Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 3102 ggr
Ewerhof
0

Bibelkoden

Är det någon mer än jag som läst Bibelkoden?

Där är resonemanget att de gamla texterna lärts genom generationerna till punkt och pricka just för att om man tar var 50:e bokstav i texten så framträder både svar och frågor till människorna. Bl.a. uppträder frågan (minns inte ordagrant ska jag erkänna så det är lite fritt ur minnet) "Har ni lärt av era misstag?" och typ "Vilken väg väljer ni denna gång?". 

PS: Vet inte hur den här länken är men jag tror den berättar lite övergripande…

http://www.youtube.com/watch?v=d0StDqskJn4

Magi-cat
0

Jag har läst Bibelkoden, både nr 1 och nr 2. Mycket intressanta!

man kan tydligen få svar på "allt", bara man ställer de rätta frågorna.

Exempelvis fanns landstigningen på månen med och t.o.m. det berömda citatet….

Men Bibeln måste visst läsas på originalspråk för att det ska funka.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kurina
0

Det var det jag tänkte. Vilket språk är det som gäller isåfall. Inget som en annan kan testa då.

Ewerhof
0

Nä, inte kan en 'vanlig' dödlig läsa den, ja om man inte kan det språket då. :) Fast av filmerna framgår det att de tar datorn till hjälp.

Fast visst är det lite kul att tänka tanken att det kanske mitt framför näsan på oss finns svar på de frågor vi kan tänkas ha om vårt liv och existens? Det skulle vara roligt om de istället för att hela tiden tjaffsa om äktheten skulle fråga de frågor vi har. Bara för att få se vad resultatet bli. Fast många kanske inte skulle klara att se det som möjliga svar utan ta det för absoluta sanningar och det kan ju slå helt fel. Ja, ja, lite kul är det.

Magi-cat
0

#2 hebreiska är det väl tror jag…

Ewerhof
0

Möjligt. Arameiska ska väl vara med där nånstanns också har jag för mig. Jesus talade väl det?

Magi-cat
0

Jesus talade arameiska, av någon anledning , men Bibeln var inte skriven på det språket. Cool

Magi-cat
0

Har för mig att Bibelkoden (eller snarare han som skrev böckerna)pratar om att det verkar finnas flera möjliga utvecklingsvägar. T.ex verkar vi ha klarat oss ifrån en del av de värsta möjliga scenarierna, kanske med himmelsk hjälp….