner på djupet och skapar nya bindningar nu!!

[Hukanson]
0

#2 tänkandet är svårare att förstå sig på , speciellt kopplingen mellan känslor och tankar. Finns säkert någon disciplin att ta till om man vill förbättra sig på det bredbandet. Men som sagt var tänker man om inte i kroppen. Förklara gärna om du kan tänka utanför kroppen.

Ewerhof
0

#1 Vilken skönsång! Skrattande Det skrålades riktigt härligt där en stund!

Gahella
0

rexlins astroblogg
Skrivet:   15 februari kl. 08:22

Nya Tidens Tecken

**Det är en otrolig övervikt på planeter i vattumannens tecken just nu. Merkurius, mars, norra noden, jupiter, chiron, neptunus och solen befinner sig alla inom 30 grader. Snacka om inflytande!
**
Vattumannens energi är galen, frihetsälskande och nydanande. All form av modern teknologi hör hit och med så många planeter i vattumannen fokuseras universums energi på att utveckla och expandera vårt tänkande att bli mera okonventionellt och experimentellt. För att kunna ta in allt det nya som ska komma. Så om du vill hänga med nu så ska du anamma de nya tekniska trenderna som dyker upp, för de är här för att stanna. Det är faktiskt inte så konstigt att nätdejtandet tagit sån fart de senaste åren och vi är bara början på framtiden. Folk kommer att träffas mycket mera via internet så det är lika bra att vänja sig.

Vattumannen är också humanitären som ser till mänsklighetens bästa, som han själv anser vara bäst förstås och gillar att dominera och leda sin grupp framåt. Det handlar alltså nu om att anlägga ett grupptänkande och att se till kollektivets bästa. Och glömma bort sig själv och sina egna futtiga bekymmer en stund. Världens människor lider och moder jord utarmas. Vad gör man?

Inte mycket, faktiskt. För du personligen kan inte underlätta andras lidande. Och ska heller inte göra det, eftersom allas liv har ett syfte och vi måste själva gå igenom de svårigheter som möter oss på vägen. Det är så vi människor växer själsligt och andligt.  Däremot kan du bortse från ditt eget lidande en stund och på så sätt lätta upp den kollektiva energin. 

Du kan inte påverka sånt som är utanför din kontroll, att människor svälter till exempel. Du kan bara påverka dina egna tankemönster. Om ens det. 

Om du inte kan hjälpa dig själv att lida mindre, hur ska du då kunna hjälpa en annan människa? Om du inte är lycklig själv, hur ska du då kunna göra en annan människa lycklig? Eller väntar du på att någon annan ska komma och göra dig lycklig? Då får du vänta, för det kommer inte att hända.

Allt börjar med dig själv. Gör dig fri från dina egna negativa tankemönster, så hjälper du också att underlätta jordens energi. Och befriar samtidigt dig själv från en massa onödigt lidande.

ha det gott

**teresa rexlin
****www.astrocoach.se
**

Gahella
0

Är så glad att jag hittat till Rexlins blogg.

Hon är så pricksäker och klok tycker jag…

satori
0

Jag är också så glad över att du hittade det här Gahella!!! Henne läser jag gladeligen mer av!! Tack!

Gahella
0

Glömde tacka Hukansson för skönsången….Skrattande Ja det blir bättre och bättre dag för dag, higher and higher;)

Va bra satori:)

Gahella
0

Har lagt in den här länken i småttågott-tråden. Där finns mer att läsa för den som är intresserad.

Skrivet:   16 februari kl. 08:04

**Möt Dina Demoner
**
I dag smyger månen omkring hemma hos skorpionen och känner sig allmänt illa till mods. Dels för att skorpionen är så hemlighetsfull och oberäknelig och kan när som helst börja trycka på knappar för att provocera fram en reaktion. Men mest för det stundande mötet med chiron i eftermiddag. På skorpionens planhalva förstås och därmed är det hans regler som gäller. Och en skorpion nöjer sig inte med lite lagomt, eller att skrapa lite på ytan. Det är allt eller inget som gäller. På liv och död passar bättre. Så ni förstår ju din inre växande ångesten hos månen.

VI vill alla så gärna vara psykiskt starka individer med ett genuint självförtroende, men glömmer bort att det måste man jobba för att få. Det är inte medfött och kommer inte automatiskt till oss. Det får man först när man bearbetat sina svåra känslomässiga sår, och växer inifrån. Och vet vem man är. Innerst inne. Den personliga styrkan kommer inifrån och är inte beroende av vilka märkeskläder man har på sig eller vilken bil man kör eller i vilket område man bor. Men eftersom vi människor ofta är svaga i vår självkänsla får dessa substitut duga, tills vi inser att det inte har med varandra att göra. Och det kan komma sent i livet. Eller inte alls.

Men om man vill skynda på processen ska man ta tillvara alla möjligheter att möta sina egna inre demoner. Sina rädslor. Och sina djupa själsliga sår. För då får man en chans att läka dem och bygga äkta självkänsla.

