Bok efterlysning
Jag söker en bok som heter :
"Livsguiden" eller "LivsGuide" ,någonting i den stilen. Jag hade den förut och lånade ut den…men jag fick aldrig tillbaka den…tyvärr…så nu hoppas jag att den fortfarande går att köpa någonstans. Den är skriven av en amerikanska…som jag tyvärr inte minns namnet på…den gavs ut runt -96 till -98 någon gång…
Hoppas på svar!
Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Kan det vara Linda Goodmans bok du menar? Jag tänkte själv på den för en tid sedan. :-)
Troligen finns den på biblioteket att låna. Kanske.

-Ja…just det ! Den är omöjlig att få tag på =( Men den är väldigt bra om jag inte minns fel..

Det lustiga är att jag också ägt ett ex en gång, som jag lånade ut och inte sett sedan dess. :-) Ja, den var riktigt bra. Fast före sin tid rejält, tror jag. Nu börjar forskare få upp ögonen för t.ex. att man inte går upp i vikt av animaliskt fett…Linda skrev att av vita saker gick man ner i vikt. Det skulle vara kul att läsa den igen. Kanske kan du gå in på hennes hemsida eller forumet som är tillägnat henne:
http://www.linda-goodman.com/cgi-bin/ubb/Ultimate.cgi?action=intro&BypassCookie=true
jo den är fin den boken! Ska man gå ner i vikt ska man äta röda, orange och gula saker, och vita. Grädde är det alltså bara att hinka i sig! Däremot inget grönt, blått eller lila, inte heller brunt. Ingen brun choklad alltså…..Ja, det var lite mer också,, med musik och färgbad……
Provade lite en gång, och man kändes åtminstone lättare! 

Hon har skrivit mycket om stjärntecken också, lättläst och trevligt…
Och så hade hon visst lite idéer om att man inte behöver dö en fysisk död. Tyvärr verkar det inte ha funkat…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#4 Ha-ha! Men 2 av 3 är väl inte så illa? ;)

Den boken har också tillhört min tidigare boksamling. Den var lite som en uppslagsverk för mig en period. :D

Har äntligen kommit över en =)

#7 Så Kul! :-)
Nu blir jag också lite sugen på att läsa den igen…