Dagens ord 6
Tycker vi fortsätter, eller?

Detta blev det idag
Skön söndag på er!

Klockrent! 

Kanske är det det som pågår. Jag känner mig vimmelkantig både dag som natt.

Idag blev det:

Hm, här kan man mena To Play som i att leka men också A Play dvs en pjäs. Jag kanske ska spela någon roll idag? Träna på att vara någon annan än den jag brukar vara… Som barn leker sina rollekar för att hitta sin identitet. Vi får se vad dagen bjuder.
Ja Kurina, enrgipåslagen brukar accelerera närmare julen.

Jiii hoo! *s* Vilken härlig partyängel! 
Hoppas ni haft en bra helg! Själv har jag kollat på film så ögonen är helt trötta. 
Vad fort 5an gick till 100 inlägg
Kul!!!
(Låste Glädjetråden 5 nu när 6:an är igång.)

Mmm….
Kul att se att du är tillbaka Playa! 

#8… Tack "guldmannen"
Kul att du e här du me. 
Funderar på byta nick till Playa… eller varför inte Badstranden? lite så där försvenskat… *ha ha ha* Skämtar lite.. men det är ganska vanligt att jag blir kallad Playa ju.

Jag ger upp! Nu är det dags att ta min "dagens ord" oskuld. Haha…
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

*ha ha ha* enola.. Den va bra! 

hmmm. Denna fatta jag inte riktigt! 

Jahaja. Ärlighet varar längst

#12 Synthesis = syntes. T ex, kombination av ideer till en helhet
Välkommen i klubben enola

#12… Jaha
då e jag med!
Tack snälla Kurina! Du e en 

Yes!

Lite sent men ändå:

Jodå, jag har varit glad, och firat, hela dagen över att min envisa förkylning äntligen börjar ge sig. Är inne på 5 veckan nu och har bara lite hosta kvar.

Ja, det behöver man ha i dessa tider….

Och styrka också…

Det är bara att gilla läget…
Men också att ha förmågan att vara öppen för det som erbjuds.
Även urskiljningen av vad som är acceptabelt. Vart gränserna går för ens accepterande.
Det haär var ett kul ord att fundera kring. :-)
Och visdom…

Det är mycket man skulle vilja förstå…
Och val att göra…

Men om man har tillit och litar på det som kommer….

…så går allt som en lek! 
Fredag och bastukväll!

Jaha… Ja, vi får se vad dagen formar sig till. Kanske är det det som jag ska fundera över, om det är viktigt eller ej att ha någon speciell avsikt.
Ja precis

All you need is LOVE! 

Gott omdöme är bra att ha
Jag har alltid varit lite udda.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kom å tänka på den här låten av någon konstig orsak! *s*
Önskar alla en riktigt trevlig helg… 

Ja, vad innebär det att hålla sams? Att vara i harmoni? Hur finner man balans mellan sig själv och andra? Utan att behöva göra avsteg ifrån sig själv…

Livet är en enda upptäcksfärd 
Och förstå sina egna syften och avsikter på livets väg

Ibland måste man göra vissa åtaganden…

ja.. *s* 

Äkta vara ska det va..

*gäsp* Eller AHA! 
Ja det är bara att "lyda". Ska läsa Ewerhofs bok idag, perfekt i detta väder!

Utan att ta risker får man ju aldrig veta…..

…vad visdom är! 

frigjordhet
öppenhjärtlighet
handlingsfrihet
rörelsefrihet
Frihet är stort. Frihet är inte så självklar som man kan tycka.
Är jag verkligen fri? Verkligen…

Ömhet, mjukhet. Våga vara sårbar. Släppa på försvarsmekanismen.
Ingen kan såra mig om jag inte tillåter.
Jag tycker vi döper om den här tråden till visdomstråden! Jag verkligen älskar att läsa era kloka funderingar runt de egna kortet.

Tålamod…..mmm…det har jag mer av nu än tidigare.
Kanske man ska lägga en patiens eller två medan man väntar…..

Vad ska man få ut utav detta månne?
En djupdykning i ens inre kanske?
Vilket härligt ord. Känner hur lugnet sprider sig i hela kroppen.
BM,och den halvliggande ställningen mot trädet , ser också härligt ut!
Ja, ju mer jag accepterar det rådande, desto snabbare går det över, eller?
#51 det jag inte kan förändra, det kan jag acceptera, och det jag kan acceptera det är redan förändrat….
#52 Tack vännen, så var det!

Syn, idé, dröm, men också uppenbarelse och andesyn.
Har jag nån vision? Är jag påväg någonstans? Ja, det är just det, min enda riktiga vision är det vi talar om här. Och det är en stark drivkraft i mitt liv!
Ibland skulle man ju önska att ens högsta önskan var att öppna ett café eller något annat världsligt och trevligt, men nehej då!
Fast man kanske kan räkna in de små visionerna också? De där små sakerna som man facineras av, gräver ner sig i och lär sig att förstå; typ knyppling. :-)

oj oj..! det finns så mycket att utfoska

Ja, det är rätt! 

Jaha ni, ni. Behöver nya glasögon nu när jag ska börja virka grytlappar

Jag kämpar på det…. Hur var det nu, man skulle inte försöka, man skulle 'vara det'. Men det ääär juuu sååå svååårt! *suck* Behöver tydligen fundera massor kring det här.
Hahaha…ni är så roliga! Åhh jag vill så mycket!

