God jul och sånt!
Har vart runt i halva mellansverige känns det som, och nu väntar 3 dagar av hederligt arbete innan jag kanske kan pusta ut lite i hemmets lugna vrå. Hur gick julen för er? Svälda magar och lite för mycket glögg kanske? 
Kände nån annan av att tiden saktades ner under juldagen och annandag jul? Tyckte dessa dagar kändes som veckor, hm, hoppas ni alla mår bra iallafall och en fortsatt fröjdfull jul!
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Oj då en globetrotter på självaste julen!? Själv har jag haft en riktigt ljuvlig jul, men dåligt med både glögg och (jul)mat. Spottar oftast varken i glaset eller på tallriken men de senaste dagarna har mina smaklökar varit sådär extremt känsliga igen. Det bara smakar FÖR mycket av allt. Sillen växer i mun och jag blir nästan äcklad av att känna alla nyanser av smaker samtidigt. Detsamma för choklad, grädde och andra feta grejer. Har inte känt av att tiden saktats ner vid jul direkt men känner en hel del massa annat på gott och ont. God fortsättning på dig Enola!

För mig var denna jul den konstigaste bland dom konstiga! *s*
Julafton började med en känsla av stor förväntan å en glädje som jag inte kan förklara för vi firar inte Jul med klappar å sånt utan det var något mer jag kände. Jag satt å fika på verandan ensam å fick en sån känsla som var övermäktig så jag blev tårögd. Det var en sådan vacker morgon med ett färgspektra som gjorde mig mållös. Jösses vilka underbara färger himlen bjöd på!
Det är mitt största minne av denna jul! 
Och det du kände då Playja, har jag känt ikväll. Hela mitt hjärta har varit helt vidöppet och känt en sån kärlek till alla….det bara vällde ut kärlek!
Ehh…glömde att tacka och önska dig detsamma! Nä jag märkte inte någon skillnad i tiden heller.
Och jag kan inte heller äta sill, och knappt någon annan mat heller på flera dagar. Det smakar inte ett dugg gott…förutom chocklan..