Snackistråden 5
===
Detta är tråden där kan vi prata om lite allt möjligt vardagsprat och som inte nödvändigtvis behöver ha med forumets inriktning att göra. Här är det " go with the flow" som gäller….

Nu är det verkligen höst! Grått och regnigt mest hela tiden där jag bor! Kvällarna mörknar tidigt och man skulle vilja kura ner sig i soffan för att se en bra rulle. Jag brukar alltid ha någon film på gång men just nu har jag idétorka.
Undrar om någon har något bra filmtips? 

Ja om du gillar ögongodis, ska du se The curse of the golden flower". Det är samma som gjorde Hero, bra story, lite Shakesperanda, och helt otroligt vackra bilder, man druknar i skönhet!
Igår såg vi The Prestige, den handlar om två illusionister som börjar rivalierar med varandra in absurdum, Tesla som spelas av David Bowie är med på ett hörn. Jag tycker de var fantastiska mijöer och lite Atlantis-känsla i den.
Har du någe bra tips, Playja?

oooh! den har jag ju glömt av! Jag tycker verkligen om den typen av film ibland! (The curse of the golden flower) Den ska jag se. Tack gulliga G. 
The Prestige har jag.
Gillar den skarpt å har sett den flera gånger!
Oj.. tips från mig! hmm *tänker* jag ser så mycket film i perioder att jag glömmer men den film som sitter kvar i mig just nu är " Out on a limb. Baserad på Shirley MacLaine's självbiografi om hennes andliga uppvaknande. Den har du säkert sett. . den kom ju ut mitten på 80-talet. Såg den då men man glömmer ju
såg om den för någon vecka sedan och tyckte så mycket om den "rullen".
Ja den vill jag faktiskt se om, tack Playja!
Är det någon som sett The secret, eller 9de insikten? Vad tyckte ni om de? Har själv inte sett dem.

Ja den tycker jag verkligen du ska se om Gahella. 
The secret har jag sett.. typ 10- 20 ggr 
9de insikten vet jag inte? *minneslucka*Har den ett annat namn på engelska kanske? Vet du det Gahella? eller vad handlar den om?
Då gör jag det
Oj är den så bra!? Jag tror den heter Celestian profethsy…typ.

#6. Jo då vet precis vilken film det är. Den är helt okej! Det finns en "ton" i den filmen som tilltalar mig.
Lägger in ett smakprov
The secret har jag sett så många ggr för att bli påminnd om olika saker ibland. 

Jag hittade faktiskt hela filmen på "tuben" 
Börjar med 1 sen får ni söka er framåt själva från samma person som lagt ut filmerna. Det är 10 delar! Glöm inte att sätta på helskärm.
Wow, vilken service, tack vännen!

#9 Va så lite så *s* 

"You are not your thoughts, but the one who notice them." Ett citat från Tolles "a new earth" som jag tyckte var vis. :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

#11 Håller med! *gillar* 
Vill bara tipsa om nåt på SVT1 22.10. På resa med Homo Sapiens
"UR. Avsnitt 3 av 3. Vart är vi på väg?. Många evolutionsbiologer menar att Homo sapiens är färdigutvecklad som art. Men stämmer det verkligen? Här redogörs för nya rön som visar att vi fortfarande utvecklas - och att det sker snabbare än någonsin."
Har kanske inte om uppstigningen att göra
men kan vara värt att se ändå!
Nån som tittade? Usch! Den där gubben som sa "vi kommer vara Hybrider vid 2030-talet". Han sa inte "jag tror vi kommer vara", han sa "vi kommer vara". Vem vill ha nanorobotar i kroppen som skall styra oss!?! Sen sa han nåt om att vi då kan leva i evighet. Vem vill det förresten i den här dimensionen då? Jag tror faktiskt inte vi kommer att bli Hybrider (nu finns det faktiskt redan), inte den stora massan i alla fall. Jag tror vi kommer att motsäga oss det, med tanke på NWO, microchippning och framförallt den andliga uppvakningen. Fast det är ändå oerhört läskigt att se sånt här, vad de har teknik till och vad som kan hända med våra kommande generationer. Det är sånt här som får mig att tvivla på om jag gjorde rätt som satte barn till världen!
Don´t worry satori. Jag tänker istället att Herregud, vilken tur att vi slipper det här scenariet, nu när vi går upp i höghastighetsfart till cyberrymden.
Och de barn som födds nu efter 80-talet, kommer inte köpa det här, för de minns hur det är i de högre världarna!

