Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 2870 ggr
satori
0

Snackistråden 6

Detta är tråden där kan vi prata om lite allt möjligt vardagsprat och som inte nödvändigtvis behöver ha med forumets inriktning att göra. Här är det " go with the flow" som gäller….

satori
0

Någon som varit på bio och sett filmen The day the earth stood still än?

Vad kostar en biobiljett idag?

Playja
0

#1…Jag såg den för ett tag sedan.. fast inte på bio! Glad

Har inte en susning hur mycket en biobiljett kostar idag.  *s* Tror det är ca 15 år sedan jag var på bio!

Kurina
0

Är den värt o se? Jag gillar visserligen sience fiction men det får inte vara hur banalt som helst.

Har inte heller varit på bio på länge. Jag tippar runt 100 kr. Kolla på SF.se

Playja
0

Ja.. jag tycker den var sevärd!  På en skala från 1-5 så ger jag en 3a.  Glad

Kurina
0

3:a bara? Glad Då väntar jag till den kommer ut på DVD. Har du sett nåt annat bra på siståne?

Playja
0

#5…  En stark trea blir det *s*

Vet inte?.. men kanske jag hade för höga förväntningar? Flört och att det är nog en film som gör sig bäst på bio kanske? Ska  bli kul att se vad någon annan tycker som sett filmen. Jag är kanske för kräsen!

Oj.. annat bra! *tänker* Har sett så många filmer. Skall fundera lite och återkommer om det för jag e så jädrans dålig på att komma ihåg namn.  Glad

satori
0

Måste berätta.

Idag fick min dotter 3½ år ett försenat julklappspaket från sin moster på posten. Lite smått och gott var det och bl a en gosehund. Hon ville ha den i sängen nu när hon skall sova och jag frågar vad hunden heter. "Men mamma hundar kan inte prata, de säger ju vov vov". Nä, säger jag. Du kan inte lyssna med dina öron på hunden. Man måste vara alldeles tyst och så får du lyssna inuti dig själv, med ditt hjärta så kanske du hör vad han heter. Men hon insisterade på att det inte gick. Sen kom hon med förslaget att hennes andra hund som heter Bobbo kunde prata på hundspråk med den nya vovven och sen kanske hon visste bättre. Vi sa godnatt och jag stod i hallen och lyssnade hur hon bad Bobbo fråga, sen gick jag. Efter nån minut kommer hon upp alldeles salig, studsar uppochner och säger: "Mamma, mamma hunden heter Malmö!"

Jag både skrattade och blev paff. Till saken hör att hunden nämligen kommer ifrån Malmö där min syster bor. Gulligt var det i alla fall. Och för ut idag gapade hon över Franco trollet och jag fattade ingenting, trodde det var nån ny saga på dagis eller nåt, innan hon kommer och sträcker fram fjärrkontrollen *s*. De är för sköna de små liven!!!

Gahella
0

Hahahaha…den var bara för gooo….Underbart namn på en gosehund…hahaha

Och den sistnämnda kommentaren är ju helt klockren. …                Det sägs ju, att genom barnen får man höra sig själv…FlörtSkrattande

Och vilken gullig mamma, som säger så mycket klokt och roligt!

satori
0

Tack Gahella, jag säger mycket annat strunt oxå, men det berättar jag inte här *s*.

Independence day på 3:an ikväll BTW på tal om UFO film Förvånad

Gahella
0

Nä, man behöver väl inte berätta allt heller…Tungan ute

Åhhh suck…huur många gånger har de visat den da….?! Ge mig en ny variant på typ Star wars med joda och gänget, något nytt och uppdaterat, och Sant!!

satori
0

Vi kanske kan göra en egen hemmagjord variant, du vet jag är bra på amatörfilm. Tungan ute Vi samlar ihop ett gäng här och sätter igång vet ja! Tefat har jag massa i skåpet.

enola
0

Ser på Independence day nu, will är ju stört skön! Skrattande

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Kurina
0

Tycker jag också. Han är humorinslaget i filmenSkrattande

Playja
0

Har oxå kollat på Independence day!

Will Smith e en sköning!  Glad

ElectricBoogie
0

jag såg men in black för några dagar sen igen! var nog säkert minst 10 år sen sist jag såg den… rätt schysst… jag gillar slutet bäst. :D

och jag fick mitt visum till australien godkänt häromdagen också! grattis till mig! har målat en fin visualiserings/affimationsbild angående min australienresa också. visst är den fin? :D

ElectricBoogie
0

hm, jag vet inte.. verkar inte funka att klistra in bilden direkt? skumt…

hoppas ni kan se bilden iaf, om ni klickar på länken!

http://images3.bilddagboken.se/41/_u2/_u2/_u1/u2216/97385_1230612787.jpg

Kurina
0

Grattis till visat. Tror att det kommer bli mycket givande för dig.

Hmph, länken fungerar inte nu heller. Kan du inte bara bifoga bilden?

ElectricBoogie
0

jag försökte trycka på "klistra in" men sajten säger till nåt om att "detta fungerar inte i din webläsare"??? är det för att iFokus inte har stöd till firefox eller vad? :o

eller hur ska man göra för att bifoga en bild?

Gahella
0

Ja stort grattis till det!

Det här är enola och Playja bäst på. Men har du försökt att stoppa in länken i Bifogad länk och kryssat i för att Visa bild direkt i inlägget?

ElectricBoogie
0

öhm… det finns en som heter "infoga länk" men det finns inga alternativ att kryssa i som heter "visa bild direkt i inlägget"? kanske funkar om jag provar sajten i internet explorer… men annars använder jag alltid firefox så känns lite skumt om det vore därför det inte fungerar?

Playja
0

#15..  Grattis till visumet!  Glad

Man skall tydligen göra en inställning i firefox. Har själv ff och inte gjort den.

Solar
0

annars instaler browseren som blev årets browser gratis Maxthon 2 så har du ingen problemer mera -

eller IE 7 -

kram

Solar

satori
0

Jag har Mozilla FF. Jag brukar skriva en punkt i rutan här, högerklicka och välja infoga/redigera bild då kommer en ruta upp. I den rutan skriver jag in länkadressen och vips har du bilden här. Sedan tar jag in punkten.

Playja
0

#23.. Jag glömmer bort den där rutan för jag använder aldrig den…  har hittat en genväg att få in bilder direkt.  Flört

ElectricBoogie
0

sådär, nu tror jag att det fungerar! :D

australien!

Gahella
0

Sorry…it did not…please try again..Glad

ElectricBoogie
0

vaa, men jag ser ju bilden?! vad är det här för ***** ******** egentligen? *morr*

töntigt… I give up, nu. blä.

lägger in den som Avatar istället. blir lite litet bara….

Playja
0

Profilbild

#27… Förstorade upp bilden åt dig. Hoppas det är okej?

Inlägget är låst för nya kommentarer