Ja, idag ska jag vara spontan! 
Härligt! Precis vad jag hoppas av denna dag!

Det är som det är, bara att acceptera

Omdöme
Skarpsinnighet
Jaha, det borde väl vara nån typ av urskiljning då. Att visa gott omdöme handlar väl om att välja ibland olika vägar (i livet?). Att genomskåda sådant som ligger lite i skuggan, så att säga. Hm…
Ja, jag har allt jag behöver för att känna mig belåten….och tacksam!

Ja jädrans power är det i vinden ute. 
Blåser riktiga kastvindar så man tror taket ska lyfta. 

Det blir bra idag det! 

Något jag känner ett stort motstånd inför.. Således ngt jag bör jobba på.. 

Det får jag väl se vad som dyker upp bakom hörnet

The trait of trusting; of believing in the honesty and reliability of others.
*ler nöjt* Det är jag bra på! Många kallar det naivitet men inte jag. Fast jag behöver lära mig att de som kallar det naivitet ofta är dom som utnyttjar den kvalitéten. På sätt och vis är det som om dom säger: "Lita inte på mig" när dom säger "Du är så naiv".
Det kan jag behöva, efter varit helt redlös av trötthet ett tag

Yes! Me need, me like! 

Min avsikt idag är att ta ta en tripp till huvudstaden.
Hmpfff.. Igen!

Kraft, styrka (även elektronisk), överhet/auktoritet, befogenhet, inflytande, makt…
Power är ett begrepp med vidd. Att ha styrka, att ge styrka, att ta emot styrka; alla handlar det om kraft.
"The power of love" med Seline Dion
http://www.youtube.com/watch?v=SELp8xfbzJQ
Och det talas mycket om att vi måste älska varandra, i dessa tider. Men det är inte helt lätt att visa sina känslor till fullo. Det krävs mycket kraft att öppna upp sitt hjärta. Kärleken (och livet) måste levas fram och det krävs det kraft och mod till i många situationer.
Också motsatsen, att inte med kraft tvinga på någon ens känslor. Att tillåta flödet av kraft stråla ut utan kraft bakom kan också vara en konst.
Och så är det en vanesak också, tror jag. Ju mer jag vänjer mig vid att älska och uppskatta mig själv, så kommer resten som i en dans 
#77 Härligt Gahella!

Tacksamhet.
Lite snopet med betydelsen; det finns inte så mycket att säga om det tydligen. Så jag tränar väl under dagen på att känna efter hur och var tacksamhets känslorna visar sig.
Ja det finns mycket att fira nu! T.ex att den 3e dimensionen släpper mer och mer sitt grepp på Jorden
BigMama,
på dig!
Oj det finns hur mycket som helst att tacka för, tycker jag! Jag vet knappt var jag ska börja, hälsa, att ha en kropp som fungerar som den ska, mat på bordet, att ha barn, goda relationer med andra, ha tillgång till känslor som berikar mitt liv, osv osv, och framför allt; Att få vara med i denna tid och vara medskapare till Paradiset på Jorden!

Känns rätt idag!

#79 :-) Jo, det så klart. Men när jag får mina kort försöker jag liksom tänka ett steg till, inte bara ta det första bästa som poppar upp i huvudet. Försöker att förstå lite mer av nyanserna.
Och dagen har lisom bara flutit på, inga snubblingar eller överaskningar. Och sånt kan man också vara tacksam för, som en pausdag.
Så klokt sagt, Ewerhof, det fick mig att tänka till lite till
Kram!

Fick mig att tänka på att den här årstiden är riskfull med förrädisk halka på vägar och gator!… så! Var rädd om er!
Önskar alla en toppenbra dag!

Alltså detta kort tycker jag är urhäftigt. Vaffö´då?
Den bästa komplimang jag kan få..Att jag är vis! 

Kan tolkas olika beroende vad slag av stöd man behöver eller ger.
Ska till ett mycket speciellt medium idag, och det var länge sen jag gick på något sådant. Är detta ett tecken tro?

#88.. Oj!! Vad spännande!!! Hoppas det blir givande! 
*kramar om G*

Avsikt - Syfte - Mening…..Hmmm..tänk om man kunde få reda på det….

Och för mig visade det sig att dagens ord: discernment, innebar att två kompisar ville prata av sig och få lite andra synvinklar på det dom funderat över. Så jag bidrog med lite klarsynthet och alternativa vägval. Fiffigt va?! :-)

Hmm….ja Celebration gillar vi! 

The act of taking something that is offered
Adoption
The state of being acceptable and accepted
Den här var inte så länge sedan som den dök upp. Men det är också ett mångfacetterat ord som man kan fundera mycket ikring. Även avsaknad av acceptance kan betyda mycket. Och man kan adoptera beteenden och åsikter också.

Tids nog!
Ännu får man slita lite till! *s*

Nu ska det skapas en förening av olika tankar till en helhet
. Vad blir det för kaka av det månne?
Ja, tack Playja, det var mycket givande. Har aldrig varit med om något så pricksäkert, satt bara och gapade
Och att jag nu får detta kort, är ju bara helt underbart, för det handlade just om det igår!

#97.. Vad häftig G! ![]()
På dig Playja, och ta det lugnt i byggsvängen idag