Njaaaa, nu tror ju jag då att dagens barn och ungdomar inte alls har samma 'rädsla' som oss att 'bli ett med webben' så att säga. Hybrider, om man med det menar Människa/robot ÄR redan enverklighet här. Jag tror att datavärlden vinner så stor mark hos yngre generationer just för att den 'av kroppar' oss. Kroppen är ju trots allt 'bara' en boning för själen och en viss del av frakvenshöjningen tar oss ju närmare den transparanta nivån där kroppen mister lite av sin suveränitet.
Vad som däremot känns verkligt viktigt, för mig i alla fall, är att kunna sprida mer utav trygghet och inre säkerhet till barnen. Stärkning av själen och psyket. Typ "När du blundar och håller för öronen…Vem är du då?" Att de inte fritt får fortsätta identifiera sig med alla plastiga idoler och tro att det inte finns mer än glamour. De får inte missa djupen i livet. Inte missa sin medvetenhet om sin del i universum.
Jag tror att tekniken kommer att integreras med människan på ett helt annat sätt än vad vi idag är medvetna om. Och att det inte behöver vara av ondo. Det transparanta, offentliga livet som datorvärlden skapar t.ex behöver inte vara integritetsberövande. Inte inuti oss, vår inre helheter.
Jag vill inte till någon annan plats eller planet. Jag vill förstå den här planeten som jag befinner mig på NU. Jag vill vara en del av den så länge jag kan och påverka den i ljusets riktning efter bästa förmåga. Jag har gjort mitt val av planet det här livet och tänker stå för det.
Vad jag kan ge till nästa generation ska jag också ge bredvilligt. Sedan får de ta över själva. Det finns mycket smarthet som bara väntar på att förlösas ifrån nästa generation. De kommer inte att lösa problemen som de blivit lösta hitills. De bara väntar på att de gamla doktrinerna ska dö ut. Men livet har inte den brådskan som människan har, de avvaktar regimskiftet med tålamod. Tror jag.
Jo det tror jag också ewerhof, jag menade mer nivån på det hela. Att denna utveckling blir mer andligt orienterad, än vad den är nu.
Vill bara säga att jag kommer vara lite frånvarande härinne fr.o.m imorgon. Målaren ska in i mitt vardagsrum och måla och tapetsera, och där sitter internet-uttaget. Håll grytan varm så länge och glöm inte att röra om

#17 Ja precis vad jag också tänker!
Hittade en annan benämning på bokstavsdiagnosen som jag tyckte mycket om, ville bara dela den med er.
"ADHD" inte är en förkortning för Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder utan står för Attention Dialed to a Higher Dimension ("Medvetande inställt på en högre dimension").

#20 Coolt! 
Härligt satori, den gillade jag!
Nån som har sett filmen Fire In The Sky? Hittade en snutt på youtube, undrar om den är sevärd?
Tittade på SVT vid 16.30-tiden och det var en dokumentär som hette "Den andra jorden". I alla fall intervjuade de en man som jobbade på observatoriet i Onsala utanför Göteborg. Han sa att de funnit planeter med kolbaserad miljö. Hon som intervjuade frågade om de funnit någon planet med syre, men han sa nej och att det skulle vi nog ej heller göra innan år 2020. "Men oj asså det är ju inte så länge kvar" utbrister hon, vidare frågar hon. "Men då måste det ju betyda att det finns möjlighet för liv på andra ställen i universum" och undrade om han trodde att det kunde finnas utomjordiskt liv. Varav han svarade att det trodde han absolut.
För det första blir jag nästan irriterad när jag ser sånt här. Jag kan nämligen för mitt liv inte förstå att det finns folk som ens tvivlar på liv i universum. En amöba är ju liv (om ej intelligent) och universum är ju så ofantligt stort. Är inte det höjden av storhetsvansinne att tro att vi skulle vara ensamma i detta välde? 
Men vad som förbryllar och stör mig mest är att jag inte får ihop det. Å ena sidan har vi såna här astronomiska forskare som letar efter liv och uppkomsten av den i rymden med sina stora teleskop och observatorier, men till vilken nytta egentligen? När det redan är rätt uppenbart att det inte bara finns liv, utan intelligent sådant som dessutom redan är här sedan länge. Vad jag menar är att jag inte fattar varför de ens forskar på det här när vi redan har Disclosure project t.ex.
Tror jag delvis har svaret på det. För det första är många människor som är livrädda för att pekas ut som tokskallar, de hellre är en, hahaa. Skämtåsido, många människor tyvärr vågar inte tänka i annorlunda banor då det kan vända upp och ner på hela deras "trygga" och bekväma livsuppfattning. Vissa klarar nog inte att tänka i större banor, det blir för stort och opåtagligt, flummigt t.om för vissa

Ja alt har ju med medvetenhet at göra - är den lille så tror folk at Jorden er flad - hi hi
är medvetenheten litt större så tror dom at Jorden er rund och att Jorden er Universets centrum -
är medvetenheten litt mer större så tror dom att där kanske är liv et ställe i Universet med dom er dummere en os -
o.s.v. 
Kram
Solar
Underliga/annorlunda "moln"(?)formationer

#27 Häftigt, dom där långa tubliknande molnen såg riktigt skumma ut.

Enola: Tack! Sånt här är alltid kul att roa sig med!
"Your fortune cookie reads: The smart thing is to prepare for the unexpected" *precis va jag gör*
Houdini och jag är födda samma år, samma månad, samma dag fast det skiljer hundra år. Det tyckte jag var kul. Kanske är JAG Houdini reinkarnerad. Han var ju utbrytarkung, och jag har alltid känt mig instängd…i den egna kroppen 
Undrar var alla håller hus nu för tiden? Det har blivit så tyst och "dött" här på UJ. Saknar er! 
Kram på er i alla fall!!

