Jag sa ju att jag var medlem i virrpanneklubben
Tack Playja!
Här kommer länken;

Idag är det min intention att inte ha någon särskild intention för dagen…..

SNÖÖÖ! Kanske lämpligt att göra snöänglar idag då?! 
~RISK~ Undrar på vilket sätt?
#5 Har ni snö där du bor? (Eller har du egen snökanon?)

#6 Det bara vräker ner! Säkert närmare decimetern på backen redan! Vi har rastar hundarna med snöbollskrig! 
Ja vi me har snö i massor!
Jag som tänkt städa idag…

Jag med har fått snö i natt. Inte så mycket att det går att djupdyka i dock.

Hmm…

Att sitta på Änglaberget med utsikt, det vore nåt.

Ja.. utan humor skulle livet va bra trist! 
Får se hur kul man tycker det blir då det väntas snöoväder.
Brukar bli elavbrott här då. Gäller att ladda upp med ljus och kolla till elverket kanske?
Önskar er alla en bra söndag! 

Tack desamma Playja

Åh! Tack det samma, Playa! Jag läser, ler och glömmer min 'fina fostran' att visa respons.
Jag har just kokat vatten och fyllt på termos då SMHI utfärdat stormvarning här hos oss. Hoppas dock att inget särskilt händer men med tanke på hur Plutokrafterna 'spökat' för mig tidigare under året så vet jag inte… Hur som helst så brukar man alltid bli vansinnigt kaffesugen vid elavbrott. 

Igen!

Ja, det funderar jag mycket kring just nu.
~UNDERSTANDING~

Jaha, det är som det är.
Jaja, bara att lämna datorn och sätta igång.

Ja, man vill ju bland annat vara en ren kanal som medium förstås…..
Och så ren och ärlig som möjligt i alla sammanhang! Det är inte så lätt alltid……but I keep trying iaf! 

Första tanken som dök upp är då väglaget som är nu. Och igårkväll stod jag ute på varandan å hörde en man oja sig i plågor. (Vi har en lokal gata som går vid vår tomt) han hade halkat å hamnat i diket och som man gör tagit emot fallet med händerna. Tror nog det blev akuten för honom… han sa det var lungt men hörde honom jämra sig när han vandrade hemåt i mörkret.
Med det ville jag bara säga att man tar en risk att ha dåligt på fötterna när man är ute på snöiga vägar.. det är inte bara se till att man har friska vinterdäck utan schysta sulor oxå.
Va rädda om er!

Ja precis Playja, vad som är otäckt är isen som gömmer sig under snön. Så jag ska "kika" ordentligt när jag tar min promenad idag.

#25.. Precis Gahella… isen gömmer sig ju under snön. Jag har (efter mååånga turer ned i dikena) köpt för några år sedan löparbroddar. Smidiga saker.. 
..Usch. 

Det passar bra idag! 
~WISDOM~

Nu ska jag bre ut mig då. Går inte, jag bantar.

Detta kort har jag aldrig fått förut. Vi får se vad dagen har att erbjuda.
Respektera mig själv, och jag respekterar hela världen

Ja..ja. Jag ger mig! ska rota fram julsakerna! Dom behövs gå igenom för av någon outgrundlig andledning så brukar en del lampor till alla olika saker gå sönder under förvaringen som funkade perfekt när man packat ned dom.
Mycket märkligt fenomen!

#33 - Ja Playa! Känner igen det där med elljus-stakar och ljusslingor…får köpa nya varje år. 
Jag tror att de bygger in en "selfdestruct-timer" som slår till nästa sommar när de ligger i kartongen….
Rena Jul-terroristerna juh!!

Så Superrätt för mig idag! 

Ja då är vi kvar med julprylarna 
.. dom är fortfarande orörda. Ska hitta viljan att gå ned å rota i källaren efter dom. 

Idag ska jag vara snäll(are). Kanske tomten kommer…
Jag säger bara ett ord Playja, Detox, hahaha..Simma lugnt, det gör jag

#38.. *ha ha ha* Ja.. det där har väl du koll på??? eller hur var det nu?
(finns från norska till svenska)

Så sköönt, det vore.

Önskar jag till alla som inte mår så bra! 
Fredag igen… så då passar jag på att önska er alla en toppen bra helg!

Önskar också alla en skön och upplyftande helg!
~PEACE~
Ja skall försöka följas, känner mig lite retlig och fick sån huvudvärk igen!!!
Satori. Say after me: Jag ÄR sinnesro…Jag ÄR frid…
Ja lättare sagt än gjort när jag inser att jag säkert har bihålsinflammation och migrän då låter en flugas promenad som en hel flock elefanter på flykt och lilltjejen kör sitt hemska piano med julsånger dessutom på högsta volym, är som knivar som skär i ögonen och huvudet! DÅ är det lite svårt att le och säga jag ÄR…..allt som kommer är jag KÄNNER
(att jag har oooonnnt!) Det är som att ligga på operationsbordet och lobotomeras utan bedövning och samtidigt le åt kirurgen och säga, vad lugnt och skönt det var här 
Skall faktiskt ge mig ut och köpa en sån där nässkölj och prova….om jag vågar

Skööönt! 

