Nibiru
Den stora planeten som tydligen ska vara på väg mot jorden…igen, är det någon som vet när? Eller är allt bara baserat på antaganden och gissningar?
det går nog inte att säga exakt när….några hundra år hit eller dit är ju liksom ingenting i rymdmått…….
fast nog kan den vara nära, relativt sett?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Finns det något som tyder på att den planeten skulle existera i verkligheten?

Hittade en väldigt intressant sida:
http://www.escapeallthesethings.com/planet-x-nibiru.htm?gclid=CKua9-bzx5YCFQyR1Qodtlo8yw
Visserligen är det en bok man ska/kan köpa men det var inte det som jag fastnade för utan själva konceptet. När jag läste boken "De gnostiska evangelierna" av Elaine Pagels så upplevde jag samma förståelse utav bibeln. Att den liksom ska tolkas bokstavligt och inte helt symboliskt. Att hela bibeln är en enda stor upplysning, eller vad man ska kalla det, över människan och allt som därtill hör. Det står inget helt uttalat om det i boken utan jag förstod det genom vad som uppkom mellan raderna, så att säga. Jag är verkligen nyfiken på den här boken men vet inte riktigt om jag ska köpa den. Får fundera lite mer på det.
Han påstår t.ex. att man ska kunna se när Nibiru var här genom att läsa om det i GT. Det har också förbryllat mig…Om nu Gud inte gör några fel hur kommer det då sig att man ska bortse ifrån GT och bara förlita sig på NT? "Ops, jag menade så hääär", eller vad då?
:-)
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Varför är det alltid så att teorier till alla stora problem här på Jorden har starkast fäste i USA?
Varför kan man så ofta koppla ihop terrordåd och naturkatastrofer med världsstyren och aliens?
Varför är det så att alla teorier påminner väldigt mycket om lösgodishyllan på coop? Ta lite av varje.
Varför grundar sig det mesta i kulturer från flera tusen år tillbaks?
Varför kan man inte läsa hela historien från samma text och kultur? Varför måste man lägga ihop bitar av olika historier och kulturer för att komma fram till Jordens undergång?
Varför kan de inte vara så att Oden, Tor och Freja var aliens? Sleipner, en häst med åtta ben. Särimner, en gris man kunde slakta och äta upp, och trotts de levde igen dagen efter.
Varför hittar man inga tecken på Nibirus i tex gamla svenska eller japanska skrifter?
Nibirus passerar genom vårat solsystem var 3600e år, hur kan de då komma sig att den missade oss 2003 och kommer tillbaks redan 2012 ?
Och hur kan det komma sig att vi inte har hitta några spår av Jordens undergång tidigare, men senare än dinosaurierna?
Och till sist. Är de ingen som har tänkt på att, tron på att Annunakisar har skapat människan och en dag kommer och hämtar dom värdiga och för dom till ett paradis. Är väldigt lika tron på att Gud har skapat oss och även han kan ta oss till ett paradis om vi är värdiga?

Har funderat lite så också. :)
Att 'allt' ske i USA kanske har att göra med att vi här och nu erkänner dem som stormakt? Några sekler tillbaka så var det Europa… Att vi här i Sverige talar så mycket om det har kanske att göra med att 'vi' ser dem som 'storebror' och låter dem ha stort inflytande över oss?
Och "…det mesta i kulturer från flera tusen år tillbaks?" Hur menar du nu? Att människan skulle ha sina rötter i nutiden? Eller i saker som hände för bara några år sedan?
Och Det börjar ju komma fram nu att Sumerierna var de första som 'skrev historien'. Kan du deras forntida språk och kilskriften de skrev med så kan du nog läsa 'allt på en plats'.
Nibirus besökte, tydligen, länderna kring nuvarande Irak….och då fanns det inte så mycket folk här uppe i norden, vad jag förstått. Mest en massa is… Japanerna vet jag inget om, vad som står eller inte står i deras skrifter.
Och vart har du fått informationen om att det år 2003 var det 3600:de året sedan de var här sist?
Och Jo, uppfattningen om Gud kom efter det att Annunakisarna gav sig iväg. Jag tror människan 'hittat på' väldigt mycket om religionerna, för att det ska passa överheten att lättare kunna hålla koll på folket. Drömmen om att bli 'räddad' och att vara 'värdig' är, så vitt jag vet, ett påhitt och ett tillägg i bibeln av präster. Urkundstexterna talar inte om såna saker. det är ju därför som 'vi' säger att vi nu lever i så spännande tider, för allt kommer så småningom att avslöjas och då kommer vi att få tillgång själva till de urkunderna.
Bit för bit kommer vi människor på vad som menas med att 'var och en är sig själv närmast'. Många kloka ord har förvrängts genom åren för att rättfärdiga det giriga beteendet. Men vi börjar nu se vart det för oss. Åt helvete, rent ut sagt! Så vi måste 'backa bandet' och ta till oss av de äldre visdomarna för att kunna ha någon framtid att överhuvudtaget leva i.
Så tror jag. :-)