Ja det har verkligen blivit lite lugnare här. Det kanske är för att pson inte tittar in lika ofta? :D
Jag var född på samma dag som Sigmund Freud och Tom Bergeron (han i americas funniest home videos). ^^
Looks very decorative, no self-confident behaviour, only courageous if necessary, needs goodwill and pleasant surroundings, very choosy, often lonely, great animosity, artistic nature, good organiser, tends to philosophy, reliable in any situation, takes partnership serious.
Stämde in bra på mig :)

#2.. Jag hitta hela den filmen på YT oxå! Yehooo! 
( The curse of the golden flower.. alltså)
#23.. Jo då..Satori! har sett den "rullen" för lääänge sen.. Har för mig att den bygger på en sann berättelse fast lite modifierd förstås.
Kommer inte ihåg om den va bra.. men minns att den hade dom där scenerna från ditt klipp å tänkte.. så hade "vi" gjort oxå med "dom"! (Op scenen)
#33 Såg den igårkväll faktiskt
Tyckte att de scenerna var obehagliga ända tills jag började tänka som du säger att sådär inte bara "skulle vi gjort", utan sådär GÖR vi faktiskt med "mindre utvecklade" djur. Så det var lugnt, ända tills imorse när jag låg på operationsbordet själv under starka lampan med folk, borr, sprutor och såg ovanför huvudet. Då kom jag på att filmen var tydligt olämplig att se innan en operation. 
Så den är verklighetsbaserad? Spännande!!!!! Annars var den väldigt bra måste jag säga.

#34… Åh herre guuud!!! *asg* DET var då rätt film att se innan man ska opereras! *storskrattar* 
Måste nog se om filmen för jag minns inte så mycket av den. *gammal å senil*
Filmen bygger lite löst på Travis Walton upplevelser.
Finns en massa på tuben oxå.. Travis Walton på YouTube
VA har det hänt på riktigt!!!Ja vilket mardrömsscenario satori
Nästa gång får du kolla på Sound of music, eller något annat gulligt….hahaa

Önskar alla en bra dag! .. innan jag sticker iväg å sliter med mitt!

De här inspelningarna är ett MÅSTE att se!! Mycket mycket intressant!!! Här är första avsnittet.
2012 DNA Crop circles Secret projects and more [1of 10]

#38 Ruskigt bra, den skulle behöva en egen tråd för närmare granskning! :)

#41 Usch har redan grinat halva dan, nu började jag ju böla igen
Fick rysningar från huvud och ner till/över armarna av hennes röst.
#39 Ja, jag fastnade mycket för det där med 3 ögat, tallkottskörteln och hur "kotten" symboliskt dyker upp lite här och var och vad gör alla dessa Egyptiska ting utanför Vatikanen??
Det finns frikyrkliga grundskolar, religiösa gymnasium, bibelskolor för vuxna, men VARFÖR finns det inte skolor i skall vi kalla det "New age" eller sånt här???? Jag skulle hoppat på´t med en gång, allt annat känns så futtigt och tråkigt. Vill inte plugga vanliga trista saker ju!
# 40 - Men du! Den är ju helt fantastisk.
Är det en blivande konstnär vi har här månne?

#40 Vilken fantastisk målning. 3 år säger du. Imponerande.
#41 Det var säkert inte hennes sista framträdande som sångerska.
Så fin satori!!

#40 Oj va galet bra, ser ju ut som en riktig konstnär skulle målat den! Är det akvarell?
Nä det är inte akvarell det är nån annan färg vet inte vad den heter, barnvänlig på plastflaska tror jag. Hon gjorde den på öppna förskolan. Mest slump att den blev så fin tror jag men hon fullkomligen älskar att både måla, rita, baka med lera och vara allmänt konstnärlig så klart man uppmuntrar henne. Redan innan hon fyllde 3 år kunde hon måla fiskar (så man ser att det e fisk) och gubbar med ögon, näsa, mun, hår, armar och ben. Vet inte hur det är med andra barn, men jag kan se i hennes målningar/teckningar hur hon mår inom sig. För hon väljer färger, mönster och täthet beroende på humör, det e ganska fascinerande. Fast jag tror ju inte hon blir nån ny….vad hette hon tjejen som mötte Gud när hon var 3 år som målar sååå vackert som vi haft i nån tråd här. Själv kan jag inte göra en streckgubbe som ser vettig ut *s*. Även om jag då tycker bättre om meditativ målning än att rita/måla tydliga figurer/föremål, gillar mer det abstrakta inom måleri tror jag.
Vilken vacker himmel!

#38.. skall kolla dina länkar lite senare. 
(Oj vad jag har länkar att kolla på "tuben" *s* )
#40.. Den e jättefin!.. sköna färger! *impad*
#41.. Jo den lilltjejen har jag sett/hört förr.
*ljuvlig*
#49.. Vacker himmel.. 

Vi hade aktivetet index 3 ggr högre än vanligt förra veckan. Varför är de lägre nu? Hoppas det ökar igen. Kom igen vänner å skriv *ler*

Idag såg jag samma " trollslända" som förut jag berätta om!