Tre stycken som fick frid idag! Det var värst. :-)
Satori: Jag har en sån där näskanna och det är undrebart skönt att 'blåsa ur' näsan med! Tänk bara på att ta rätt mängd salt till vattnet bara för annars gör det ont.
Ja gör det satori, du kommer känna en sån lättnad! Det är en mirakelkur i såna här lägen…Stackars dig va hemskt det låter…

Tur att jag fick slappa igår då…..
Idag är det jag som fick
~RESPONSIBILITY~

Varfördådå?
Ja tack

~WILLINGNESS~
Ja kan behövas för jag har ingen större lust med nånting annat än att sova i dessa dar!

Ja, då det blir att fira 1:a anvent i all stillhet, för nåt annat orkar jag inte…
Då följer jag mina infall, hihi

Nämen, samma här 

Mmm…det är superviktigt för mig just nu! 
~DISCERNMENT~
Vad betyder det? Står ju inte ens med i översättning.

Jaha.. det är repris från igår! 
Fast lite belåten är man ju då jag fick upp lite ljusgardiner å slingor igår.. blev härligt ljust å fint i mörkret! Å bara 3 lampor va kaputt
Helt fantastiskt!!!
Ha en underbar måndag alla goa Ujare! 

Jag jobbar på min avsikt
#60 Betyder omdöme. http://tyda.se
Tack Kurina!

Japp, en sån dag har jag + förkylning.
Hääär och nuuu, sååå svååårt att vara
Ha en bra måndag du med Playja, kul med trevliga överraskningar

Aldrig fel att vara snäll! 

Det finns så mycket att vara tacksam för!
Krya på er alla som inte mår så bra!

Jag tänker fira att min kostomläggning funkar över förväntan!
#66 Jo, faktiskt så finns det nivåer av snällhet som inte alls är snälla…
Kostomläggning?
Hur då?

Lycka till med LCHF Ewerhof säger jag medan jag mumsar i mig choklad, mmm, gott.

Ha-ha! Choklad é helt lchf! 

Jo!

Okej, jag ska engagera mig idag. I nått. Inåt. 

Enkelhet e OK
Det tycker jag med Kurina! Jag lever mer och mer i enkelhet, det är befriande på något sätt

Mera Peace…..ja, det är väl bra! 
Ohlala

Äkthet. Tillförlitlighet. Giltighet.
Ja, vad menas egentligen med äkthet… Något som är riktigt sant. Utan undanflykter och ursäkter… "Så här är det". Varken mer eller mindre.

Rart.
Härligt! Jag gillar det enkla! Det blir inte så svårt då…
Eller hur satori, den kan du skriva under på

#82 Nu tycker jag du skall vara tyst! Enkelt? Nä vet du vad, det var det sannerligen inte!!!!! Jag är riktigt ilsken här efter ett par timmars svärande och morrande över en massa papper som jag (försökt) fylla i. Så nåt mer skriver jag för bövelen inte under på idag
spyr bara jag ser en penna till!!!!
*Fast jag älskar dig ändå* 
Hahahaha…Jag Älskar Dig också
Men jag menade faktiskt ditt kort för dagen, med tanke på allt du gått igenom dessa dagar…När det gäller papper, så delar vi samma trauma, blä för papper!

Skönt….

Jag ska ta det under övervägande…

mycket upprepningar denna vecka för mig!
Kanske behövs lite "tjat" för det ska gå in? *s*
Ha en bra fredag och en toppenhelg alla Ujare!

*usk*

Måste sluta dagdrömma för att vara mer närvarande i nuet.
Och nu är det dags att hålla visionen, den 5dimensionella
Åh, ska jag lyckas med en dag av
!!!!!??
Jaha för vad?

Hmm….skulle jag behöva ha själv idag!
En brakförkylning/flunsa har haft mig i sitt grepp i en vecka snart…..*Och ni vet ju hur sjuka gubbar blir då*

Jo, jag tror jag känner av den…
Ja jag borde leka mer och inte ta allt så allvarligt.
#93 Jag hade det sådär under 4 veckor och inget hjälpte. Fick healing på Alt. Behandlingar och redan dagen efter så släppte det, nu har jag "bara" lite hosta kvar!!! De skall ha en ny healing på tisdag, skriv upp dig i tråden vet jag!

#95 - Tack för tipset Playa! Mja….vill inte tigga healing för en liten förkylning. Det känns som lite för banalt, liksom!
Den är på utgång ändå känner jag. Men tack för din omsorg kära du!
Healing är ju en av mina bästa "grenar" annars, men att heala sig själv är ju en annan sak…..du vet det där med att vara uppfostrad i jantelagens land och att unna sig själv och så vidare…..
*hihi*
Idag ska jag åka in och supporta min mamma med kläder, julpynt och mera glögg
BigBear - Kära du, jag tror du är sjukare än du inser. Mitt "namn" är Satori och mitt dagskort är Play, du fick ihop mitt kort med en annan person här inne
Kanske skulle du söka healing mot förvirringen annars, men å andra sidan är du inte ensam om att vara helt snurrig nu

Okej Satori, jag är virrig! Fastnade nog på ditt kort…….
Men jag ska unna mig lite
idag, så det så! 

OKEJ
JA Gärna!

Ja ha ja.. nu ska man dyka ned i djupet! Tror jag tar på mig massa med flytvästar… så det så! Känner att jag behöver hålla mig lite "flytande" ett tag.