Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettupplevelser
Läst 2943 ggr
Gahella
1

Nattdrömmar

Jag älskar att prata nattdrömmar, och hoppas ni också gör det !

Jag kommer ihåg mina drömmar periodvis, och då kan det vara kul och få dela dem med varandra.

Hang on, all you dreamersGlad

pson
0

Åh, bra tråd!  Glad

Playja
0

Kanoners Gahella..  denna tråd blir kul att ha koll på! Skrattande

Gahella
0

Va bra, myser och gnuggar händerna. ÄLSKAR prata om det, min omgivning stönar och suckar ,så fort jag bara frågar om de drömt nått !

nera
0

Toppen!!  Glad   Inatt har jag drömt massor, men nu minns jag det inte..Ledsen Men det kommer, det kommer…

Ijin
0

Mina drömmar är skumma…

Ewerhof
0

Hm, ja, drömmar kan vara finurliga. Själv drömde jag i natt att du, Gahella, skrev här i en kommentar till mig och frågade om jag trodde vi hade mötts tidigare. Jag blev lite ställd för jag visste inte riktigt om du menade i ett tidigare liv eller om du menade att vi kände varandra 'bakom' nicken. Sämtidigt blev jag lite generad över frågan för jag tyckte inte jag hade någon bra'bild' av någon här inne ännu så jag svarade lite svävande att "det var möjligt. Hur så?" Då svarade du att du skulle maila mig och förklara.

Så jag väntar på det mailet nu….SkrattandeFlört

Ijin
0

#6 haha.. Skön dröm:P

Gahella
0

Haha gud va kul och märkligt! Ja då kommer mejlet här: Ja, jag har tänkt att vi hör ihop genom våra reptil-orm-drake-familjer, jahurdetnuliggertill? För min ormkvinna och din reptilkvinna har ju gjort djupt intryck på dig och mig, har vi ju konstatateratGlad

Ewerhof
0

#8 Just dé! Glömde det. Föresten så hittar jag inte min teckning av henne jkust nu men så fort jag gör det så ska jag visa den i min dagbok. Har kommit på att där kan jag lägga in bilder.

Gahella
0

Åh va spännande Ewerhof!

enola
0

Någon som får deja vus till drömmar? Det händer mig rätt ofta, och jag VET att jag drömt det för jag kommer ihåg drömmen och ungefär när jag drömmde. Sanndrömmar kanske det kan kallas, men ibland är drömmen inte alltid precis lika som det som händer, men ruskigt liknande.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

shintaida
0

Min dröm började med att jag hade en speciell dräkt, som man skulle ha när man träffar utomjordingar.

Det fanns några kvinnor omkring mig, som ville ha den dräkten. Men den var MIN. Den var bara avsedd för mig. Kvinnorna bråkade och drog i denna dräkten. Jag kände att jag blev arg och även att dessa kvinnor var mina ovänner/fiender.

Plötsligt ändras scenen och jag sitter i ett djupt dike med mina två barn. Vi tittar upp mot vägen och där går kvinnorna som jag är ovän med/har fiendeskap till. Jag känner stark aversion mot dem.

Jag tittar upp mot himlen när de gått förbi. Himlen har många, många stjärnor. Och genom stjärnorna går det liksom en väg. Jag tittar till vänster och där kommer SATURNUS med sina ringar och fullkomligt flyger på denna vägen genom stjärnorna. Jag ropar till barnen att dom måste skynda sig att titta på Saturnus innan den hunnit flyga in i molnen till höger. Jag ger dom varsin kikare och skickar ut dom på ett fält. JAG såg Saturnus klart och tydligt, men det gjorde inte dom.

Drömmen slutar med att jag står vid två jättestora, runda eldar med galler över och steker kött som är i långa (manslånga) strimlor - som filéer. När jag står där med grilltången i handen, vet jag att dessa strimlor är komna från mina ovänner/fiender. Känslan jag hade när jag stod där, var tillfredsställelse. (skumt)….sen vaknade jag, helt svettig i pälsen. Räcka ut tungan

Med Stjärnljus // Shintaida

Ewerhof
0

#12 Shit! Dig ska man inte göra sig ovän med! ;)

Kanske såg inte barnen Saturnus för att den representerar auktoritet/lärare/förälder?

shintaida
0

#13 Ewerhof!

Du behöver inte vara rädd! Jag är rätt snäll ändå, trots mina drömmar.

Det känns som om den drömmen har någon betydelse, för jag tänker - eller har den i bakhuvudet - hela tiden. Speciellt bilden av hur Saturnus flyger på himlen.

Känns som om det är något budskap, men jag kan inte för mitt liv greppa detta budskap! Skrikandes grrrrrrrr……

Denna kommentar har tagits bort.
shintaida
0

Men kära nån! Jag tryckte bara EN GÅNG på skicka-knappen!

PSOOOON…ropar Shintaida…ta bort ett av inläggen, är Du gullig!!