#52 Höstdepressionen kanske har slagit till här på utomjordiskt? :/
Annars är det väldigt starka energier igen. Har känt mig fysiskt helt slut av dem.
Jag är väl knappast ensam om att känna som att tiden går fortare, att man inte hinner lika mycket som förr. Trodde att det berodde på åldern kanske. Sen hittade jag det här stycket:
"Time is speeding up (or collapsing). For thousands of years the Schumann Resonance or pulse (heartbeat) of Earth has been 7.83 cycles per second, The military have used this as a very reliable reference. However, since 1980 this resonance has been slowly rising. It is now over 12 cycles per second! This means there is the equivalent of less than 16 hours per day instead of the old 24 hours."
Menar de alltså att tiden faktiskt går fortare nu? Att vi bara har runt 16 timmar på oss att göra allt det där som vi "måste" hinna?
Vidare hittade jag det här:
"OK. Most of you know that the earth has got a magnetic field. As the earth's molten core is rotating; the magnetic field is created. The thought sphere of the human mind is located in the earth's magnetic field. This magnetic field has been weakening dramatically over last ten years. Now, in physics there is a parameter called "Schumann's Resonance". Using that we can determine the strength of the earth's magnetic field. While for many centuries, it was constant around 7.80 cycles per second, during the last 7-8 years, it has risen to 11 cycles per second and is continuing to increase dramatically. If you work it out mathematically, it appears that, by the year 2012, the "Schumann's Resonance" is likely to be 13 cycles per second. When this resonance is 13 cycles per second, the earth's core would stop rotating with magnetic field gone, you mind is gone. When I say "your mind", what I mean is your " samskaras". The pressure of the past 11.000 years of samskaras will vanish. In the Dharma, we also say, " Mind is Karma". All actions start from your mind. The mind is nothing but a storehouse of samskaras or past life vasanas from which all action emanates. This is stored in the earth's magnetic field. So in the year 2012, it will become zero for a few days. After that the core will start rotating again. This would be a fresh beginning for man or the dawn of the Golden Age. This is the significance of the year 2012. How do we know, it will happen? The study of fossil records has shown that, it happens roughly after 11,000 years. It's only a short time away and then we can all start afresh. That is why I want you to become enlightened by 2012. If you are enlightened, with all your samskaras gone, we can begin a new yuga, which can be called Sathya Yuga or the Golden Age. Man will enter into a new state of altered consciousness. As I told you already, the earth's resonance is increasing which means the earth's heart is undergoing a transformation. The earth has got a physical body, like you have a body. It has got a consciousness as well. Now as the resonance is increasing the earths heart functioning very differently from before. Now, your heart and the earth's heart are connected. The earth's heart can be influenced by your heart and vice versa. That is why, it is essential that your heart- beat synchronises with the earth's resonance. This means your heart must flower. Your heart will flower when you discover love in your relationships. If you have discovered love, you must stop judging your parents, spouses, etc., internally. Nobody can be judged as the whole universe directly influences all events, even the behaviour of the people. So learn to experience life. Life has to be experienced, be it pain or pleasure."
Så sant satori. Detta är det viktigaste vi kan göra, hela våra sår, förlåta oss själva som vi ock förlåter andra och att sluta dömma till hö och vä, för vi vet inte hela historien, bara delar av varför andra agerar som de gör. Fokusera mer på det som är bra och det positiva och ge mer uppmärksamhet på det än på motsatsen.

#56 Jag tycker att tiden går mycket fortare än för 20-30 år sen. Jag hinner inte med hälften av vad jag kunde göra då och utan att stressa. Det känns som om jag hade mycket mer "fritid". Idag känns all tid så komprimerad
.
Och jag känner också en annan sak. När jag blir arg eller frusterad, vilket händer, det gör nästan fysiskt ont i bröstkorgen så jag måste snabbt balansera mig igen för att slippa obehaget. Och jag har inga hjärtproblem. Ilska är ingen passande resonans i dagens vibration känner jag.
The earth's heart can be influenced by your heart and vice versa. That is why, it is essential that your heart- beat synchronises with the earth's resonance. This means your heart must flower. Your heart will flower when you discover love in your relationships. If you have discovered love, you must stop judging your parents, spouses, etc., internally.
Håller verkligen med om den tidsuppfattningen. Den har totalt ändrats och kan också känna av den där stressen, fast jag är "ledig"! Men märker att det är viktigt att följa energin, för när vi gör det så är allt i balans, vila såsom aktivitet. Men det är när jag måste vila som det blir problem i min skalle, i alla fall när det har gått flera dagar. Så jobbigt att deala med ibland.
Om det nu är så att vi egentligen lever efter ett 16 timmars dygn så är det inte konstigt att folk bränner ut sig och stressar ihjäl sig. Vi borde då lägga till ett par timmar istället så att vi får 32 timmar på ett dygn då skulle vi också hinna med allt.
Jag ser ju bara idag. Jag har dammsugat, tvättat en maskin, diskat och stressat för jag samtidigt måste ha koll på min dotter som ju såklart blir rastlös av alla mina "måsten", dessutom har jag feber. Jag har inte suttit ner en stund på flera timmar, ändå har jag fortfarande inte hunnit laga middag, klä på oss, vart ute och allt annat som man skall hinna. Har lovat att vi skall ut och plocka löv i alla dess färger för att göra en tavla sen men det lär väl bli inatt då…

Hej i tråden!! Jag har inte övergett er eller glömt bort er, jag har bara varit fullständigt utslagen den senaste tiden.
Datorn har fått vila några dagar till förmån för slöande i soffan om kvällarna.
Satori, din dotters bild är väldigt vacker! 
Nu ska jag kika runt lite i trådarna och se vad ni har pratat om den senaste tiden!
Kram på er alla! 

