Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etiketter: ufostjärnskepp
Läst 2362 ggr
BranDuir
0

Såg ett UFO ikväll!

kl 21 .12 står jag och en arbetskamrat ut och röker..när ett eldorange klot passaerar oss på ca 5-800 meters höjd kanske ngt högre…..alldeles ljudlöst och inte särskilt fort…kanske 100.150 km i timmen…..på normal flyghöjd passerade ett flygplan tre ggr så snabbt…UFO't det flög från norr till söder….och ska jag tippa storleken så kanske 50 -75 meter i diameter….svårt att säga men iaf en grov uppskattning…tog en bild med telefonen….men tyvärr var det för mycket stadsljus för att den ska duga till nått!

rapporterade till UFOsverige med en gång!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BigBear
0

Häftigt! Det låter verkligen intressant. Synd att du inte fick någon bra bild på det. Men grattis i alla fall! Glad

Kurina
0

Jag vill också se :(  Fast jag tror att jag har hört något en gång när jag var och campade. Det var en mysko apparatus som flög sakta över fältet där vi låg. Trode först att det var en helikopter men den var aldeles för stor av ljudet att döma. Det irriterande var att jag fick inte igång kroppen för att gå ut o se vad det var förrän det var för sent.

Playja
0

Vad cool BD! Glad

Tack för du delar med dig av din upplevelse! Säger som Jerry.. vad synd du inte fick någon bra bild. *typiskt*

Gahella
0

Grattis säger jag också! Nu är det bara att vänta på "vår tur"!

trindeman
0

#0 Hur kunde du uppskatta höjd, hastighet och storlek?

Eremitha
0

Jag har aldrig tänkt på att rapportera till UFOSverige, med det bör man förstås göra. Alla observationer är viktiga.

Nu ser jag inte fenomen av detta slag var och varannan dag, men några gånger har det hänt. Och då menar jag givetvisvatt jag utesluter alla andra tänkbara förklaringar som satelliter, meteorer, flygplan och så vidare, innan jag kallar det för ufo.

Din observation var väldigt intressant, BranDuir!

Fair Winds and Following Seas!

BranDuir
0

#5  det är ju inte så svårt om man har lite erfarenhet som skytt och parar det med lite sunt förnuft….och som du ser så skrev jag att det var grova uppskattningar…mycket gjorda med referenspunkter i två vanliga flygplan som passerade samtidigt

trindeman
0

#7 I inlägg #0 talar du om ett flygplan.

Du skriver att det färdades på "normal flyghöjd". Vad nu det är.

Hur kan du veta att det färdades på "normal flyghöjd"?

Försvann flygplanet (skenbart) bakom det okända föremålet?

BranDuir
0

#8 hur kan jag veta att jag själv faktiskt finns?

Ewerhof
0

Coolt! :)

trindeman
0

#9 Du kunde eller ville uppenbarligen inte svara på mina frågor.

Eftersom du gjort ett antal inlägg här, tror jag att du finns. Du kan förmodligen läsa dem själv. Därför bör även du kunna dra slutsatsen att du finns.

Ayena
0

Jag vet inget annat råd än att du får gå ut och ställa dig på pass ikväll med en kamera till hands. Detta verkar ju jättespännande. Du får hålla ögon och öron öppna om där finns fler observationer i området!

Så, på med varma kläder, kaffe i termosen och kameran i högsta hugg i kväll!Glad

BranDuir
0

#11   kan ju inte se någon mening i att fördjupa oss i exakt hur jag  (vi) kom fram till den ungefärliga flyghöjden, eller storleken på objektet…och som jag också skrev i #0 så var det en grov uppskattning, men då båda betraktarna är officerare i Marinen respektive flyget,sedan 30 år,  så har vi båda en relativt god förmåga till avståndsbedömning genom mångårig övning av just detta…

BigBear
0

Huvudsaken är väl vad du och din kamrat såg Bran Duir. Du behöver inte bevisa något för "inkvisitoriska skeptiker" som bara är ute för att ta ner andliga visionärer till deras egen trista livssyn och världsbild.