Förlåt, det var inte meningen!

pson
0

pson fixar biffen! Skrattande 

Precis som du gör Shintaida i drömmen! Förvånad   försök inte tänka för mycket på att tolka, för då blockerar du…  släpp det, så kommer det falla på plats när du minst anar det…  

Saturnus är ju läraren och karma planeten… ganska kul när jag sedan läste att de kvinnorna som varit elaka, de fick betala…  ganska högt pris måste jag ju säga…  heheh…

pson
0

#11 Jag tror jag vet vad du menar. Jag har också återkommande drömmar, som i princip går ut på samma sak, men i olika miljöer. Lite som tema-drömmar, samma känslor, samma händelseförlopp och ofta samma människor, fast i olika miljöer.  Jag tror det är någonslags budskapsdrömmar, som man måste kunna tolka rätt, för att de ska försvinna. Jag tror det är hjärnans sätt att ge information på olika sätt, så att man tillslut ska förstå budskapet….

Denna kommentar har tagits bort.
nera
0

Jag kan då intyga att Shintaida hör till de mest vänligaste och ödmjukaste människor som går på våran jord Skrattande

# 12 Vilken jätteintressant dröm hörrö…Häftigt!! Ja, det var verkligen ett sammanträffande att du drömmde denna dröm i samma veva som pson skrev om just Saturnus..Förvånad Men som jag säger, det finns ingen slump. Allt som sker har en mening.. Glad

shintaida
0

Nu gör Du mig ju generad, Nera!! *rodnar skarpt*. Jag är ju till för att hjälpa….

Men jag bugar mig ödmjukt inför Dig och tar till mig Dina fina ord!

Dom värmer så gott, så gott!!

U S K + hjärtekramar // Shintaida

Ijin
0

#17 Säg inte biff, blir våldsamt hungrig… Maaat…

Men iallafall, alla verkar ju ha kanon roliga drömmar, och jag har ingen rolig att berätta om, kanske en skum om att man blir livrädd för spisen, helt utan anledning… eller dörrhantaget… så inte många seriösa drömmar här inte.

Hmm.. skulle döpt mig till Skummisen istället för Ijin…

Ewerhof
0

Jag har också välkända platser som jag återvänder till i mina drömmar. Egentligen kan jag inte riktigt avgöra vad det är för plats eller om det är flera platser som dras samman i minnet då jag vaknat. Men där finns områden och människor som jag mött i tidigare drömmar så det känns lite som hemma. Platsen har inget rymdlikt eller så över sig utan mer som en paralellvärld.

Senaste drömmen därifrån var att jag var tillsammans med mina vänner för att se på den årliga biltävlingen. :) Efter bilrallyt/uppvisningen som skulle kulminera vid den rondellen där vi satt med pick-nick korgar så skulle det bli karneval. Just den här gången släppte spänningen lite för tidigt och alla började släppa loss och dansa, spela och sjunga innan bilarna kommit i mål. Människorna där ser ut som oss fast i mer variation, så att säga, här skulle de placeras i 'facket' cirkus eller marknads atmosfär, fast där ser alla så ut. Det enda gemensamma draget om man ska tänka så är att alla varkar mer 'satta', kompaktare. Även om de är långa och stora. Lite dvärg form över alla, liksom. Omgivningen är tegelhus i flera våningar med butiker i bottenplanet. Jag arbetar i en av butikerna; något med sömnad och tyger. Stadens mcentrum har en anstrykning av medeltid i sin uppbyggnad. En smal å rinner förbi strax utanför centrum, den är 'planterad' för den omgärdas av stenkanter som liknar kajkanter. Över ån går det små träbroar och på andra sidan sträcker gärden ut sig som så småningom upptas av bostadsområden. Tegelhus i våningar med genomgångar mitt i husen som valvöppningar. De bostadsområdena har en prägel av 30-40 tal här.

Åh, vad jag trivs där! Skulle kunna tala om det i evigheter…

camillal777
0

Det är så underbart att sova!

med allt som händer då…. har många drömmar, bla om föreläsningar i en sal en bit upp i en ljusvärld… vi gör mer än vi kan ana på nätterna!

Kramar

Gahella
0

Ewrhof, fattade inte om du sa att det var något annat ställe än Jorden?

Intressant det här med Saturnus faktiskt, för det känns som den bl.a påverkar oss starkt nu?

Inatt hade jag en lite  obehaglig dröm. Det var en "drakvarelse", såg inte så tydligt. Men den befann sig på en slags cirkelrund pir, och där var en lite grådyster stämning. Jag står på andra sidan, och plöstligt sträcker den ut en gigantisk tunga som vill sluka allt i sin närhet. Jag tog tag i en filt som gjorde mig osynlig, tänkte på hoberna som gjorde samma sak i sista ringenfilmen…sedan minns jag inget mer. Men den stämningen sitter i mig nu.

nera
0

Nu kom jag på vad jag drömmde inatt!! Jag drömmde att jag åkte i tunnlar i en sorts rymdstation. Luckan i botten var öppen, så jag såg stjärnorna utanför på universums himlen…Det var en rätt häftig dröm Förvånad

Gahella
0

Ja det verkar som om vi öppnat UPP väldigt mycket nu. Va speciellt Nera.

Playja
0

#26.. Va??? drömmer du oxå om att åka i tunnlar. Kul! Glad Det gjorde ju jag oxå i början på veckan!