#59 & 57
ja det är ret - tiden i dögnet är på grund av att magnetfeltets ändres gåt ned från 24 timer i dögnet i 1940 till nu ungefär 15 timer
så det gir stress -
tiden skulle stabiliseres efter 2012 - men den kommer inte at bli den samma igen - vi får se hva tiden effektivt blir ?? kanske 15-18 timer i dögnet ??
eller ??
kram
Solar

Eller så behöver man bara några timmar sömn istället för de 8+ timmar vi idag sover för att kroppen ska återhämta sig, eller vad nu orsaken är. Då blir det ju mer tid över till annat 

Jag sover 12 timmar just nu om jag får och kan! :D
Jag har ju märkt av denna tidsförändring, men har tänkt att det kanske är för att man blir äldre och har mer tid att relatera till, eller att våran hjärnkapacitet sakta men säkert sjunker med åren och på så sätt ändras också tidsuppfattningen, för som barn kändes ett sommarlov som en evighet medans nu hinner man knapt gå utanför dörren innan sommaren är slut.
Men när jag börjat läsa om alla andra som också känner likadant och är mycket äldre än mig och har mer erfarenhet av tiden, och sen även forskning som shuman resonance så har jag ändrat uppfattning.
#66 Ja du är ju inte så gammal heller. Men hade det med åldern att göra att den går fortare borde du lida rejält med oss som är äldre. För det skulle ju betyda att tiden går ännu snabbare ju äldre man är.
Håller fullt med dig med somrarna, bra liknelse!!

Tiden förändras beroende av den uppmärksamhet man ger den också. Därför finns talesätter att "tiden går fort när man har kul". Och tiden går verkligt sakta i tandläkarens väntrum. ;) Små barn lever mer i nuet än vad vi vuxna gör, vilket alltså påverkar tidsuppfattningen.
#68 Hade hållt med dig för 10 år sedan, men mitt liv är astråkigt och mestadels även lika jobbigt men nog sjutton går tiden fort ändå TACK O LOV iofs!!!!!!! En vecka för 10 år sedan är som en dag nu.
De kryptiska Mayatecknen Vetenskapens värld kl. 20 på 2:an!!!

#70 Det skall inte missas. Jag tycker det är bra av SVT att dom vågar visa lite mer kontroversiella dokumentärer. Tycker det är tråkigt att resten av kanalerna i Sverige är lite dåliga på det, det är bara massa trams!

#63 Pson, missade alldeles att säja HEJ, kul att du fortfarande kommer ihåg oss, Solar likaså
#70 Tack för den upplysningen. Kanske värt att se.
http://pmorgwalkabout.blogspot.com/2007/10/imagine.html
Imagine Peace tower tänds av Yoko Ono till minne av John Lennons födelsedag idag.
Vilken vacker bild på den, visste inte ens att den fanns! You may say I´m a dreamer, but I´m not the only one….I hope some day you will join us, and we will leave as One!
Nu har det brunnit på Antarktis idag också. Låter ju nästan lite komiskt! Sen är där en vulkan som inte verkar må helt bra.
http://hisz.rsoe.hu/alertmap/woalert_read.php?cid=18799<=eng
På den här länken kan man se vilka katastrofer som händer/är på G just nu i världen. Just som jag var inne på sidan dök det upp en 6.2 jordbävning på Konga.

#76 Den där kartan tyckte jag om. Lättöverskådlig.
Det är så skönt att se hur lilla Sverige liksom knappt får plats bland allt. Vi flaggar lite i övre kanten. Alla trianglar och utropstecken och pulseringar hamnar inte på lilla Sverige. Känns ganska bra, måste jag säga. :)

Ojne vojne. Det är jordbävningar lite överallt. Turkiet är ju fullt av små skakningar. Det här var ju en intressant site i o försig. Visste inte att det fanns vulkaner på Antarktis.
Ja ojojoj, nu är det ännu mer jordbävningar. För att inte tala om alla vulkaner som poppat upp som svampar ur jorden! Ja, vi är nog ganska skyddade här uppe i Sverige, det är ju ett av få ställen på denna karta som inget händer i, fast det kan ju ändras snabbt så vi skall nog inte vara helt hundra.

Nä vi har det rätt lugnt här med naturkatastrofer, det som är problemet är väl hur vi byggt upp samhället och förlitar oss på att det fungerar för evigt. Men jag tror detta går väl endå!
Vad är det för stjärna (planet) som jag ser nu på kvällarna? Den blinkar i ömsom vitt, rött och ibland violett. Alla andra stjärnor lyser bara konstant vitt men inte denna. Har sett den många kvällar nu på samma ställe. Den befinner sig ganska lågt på himlen snett nedanför karlavagnen fast ganska långt bort ändå. Nån som vet vilken det är?
Vet inte vilken stjärna det är men jag vet vilken du menar. Jag har haft koll på den sedan i somras då den låg högt upp på himlen. Kanske någon inne på Astronomisajten vet :-)
Jag vet vilken du menar, jag har själv lagt märke till den, men min slutsats är att det förmodligen är någon av våra grannplaneter.

jag tycker alla stjärnor blinkar i alla möjliga färger, kanske beror på att min syn inte riktigt är 100. Vissa stjärnor lyser/blinkar mer än andra också. Vackra är dem alla! :)
Hade inte heller en aning om att det är så många vulkaner som är aktiva!
Nej jag har inte heller sett den stjärnan, men månen lyser väldigt starkt, har ni sett det?