Ja det må väre gisninger att Nibiru skulle komma här i vort Solsystem -
vi vet at en extra planet vil komma och väre Sol nr. 2 >>> en nat-Sol för att energien kan väre den samma (hög) nå vi går upp i dimension -
jag tror inte det blir Nibiru -
vi får se -
kram
Solar

Hur vet "vi" att en extra planet ska komma?
Jag har läst de i olika forum och på några siter. Det är klart att de år som dyker upp mest är 2012, men här och där så står det att Nibirus var beräknad 2003, men när de inte hände något så ändrade man datum till 2006, och sen igen till 2012.
I de texter jag har läst så har Nirbiru en omploppsbana på 3600 år, och om Nibiru missade Jorden 2003, så kan du lägga ihop resten själv.
Klart vi inte hittar våra rötter i nutid, de skulle ju va jätte konstigt. Men jag menar att "fakta" om aliens BARA finns i jättegamla skrifter, typ hieroglyfer. Och allt är från det kulturer som var först med sin sak. Man hittar inget från tex vikingarna, borde inte dom också fått besök?
Inte menat att göra narr av någon nu, men, tänk om det var den buddistiska eller hinduistiska läran man kunde se på pyramidernas väggar. Alla deras figurer och symboler, de skulle helt plötsligt finnas ett galaktiskt zoo någonstans i vintergatan. Vem vet, kanske vi får fribiljetter år 2012?
För folk behöver skrämma upp sej själva och ha något att prata om. Annars tror jag bestämt dom kan läsa det på planeternas rörelser och solsystemets uppbyggnad. Kroupierbältet är tex inte rester från solsystemets skapelse, utan rester av en planet som kolliderade med Nibirus sist den var här. Och för att dom har hittat bilder i gamla hieroglyfer som (enligt personer som gärna vill tro) ska föreställa vårat solsystem som det såg ut då, en stor cirkel i mitten och TIO mindre runt om. Om man lägger ihop ett gäng olika texter från olika kulturer så kan man med de "bästa" bitarna bygga ihop en historia om domedagsplaneten, aliens som skapat människan osv. Pga sånna antaganden så vet man att Nibirus finns.
MEN! Det är bara min syn på saken, va källkritiskt och bilda din egen uppfattning.

Kvasar och Ewerhof, jag bugar mig…delar era åsikter till fullo…är övertygad om liv i rymden, är övertygad om att vi både har och får besök därifrån regelbuindet, icke tu tal om den saken!
Men när jag ser att tron på utomjordiskt liv plötsligt förvandlas till en fanatisk religion, i mångt o mycket inte olik Jehovas Vittnen…så backar jag låååångt bort…jag får stora utslag på kroppen vid kontakt med sådant fjant…
Ewerhof : Tror egentligen att det är USA, detta faktiskt inte så stora land fyllt av obildade människor, som utmålar sig själv till Storebror, inte minst genom filmindustrin. Allt händer i USA och alla aliens osv talar engelska…
Tänk bara på mer vardagliga scener…amerikansk medelklassbil som kör ifrån motorstark Mercedes eller BMW…en fysikalisk omöjlighet vilket alla vet som kört en Amerikansk normalbil..slö, dålig väghållning, undermåligt ljus men en jävla massa plåt….lite grann är ju hela landet så…Ett flådigt yttre men under skalet mest skit, tyvärr! vilket ju kan översättas med det gamla ordspråket " Stor i orden, liten på jorden"
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