Farwuq
0

Jag har så sjuka drömmar att jag inte vet vad de betyder. Denna veckan drömde jag om en stor hund (Boxer) som stod som en tvättgumma med skurbräda, balja och allt, hunden som tvättade kläder  tittade förvånat på mig då jag såg på.

Fot i munnnen

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

pson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en bild som egentligen ska föreställa molekyler eller nått, men det skulle lika gärna vara en bild på hur planeterna och de olika världarna är sammankopplade… och det är i de tunnlarna ni gör era resor…    =)

Ewerhof
0

#25 Som en parallellt värld.

Playja
0

Jaha.. Tack -pson- för infon *ler* Jag har ju drömt mycket konstigt i mina dar innan.. men aldrig om att åka i tunnlar å så var det ljudlöst utan massa tankar mer än att du går det fort! Jag brukar annars drömma som "långfilmer".

nera
0

# 28 Ja just ja Playja!! Nu minns jag med att du skrev om att du drömmde det..Förvånad Kanske drömmer vi liknande drömmar snart hela bunten ….ha ha ha…Det var helt ljudlöst i min dröm också när jag befann mig där i tunneln..

# 30 Ja, varför inte  Glad

pson
0

#33 Ja, det var bara en tanka som slog mig ( aj! ) Flört

Ewerhof
0

Inatt drömde jag märkligt. Jag antar att jag kan fortsätta på den här tråden….eller ska vi starta ny tråd för egna drömmar? I alla fall…

Jag åkte tunnelbana med en del människor, de var en grupp äldre tonåringar/unga män med förståndshandikapp. De hade en manlig anställd med sig och de var på väg till något evenemang. Jag var inte främling för dem men hörde heller inte till sällskapet. Så klev de av vid sin hållplats och jag skulle vidare en bit till, jag skulle på bio/teater/föredrag eller något sådant. Då ser jag att en av 'pojkarna' blivit kvar i vagnen med mig! Inte någon större fara men han var absolut inte kapabel att ta vara på sig själv så jag skulle vara tvungen att ta med mig honom. Jag tog honom i handen och förklarade att han kunde följa med mig och det gjorde honom glad. Lite för glad för han misstolkade situationen och att jag höll honom i handen för att han inte skulle försvinna ifrån mig. Han gick närmare mig i syfte att göra ett närmande. Jag förklarade lungt men mycket bestämt att jag inte var hans flickvän bara en kompis, INTE flickvän. Han godtog det och kom inte med invändningar på något vis. Så vaknade jag och min högra hand håller jag runt mina vänstra revben, straxt nedanför hjärtat. Känslan av att jag håller i hans hand finns kvar en lång stund efter att jag flyttat handen.

Det finns ingenting av det jag brukar drömma om i den här sekvensen. Jag känner mig lite 'ställd' inför alltihop. Någon som har några idéer?

Gahella
0

Vilken FIN….jag tror att det är din inre pojke, du nu tar till ditt hjärta. För sedan en tid tillbaka är det mannen/pojken i oss som nu helas. T-banan står för kollektivet, att vi alla gör den här resan som vill med upp.

Ewerhof
0

Då finns det en hel del att jobba på då, om det är så att den stackarn är efterbliven… ;) 

Faktum är att jag har funderat mycket under den senaste tiden på det här med hur man rent generellt, och sedan hur jag själv, agerar gentemot dem som aviker till utseendet. Min syn på mänsklig intelligens och mognad har avsevärt utveclats då jag både fått handikappade/rörelsehindrade vänner och även barn i detta livet. Också väldigt många invandrar vänner som bidragit med annorlunda förhållningssätt gentemot livet. Trots att jag aldrig varit utomlands (nästan en abnormitet i dag Flört) har jag vänner från 11 olika nationaliteter (räknade efter en gång då någon plump människa påstod att jag var rasist *suckar*).

Gahella
0

Vilken grej,Ewerhof. Ja, vi får alla möta det vi inte förstår. Min hemlis är att jag i mina tidigare år hade "dumma", lite tröga människor både i tanke och när de pratade, omkring mig. Gissa vad jag skulle lära mig?

Vill också tillägga när det gäller förståndhandikapp, är att många män inte är/har förmåga att uttrycka det sensetiva å de där med känslor….

Bybo
0

Hoj! Tänkte bidra med en dröm jag drömde här om natten, om ni orkar läsa :-)

Jag och mina barn hyr ett rum i ett lite skruttigt hus. Vi är nog på genomresa. På andra sidan väggen till vårat rum finns det andra gäster och tyvärr finns det ingen dörr som går att låsa.

Jag hör ett oväsen i trapphuset och tittar ut för att se om det är några på väg upp till oss. Men det var en familjs som skulle flytta in i våningen under oss. Då jag står kvar för att få ögonkontakt och kunna säga hej och kanske välkommen, blir de skitförbannade och skriker på mig. De tror att jag är iallasint nyfiken.