Det var mulet i går och inatt så jag kunde inte se någon måne. Inatt kanske det går bättre.
#81 Kan du inte försöka hitta stjärnan/planeten på google sky?

Ja, jag reflekterade också över hur starkt månen sken! Blev nästan bländad. Jag brukar tycka om att titta på den men det gick nästan inte igår.

Jag håller på och lyssnar på Bringers of the dawn, Teachings From The Pleiades. Det finns ju ändå inget att se på TV ikväll.
http://www.youtube.com/watch?v=TR4yK9XSY_c&NR=1
Någon som redan har sett den?
Åh jag måste berätta!!! Vet inte vart jag läste det men det skulle visst också (inför 14/10) vara en del ovanliga regnbågar.
Tittade ut genom fönstret precis innan solen skulle gå ner och får se två regnbågar precis ovanför varandra. Fast de var inte bågformade utan horisontella med bara några graders lutning, som två strålar av regnbågens färgskala alltså. Både jag och min dotter stod bara och stirrade. Det har inte regnat här idag så det berodde inte på det och de försvann ej heller utan var kvar på himlen på samma ställe ända tills det nu blivit helt mörkt. Tog såklart ett par foton men det syns inte alls så bra på foton som det såg ut på himlen. Nån mer som sett regnbågar eller liknande det sista? Såg en regnbåge (vanlig) häromdan också och jag hade inte sett nån på säkert ett år innan dessa.

#88 Shit, det är nog första gången som USA får både ROS och ris i samma mening. Det gör mig glad på så sätt att allt 'alltid' kommer ifrån dom, rör sig kring dom och man 'ska' bara sjunga hallelulja åt allt. Men här finns altså lite kritiskt tänkande och det gör det hela mera 'lättsmält'. Är jag orättvis nu kanske? Men då får det vara så, för det är så jag känner.
Vilken upplevelse satori, har tyvärr inte sett något liknande själv.
Läste boken Bringers of the Dawn för många år sedan, SÅ bra! Ska absolut kolla den här tubisen också.
Jag har plötsliga hjärtrusningar, sådär så jag nästan får svindel och värk och tryck i bröstkorgen, känns som jag satt något i vrångstrupen, känner mig helspänd och har jättesvårt att både slappna av och andas riktigt ordentligt. Undrar bara om det är fler som känner av detta?
Är ju fullmånde nu också, dessutom i Väduren och ja, jag känner av den jättemycket idag!!!!
# 81 - Det är ingen planet. Det är en stjärna som ligger väldigt långt borta.
# 93 - Det är nog den stjärnan som vi talar om. Ska kolla lite mera om detta!
Nån mer som sett den här på TV? Såg förut och fattade ingenting, gud så tankarna for runt i huvudet på mig. Var hur seriöst som helst och en kvinna som såg ut som apotekare med vit rock som snackar om ett nytt slags apotek på nätet där man kan köpa mediciner för diverse behov och diskret få det hemskickat i brevlådan. Jag hade inte sett den förut men som med det mesta av reklam så la jag knappt märke till vad det handlade om förrän jag hör henne säga att man kan beställa hem t.ex amfetamin eller vad man nu känner för till sin familj. Tänkte att jag måste hört fel, eller att det var ett skämt men allt tedde sig så allvarligt och eftersom det är lagligt att göra reklam för alkohol så skulle det nämligen inte förvåna mig. Till sist visade de länken till hemsidan så jag gick in för att kolla vad i hela friden det är frågan om:
Jag reagerade också på den tills jag såg rubriken; Crime Medicin. Det är bra att de upplyser folk tycker jag, såg något program där unga går in och köper konstiga piller helt lagligt på nätet. Och många hade både dött och blivit svårt skadade av överdoser.

Vill ni titta på mina bilder så kika här. Har precis börjat med en djungelmålning och fick för mig att fota under arbetets gång, kul å se hur en bild växer fram. :)
Hittade det här när jag sökte efter nåt annat på google. Jag förstår hur tjejen tänker, utifrån hennes synvinkel och tro men allt är ju så förvrängt och det känns som hon helt har missuppfattat det MESTA. Det ironiska är att hon tycker detsamma om vårt sätt att se på saker. Jag tyckte texten var intressant att läsa och på vis nyttigt och lärorikt, men jag får samtidigt en känsla av frustration, medlidande och längtan efter att "omvända" henne. Alla är vi ju sökare efter ljuset och kärleken på båda sidor här men jag har nog alltid haft lite svårt att förstå hur man kan fastna in i det här:
http://valleria.blogg.se/2008/april/new-age-forkladd-tillbedjan-av-antikrist.html

Låter som en vilseledd får som försöker läxa upp andra "vilseledda får"
Skillnaden mellan oss och "dom" är att jag väljer själv vad jag ska tro, hur, när, och var och varför. Det finns ingenting jag behöver tro på för att känna mig accepterad, jag är fri i min "ickereligiösa tro".
Undrar bara varifrån hon har fått all ensidig informaton ifrån? Låter i hög grad propagandistisk.
Ja var och en blir ju salig på sin tro. Har hört någonstans att det är svårare att omvända en troende än en ateist, för de har stelnat i sina tankeformer och huggit sina sanningar i sten…

Det är inte lätt att vara fritänkare, man blir påhoppad från alla håll. 
Om det inte är religiösa fanatiker så är det andra fanatiker från Vetenskap o Folkbildning, vojne, vojne.

