Våga vara rädd!
Jag ser Dig!
Jag ser rakt igenom dig!
Vad är du rädd för?
Att nån skall få veta att du fiser? Att du äter?
Att du gråter? Att du längtar?
Varför tror du att du är speciell?
ALLA fiser, äter, gråter och längtar!
Samma gamla rädsla - andra namn.
Allt kommer till den som vågar vara rädd!
Vågar du vara rädd?
Minns att om man aldrig är riktigt skraj
Så kan man ej heller någonsin vara verkligt modig
Det krävs mod att våga vara sig själv!
Varför leva ett liv i maskerad
Iklädd en mask som skall passa massan
Finns väl inget att skämmas över?
Du skapelse sprungen ur samma källa som alla andra
Så släpp taget och visa oss vem du egentligen är!
Din fega lilla skit
Livet är inte till för att bara vara
Det är till för att levas!!!!!!
Önskar du kunde fatta det NU istället
Inte förrän du står med ena foten i graven
För då är det försent!
Kasta av alla masker
Riv alla murar
Nu är tid att låta slöjorna falla
Att se din syster, din bror i ögat
Och där se spegelbilden av dig själv
Att vi alla är ETT
Släpp taget nu och låt dig falla
Våga lita på att allt är som det är menat att bli!
Puss på er allihop! Behövde bara vräka ur mig efter en jobbig dag där jag försökt och lyckats vara autentisk, men skrämt skiten ur andra…hoppas bara att något av vad jag förmedlat krupit in och gömt sig som ett frö för att gro i deras hjärtan!

Tack för dessa visdomsord, satori! 

Väldigt sanna ord!
tebax!

Så sant. Instämmer i din dikt.
Tack skall ni ha! Fast det är ingen dikt…bara svammel. Har förstått att många av de rädslor jag tror mig ha egentligen inte är mina egna, utan mer att jag tar på mig andras rädslor. Jag skräms liksom när jag märker hur rädda andra är, men sen blir jag stark igen 
Härligt satori!
Det är ju känslorna som gör oss Levande!
Rädslan är medfödd som en varning för oss, men när vi blir rädda för att vara oss själva, då är det en riktig varningsklocka som klämtar. För då kan det bli lätt att man bara flyter med för att inte stöta sig med folk. Och då är vi ju inte helt sanna mot andra eller oss själv…
Jag älskar människor som vågar säga vad de tycker och tänker, bara det är i respekt till dem själva och andra. Då vet man var de står ju..
Ja, jag fiser också, hihi….så nu vet ni det..

Fint och ärligt sagt! Den 'texten' tyckte jag om. :-)
Och vaddå fisa? Störtlöjligt! Innan jag gick över till LCHF var jag brakarnas drottning! He-he! Numera är magen lugn och fin…och lite tråkig. 
Oj milde tid Ewerhof, så pass…
Kul att se dig i trådarna igen…

Nåja, bara som driftkucku inom familjen då… 
Ja, jag snubblar runt lite överallt. Har man en begåvning för att lägga sig i och anmärka och kommentera så ska man väl dra nytta av det?! He-he. Äh, vardagen är så jä**a grå och enahanda ibland att det piggar upp att få babbla om lite ditten å datten. Och alltid kan man väl reta någon så att de får snurr på blodomloppet och lever längre. 
Man ska tänka på sina medmänniskor…

Framför allt blir jag imponerad av människor som vågar vara och visa sig själva - tiden är allt för knapp? för att vi ska bära masker och leka maskerad …?
När jag är rädd försökr jag att "dränka" det i ljus och kärlek.
När jag gick i skolan blev jag utstött för att jag vågade vara mig själv och inte någon "fashion top model bitch" som många av mina klasskompisar var då. Det var många år sedan men jag minns det som om det vore igår. I dagens samhälle har många av dem blivit utstötta just för att dem hade en rädsla från att vara sig själva. När jag blir rädd får jag någon adrenalin kick och vill bli mer rädd, så handskas jag med rädsla. Jag möter det som skrämmer mig mest med glädje och trårar. Dina ord stämmer oerhört bra och är verkligen något att ta del av.
Bra att du vågar #10! Ju fler som vågar, desto snabbare förändring till en sann mänsklig gemenskap. Detta är en karmiskt och kollektiv rädsla. Så för att inte sticka ut och bli ensam och övergiven, begår vi faktiskt övergrepp på oss själva och vårt eget jags drömmar och längtan efter att få Vara..