Helt plötsligt börjar det bli en oroande stämning i huset, samtidigt hittar jag massor av kattungar i olika storlekar och kondition…De kryllar omkring och jag har skitsvårt att hålla ihop dem, och så är jag rädd att de ska skada sig. Jag hittar en pytteliten grå unge som inte är pigg och den är en aning kall!!   Till råga på allt så smiter kattmamman ut!

Nu börjar den oroliga stämningen bli riktigt kuslig, folk blir galna och jagar oss och grannarna..Dessutom händer det en massa övernaturliga fenomen…Från SKITLÄSKIGA till mer "normala"  Riktig skräck!

Drömmen är lååång och jag vaknar några ggr för att somna om ocg fortsätta drömmen

Det läskiga börjar klinga av, och kattmamman kommer tillbaka, en aning skada i ett bakben. ( hade även ropat på kattmamman ngr ggr i röran) Försöker få henne att ta till sig alla ungarna, ge de mat och värme…

Så ser jag den lilla grå, den är nu nästan död!! Jag får den lilla till att dia en spene och hon blir fylld av mjölk och liv!! Sen hittar jag en liiiten klämd igelkottunge som verkar död…Gör på samma sätt med den lilla hos kattmamman och den blir full av liv!

Nu är det lugnt och folk börjar tala om händelserna, och att vi alla har drömt samma dröm, MEN det vi har upplevt är sant!!

En kille utifrån kommer till mig och säger att jag inte ska tro på dem som säger att jag ej har varit med om detta bla…och så ger han mig en bok.

Jag och några till tänker nu leta efter historiska fynd som vi vet finns ute i en åker. Framme vid åkern ser vi en man stå vi kanten. Han försöker tala till småfolket och förvarna dem att han nu tänker gå ut där…

Vi springer förbi honom till platsen där vi vet att fyndet finns…vi börjar smågräva, och mannen kommer och gräver brevid oss. Men han letar efter små musungar!! De ska finnas långt ner vid rötterna…jag börjar hjälpa honom!!

Gahella
0

Hej bybo, har läst din mycket intressanta dröm. Ska ut på en promenix i det fina vädret, så återkommer jag med vad den säger mig. Kram så länge.

Bybo
0

#40  :-) Ja, det borde jag också göra..Tack det vore spännande och få höra nån tolkning… krami..

Playja
0

Åh.. Bybogumman.. vilken dröm du haft!!

Har ingen tolkning dock.. men det finns det säkert andra här inne som kan ge dig lite "vägledning" om din dröm. Jag tror man vet innerst inne själv vad ens drömmar handlar om men ibland kan det vara bra att få upp ögonen av vad andra tror. Sen är det jättekul att du delar med dig av dina drömmar. Tycker det är spännande att läsa om vad andra drömmer.Glad

By the way!!  x-tra kul var det för mig att se att det finns andra som kan fortsätta drömma där drömmen slutat när man vaknat å somnar om.

*stor kram från mig*

Bybo
0

#42 Heeej! :-) Jag drömmer eller jag minns mina drömmar rätt så ofta…men det är som i perioder…

Jo, spännande att tala om drömmar, vare sig man vill ha tolkning eller ej…

Funderade ett tag på om det inte borde finnas en site på iFokus om just bara drömmar :-) men ämnet kanske är för smalt…

Större kram från mig..eller en sån där universell som ni kör med ;-)

Gahella
0

Hej igen, detta är min personliga tolkning, å du känner vad som är rätt för dig, okey?

Skruttigt hus, utan lås:handlar om dig själv, tar du hand om dig själv ordentligt, "att se om sitt hus", din intregitet, får vem som helst ta sig in hos dig, förmågan att säga nej, när inte du vill eller orkar? Men du är på genomresa, du ska snart lämna detta.

Några ska flytta in under dig som inte mår så bra, samtidigt ser du en massa kattungar: Du ska nu gå högre upp i frekvens, och förmedlar på något sätt det andliga å feminina( katter). Ja, det kan väcka mycket känslor i oss dessa typer av energier.

Men samtidigt är det sidor av dig själv som måste tas omhand, du gav dem mjölk(näring), den grå behövde mer värme, kärlek,  kattmamman kom tillbaka, lilla igelkotten med alla sina små taggar som måste få sin tillit tillbaka.

Att någon kommer å säger att detta inte är sant, handlar om förnekelse, Men du vet ATT detta är sant, och att alla går igenom processen.

Och nu ska du ut på historisk mark å gräva upp kanske nya sanningar, kanske ogräs som måste upp med rötterna. Så att det Nya kan ses med nya perspektiv. Möss tror jag handlar om till viss del om det kvinnliga könet, för där finns det mycket att hela! Men du har en man vid din sida å ni hjälps åt, det är ett fint tecken på att du ger dig själv det stöd du behöver för detta projekt.

Du verkar ha kontakt med skogs-naturfolket, lycko dig….

Ja, det blev lite uppspaltat kanske, men hoppas något kan vara dig till hjälp ! Lycka till å tack för att du delade med dig. Kram

Bybo
0

#44 Tack snälla. Vad kul att läsa..Jo, att hus brukar tolkas som den egna kroppen osv, vet jag ju…men får inte till det ändå liksom….Men tack, nu ska jag läsa tolkningen några ggr och se vad jag känner…  Eeeh se vad jag känner? Vilket uttryck *skratt* krami

Gahella
0

Bybo, kan tipsa om ikna inne på PU-sajten är jättebra på drömtolkning, har jag nyss upptäckt.