I dag kan du konfronteras med något gammalt lik du har gömt undan längst in i garderoben. Hos dig själv eller hos någon annan. Det spelar inte så stor roll vilket, men det kommer att väcka känslor som är obehagliga och som triggar andra obehagliga  känslor och svåra minnen. När det händer, gör inget. Bara var med känslan. Dra inte i väg och shoppa eller ta ett glas vin för att "lugna" ner dig. Ring inte någon och babbla bort känslan. Bara va i den och känn efter vad den vill säga dig. På så sätt bejakar du dig själv och kan lära dig något om dig själv.
Och växa som människa. Och i självkänsla.

Gårdagens "dagens horoskop" gäller för hela veckan, så du kan med fördel läsa det igen, om inte annat för att påminna dig själv.

satori
0

Måste erkänna att det här är riktigt läskigt att läsa men får en att känna mer tillit!

Gahella
0

Love is in the Air;)

Det börjar verka kärlek….

**Jag kan bara säga det och ni får tro vad ni vill. Men det är kärlek i luften nu och de närmaste veckorna kommer det att starta upp många nya relationer. Och det är bara helt underbart att det fokuseras så mycket på kärlek även här på Passagen. Men folk i allmänhet kommer att bli helt kärleksgalna ett tag framöver.
**
I kväll vid 20.00 tiden kommer månen i skytten att göra en underbar sextil till mars/jupiter och norra noden i vattumannen, som i sin tur aspekterar venus i väduren. Om denna energi inte leder dig in på kärlekens väg, så vet jag inte vad du behöver för att komma loss i kärlekens virvlar. Det är som om universum vill att vi söker oss en kärlekspartner nu. Och ni som redan har en kommer att märka en förhöjning av energin i er relation.

Även om venus kommer att gå retro 5 mars och vi då förmodligen kommer att ändra uppfattning om varandra och om relationen. Och kanske kommer till insikt om att det inte är vad man tänkt sig, så behöver vi ändå få känna känslan av att vara förälskade. En liten stund räcker för att få livsandarna att vakna till liv. Det är värt mycket att få känna pirret i kroppen igen. Men man ska aldrig säga aldrig. Det kan bli kärleken i ditt liv du möter nu. Mycket beror ju givetvis som vanligt på hur ditt personliga horoskop ser ut, vilka planeter som triggas där.

Och du kommer också själv att märka, om du inte är både blind och döv, att folk är mer öppna för kärlek nu. Det kommer att flörtas hejvilt överallt. Och eftersom vattumannens  energi är så i fokus, med alla dessa planeter där, misstänker jag att internet är platsen där det händer. Kärlek över nätet, alltså. 

Det som är intressant med nätdejting är att man måste falla för varandras mentala energi, alltså merkurius, och kanske även ett foto. Först. Så om relationen utvecklas till en dejt är helt beroende av hur man förmedlar sina tankar i text och hur den texten tas emot av den andre parten. Men det är svårt att förmedla känslor i text. Trots en massa olika smilies, så är det lätt att misstolka och därmed kanske för snabbt avpollettera folk för att man känner sig förolämpad av något den andre skrivit. Och att skämta är inte ens att tänka på, om man inte först skapat en mental connection. Det kan bli hur fel som helst. När man träffas i verkliga livet ser man ansiktsuttryck och har en chans att förklara sig, och ge små vinkar med kroppsspråket. Och det absolut viktigaste - dragningskraften och kemin mellan två människor (uranus och pluto). Det som får oss att "tända till" och och gå igång på varandra och att sedan känna oss väl till mods i varandras närhet (solen, månen, venus) kan man inte få till via cyberspace.
Man helt utlämnad till merkurius (mentala processer) och neptunus (fantasi/illusion). Vilket gör det hela aningen bedrägligt och nätet är också ett perfekt tillhåll för kommunikativa tvillingar och gränslösa fiskar, och människor som har dessa energier starka i sitt födelsehoroskop. Men även för "looners" och lite udda personligheter, typ oxar, stenbockar och vattumän. Och hittar man varandra och kan kommunicera obehindrat via text, så har man garanterat starka aspekter mellan varandras merkuriusar i respektive horoskop, men det betyder inte att det automatiskt kommer att "klicka" när man väl träffas.

Men bara för att ni inte direkt förstår varandra perfekt med det skrivna ordet, betyder det inte att det är kört för en dejt. Ge kärleken en ärlig chans.
Och sexet kan ju vara underbart ändå.

**Så låt inte en sån här underbar energi gå förlorad. Våga utsätta dig för lite kärleksenergi. Vad gör det om förhållandet inte varar livet ut. Det är ju nu du  lever. Du behöver inga andra garantier. Vi behöver alla få in lite kärlek i våra liv.
**
**"dagens horoskop" för den 15e gäller för hela veckan, så du kan med fördel läsa det igen, om inte annat så för att påminna dig själv.
**
**teresa rexlin
**www.astrocoach.se

Gahella
0

**        Sänk Dina Förväntningar
**
Gårdagens kärleksbudskap gäller självklart i dag också, och även ett par veckor framöver. Det är bara att förbereda sig och hålla hjärtats dörr på vid gavel. Men framförallt att våga hoppa på tåget när det rusar förbi. För det väntar inte på dig.