Vore great att få se deras skeptiksa fejs om de nu själva skulle få en "contact of the third kind" framöver……

Mitt fejs när jag lyssnar till deras trista frågor utan svar, brukar oftast sluta ögonen och börja snarka……Tungan ute

trindeman
0

Det var förmodligen en meteor.

satori
0

Alla har vi sett UFO nån gång. Jag såg själv ett igår kväll. Det var ett ljusklot i fjärran, lös väldigt tydligt och skarpt, blev allt större och rörde sig först väldigt sakta som det såg ut. Jag sprang såklart efter kameran och satte på videoinspelning. Det blev större och större och kom allt närmare och snabbare rakt emot mig. Jag stod med öppet fönster (bor i ett höghus). Efter en halvminut var det inte längre ett UFO utan ett flyplan. Så är det när man bor på linje med flyplatsens landningsbana. Ofta ser det på avstånd ut som de är på väg rakt in i vardagsrummet och ibland flyger de så lågt över hustaket att fönstren skallrar och man kan se rätt in i underedet på planet. Varför jag tog fram kameran just igår var för att det såg verkligen ut som ett ljusklot vid första anblicken.

Vad jag vill komma till är att så fort man talar om UFO så antar många att man syftar på flygande tefat. Jag är helt säker på att du såg ett UFO B.D!! För de flesta verkar ordet UFO vara synonymt med aliens vilket ju är käpprätt fel. Sen om det var en meteor eller ett flygande tefat det lär vi aldrig få veta, fast vi kan ju alltid hoppas på det sistnämnda! Skrattande

Eremitha
0

#15 En meteor, eller meteorit som det heter när den kommit in i jordens atmosfär, beter sig inte så som det beskrivs i #0.

Fair Winds and Following Seas!

Ayena
0

# 17 - Sant! Den har en enorm hastighet. Har man tur lyckas man se den. Och den faller - den rör sig inte som ett flygande objekt.

trindeman
0

#17 En meteor kallas för meteorit när den nått jordytan.

Hur rör sig då en meteor?

Vi vet inte det faktiska avståndet till föremålet. En kropp som rör sig med en viss hastighet ser ut att gå långsammare ju längre ifrån den man är.

Förbränningsfasen gör att föremålet(meteoren) ser större ut än vad den ev. resterande fasta substansen är.

Jag tror att UFO-Sverige kommer fram till att det var en meteor.

På deras hemsida http://www.ufo.se/ anges den uppskattade hastigheten till 300-500 km /timmen.

Ovan säger BranDuir 100-150 km i timmen. Skilda bud. Det är väl BranDuir eller hans kamrat som är uppgiftslämnare till UFO-Sverige.

Jag tar det som en indikation på att det är väldigt svårt att uppskatta ett luftburet föremåls hastighet under beskrivna förhållanden.

BranDuir
0

jag har ju inte sagt att det var något alls….Unidetified Flying Object….och som sagt vi var två som såg det …kanske fler på andra ställen…jag uppskattade hastigheten lägre än min kollega…javisst…men jag är ju å andra sidan marinare….*S*…förstår inte vart du vill komma med dina antydningar…mer än att käfta,,,,vi såg i allra högsta grad ett UFO enligt ovanstående definition…och mer finns inte att tillägga!

Kurina
0

Ja, och observations förmågan hos två med militär bakgrund är ju att räkna som tillförlitlig.

Och är inte objektet identifierad så är det UFO = oidentifierad flygande objekt.Skrattande

trindeman
0

#20 Har du någon uppfattning om vad föremålet var för något?