Bybo
0

Aha *ler* Där har jag aldrig varit inne och läst..Tack för tipset! Är inne på ganska många sidor och läser, men skriver inte allt för ofta :-/

Gahella
0

Haha,,,ja se vad du känner. Kramis tillbaka.

Ewerhof
0

Idag kom en ung kille fram till mig och berättade att han hade stor sorg för att hans mamma hade dött igår! Killen hör till ett gruppboende för förståndshandikappade strax intill mitt jobb. Han brukar hälsa på mig när vi ses och jag pratar lite med honom ibland. Han är 29 och det var jag också då när min mamma dog för många år sedan. Lite märkligt med tanke på min dröm igår som jag inte kunde tyda. Jag har ungefär samma känsla för den här killen som för den i drömmen, vill hålla honom lite på avstånd så att inget misstolkas. *funderar*

Gahella
0

Ja vilket "sammanträffande"… vad märkligt Ewerhof.

[BigMama]
0

#42 Också funderat på om det borde finnas en sajt om just "bara" drömmar, det figurerar på fler sajter iFokus just nu.

Att sova och drömma är just nu min enda länk till mitt undermedvetna. Innan jag somnar varje kväll ser jag fram emot nattens bravader och äventyr. Mycket intressant ämne!!

Gahella
0

Ja visst är det. Var inne på PU-sajten å läste Ikna`s duktiga drömtolkningar. Så där lär jag också "hänga"!

pson
0

Jag rekommenderar er att tänka över om det är någon av er dröm-intresserade som skulle kunna starta upp och vara värd för ett  Drömmar iFokus. Jag tror det hade blivit en toppensajt med många besökare!!  

Det är Staffan ni ska ta kontakt med isåfall…   =)

pson
0

Jag har drömt om trappor i natt. Spiraltrappor som jag fick känslan av att jag gick uppåt i. Jag har haft liknande drömar om detta spiralmönster, men då fick jag känslan av att det gick neråt…     Det var en positiv dröm, även om jag inte minns så mycket mer just nu..  Jag kommer ihåg att jag skulle bygga en spiraltrappa så att jag kom åt det som fanns där uppe…     Glad

Gahella
0

Wow…härliga symboler -pson-! Visst går det upp, å just spiralen visar hur vi sluter cirkeln, för att ta nästa steg. Och där har vi ju även DNA-symbolen, allt hänger ju ihop, vi utvecklas ju på samtliga plan.

pson
0

Ja, det har du ju rätt i…DNAspiralen… Känner du till något om kundalinienergin?

nera
0

Vilken tilltalande dröm pson. Verkligen Flört

nera
0

Inatt så har jag drömt om hästar. Det var hästar som jag själv har haft hand om i verkliga livet på den tiden det begav sig innan jag blev kass i kroppen och inte kunnde fortsätta. Jag drömde att en av dem kom till och med upp i sängen till mig med framhovarna för att hälsa, men då blev jag lite skraj att han skulle trampa på mig. Han är så stor den hästen, på riktigt alltså också….

Nu har jag läst att drömmer man om hästar så symboliserar det styrka och längtan efter att någon att dela bördorna med. De är också klassiska symboler för för en känsla av att ha nått en ny nivå i fråga om jordisk visdom. Vilket jag helt klart kan skriva under på Glad

Jag drömmer också ofta om att jag åker bil, och många ggr så kan jag inte styra bilen eller jag har ingen broms på den. men det var nu ett tag sen jag drömde så. Men att drömma om bilar eller fordon kan ha en rad olika innebörd. Det kan vara minnen från tidigare liv, eller tidiga från vårt nuvarande. Eftersom bilars främsta ändamål är att ta oss från en punkt till en annan, kan drömmar om att sitta i en bil tyda på övergång i livet. Och eftersom bilar är det som vår kropp färdas i, och våran kropp som vår ande färdas i när vi befinner oss här på jorden, är det inte ovanligt att vårt undermedvetna använder bilar, som lätt igenkända symboler för oss själva.

När du vaknar och minns att du har tillbringat tid i en bil under sömnen kan man alltså lugnt utgå ifrån att du företagit en astralresa till det förflutna eller till en närstående som du behöver kontakt med, eller att bilen i drömmen var ditt undermedvetna som använde en välbekant symbol för ämnen som kanske upptar ditt sinne mer än ditt medvetna tänkande vet om.