#99 Usch, hur lyckas man med att vrida å vända allt så fel?

Jahaaa, hon var kristen, inte så konstigt isf.

Lite sorgligt är det. Och mer sorgligt är det när man hittar denna länk på samma sida 2008: God's Final Witness
Newage anklagas för det ena och det andra " det är en religion som är grunden till rasim, egoism, psykisk sjukdom och tillbedjan av antikrist". Häxjakt påminner det om.
Men att de sk kristna bara tänker på sin egen frälsning och förpassar andra till ett evigt helvete om man inte tror som dom det speglas inte här, nej då. Kom just i håg varför jag är så emot religioner.

Har för mig att det står något i bibeln om: "Varför ser du stickan i din broders öga men inte bjälken i din egen" eller nåt liknande…
Grejen är väl den att vi som tagit avstånd ifrån religioner oftast vet mer om dem än vad de religösas utövare gör om oss och våra motiv. Går man inte deras väg finns bara en väg kvar för dem att välja på. Deras kunnande om omvärlden är synnerligen begränsad.
Som jag ser det så har de ett så stort behov av styrning att de inte klarar att ta egna beslut eller att lita på sina egna kroppar. De har fortfarande en så stor rädsla inom sig att en auktoritär styrning är nödvändig för att deras världsbild ska fungera.
En annan sak som är märklig med just Kristendomen är att den inte talar om att människa bör leva i samklang med den fantastiska natur som Gud skapat åt oss. Den talar nästan bara om hur människan ska förhålla sig till varandra. Inte undra på att världen håller på att gå åt h*****te i de länder där Kristendomen är regerande!

Just så. Allting annat i Guds skapelse är syndfullt utom de rättroende själva. Naturen är en styggelse som måste kontrolleras.
Tycker jag är rätt så tolerant mot andras tro och uppfattning men det som jag har svårt att tolerera är intolerans. Vet inte varför jag tycker det är så upprörande med dylika påhopp från folk som bara har en bok som facit men ingen erfarenhet.

Underbart uppfriskande! Den feminina aspekten talar nu för fullt! Såg på TV för ett tag som som handlade om arabisk television. Där går en serie som 4-5 kvinnor leder och tar upp brännheta frågor som rör alla tabufrågor, såsom relationer, sex, homosexulitet, droger, ja allt! Det blev ett sabla liv på många män, men då tittarsiffrorna är skyhöga så får det fortsätta visas

Jippiii! Kvinnorna börjar ta plats.

Hallå, hallå!!! Nu ska vi inte misstolka detta! Alltså jag går med på att den FEMININA KRAFTEN tar plats och börjar blomma. INTE att kvinnorna tar nån speciell plats! Det är ingen tävlan mellan könen här. Männen behöver bejaka sin feminina sida och VÄRLDEN behöver balanseras med maskulint och feminint men inte mellan kvinnor och män. Det är skillnad på det! Där begås många missar genom att kvinnor tror att det ska uppföra sig som män och männen som kvinnor. Det är ying och yang, feminint & maskulint, ljust & mörkt, kärlek & rädsla och så vidare som ska balanseras.
Likväl som att kunskap är viktigt och inte läraren, även om det utför en viktig position i frågan om att sprida kunskap. Skillnad där också!