Månen är i dag i den frihetsälskande skytten och trampar rastlöst omkring. Vill att det ska hända något. Vill ha in mera spänning i sitt liv. Väntar på att det ska komma någon som höjer tempot lite.

Men det är ju så här med energier, att du kan bara dra till dig människor som befinner sig på samma energinivå som du själv eller lägre. Om du vill dra till dig högre energier, måste du alltså först höja din egen energinivå. Se det som en trappa med massa trappsteg. Du kan bara ta kontakt med de som står på samma trappsteg som dig själv och neråt. Inte uppåt i trappan. Din energi når inte upp till de högre nivåerna.

Därför skvallrar våra nära relationer högt och ljudligt om vilken nivå i den andliga trappan vi väljer att befinna oss på. Och om du vill få tillgång till mera "utvecklade" andliga energier måste du alltså jobba mera på din egen. Därför är det också meningslöst att förvänta sig att du ska dra till dig den där stora kärleken, som ska förändra dig och höja dig ett steg i trappan. Du kan bara dra till dig det du behöver just nu.

Positiva tankar höjer energinivån, negativa tankar sänker energinivån. Svårare än så är det inte.

Tipset för i dag är att sänka kraven och förväntningarna på andra människor. Du vill ha drömprinsen, men kanske inte inser att du själv inte är någon drömprinsessa…?

**"dagens horoskop" för den 15e gäller för hela veckan, så du kan med fördel läsa det igen, om inte annat så för att påminna dig själv.
**
teresa rexlin

[Hukanson]
0

Har det inte insmugit sg en groda här i dagens horoskop …jag tänker på uppmaningen att inse att man själv inte är någon ideal dröm partner . För om man odlar den föreställningen som en insikt "jag är inte någons drömprinsessa / drömprins " så har man ju redan i förväg skapat en negativ känslovisualisering .

satori
0

Ja och jag fick en annan fundering. Det sägs att man bara kan dra till sig energier och människor på samma nivå eller lägre. Men om jag kan dra till mig de som står lägre, borde ju de som står högre än mig också kunna dra till sig de som står lägre dvs mig och då går det ju inte ihop att jag inte kan möta de "högre" eftersom jag i deras ögon står lägre. Nån som kan reda ut det här åt mig?

Gahella
0

Kul att några läser;)Nu ska vi inte ta det här som Kungs/Drottningord, det är ju hennes egna funderingar. Tycker det är intressant att ta del av de olika Stjärnkostellationer som är i farten och hur det kan påverka oss.

Hukansson jag tänker det mer som att ha självinsikt. Att se sig själv och sina egna begränsningar, än bara andras. Att fråga sig själv: Hur underbar är jag egentligen själv? Men det gäller kanske människor som inte är så inne på andligt tänk ännu…Obestämd

Ja satori, jag kan bara fundera om det här också. För hon säger ju faktiskt emot sig själv!

Som jag ser det, är allt som vi drar till oss är speglar på vad vi behöver hela inom oss själva. Det kan både det lägre och det högra göra på sina olika sätt ju.

Det finns alltid de som går före som sprider sitt ljus till oss som kommer efter. Och ibland får vi möten och relationer från de båda, är min erfarenhet. Vi får de möten vi behöver bäst och vilka lagar som styr då, är jag inte på det klara med jag heller..Obestämd

Gahella
0

**Verkligheten Suddas Ut

Passa på att njuta av din frihet under förmiddagen** för runt 14 - tiden går månen in i den seriöse och ambitiöse stenbocken, och då är det det är slut på skyttens frihetsdrömmerier. Nu är det hårt ansvarsfullt arbete som gäller och du kan känna skillnaden i energiskiftet om du är lite extra uppmärksam på ditt eget känsloläge. Månen  kommer också att  senare under eftermiddagen aspektera solen i en sextil, som strax innan midnatt gick över till de gränslösa fiskarna. Vilket i och för sig lättar upp stenbockens allvarliga attityd lite. Inget ont om stenbockar men de brukar inte vara de muntraste typerna i gänget.

**Vi kan ändå se fram mot en spännande kväll och natt, då månen stöter på den hemlighetsfulle och karismatiske pluto. Men det är lömska enrgier i omlopp nu, även om de kittlar sinnena.

Det är alltså på sin plats med en liten varning.** Solen är nu i fiskarnas tecken och med tanke på alla dessa sexuella energier som också vibrerar i luften, är det högrisk för illusioner och förvirring den kommande månaden. Fiskarna är inte det absolut mest skarpsynta tecknet och har heller ingen önskan om att vara det. Fisken lever mestadels uppe i universum och flyter ut med sin energi, och vill omfamna alla. Och är av naturen sympatiskt godtrogen och godhjärtad och blir givetvis ofta utnyttjad av andra, mindre sympatiska individer.