- Drömtydningen är taget ifrån Sylwia Brownes bok " Din Drömguide" -

pson
0

Det där med bilar är intressant, för jag har drömt om bilar under flera omgångar. För det mesta så är det bilar som jag inte kan styra, utan den går liksom på autopilot. Pedalerna svarar inte när jag trampar på dem, utan det är som om bilen har sitt eget liv. Den vet vart den ska och det slutar med att jag försöker slappna av och bara hänga med…  Nu fick jag lite förklaring på det..Tackar!   =)

Bybo
0

Hm…aha…jag har också drömt att jag (utan körkort) kör bil…att jag har himla svårt att kontrollera färden….Men har mer tolkat hur jag har det i mitt liv sas…

#58 Hur känner DU själv för en häst?

nera
0

# 60 Ja du Bybo, hästar är djur som ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag dels har haft 2 st själv, plus att jag tagit hand om och skött om så många i mitt liv tidigare. De flesta problemdjur överhuvudtaget har alltid sökt sig till mig på något konstigt vis…Men jag känner alltid en stärkande kraft varje gång jag drömmer om hästar överhuvudtaget, så tolkningen av det kan jag nog instämma med. Kram! = )

nera
0

Har förresten drömt om hästar inatt igen kom jag på… Fast den här gången var jag i ett stort främmande stall och hjälpte till att släppa in alla hästar i rätt box. Boxdörrarna gick inte att stänga först, men sen efter ett tag fick jag till det. Jag träffade en kvinna där i stallet som jag tyckte såg bekant ut från verkligheten, men som jag inte känner personligen. När jag sen hörde hennes röst så förändrades hennes utseende. Hon såg så himla varm och go ut, och hennes röst var alldles lugn och änglalik! jag hade kunnat stått där och lyssnat på henne i all evighet, för hennes röst tilltalade mig så! Rösten känndes som en stor tröst på nåt vis = )

Hur som helst så kom alla hästar in på rätt plats till sist. och jag fick beröm av kvinnan med den härliga rösten. Och nöjd blev jag, sen vaknade jag…Glad

Jag inser själv nu när jag skriver om det vad drömmen har symbiloserat för mig, och det är en härlig känsla! Skrattande

Bybo
0

#62 Cool dröm :-) kram på dig!!

Ewerhof
0

När jag var yngre drömde jag ofta om hästar. Den häftigaste var dock då jag:

På uppmaninga av en grupp människor började jag springa ut ur skogen där vi stod. De skrek mitt namn följt av "spring"! Som ett mantra upprepade de sig och jag sprang, för att klara livet. Efter en stund märkte jag hur min kropp plötsligt noterar alla musklerna i kroppen. De pulserar, sträcker ut, arbetar synkroniserat…jag ser ner på mig själv och inser att jag förvandlats till en häst som spränger fram på en stäpp! Hela tiden hör jag mina vänners uppmaning och att springa. Det mässande ljudet övergår i ett entonigt läte som flyter ihop till ett eget ljud. Plötsligt rycks jag, själen, ut ur hästens kropp och jag förvandlas åter, denna gång till en falk och 'spring-ljudet' har blivit mitt eget falkskrik som ljuder ut över stäppen. Hästen fortsätter att springa under mig och själv höjer jag mig över marken för att se omgivningen ur ett annan perspektiv.

Plötsligt vaknar jag ur drömmen MEN den fortsätter framför mina öppna ögon! Som en transparant filmduk mitt i rummet ser jag hästen springa, stäppens sandiga torka med små gröna växter här och var, falkens skri ut i den klara luften. Allt medans rummets interiör syntes igenom allt. Länge låg jag och tittade på dennna 'film' innan den sakta tonade bort och 'bara' rummet var kvar att titta på.

Gahella
0

Jag e stum, Ewerhof…fantastiskt fint!

Ewerhof
0

Ja, den upplevelsen skulle jag gärna vara med om igen. :)

Gahella
0

har du analyserat den?

Bybo
0

#64 Åh…vilken fin dröm!!  Själv har jag drömt lite om hästar, men minns mest av allt en dröm om Kor/tjurar *skratt*

Jo, i en av mina drömmar så blev jag och en av mina söner jagade av en flock "kor"….Det blev skitläskigt…och i sista sekunden hittade jag ett gömsle…en telefonkiosk…Jag sprang in..och min son han in med nöd å näppe!! *pjuh*

Men nu hade den ilskna tjuren som var oss hack i häl, ställt sig  på två ben, lite coolt lutande med en klöv vilande mot örat å såg helt spjuveraktig ut…ja, han hade även ena benet nongalant böjt….*S*

Ewerhof
0

#67 Nja-ej, inte direkt. Jag drömde väldigt mycket om hästar en tid och har väl bara konstaterat att de försvunnit vartefter som jag tagit till mig faktat att jag är en väldigt stark människa, rent fysiskt och mentalt. Jag vet också att jag strax där efter 'bytte' drömsybolik, eller 'bildspråket' i drömmarna. En tid kunde jag inte tolka någonting för allt 'sades' på ett nytt sätt. Kände verkligen att jag tagit ett steg vidare i min utveckling.

Känn dig fri att bidra med tolknings alternativ, om du vill. :) Det är dock inte hela drömmen.

Gahella
0

Har du lust att brätta hela, annnars kan det bli fel?

Kan berätta om min som jag hade häromnatten:

Jag är i det fysiska å bloggar på en för vanligt folk också. Där jag flera ggr uttryckt mig ganska kontroversiellt i mångas ögon, men följer min inre vägledning. Och häromdan var det dags igen. Känner att jag ska skriva detta, men ingen svarar av kanske flera 100 somläser…TUUUUFT, minst sagt, ensam å övergiven står jag där! Mådde pyrt, vände å vred på allt, men känner att detta var bra, men det hjälper inte mig då.

