Kan det vara Atlantis?
Nu har man via Google hittat något kul på havsbotten, och genast börjar spekulationerna om det är Atlantis….
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4459140.ab
Ställer mig lite tvivlande
men visst kan det väl vara något gammalt och glömt…?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jo varför inte, tiden ger oss nog svar.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Va kul att se! Ja varför inte, i denna tiden ska ju land bli hav och hav bli jord. Att gamla civilisationer som renats ska åter komma upp.
Och då kommer säkert våra minnen triggas en del därifrån, spänande!

Intressant det där med att land blir hav och tvärtom.
Varje Rotras på vårt klot har haft sin egen kontinent att utvecklas på. Och på denna uppbygga sin civilisation som sinom tid förintas genom en kontinental kataklysm. 3:e Rotrasens som var den Lemuriska levde på en kontinent som låg där en del av Stilla havet nu ligger. Den 4:e Rortrasen, som är den Atlantiska bodde ju på en kontinent som kallades atlantis, vars sista kvarleva ön Poseidonis sjönk 9564 före Kristus. Båda dessa kontinenter skall åter se dagens ljus. Lemurien som den 6 rotrasens hemvist ( det är denna rotras som våra kroppar kommer att gå över till det eteriska) . Atlantis kommer att bli hemvist för den 7 rotrasen (som kommer att bli helt eterisk)
Detta är enligt dom esoteriska lärorna..
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Intressant Aldebaran. Vad betyder kataklysm?
#3 hmmm….och skulle detta kunna stämma med det nu (förmodligen) upphittade?

Katastrof…
#5 Stämma med vad?? Är inte riktigt med vad du menar..
jahaja…hur som helst med den saken, nu har "man" tydligen tagit tillbaka alla spekulationerna om huruvida det är ett sjunket Atlantis eller annan svunnen och bortglömd civilisation, utan det är bara:
"Google said the grid-like markings, thought to reveal the location of mythical underwater city Atlantis, are an artifact of its map making process"
står det i: http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1150846/Atlantis-revealed--just-load-old-Googles.html
fast…ändå…..
Ha! Locket på!
Inge nytt under solen..;)…Allt är endast en tidsfråga, i Allt:)
De var precis samma visa med ansiktet på Mars.
ja, locket på är nog vad det är, och snabbt gick det!
Det gör faktiskt saken ÄNNU intressantare! 

Mmmm skall jag vara ärlig så finns det nog inte så mycket kvar av Atlantis. Centralryggens stora jordbävningar och det faktum att det hela tiden spricker och sjunker ner i magman gör ju att det bokstavligen förintas… En ö av t.ex Englands storlek sjunker ju inte bara utan att något ger vika under… Det skall åxå ha gått ca 12000 år och detta i en zon som minst sagt är aktiv.

Varför spekulera om några linjer under vattenytan när det finns så mycket annat underligt över vattenytan, typ nazca lines.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!