Det är den neptunska gasningen jag pratar om, som kan förvilla hjärnan på vem som helst nu. Därför är denna energi inte att lita på, och du kan bli förd bakom ljuset i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Och av den du minst anar.

Så ha alltid med dig en röst av förnuft den kommande månaden, speciellt i kärlek. Allt är inte som det verkar och människor är inte alltid vad de utger sig för att vara. Men det är svårt, för verkligheten bluddras och man omges av en rosaskimrande dimma. Allt är bara så underbart. Visst, det får du tycka. Men vänta med att  gifta bort dig eller och få för dig att du ska flytta till Indonesien med din älskade. För när dimman lättar ser saker och ting helt annorlunda ut och du kan få dig din livs chock.

Däremot är det otroligt bra läge nu att sjösätta alla typer av konstnärliga projekt, speciellt allt som har med musik och konst att göra. Men energierna stimulerar konstnärligt skapande i alla former och inspirerar till storverk. Det är mycket bättre att förvilla sig in i den kreativa dimman än att inbilla sig en massa saker om verkligheten. Och mindre riskfyllt just nu. Så låt verkligheten vara ett tag och gå in i den konstnärliga dimman. Där hittar du en helt ny sorts verklighet

[Hukanson]
0

#14 det handlar om din eteriska chakrakropp dvs hur mycket energi du har i ditt LIV . Hur mycket batteri du har för glädje lycka intelligens harmoni spiritualitet etc etc . Då förstår du att Åke Tråk inte har nån chans på Vera Vital . Vi ses på puben Satori …?

Gahella
0

**Det knakar i fogarna
**
Det börjar gnissla och köra ihop sig så smått på förhållandenafronten nu. Och det är inte bara parförhållanden som räknas utan alla nära relationer vi har till barn, syskon, föräldrar, arbetskamrater och så vidare. Och det bästa du kan göra om du känner dig träffad är att omedelbart ta tag i dina relationsproblem. Att sopa under mattan duger inte längre, för det har du förmodligen redan gjort. Det som händer nu är bara en reaktion på en längre tids ignorerande av fakta. Och en ovilja att göra något åt problemet.

Månen i stenbocken aspekterar venus i väduren i dag i en kvadratur och det börjar klia inombords, liksom sådär obehagligt och diffust. Man vet inte riktigt vad det är för fel och kommer inte åt att klia själv heller, för orsaken kan vara långt bakåt i tiden. Och venus går som sagt retro den 5 mars, och då kommer vi ändå oundvikligen att ställas till svars för den gångna tidens förehavanden inom kärlekens område. Nu beror det ju som vanligt på var i ditt eget horoskop venus går retro, hur det ser ut för dig personligen. 

**Men dagen ger ändå en liten föraning om vad som komma skall. 
**
Spänningar i en nära relation har alltid en orsak och om du inte tar tag i sånt som känns jobbigt för dig så kommer det bara att bli värre med tiden.
Vi tror att det ska försvinna av sig självt och vissa småirritationer gör också det. Men sånt som hängt med en tid, kommer att hänga med ända tills ni reder ut det. Eller separerar. Den lösningen finns och ligger närmare tillhands än du anar.

Med venus i väduren handlar det mycket om den personliga friheten att uttrycka sin personlighet och behovet att vara sann mot sig själv. Att ha friheten att vara sig själv och brinna för sånt man tycker är kul. Att få ta egna initiativ. Väduren är impulsiv och eldig, och vill göra allt på en gång. Helst igår. Om du känner dig låst i din relation kommer nu venus i väduren att göra det omöjligt för dig att fortsätta på det spåret. Du kommer att känna ett pockande behov att slå dig fri.

Därför ska du välkomna spänningarna och anstränga dig för att lösa de konflikter som kommer upp nu. Vad du väljer att göra nu är avgörande för den kommande tiden.

Gahella
0

**
Konfrontera Mera
**
Dagen passar utmärkt att fortsätta fundera över och framförallt att prata relationer. Att i ord uttrycka de känslor du blev medveten om i går. Med tanke på att många planeter befinner sig i vattumannen nu tjänar man på att flyta med denna energi. Även månen är här och på humör att diskutera villkoren.

Eftersom vattumannen har en skönt avslappnad inställning till relationer i allmänhet och inte så lätt låter sig dras med i känlsomässiga svängningar, så är också chanserna stora att nå ett resultat som passar alla inblandade. Vattumannens svaghet är dock en tendens att vilja dominera, och att brista i individperspektivet, utan tänker gärna i vi-termer och utgår från gruppens bästa. Men det kan man å andra sidan utnyttja och medvetet bortse från egna egoistiska önskningar till fördel för gruppens önskemål.

Vi har ju solen i fiskarna nu, som fördjupar känslan inom oss och som öppnar upp till ett universellt perspektiv, och som även kan bidra med en själslig aspekt. Vilket är otroligt positivt i sammanhanget.

