Dela...
Först körde jag en chakrameditation på ca 30 min. Sen mediterade jag nån timme till en DVD-skiva som visar psykadeliska, surrealistiska mönster och spelar passande musik med binaural beats.
Ja…..vart skall jag börja? Upplevde en hel del. Allt som kan tänkas känns det som.
Först var jag långt långt långt ute i universum i nån galax. Samtidigt som jag var ett med allt så for jag snabbt framåt och vad som kändes neråt samtidigt och snurrade runt runt. Jag såg Vintergatan som jag for igenom den och sedan såg jag jorden födas, jag såg en massa punkter strategiskt utplacerade på henne som jag upplevde som energicentran. Hon (jorden) pulserade likt ett stort hjärta som pumpar. Sedan såg jag det mänskliga livet ta vid. Ett litet embryo (såg ut som en sjöhäst och synen jag fick liknande mycket bilderna han Lennart Nilson fotat på foster) i livmodern. Det låg där och guppade omgivet av vatten i ett alldeles eget litet vackert universum. Jag färdades ner i en *skratt* hårsäck och in i minsta molekyl, även här ett oändligt stort universum när man är så liten så man kan befinna sig där.
Sen var det som jag var ute i macrokosmos igen en kort stund och bredvid mig till höger stod en stor kroppsformad gråsvart skuggvarelse som upplevdes manlig. Trots att han var grå så kände jag att det var en guide som fanns vid min sida. Jag kände hur jag omhuldades av en kärlek så stor att mina ögon tårades.
Därefter passerade mitt nuvarande liv revy i en himla snabb fart med både bilder, minnen och känslor. Detta moment var jättejobbigt då känslor som saknad, vemod, ilska, sorg, bitterhet, hopplöshet, apati, svartsjuka, egoism och t.o.m självmordstankar inte bara kom upp, jag upplevde dem som om de var hos mig här och nu. Jag såg min väg genom livet på det andliga planet och den plats jag befinner mig idag. Hur dessa erfarenheter tagit mig till ljuset och kärleken jag nu bär med mig inombords och just vid insikten splittrades dessa mörka känslor och minnen upp i miljontals små atomer och for ut åt alla håll och kanter, bort ifrån mig.
Det sista jag upplevde var om jorden igen. Det var inte heller någon trevlig syn och försökte först slå bort det eftersom det gjorde ont. Jag fick höra att det är försent. Det finns inget som kan rädda jorden i dess (fysiska) skick hon är i. Faktum är att hon i princip redan är död. Och att vi människor hålls i en slags karantän, en låtsasvärld, en illusion av att leva på jorden. Detta får vi inte veta för att vi inte skall ge upp hoppet. Jag slog inte bort det fast det gjorde ont utan såg istället att döden, den finns inte. (Fast det visste jag ju redan).
Ja, en 7-helsikes resa i förmiddags alltså *pust*. 
Detta var i alla fall vad jag upplevde och jag har ALDRIG haft så stark inlevelse nånsin innan i en meditation och då måste jag erkänna att det var ett bra tag sedan jag meddade ordentligt.
Ska försöka samla ihop mig och det jag upplevde.
Vi 3 som mediterade här hade precis samma upplevelse som du satori, fast på ett litet annorlunda sätt.
Sammy började först att trumma på min vackra trumma, det skapade ett stort fokus och mer närvaro i våra kroppar. Sedan kom ett så starkt kosmiskt ljus som gick ner och band samman våra 3 Hjärtan till ett kosmiskt hjärta, som vi transformerade till hela Jorden och allas vår närvaro här. Tiden har runnit ut för den 3e dim. världen, och vi skapar Jorden på nytt. Mycket hjärtesorg kom fram och helades i detta Kärleksljus, och tårarana bara rann av glädje och tacksamhet. Ja nu dör mycket inom och utanför oss själva, och det i stor Välsignelse för oss alla.
Sammy kallade oss sedan åter tillbaka till trummans vackra och starka stämma.
När vi 3 delade med oss, var vi som glada och uppspelta barn, och det var stort Halleljua i våta Hjärtan, hihihi..
Har säkert inte fått med allt, men håller med dig satori, detta var något extra, det låg så mycket löften om ett helt annat sätt att vara på och gå vidare i, ja, jag saknar ord, känner mig så glad, tacksam och välsignad!

Tack för ni delar med er av era "meddisar" 
Klart kul att läsa om tycker jag.

Jag sov till klockan 2 typ, så jag får ta det ikväll istället tänkte jag :D
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Här kom det tyvärr en massa annat emellan, så det blev inget av idag..
Ja men som sagt, detta pågår t.om den 13:e. Så ni får fler chanser om ni vill.