För mig är teorierna om Nibirus existens förhållandevis trovärdiga. Däremot tror jag inte att vi kommer att "få besök" 2012. Sitchin, som översatt de sumeriska skrifterna, har utifrån den infon beräknat att det är ett par hundra år kvar (minns ej exakt) innan Nibiru åter befinner sig "i närheten". Hans argument framstår som de mest seriösa för mig.
Vi får väl se
.
Det finns verkligen mycket humbug och vilseledande uppgifter från alla håll och kanter, inte bara avseende Nibiru. Urskiljningsförmåga är en viktig egenskap i dessa dagar. Men ändå landar vi i olika tro och övertygelser, och det måste vi helt enkelt acceptera och respektera. Time will tell.
Fair Winds and Following Seas!

#10 Jo, det är klart att det är Amerikanarna själva som utmålar sig som storebror för världen, men vi har ju en roll i det hela också.
Det finns storebröder som vill en väl och så dom man önskar skulle flytta till en annan familj… ;-)
Men det är nog ganska mycket upp till 'småsyskonen' att genomskåda spelet och säga stopp! Att ta sin plats och roll som vuxen själv.
Jösses! Tycker jag om liknelser, eller?! :-)
#12 Metaforer är bäst! Jag älskar också att tala i bilder, gåtor och metaforer, det gör att man uppfattas som mer mystisk och det är ju 6-igt
…hur nu mycket mer mystisk och sexig man kan bli
för det är ju sååå viktigt *haha*, är väl en fördel så länge man håller sig inom ramarna så att folk trots allt förstår poängen annars blir det bara patetiskt och man uppfattas kanske istället som bimbo som bara svamlar och försöker göra sig märkvärdig.
Så vad är det nu för familj du talar om? 

#13 Å, vilken som helst. Bara dom bodde långt ifrån….och hade hemska regler som man inte visste om först utan det visade sig senare (man MÅSTE äta ALL….SPENAAAT!) …HA! Där fick du! Så man kunde sitta där hemma i lugn och ro och njuta utav friden och veta att brorsan fick lite mothugg…typ. Hur i herrans namn kom vi in på det här? ;-)
Handlar inte den här tråden om planeter? Eller en speciell som ingen vet ifall den finns ens…
Åh….. Med tanke på dessa fakta så kanske det är mer givande att spåna vidare på släkten… 
#14 Jo men jag trodde att det var just det vi gjorde här! Släktforskade!
Vi känner ju att vi kommer från stjärnorna eller andra planeter, och det är ju det vi forskar i; vår svunna familj där bortom regnbågen.
Kanske snart är mogna för att döpa om Utomjordiskt i Fokus, till Släktforskning i Fokus, för i många trådar tränger vi så djupt ner i vårt arv som på molikylärnivå och letar ursprunget i DNA och då talar vi inte om arvet från våra jordiska föräldrar.
Kontentan är att ALLT hänger ihop. Man kan få för sig att man avviker från ämnet, men kan man ens göra det, ur den stora objektivitetens synsett? 
Fast om vi döper om sajten till släktforskning så finns ju risken att allt fler vilsna själar hittar hit då och inte minst blir om möjligt ännu mer förvirrade av vad vi talar om när de skall börja söka vad de tror sina egna rötter bland bönner och kungligheter. Haha, vad jag har kul åt mig själv idag
Sorry, idag kan jag bara inte låta bli…det är som om jag inte kan styra det. Var bara glad att det inte var igår för då var jag så förbannad!!!! Fast om det kan jag skriva om i nån annan tråd som frekvenshöjningen t.ex.

*STOORT leende* Nej, jag tror på att det är bra att 'babbla' om allt mellan himmel och jord! Man vet aldrig när det dyker upp en ny infallsvinkel på något. Plötsligt ramlar poletten ner och pusselbitarna bara grupperar sig. Fast det finns många som störs av att man inte håller sig till trådens ursprungliga ämne…