Och merkurius slår sig ihop med norra noden i vattumannen och öppnar upp för nya briljanta idéer, men du behöver diskutera med andra för att kunna utveckla dem. Kommunikation är alltså ledordet för i dag och några veckor framöver och det kan man bara åstadkomma om man konfronterar ämnet och de människor som berörs. Och förhåller sig öppen för andras idéer.

Prata öppet om allt som finns inom dig, du kan bli förvånad över den positiva responsen du får. Folk förstår mer än du tror nu, och vi är alla mottagliga för vattumannens geniala tankeblixtar. Flera hjärnor tänker desto mera kreativt, om du tillåter den mentala energin flöda fritt.

Gahella
0

Tänkvärt, eller hur?!

**
Göra din egen grej - tillsammans**
Vattumannen har ett stort frihetsbehov och är enormt induvidualistisk, men i grupp. Det är en motsägelse men detta tecken har många motsägelser, fler än de flesta och det är också därför man sällan vet var man har en vattuman. Med en skorpion kan man utgår från att den är hemlighetsfull, men med vattumannen vet man aldrig säkert vilka idéer han kan få för sig. Och det vänder tvärt.

Jag tänker på all denna vattumanna-energi som vi har just nu och hur vi skulle kunna göra det bästa av den. Och för att enkelt sammanfatta läget - Gör din egen grej, men tillsammans med andra likasinnade.
Vattumannen är grupporienterad men vill gärna stå ut och glänsa i gruppen och framstå som hjärnan bakom det det hela. Och vara ledaren. Men det är riskabelt att ha honom som ledare eftersom han även är nyckfull och inte alltid har individens bästa för ögonen. 

Och med så här mycket planeter i vattumannen så behöver vi anstränga oss lite till mans, att gå in i en gruppgemenskap och börja jobba utifrån mänskighetens bästa för ögonen. Men utifrån ett individuellt plan. Alltså låta alla dina egna idéer och tankar få fritt utlopp, men bli mottagna och bearbetade av andra. På så sätt får du också en respons på dina funderingar. Det duger alltså inte att sitta hemma, ensam på kammaren och  grubbla över livets vdermödor nu, om du vill komma någonvart i livet. Ge dig ut och sök din grupptillhörighet!

Vi kan inte förändra världen var och en för sig. Men tillsammans kan vi slå ihop våra energier och själva börja förändras inifrån genom varandra.  Och på så sätt bidra till utvecklingen. Men våra åsikter och förutfattade meningar måste omprövas och förkastas, innan vi kan förändra något annat. Och bästa sättet att bli medveten om sina egna tankemönster, för att göra sig av med en och en annan efterhängsen fördom, är att möta dem hos någon annan.

[Hukanson]
0

Ifall Vattumannen är extremt individualiserad betyder väl det att han har ett stort ego ja ett superego på mentala nivån , och då är förstås uppgiften svår för den som vill nå beyond den undervisning som ju är ny för tidsåldern och ställer krav på mänsklgheten att de skall tänka och grunna och assimilera och tillgodogöra sig vattnet som väl är en symbol för det nya tänkesätet , de nya ideerna .

Men det är bättre att världen har ett vattumannaego än att det har ett familjeförtryckarego .

Gahella
0

**Obehagliga Känslor
**
Senare i eftermiddag aspekterar månen i vattumannen Saturnus i jungfrun med en 150 graders aspekt, vilket är en energi som visar på ett behov att justera något i sitt liv. När månen är inblandad handlar det alltid om våra instinktiva känslomönster, känslor av trygghet och vår relation till kvinnor generellt.

**Månen i det personliga horoskopet visar på vårt behov av känslomässig trygghet och hur man åstadkommer det i sitt liv. Men även hur relationen till modern såg ut i barndomen.
**
Månen och Saturnus trivs inte bra ihop, oavsett aspekt, då Saturnus energi tenderar att hämma och begränsa allt den kommer i kontakt med. Här är det vårt känsloliv och våra innersta behov av känslomässig resopns som kommer i dagen. Och i kväll blir det behovet, eller bristen av känlomässig trygghet obehagligt påtagligt.

Obehagskänslor i allmänhet men en känsla av inre osäkerhet i synnerhet kan göra sig påmind, en känsla av att man inte trivs med det som är och vill ha något annat. Men man vet inte riktigt vad och törs heller inte ta reda på det, för Saturnus står i vägen. Rädslor dyker upp  och känslor av ensamhet. Fast man kanske har en relation och familj och barn, kan man ändå känna sig lite utanför i kväll. Men det finns en mening med denna svåra energi. Som vanligt. Och det är att bli mera medveten om vad som rör sig inom dig.

**Vad det är för känslor hos dig själv som du inte låter komma fram i ditt liv? ViIka känslomässiga behov trycker du ner hos dig själv?
**

[BigMama]
0

Vilken kulig astro information, Gahella! Intressant läsning och passande idag den 23'e…

Gahella
0

Visst är den vännen?! Jämför mina egna processer och känslor med hennes info, och ibland stämmer det precis.