Okej, okej, jag uttryckte mig fel i hastigheten. Jag skulle ha skrivit att det är bra att kvinnorna börjar göra sig hörda. Jag beundrar dem som vågar, i länder där man kan bli dödsmärkt för mindre.
Det finns ingen behov hos mig att tävla mot män. Har redan haft diskussionen om manliga o kvinliga energier i en annan tråd för att belysa behovet av balans. Men det går väldigt fort över till könsrollstänkande.
Bara för att jag har konjunktion mellan mars o venus gör mig inte automatiskt till språkrör. 
Ja…de hänvisar ständigt till Jesus hit och dit och det störde mig enormt tidigare innan i mina dar. Så så fort jag ens hörde namnet Jesus, Kristus osv. så la jag bara locket på och ville kräkas eftersom jag bara tolkade namnet som ett kristet påfund och inte fick ihop det med min känsla av sann kärlek och det förakt kristendomen innehar. Nu däremot kan jag ta emot "Jesus" på MITT sätt men som det stora kristus medvetandet! Jesus finns inte längre och kommer aldrig att göra igen. Det är namnet på den PERSON (den köttsliga biten av kristusenergin) som var inkarnerad för 2000 år sedan.
~~
Ja visst är det klart bra att kvinnor och andra länge nedtryckta grupper (av bl a kristendomen) börjat hävda sin lika rätt! Men det är bara vågskålen/balansen som rättar till sig själv. Vi är ju inte ute efter att bli militanta vänsterradikala feministflator direkt, men det kan ju tyvärr bli så för många eftersom man försvarar sig på orationella sätt när man länge blivit nedtryckt och påhoppad. Nä, det gäller att mötas vid mitten! Alla är lika värda oavsett alla etiketter vi satt på varann och jag önskar bara att folk vaknar upp och inser det. Tror det är Janet Jackson som säger i början av en av sina låtar "In complete darkness, we are all the same. It is only our wisdom and knowledge that separates us. Don´t let your eyes deceive you!".
Det finns ingen frid, ingen kärlek och känsla så underbar som i de stunder där man med hela sitt medvetande upplever just det här!! Visst vet man det om man är ljusarbetare, men även vi har dar då vi stör oss på grannen….men som sagt i de stunder då vi känner total harmoni, lugn och gemenskap med allt liv, ja det är det jag önskar vi alla är ute efter att uppnå!!!
Tyvärr tycker jag att kristendomen är rätt så motsägelsefull i sin lära och det har jag alltid tyckt. Det är inget påhopp, det är en åsikt!

Jag skulle nog inte ha något emot Jesus lära, om den inte vore så feltolkad och missbrukad genom tiderna. Jag har läst nya testamentet och personen Jesus var ju en kanal för kristusmedvetandet.
Undrar vad dessa sk kristna anser om ACIM (A course in miracles). Kanske den också är djävulens verk. Den skriften är ju kanaliserad av Jesus enligt författaren. Har dock inte själv läst den.
Ville bara säga att Ewerhof har problem att komma in här, därför är hon inte här.

Oj, hoppas det ordnar sig snart för Ewerhof

#115…Vad trist!
Hade något liknande problem för ett tag sedan. Eller rättare sagt… så fort jag loggade in så började det "tugga" och det tog s--tlång tid innan sidorna kom upp! Säger som Kurina.. hoppas det fixar till sig snart!
Nu ska jag gå ned i källaren å hämta ljusstakar å slingor…*s* bättre sent än aldrig.. man ska inte ha bråttom! 

Te bax!!! :D

Hehehej! Kul o se att du lever!!

Och kul att vara tillbaka! Fick lite abstinensbesvär där en stund! *svettig*
Tydligen var det nåt knas med min epost adress. Märkligt, men nu verkar det ju funka i alla fall.
Å andra sidan fick jag den paus jag så väl behövde för att kolla runt lite på annat och hittade Kolhydrater iFokus! Jag är ju sockerkänslig men föll för nästan 1½ år sedan av från mitt braiga liv och har nu, äntligen, kommit på fötter igen! Provar nu LCHF och det funkar toppen! Matlusten har återvänt och kroppen klarnar. Så det var väl nån mening med det…

Välkommen tebax Ewerhof! Du är saknad! 
Men visst är det kul att ibland se hur saker (universum) får en att ta "andra" vägar som man kan ta till sig av?
Jag tillhör dom som tror allt har en mening! 

Tack, Playa! :-)

Det var via LCHF jag hittade hit efter några omvägar. Kilorna vill inte lämna mig vad jag än gör så jag gav upp. LCHF ska ju vara en livsstil och den passar mig inte riktigt.
Hej och varmt välkommen tillbaka till La Familia, Ewerhof
Har också haft problem i omgångar, det ÄR hemskt vad tomt det känns utan er och UJ då! Även om man får annat gjort…

Ewerhof var det bara UJ du inte kunde komma in på? :|

#125 Nä, det var hela iFokus. Högst frustrerande. Jag fick bara upp ett meddelande om att kontot inte var aktivt. Att jag antingen själv avslutat kontot eller blivit avstängd.
Gissa on jag funderade över vad jag skrivit sista tiden! 
Men jag kunde inte komma på att jag skulle kunnat vara speciellt rasistisk eller personligt påhoppande så jag tog det ganska lugnt. Men det var jobbigt att läsa alla inlägg och inte kunna kommentera! En läxa det med… 
Jag har problem när jag skall gå in på ÖN, då står det att jag inte är inloggad hela tiden.
En ny film på bio i december:
http://www.moviezine.se/filmsidor/the_day_the_earth_stood_still.shtml
Jag behöver er hjälp med musiken i den här. Vem eller vilka är det? Känner såväl igen den. Är det Era eller Gregorian eller vilka e det?

Känner inte igen musiken. Det kunde vara Era eller Enigma. Vangelis kanske?

Har inte en susning satori men vaför inte fråga "dariobusch" ?
Såg att h*n var inne för 3 timmar sedan på YT. Så personen är aktiv iaf. En idé bara. *ler*
Vilken underbar Bush den här gången. Det är hemska bilder från vår 3dim värld, men han och musiken gör den så ljus. Tycker den tangerar min upplevelse jag berättade här i en tråd för några dagar sedan, the Love-game som han kallar det
Men jag vet inte heller vad det är för musik…
Vi kanske kan låsa den här tråden också nu, den är ganska lång och seg.

Jag fixar det