På natten när jag sover, kommer som elektriska blå bollar från Själsvänner inne på AC-sajten och säger flera ggr om tillsammans med "bollarna"- BRA sagt, bra gjort!, å känner både glädje å respekt från dem…

Och nu känner jag mig både stolt å glad att jag vågade säga det här,,,

Ewerhof
0

#70 Åh, det är så många år sedan så jag har inget större intresse för drömmen längre.

Det är jobbigt när man skriver något och ingen kommenterar det. Det är lätt att få för sig att tystnaden betyder opposition. Men jag läser också inlägg i bland och nickar medhåll utan att lämna kommentar, så brukar jag tänka. Sedan kan det vara så att det som sagts behöver smältas och funderas på en stund. Tankarna kanske var nya för dem som läste dem bara, inte fel eller galet annorlunda.

Och folk behöver inte dela mina åsikter eller tycka om mig. Vi är ändå så lika i grund och botten att jag vet att de gör det ändå, vi kanske bara uttrycker oss olika beroende på vart i utvecklingen vi befinner oss men som det är sagt; inget nytt under solen…

En dag kanske någon stannar upp och tänker; jahaaa, det var sååå hon menade. :) Det händer mig ibland.

Gahella
0

Tack Ewerhof, för stöd å kloka ord. Så tänkte jag också, men det ville liksom inte riktigt tränga in i mig då. Det här är gamla trauma för mig. Att stå för min sanning har inte alltid varit så lätt genom tiderna.Gud ser ju till att vi får möta det vi är ohelade i, och det grundligt.

pson
0

Nu måste jag fråga er dröm experter…vad betyder det om man drömmer om råttor?

Det började med att en sprang runt i huset…och den var stor som en iller…och söt. Inte alls så äckliga som de är i verkligheten. Den hade stora öron, och när jag hotade med att slå den, så backa den precis som en rädd hund kan göra när de blir rädda. Men jag ville inte slå den, utan jag ville bara ha ut den ur huset, men istället kom det ännu fler, och de trängde sig in genom dörren när jag försökte stänga. Jag matade, eller kanske mer mutade en råtta med en morot, och den tog den och kilade iväg. Det fanns även vita och rosa råttor, och de kom hela tiden två och två…. 

Vad menas?

nera
0

# 73 Här kommer ett förslag på vad råttor kan ha för betydelse i drömmar. Här är ett utdrag av Sylwia Brownes bok - "Din drömguide":

"Ofta betyder råttor och möss i drömmar på en obehaglig känsla av att vara överlupen av ett eller annat. Även om t o m de vildsinta råttorna och mössen kan vara gulliga och "ganska söta" och inte alls skrämmande, så kan detta vara ett faktum på att man ibland inte känner att man har tid för sig sig själv. Är man omgiven av en kärleksfull familj eller familjemedlemmar, så kan det vara dags att sätta lite rimliga  kärleksfulla gränser för att markera eget utrymme."

Så här står det om råttor i en annan bok som heter "Drömsymboler" av Klaus Vollmar:

Råtta, en varningssignal i drömmen -gnagande tankar och tvivel. Om det här är en ofta förekommande dröm och den åtföljs av rädsla, så kan det vara en god ide att kontakta en terapeut….Fot i munnnen

Så det är bara att välja tolkning. kanske nån annan har en annan tolkning?

pson
0

#74  Hmm…  ja, det kan nog ligga lite i båda två….  men det är första gången jag får besök av de här små rackarna…  Jag får se hur det här utvecklar sig…  tack för svaret  =)

Ewerhof
0

Jag hade en dröm en gång med en råtta, inte mus, som var otäck. Då läste jag någonstans att de betyder svek och falskhet. Inte lång tid där efter var skillsmässan ett faktum. Grunden till det var otrohet. Så för mig stämde det då. Men så tror jag väldigt mycket på det egna bildbiblioteket också och det måste man alltid ta i beaktande.

Ayena_old
0

Jag måste bara berätta om min dröm jag hade i morse. Ska berätta att jag hade mycket svårt att somna inatt och jag somnade nog inte förrän efter tre-draget.

Jag drömde att jag hade fått ett jobb som cykelstigs-avgifts-upptagare SkrattandeSkrattande

Alltså det hade blivit avgiftsbelagt att cykla på cykelbanor (som det finns massvis av i cykelvänliga Malmö) Och där satt jag vid en cykelvägskorsning vid ett bord och tog betalt av cyklister som passerade förbi.