Blixtrande geniala idéer

Idag slår sig merkurius och jupiter ihop i vattumannen och den mentala energin flödar fritt, expanderar och riskerar att ta över allt. Men vad gör det? Ge dina funderingar lite spelrum och chansen finns att du kommer på något riktigt bra.

Allt börjar med en idé.

Allt som finns här på jorden har börjat med att en människa tänkt en tanke. Jag syftar inte bara på uppfinningar, utan även på alla kreativa projekt såsom filmer, musik, teater. Men även stor konst har börjat med en enda liten idé.

I dag ska du ha med dig ett block och skriva ner dina tankar och idéer som poppar upp under dagen. Du kommer först att bli förvånad över hur mycket du tänker hela tiden, men så plötsligt dyker det upp en tanke som skiljer sig från det övriga ständigt eviga malandet. Ett frö till en genial idé. Men du måste skriva ner dem för du kommer att glömma bort. Dessa energier är så flyktiga och försvinner lika snabbt som de kom. Men om du skriver ner kan du så småningom, i framtiden, komma att ha nytta av det du tänker i dag.

Det absolut viktigaste när det gäller alla kreativa processer är att aldrig gå in och censurera sig själv när de varar. För då avstannar energiflödet och styrs över på logik och förnuft. Därför kan du bestämma dig för att gå ocensurerad genom livet i dag. Det kan bli en helt ny upplevelse för dig. Och även för din omgivning.

Månen glider över i de känsliga och fantasifulla fiskarna strax för kl. 14.00 och öppnar upp en helt annan kanal, nämligen en koppling till universums gränslösa energier. Vilket ger oss oanade möjligheter att skapa något helt nytt i våra liv i dag. Och det behöver inte vara stora grejer. Det kan vara att en ny känsla infinner sig hos dig som får dig att se på din livssituation lite annorlunda, eller att en ny tanke ger dig ett nytt hopp för framtiden.  Det är värt mycket.

[BigMama]
0

Fint Gahella, låter lovande…

Gahella
0

Lugnet före stormen

I dag har merkurius i vattumannen och venus i väduren en liten träff på tu man hand, men det handlar inte så mycket om sex mellan dessa två, desto mer om mental stimulans. Och om kommunikation. Varför dagen lämpar sig ypperligt att öppna upp och prata om sina planer för framtiden och även sina framtidsförhoppningar när det gäller relationer och andra kreativa projekt du har. 

Sextiler handlar oftast om möjligheter som presenterar sig av sig själva, men man måste själv agera och ta initiativ för att få ut det bästa av situationen. Du erbjuds alltså en möjlighet i dag att lösa ett problem inom kärlekens och den kreativa konstens område, men det är upp till dig att ta den. Du behöver inte och kommer inte att straffas om du väljer att inte göra det. Men du kommer nog att ångra dig.

Har du haft en önskan att flytta ihop med din vän men diskussionen har aldrig blivit av, så är det läge nu att föra fram sina önskemål. Eller tvärtom, om ni funderar på att separera gäller samma här. Energierna är så milda och gemytliga nu att en ärlig diskussion kan ta plats och båda parter har tillräckligt med självdistans för att inte gå till personliga angrepp.

Venus är i "skuggan" nu (alltså i det området hon kommer att återvända till när hon går retro) och smyger sakta fram för att stanna och gå retro den 6e mars till och med 17 april. Och det kan även i det sammanhanget vara fördelaktigt att förbereda sig på en tvärvändning av dina planer och en del fördröjningar inom venus områden såsom kärlek, kreativitet och pengar. Beroende på var hon befinner sig i ditt eget horoskop just nu och vilka aspekter hon gör. Var du har din födelsevenus i horoskopet och hur aspektmönstret ser ut där inverkar givetvis också på hur denna energi kommer till uttryck i ditt eget liv.

Månen har en sån där dag då hon inte gör några större aspekter till någon annan planet (Void of Course) och vi kan pusta ut och luta oss tillbaka en stund. Men låt dig inte luras, det är lugnet före stormen. Men om du har dina affärer i ordning och tagit tag i nödvändiga konflikter och rett ut dem har du inget att oroa dig för. Det är värre om du sopat dina känslor under mattan och dolt dina inre intentioner, då kommer den närmaste framtiden att blåsa liv i allt det där undangömda dammet och det börjar yra ordentligt omkring dig.

Gahella
0

Skönt att få pusta ut lite idag då…

Ett intensivt dödläge

Det händer inga större förändringar bland planeterna just nu. Men det betyder inte att det inte händer något i det vardagliga livet här nere på jorden. Det är som om vi inte får mer än vi kan ta åt oss, och just nu är det mättat. Vi behöver ta till och bearbeta sånt som kommit upp till ytan. Och som jag nämnde i går, det är verkligen lugnet före stormen.
**
Venus och merkurius hänger ihop i dag också så du kan gärna läsa gårdagens text om samspelet mellan dessa två.**

Utnyttja denna korta övergångsperiod till att se över dig själv och ditt eget välmående. Känslomässigt, mentalt och kroppsligt och vidta nödvändiga åtgärder för att förebygga stress och stressrelaterade sjukdomar. Det är guld värt den dan du står inför en pressande situation eller när omständigheterna börjar påverka dig negativt. För det kommer de garanterat att göra, förr eller senare.

