Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettupplevelser
Läst 1769 ggr
Ewerhof
0

Drömmar

I natt drömde jag något väldigt livligt. Min man fick riktigt russka mig för att jag skulle reagera, ändå minns jag inget utav det. :)

Det jag däremot mindes, då han mitt på dagen lite snällt påpekade nattens äventyr, var att drömmen påverkat mig väldigt starkt men jag vet inte om det var positivt eller negativt. Men det jag fick med mig ifrån drömmen var en mening som någon sade till mig:

"There will be a servile human shift."

Jag har mig veterligen aldrig hört ordet 'servile' och slog därför upp det nu. Jag minns dock att jag trött som attan tragglade ordet innan jag kunde somna om för att inte glömma det. R:et var viktigt att minnas för ordet fick inte blandas med ordet 'civil'.

Eremitha
0

Intressant med budskap som kan betyda olika saker beroende på tolkning.
Minns du känslan i drömmen? Känslan när du vaknade? Något av omständigheterna kring förmedlandet av budskapet?

Ett skifte, ett utbyte, som har med mänskligheten att göra, kommer enligt denna info alltså att äga rum, .
Ordet "servile" betyder ungefär undergiven, slavbetonad.

I min förståelse kan man tolka meningen både väldigt positivt och motsatsen.

Någon med engelska som modersmål här?

Fair Winds and Following Seas!

Ewerhof
0

#1 Jag minns att det var förvirrande, sedan hände något plötsligt som skrämde mig. Det var nån kvinna som talade med mig och plötsligt var hon borta. Just som jag såg mig omkring efter henne, och började ana att hon 'tagit vägen' in i mig (?!), så väcktes jag och hörde liksom den där meningen innan jag slog upp ögonen. Lite känsla att den sades i hast innan jag 'gick min väg' eller 'drogs bort'. Det var som om jag skulle velat säga till någon: "Ja, jag hörde, jag ska inte glömma R:et i serviiil."

Jag låg och tänkte på varför jag vart rädd. Blev jag rädd? Eller bara väldigt överaskad? Eller var det tumultartat för att jag russkades i fysiska kroppen? Under min uppväxt har jag varit väldigt mörkrädd och har fått mycket träning på att analysera mina känslor mitt i natten. Men jag var mer överaskad, tror jag, än rädd. :-) Hela tiden rabblade jag 'seRviiil' för att det ordet var viktigt. Förr trodde jag att jag per automatik skulle minnas en dröm bara för att jag vaknat till, men det är inte alls säkert.

Den här gången kom bilder tillbaka under dagen och hela drömmen hade ett starkt grepp om mig. 

Ja, först studsade jag till över tolkningen av slavbetonad. men med lite funderande så har det fått fler betydelser. Min mans reaktion var: "Jaha, dom finns där fast man inte märker dom." Så slavbetonad inställning behöver inte alls betyda undergiven i negativ bemärkelse.

Kurina
0

Det var en förbryllande dröm, kan jag också tycka. Har slagit upp servile i min Oxford dictionary.

(archaic) of or like a slave. 2 lacking in the spirit of independence; obsequious; ~ flattery; ~ to public opinion, paying excessive attention to it.

Brukar du ofta drömma på engelska? Tänkte att kanske det har någon specifik betydelse. Kan inte drömmen gällt dig personligen?

Om vi redan är förslavade hur kan man då tolka servil human shift.

Jag bara funderar för jag tycker drömmar är intressanta.Glad

Ewerhof
0

Ja, jag börjar fundera över om den inte är mer personlig. Och nej, jag brukar inte drömma på engelska. Märkligt var det. Men nu har vi haft ett dödsfall i släkten, fick jag nyss reda på, så kanske är det så att jag själv bör inta en servil hållning för att få allt att fungera.