Trisha
0

Vad kul! Kan du kolla med dem du rapporterade till om fler sett det? Vore ju läckert om fler sett det.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Ayena
0

Jag ser ju flygplanen lyfta och landa på Kastrup så nog vet jag hur alla de där ljusen kan förvilla och sätta fantasin i rörelse, men jag är helt övertygad om att det som BD såg inte var något flygplan och inte heller en meteor/meteorit (bäst man skriver rätt).

enola
0

Jag såg nått knasigt igår också, det var en prick på natthimlen som flög lite underligt, svängde lite mer än ett plan skulle gjort och den blinkade inte utan lyste konstant tills den försvann ur sikte övanför hustaket.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Claudia90
0

Min pojkvän i uppsala, var ute och rökte igår samtidigt som han pratade med mig i telefonen, så såg han  ett stjärnfall , och den var vääldigt stor en också, största han hade sett.. och det var omkring den tiden också, så jag tror nog att de inte var ett ufo, tyvärr

CherryKiss
0

Jag var i turkiet för inte så länge sedan..Och vi åkte upp till bergen i  Alanya och jag som är den typen som älskar att fota varenda rörelse var igång med kameran. Tog två kort över Alanya där bergen syntes. När jag är hemma och kollar igenom korten så påpekar mina föräldrar något konstigt som syns på kortet….Samt två olika ljusprickar mitt uppe i molnen på olika ställen…en röd lysande pricka i ena hörnet av kortet och en blå i andra hörnet..Om någon vill se kortet så hör av er…det är inte av bästa kvalite att lägga upp här..

molly57
0

Jag tror jag har sett ett ufo.Det måste ha varit början på 70-talet.

Det var vinter skulle tänka mig mellan 17 och 18 på kvällen.JAg hade varit med min två bröder på skrisko barnan. När vi går över skolgården (genväg) på hemvägen.Ser jag över skolans matsal,en ljusklot,med en lång svans bakom sig.Kan inte säga hur stort det kan vara. Jag säger åt min storebror,som kör lillebror på spaken "men titta,vad är det?" Han tittar naturligtvis upp,men då är det konstigt nog helt borta. Hade det varit en komet el stjärnfall som borde det ha varit kvar på himlen. Men fenomet försvann,på en bråk dels sekund. Det stog även om det i den lokaltidningen,men det las locket på. I min barndomstad,fanns på den tiden en flygfotilj . Men om det var ett ufo eller inte kan jag inte avgöra.Men nog var det märkligt att "det" kunde försvinna så fort,det gällde ju bara om em bråk del av en sekund.Och att det var flera som sett samma fenomen i stan och där omkring.

Mvh molly

Gahella
0

CherryKiss, du får om du vill gärna lägga upp bilden här. Tror fler än jag blir lite nyfikna på bilden.

Kvasar
0

Jag såg också ett UFO för några veckor sen. Ett vitt sken på molnen som cirkulerade runt runt runt. Det såg ut som ett strålkastarljus, men eftersom jag inte såg själva strålkastaren så antar jag att det också annses som ett Unidetified Flying Object.

Det jag tror trideman är mest fundersam över är hur du kunde uppskatta storlek och avstånd till ufot utan att veta hur stort det egentligen var, eftersom du inte hade några andra föremål att utgå ifrån. Man skulle ju kunna uppskatta att Solen och månen är lika stora, eftersom dom har ganska lika visuell magnitud.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om någon kan komma underfund med vad detta är?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

enola
0

#30 jag har också sett nått liknande för nått år sedan, gick hem från en kompis mitt i natten och plötsligt såg jag att molnen ovanför mig lystes upp som inneifrån, det gled sakta över mig och försvan sedan efter 20 sekunder.

#31 Är det du som tagit bilden?

Cristine
0

Ja jag skulle ta en fågel men den var för snabb och då såg jag detta istället. Jag såg det inte med blotta ögat. Tänkte att kanska en fluga satt sej på linsen men det verkar också konstigt..så jag vet inte alls vad det kan vara.Förvånad

enola
0

Var solen där? Ibland ballar vissa kameror ur precis där solen är och en svart fläck tar form där istället.

Cristine
0

Det vet jag faktiskt inte..det var ganska mulet när jag tog kortet. Det kan vara.

Kvasar
0

Jag håller med enola där! Förklaringen är att kameran inte hanterade ljuset speciellt bra och då blev de en fläck på himlen. Hade den svarta fläcken varit nere på markhöjd, hade man istället spekulerat om det var ett spöke på bilden.