Akupunktur funkar väldigt bra på alla möjliga åkommor, framförallt på olika typer av beroenden. Har du funderat på att sluta röka eller dricka alkohol, kan det vara värt att prova. Men gå till en välansedd utövare, för det finns många självlärda inom branschen som utger sig för att kunna både det ena och det andra.

Akupunktur funkar också när man har obalans i sina energier, i sina chakran. Visserligen behövs det flera behandlingar men det är desto mer effektiva än piller. Det handlar om att bota orsakerna till symptom, inte bara döva symptomen.

Men det finns även andra alternativa terapier. Kolla utbudet i din stad och känn efter vad som passar dig, just nu. Även om det kostar en slant är det väl värt det. Du saknar inte din hälsa förrän den plötsligt en dag är borta.

Månadshoroskopet för mars läggs ut den 28 februari

[Hukanson]
0

Otroligt vad det stämmer in , känner mig proppmätt rent bokstavligt och skulle verkligen njuta av en balanseringskunnig akupunktör !

Gahella
0

**Karmabelöningar

Runt kl. 15.00 är månen i väduren i sextil med norra noden i vattumannen, och gör samtidigt en halvsextil till solen i fiskarna. Det är en underbar energi som kan ge dig en liten glimt av framtiden. 

För i dag öppnar universum upp en liten kanal åt oss och vi kan påverka vår egen framtid genom att göra ett medvetet val.**
Alla beslut du tar och alla handlingar och tankar du tänker är energier som orsakar en verkan, kanske inte i det här livet men i något kommande liv. Men då har du ingen aning om varför det händer dig det som händer och anklagar Gud och alla andra för ditt levnadsöde. Varför just du måste stå ut med svårigheter och oförstående människor, dålig ekonomi eller en partner som inte förstår dig. Men du har faktiskt skapat den energin åt dig själv. Även när du är passiv och låter andra bestämma åt dig skapar du en verkan åt dig själv, för du har ändå valt att avstå.

Därför kan man säga att på ett sätt är våra liv förutbestämda, eftersom mycket av det som händer är resultatet av alla våra tidigare val. Därför är det så viktigt att börja göra mera medvetna val. Nu, i det här livet. På så sätt styr du upp din egen framtid så att ditt liv inte bara blir en reaktion på tidigare orsaker.

Tyvärr har vi sällan detta långsiktiga perspektiv i våra liv, att det du gör idag kommer att påverka dig i något kommande liv. Då skulle vi alla sluta med att göra oss själva och varandra illa.

Det är detta som också kallas karma, lagen om orsak och verkan. Men karma är en mycket komplicerad lag, det finns kollektiv karma likväl som landskarma och personlig karma. Instant karma är obeveklig och förbluffande exakt. Och ju mera medveten du blir om förhållandet mellan vad du ger ut och vad du får tillbaka, desto mer tydlig blir karman i ditt eget liv.

Allt du ger ut får du tillbaka, på ett eller annat sätt. Det är egentligen det enda du kan vara säker på här i livet, förutom att vi alla ska dö.

Gahella
0

Dagens horoskop är tydligen inte klart ännu, men här kommer i alla fall månadens tecken så länge;

fiskarnas tecken
19 februari kl. 00:08

Fiskarna 19 februari - 20 mars Det sista tecknet är fiskarna, som är ett vattentecken, men det finns inget slut eller någon början i universum, bara en massa energi. Vi människor består av energi, utan början och utan slut, som formas och omformas under en enda lång utvecklingsprocess. Människans själsliga utveckling sker i en spiralform och man kan förenklat säga att det som avslutas i fiskarna tar sin början i väduren igen, men på ett nytt plan. Med en fisk vet man aldrig om den är på väg in i den här världen, eller är på väg ut ur den. Därför verkar fiskar inte vara helt närvarande med oss andra här på jorden.

Tecknets symbol är två fiskar som simmar i motsatt riktning och beskriver på ett talande sätt fiskarnas inre själsliga förvirring. Inom astrologin representerar fiskarna själens död, liksom väduren själens födelse. I fiskarna strävar människan att återvända dit hon kommer ifrån och vill åter smälta samman med universums urenergi, därför kan en fisk upplevas som något gränslös av andra, mera jordnära typer. Fiskarnas syfte är att tjäna mänskligheten och att lära sig att inte låsas fast av jordiska ägodelar och jordiska njutningar. Det är en svår resa och en stor prövning och många fiskar fastnar i nätet. För de känsliga och mottagliga fiskarna känner sig ofta helt malplacerad i livet på jorden och många fiskar väljer därför tyvärr att fly och då genom någon form av drogmissbruk, alkoholism, sexmissbruk, shopoholics, spelmissbruk eller matmissbruk beroende på läggning och intresse. Eller så drar de till sig individer som är svaga och hjälplösa och som befinner sig i samhällets nedre skikt, för fiskar tror att de kan hjälpa och rädda dem, men det slutar oftast med att det är fisken som blir utnyttjad.