Tog min vanliga "innan jag kan somna med" och efter ett litet tag fylldes jag med en tät energi som jag inte kännt av tidigare. Hade även några starka "bilder" som dök upp i mitt inre, men vad dem betyder har jag ingen susning om.
I natt hade jag en dröm som passar bra i temat. Drömde att det ståd en massa träkistor med döda i ett rum som jag tittade ned i, en man tar upp en vägg och spikar igen detta rum inifrån….Mycket talande.
Om du vill kan du berätta din dröm här enola, så kan vi hjälpas åt att tolka den?

Det var inte riktigt en dröm, brukar få ljusspel under ögonlocken när jag blundar på nätterna, det blir aldrig svart utan det är alltid pulserande ljusvågor som sveper omrking. Det var som om dessa bildade bilder, men de är för diffusa just nu för att jag ska komma ihåg dem.
Ok enola, det kanske var dina Ljusguider du såg då.
Idag tog jag mig en meditationspromenad. Tog då en sväng genom våra fina lilla kyrkogård som vi har här, då får jag se 2 gravstenar brevid varandra, på den ena ståd det Ebba min mormors namn, den andra ståd det Birger min farfars namn. Har gått här hur många ggr. som helst och aldrig sett dessa gamla gravar. För mig var det en yttre bekräftelse på min dröm inatt, att jag nu lämnar så mycket 3dim.bakom mig och de släktled som lett mig hit. Märklig känsla…

Såna här bilder blir det då jag mediterar. Nu är jag inte alls nöjd med pappret i det här blocket, det suger upp tuschet för mycket så att det inte blir skarpa kanter.
Men det var så skönt att rita igen! Som om ett lock lyfte ifrån huvudet och glädje bara strömmade in i mig! 

Oj vilken häftig bild, har du ritat fler sånna? :O
Wow ewerhof vilken härlig meditationsbild!
Fick nyss höra från en annan sajt, att det kommer bli ett fenomenalt meteoritregn i natt! Detta måste vara ett stort tecken på bl.a Mayas profetia om att den galagtiska natten nu är slut och en Ny Dag Gryr
Hallelulja!!

Ha-ha! Ja jag har några stycken. De är så härligt att bara förlja impulserna och se efteråt vad det blev. Nu satt jag bara i nån halvtimma men i vanliga fall sitter jag 1-1½ timma och petar med detaljerade kanter. :-) Jag fokuserat totalt och glömmer tid och rum.
Meteoritregn! Coolt! Det ska jag försöka se. Dom säger att det varar ca 2 veckor men kommer att nå sin topp på söndag. Förhoppningsvis är det väl klart nån natt?!
PS: För den som är intresserad så har jag lagt in meditationsbilder i mitt fotoalbum. Dock inte bästa bildkvalité men det får duga. :-) Ni ser nog vad det är ändå…
Men åh vilka fina och roliga bilder du gjort ewerhof!! Är de till salu

#15 Tack så mycket! :-)
Jag har gjort dem för mitt eget välmående men vill man så visst kan man få köpa. Dock har jag fruktansvärt svårt för att ta betalt så det får bli upp till var och en att säga ett pris för vad man tycker det är värt. Dock måste ju kuvert och porto täckas. Storleken på bilderna är vanligt A4.
Skicka PM till mig om intresse finns.
#11 Åh jag älskar den här bilden!!! Märks tydligt att detta inte är något planerat, utan meditativ målning från ditt högre jag. Den här bilden kan man tolka på hur många sätt som helst ju! Myckte symbolism, som jag ser det! Me love!!! Fina dina andra bilder också men just denna gav mig en speciell känsla. Vad duktig du är!!!! Så sluta försöka med yoga och sånt, du har ju rätt uppenbart redan ditt egna sätt att "tala från ditt högre jag". 

#17 Tack, Kurina! :-) Ja, du har nog rätt. Det är många som sagt mig det genom åren, varför jag har så svårt att ta det till mig vet jag inte riktigt. Fast jag river fler och fler skikt inom mig så att mitt rätta jag kan/vågar existera i denna världen. Jag minns inte vart jag läste det men det var på nån sida på nätet om att det inte är helt lätt att leva och visa all den glädje och styrka man känner. Eftersom vi lever i en värld av polaritet så drar man till sig motpolen. Det har varit många som uppmuntrat mig men också många som visat negativitet. Och på den tiden jag irrade omkring i total 3-D existens golvade det mig. Men med åren lär jag mig att parera.
Ni alla 'här inne' är väldigt viktiga för mig. Jag har lärt mig massor, inte bara om det utomjordiska, utan också annat. Absolut att 'lika barn leker bäst'. :-)