Undrar vad denna lite tokiga dröm ville berätta för mig *fnissar*

Ewerhof
0

Men jösses vad kul det här var! Jag hade glömt mina drömmar som jag skrivit ner här. Nu förstår jag lite mer av dem faktiskt. :-)

#77 Vet du, Playa, det verkar som du tyckte att alla var "ute å cyklar"? Skrattande 

Angående drömmar och deras innehåll så märker jag hur mina har förändrats igen. Jag drömmer riktigt rikligt men minns inte mycket då jag vaknar. Men det känns som om det inte är några konstiga, osannolika, drömmar utan 'verkliga' så jag är riktigt nyfiken på vad de handlar om.

satori
0

Jag minns väldigt tydligt vad jag drömde inatt eftersom jag hade en lucid dröm och det var längesen jag hade. Kan inte gå in på vad jag drömde eftersom det känns för personligt. Däremot så hade jag också de där vibrationerna, de kroppsliga upplevelserna som föregår en UKU men det stannade vid en lucid dröm. Tror det är mitt numera regelbundna mediterande som börjat sätta igång saker. *spännande*

Gahella
0

Det var Ayena som trodde det inte Playja, EwerhofGlad

Va spännande satori!!

Ewerhof
0

Ops! Blandar ihop namnen Ayena/Playa och Satori/Kurina. Måste skärpa mig!

Kurina
0

Intressant och kul tråd. Jag drömmer inte speciellt mycket nuförtiden. Minns jag vad jag drömt så är dom så absurda att jag vill inte ens komma ihåg dom. Förr drömde jag mycket mer vettiga drömmar, drömmar som hade en mening för mig.

Undrar varför det har blivit så magert på drömfronten för min del?

satori
0

#82 Så har det varit för mig med en längre tid, nog drömmer vi, fast vi inte minns dem, men sen jag började meditera igen har jag åter börjat minnas mina drömmar.

Kurina
0

Det är nog som du säger. Meditation öppnar upp för det undermedvetna (+övermedvetna). Jag borde ta mig själv i kragen och börja meditera mer regelbundet.

Gahella
0

Det är samma här, det kommer någon dröm dåådå, som är viktig för mig just nu. Men förr, ojojoj….hade hur många och fantastiska som helst, har saknat det.

satori
0

Som sagt det finns ju olika nivåer och dimensioner. När vi dör kommer vi att vakna upp till en ännu verkligare verklighet och se på livet vi levt som endast en lucid dröm och tyvärr kommer nog många då att sucka över varför de inte (vågade) göra mer utav det.

Kurina
0

Skrattande kan föreställa mig.

Grytan
0

Tungan ute Bättre sent en aldrig, heter det ju!  Det snöar ute!!!

Jag har tidigare läst boken Dröm tolkning av Henry Boulanger och fann till min förvåning och senare till min förtvivlan att det är jätte lätt att lära sig att minnas sina drömmar.                                                                     Jag var konstant trött och det kändes som om jag aldrig sov.                     Jag levde ett liv på dagen och precis som ewerhof skriver, så har jag också funktions hindrade barn, tre stycken med tre olika handikapp och hoppas på något sätt finna svaren till olika händelser i drömmarna, eller i alla fall förståelse - lösningar.    Ett annat liv på natten.                                                                                                                           I går natt drömde jag att jag var otrogen, vilket jag berättade för min pojkvän, han sa förstås att det var min önskedröm, som är ytligare en annan form av drömmar!                                                                 Jag vill inte alls byta ut honom mot någon annan, så det måste ha betytt något annat!                                                                                                                                                                                   En annan konstig känsla som jag har när det gäller tidigare liv, som på något sätt känns hemma vid spöken och just våra drömmar är att jag på något sätt tror att jag levde under -1400 talet i England nere vid hamnen, någon stans och var prostituerad.  - Hur kan man ens tro eller känna så? Sen så tror jag att jag ströps, jag kan INTE förklara varför, men min känsla är sådan  . . .    Varför känner man på sig att det var så???                   Ingen önskedröm precis!

Ewerhof
0

Jag tror drömmar är en blandning av allt som man tar in under sin nuvarande livstid samtidigt som minnen från tidigare liv kan finnas med. Om du var otrogen i drömmen med en okänd man kan det mycket väl både vara en önskedröm om att få leva ut inre spänningsönskningar men också en sida av dig själv som manifesteras. Vi kvinnor har ju en manlig sida inom oss och männen en kvinnlig; Ying och yang. Okända 'drömpersoner' brukar oftast vara sidor av oss själva. Kanske känner du att du kommer närmare ditt manliga jag i drömmen och tolkar det som otrohet eftersom den typen av närhet egentligen är avsedd för din man?

Jag har också känslan av att ha blivit strypt eller inlåst. Det kan också tolkas som om man är rädd för att bli ifråntagen rätten att tala som man vill, rätten till egna åsikter eller att man på annat sätt begränsas i sin rörelsefrihet. Drömmar av den sorten förtjänar verkligen en närmare analys då de kan göra så man kommer närmare sanningen om sig själv. Viktigt är att minnas att vi lever i en spegelvärld där våra rädslor och farhågor gärna projekteras på omgivningen i ett försök att bespara oss otrevliga sanningar om oss själva. Men vi är bara människor med allt vad det innebär. Både de trevliga och otrevliga sidorna inom oss. Att lära sig modet att se sig själv och sin roll inom de yttre samspelen gör att de negativa upplevelserna minskas och även att försvinna. Man byter ut omedvetna handlingar mot medvetna val och kommer på så sätt längre i sin självfostran och får tillgång till ett mer balanserat och harmoniskt liv.

Tror jag. :-)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.