Att se den bistra verkligheten med öppna ögon är smärtsamt för en fisk, därför undviker man in i det längsta att konfrontera obehagliga situationer, människor och känslor. Men långt ifrån alla fiskar är missbrukare, många lär sig istället att fantisera och dagdrömma sig bort när livet på jorden blir alltför hårt. Eller så skapar man sig en ny verklighet genom någon kreativ konstfrom, som musik, skådespeleri eller konstnärskap, vilket är att föredra och det allra bästa rådet till alla fiskar. De behöver tidigt i livet komma i kontakt med sin själs syfte, annars är risken påtaglig att utveckla destruktiva ovanor och negativ flykt. I bästa fall ägnar sig fisken åt andlighet och blir sökare efter den djupaste av andliga sanningar och i jakten på den offrar sig själv. Präster är förresten ofta fiskar.

Det näst bästa alternativet till det ultimata andliga uppgåendet med universums energi är sammansmältningen med annan människa. I evig kärlek. Den offrar sig fisken gärna för, om det så bara är att få uppleva känslan av att vara kär. Fiskar som är intresserad av andlig utveckling, sin egen och andras, kan ha och utveckla inre psykiska förmågor, kanske healing och har ofta förmågan att se andra verkligheter, sådant som "vanligt folk" anser vara omöjligt, om det ens existerar.

Men för fiskar är allt möjligt. Det är det tecknet som har lättast av alla att utveckla sin medialitet och att verka som en kanal för universums energier, men det krävs mer än bara ett soltecken för att ha dessa förmågor, det måste påpekas. En fisk som däremot inte alls är intresserad av andlighet blir bara ännu mera förvirrad av sina inre upplevelser. Fiskarnas känsligaste kroppsdelar är fötterna, blindtarmen, lymfsystemet och tallkottskörteln. De har även en överkänslighet för magnetiska fält, olika allergier, risk för matförgiftningar, svamp- och virusinfektioner. Fiskar har lätt för att utveckla psykosomatiska sjukdomar.   Ascendenten i Fiskarna En drömmande och frånvarande blick kännetecknar ofta en fisk, som är extremt mottaglig för vibrationer utifrån och har en välutvecklad känslighet för andras energier och känslor. Som många av dem inte ens är medvetna om utan tror att det är deras egna känslor. De har också en tendens att flyta ut och bli gränslösa och är därmed också lättpåverkade.

Fiskar är passiva åskådare och medföljare, de är obotliga idealister och drömmare som vill tro att jorden är ett paradis. Tyvärr blir fiskar ofta besvikna. Jorden är allt annat än ett paradis just nu. Personer med ascendenten i fisken framstår ofta som osäkra eftersom de gärna frågar andra om råd. Om det mesta. Men konstigt nog följer fiskar oftast inte de goda råd man får, fast de kanske borde. Fiskar har också ett stort behov av att tjäna de mindre lottade i samhället och får ut mycket personlig tillfredsställelse av att hjälpa svagare och sjuka människor och de som befinner sig i utsatta situationer. Motsatsen finns också, fiskar som ger upp att kämpa och som själva behöver hjälp.

Kända Fiskar: Liz Taylor, Cindy Ceawford, Kurt Russel, Kurt Cobain

[Hukanson]
0

Gahella, kan du hjälpa mig med travet om du fatta galopen. Såvitt jag vet är det den fysiska kroppen som är sammanvävd med den andliga kroppen via den eteriska kroppen som är en ren energikropp - livsenergikropp . Men den andliga kroppen består som vi har förstått av plasticitet eller av astral fluidum . Den japanska esoteriken pratar om astrala och heliga andliga partiklar men aldrig att detta är energi . Vi säger att energi är universums innersta essens men menar vi då inte detta att även det fysiska - atomkärnans sanna verklighet - är lagar för dynamiska energikrafter ? Därmed så blir det en sfär av "illusion" mellan livsenergikroppen och atomernas insida av ren energi .

Vilket skulle betyda att astronomi är illusionernas personlighetsteori och har en illusorisk betydelse i vår andliga sanna medvetenhet ?

BigBear
0

Jag är fisk…..Tyst

Kurina
0

… och jag har månen i fiskarna. Drömmare och realist i samma person, simmar åt båda hållen s a s.

Gahella
0

Ja du Hukansson, det där kan inte jag svara på. Jag har inte den kunskapen alls. För jag vet på en frekvens är det verkligt, och på en annan en illusion.

Jag frågar alltid inom mig, vad som prickar rätt för mig, det är det sanna och verkliga för mig….