Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2426 ggr
ElectricBoogie
0

numerologi: talet 242?

någon som vet vad talet 242 symboliserar? jag har börjat se den hela tiden överallt på sistone. men sen tänker jag att det kanske beror på att jag lyssnade på ett gammalt 80-tals synthband som heter front 242 när jag var yngre och därför har en speciell koppling till talet?

det enda jag har hört från folk är att det blir ju en 8:a om man räknar ihop det. men borde det inte isåfall vara mer logiskt att jag gick omkring och såg 8:or runt mig istället för just detta 242? någon som är kunnig på numerologi här? att söka på nätet har inte gett mig något svar…

Gahella
0

2.or är månen, kvinnans nr. intuition och samarbete.

4:an är att lägga grunden till något.

Detta i stora drag, hoppas det hjälpte lite. Men googla på nummerologi, du kommer hitta massor, jag lovar:)

ElectricBoogie
0

men jag har googlat massa på numerologi men jag tycker inte det hjälper mig nåt med just denna frågan… :/

det kommer mest upp info om talens betydelse i livsvägarna. är inte riktigt samma sak…

men tack ändå. :)

antar att det är för att jag ska ut på min resa nu om en dryg månad. kanske andevärlden försöker peppa och stötta mig lite för det, eller nåt. :P

[Hukanson]
0

Ser du att du har två frågor att fundera på ?  Dels vad den esoteriska vetenskapen säger om symboliken och dels vad du själv har för relation till dessa tre siffror i denna kombination som gör sig påmind för dig .

Tänk över vad som pågår i ditt liv just nu . Vad tänker du på , vad planerar du vilka plikter är aktuella etc  och jämför med symboliken ; finns det en överensstämmelse ?

Ewerhof
0

Lite tankar…2 står ju också för dualitet dvs du mot världen- du och en vän- du och en partner- du och en kompis, ja du fattar va? Och så 4 som står för grund och struktur. En resa kan förändra en grund. Du kan ändra din syn på din grund som du har till den grund du vill ha. Och så efter resan så återkommer 2:an med nya sätt att förhålla sig till dualismen…

ElectricBoogie
0

aah, den var intressant ewerhof! fin tanke oavsett! :)

[BigMama]
0

Hallå ElectricBoog…ie?

Hoppas du fått det svar du önskar..! De verkar vara kunniga här på numerologi!  Jag undrar om jag får ställa en fråga om andra siffror som följer mig i din tråd?

ElectricBoogie
0

electric boogie ja. :)

jaa, visst, det kan du väl göra. jag har inga superstora förhoppningar på att få ett svar då jag inte har hittat något då jag googlat på det hela. brukar alltid försöka söka på internet först och se vad jag hittar där innan jag ställer en fråga. (om den inte är av debatt-typ då kanske) men jag kammade noll när jag sökte efter numerologi och talet 242…

Gahella
0

Här finns det att läsa om siffrornas betydelse.

nummerologi

[BigMama]
0

#7 Kan tänka mig att googlandet resulterade i en massa volvosajter för din del? Har en bok som heter Angel Numbers. Så här står det på 242:

"Your open mind and heart, as well as your belief and faith, has created a clear connection between you and your guardian angels."

Har själv googlat på 44, 444, 14, 144… Är förföljd av fyror! Vad kan det betyda då?

#8 Den sajten har jag i favoriter!

Luddesmatte
0

Jag ser talet 666 överallt vilket i min mening inte är något positivt.

ElectricBoogie
0

njaa, man får inte upp så mkt volvosajter om man kombinerar sökorden numerology + 242 men jaa… mest ingenting… :P eller annat irrelevant.

hm… ahaja… där ser man. tack för den infon. vet inte om det säger mig nåt, men tack ändå! :)

Gahella
0

Vad jag vet om 666 är det människans siffra, vilddjuret inom oss alla. Och den har verkligen kommit upp på ytan de sista åren!

[Hukanson]
0

#12 människans siffra - vildmänniskan - är faktiskt en symbol för regementet i Umeå . Finns ochså en idrottsanläggning med samma namn Vildmannavallen . Är litet släkt med chimpansvallen .