MBTI Myers-Briggs Type Indicator
Nån som har gjort personlighetsanalysen? Skulle vara intresssant att höra vad ni tycker, och vad ni har för bokstavskombination i så fall.
Jag gjorde testet på kursen jag läser nu. Jag fick helt annat resultat då såklart som de flesta och för det första fick helt andra bokstäver och för det andra var den enda som dessutom lyckades få 2 olika resultat!? Det var ett kul test och jag tycker det stämmer himla bra in på mig. Bl a så var Både känsla och Intuition=Tar in information via det sjätte sinnet och ser det möjliga min dominanta funktion. Jag har rätt bra självkänsla så detta var ju knappast något nytt för mig. Det tråkiga är att detta är en typ av sökajobbkurs och så fick man höra att man med min kombination var en "rädda världen" typ och som var den personen som har svårast att hitta ett jobb (som om det var nåt nytt) Och det är väl så. Jag både vill rädda/heala världen och jag har så svårt att jobba med något som inte ger mig "mål och mening i min färd". Skulle hellre dö än slava på rullband på fabrik i princip.

Nämen vad vad é de jag hööör?! *chockad*
Negativa tankar tillsammans med jobbsökning! Aja-baja!
Så klart du kan jobba vid ett löpande band! Där skulle du verkligen ha tankarna fria och kunna hela på håll! Man måste se positivt på sina förmågor.
Dessutom, om du ändå skulle explodera en dag så kanske det faktiskt är just det som din Medarbetare skulle behöva se 'in aktion' för att själv ta sig loss ur stt…ebarmligt tråkiga äktenskap och söka sig en egen lägenhet å ta tag i de där gamla studierna som bara skuffats undan i väntan på bättre tider å så träffar h*n en massa spännande nya människor och blir ombedd att vara värd/-inna för avslutningsfesten på skolan å där träffas den nya partnern som har en bungaloooou på rivieran som h*n inte har underhållit pågrund av dess ex frånfälle men nu känner en livskraft inför att ta itu med å det skapar arbetstillfällen i den närliggande byn/staden och….
Eller nåt. ;)
http://www.tydal.nu/article/personlighetstest/
En kortvariant om nån vill testa sig.

ENFJ personlighet är jag. :) Stämmer bra. Otroligt rikt resultat med så få frågor.
Stämmde på 'gubben' också.
Så vi har ju samma början av bokstäver och är alltså väldigt lika. Det enda som skiljer oss är den sista där du har ett "J". Där J står för bedömning dvs. du föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt. Jag har "P" som i perception och jag föredrar att leva på ett flexibelt och spontant sätt. Det är nog i P´t där som min insttällning till att jobba vid rullband ligger då. För vad e det för flexibelt i det? Storleken på t.ex fiskarna man skall rensa? 

Jag blev INFP

#5 Ja-a, å så typ kan du bli fiskexpert och kanske lära dig spå väder bland inälvorna. ;)
Jepp, planering är A och O för att kunna agera spontant….eh?… ;)

INFP - jag med, tyckte det stämde bra! :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Jag brukar hamna på INTJ (mastermind).
Intressant är att jag gjorde testet första gången för kanske tio år sedan fick resultatet INFP (healer). Alltså, introvert är jag otvetydigt, men övriga drag har förändrats med tiden.
I ett test mellan första och sista blev resultatet INTP, vilket är logiskt eftersom den beteckningen (architect) ligger emellan de andra två i tabellen.
Fair Winds and Following Seas!
hej,
myers briggs testen är "på riktigt" och används på bred front inom ex. näringslivet. Dom som sysslar med det kallar det för personlighetstesternas "rolls royce". Det är till hjälp i första hand för att få en självinsikt och även som hjälpmedel i strukturering och i organisation på arbetsplatser.
Själv är jag ENFP, många entreprenörer/rådgivare etc tillhör den gruppen. Jag hade en nackdel som iofs kan vara en fördel, min intuition är så stark så den överskuggar dom andra områdena som blir lite lidande.
För att få ut maximalt av en sån test så skall det till att Du får den tolkad av en proffesionell "testare" som i detalj beskriver Dina svagheter, styrkor och hur Du fungerar.
Det med att "rädda världen" innebär kanske att Du skall söka ett arbete där Du har möjlighet att utöva Dina styrkor, trotts att kanske det arbetet inte har med det att göra.
Ex. Jag själv har drivit egna företag hela livet och de gånger jag lyckats sy ihop affärerna så det resulterar i att jag kan hjälpa och tillföra andra någotpositivt så har det varit framgångsrikt.
Han som utförde testen på mig är psykolog i botten och tillhör samma grupp som mig ENFP.. Hans mål var att driva eget och vara på sjön. Han har stora båtar som han kör upp efter hela svenska östkusten där han håller utbildningar för olika organisationer inom management, personlighetsutveckling och företagsorganisation. Inte direkt något arbete som psykolog men i och med att han har den utbildningen i botten så blev det mycket lättare för honom att förverkliga det han ville.
Med hjälp av utbildning kan man tydligen förverkliga sina mål oavsett om utbildningen och yrket inte direkt har något att göra med vad Du kommer att syssla med. Som sagt vi lever i en värld där akademikerna styr mycket av hur vårt samhälle ser ut, där finns inte mycket utrymme för "tusenkonstnärer", självlärda och människor som inte behöver 4-6 år i en skolsal för att lära sig ett område eller yrke. I akademiska världen är det 5 sinnen som gäller, intuition och att se möjligheterna hör inte hemma där. Ex. människor som ingvar kamprad, bert karlsson och många många andra skulle inte ens få ett arbete vid löpande bandet i den världen.
Sök dig till företag där ledaren/ledarna är av samma typ som Dig så har Du mycket större chans. Tänk efter vad Du uppskattar hos en person som söker arbete hos Dig, beslutsamhet, tro på sig själv, kanske en arbetssökande som r fullständigt övertygad om att han kommer att vara till stor hjälp och tillföra dig mycket. AGERA SEDAN PÅ DET SÄTTET NÄR DU GÅR PÅ ARBETSINTERVJUEVEN så skall du se att det gör susen.
ENTP blev jag.
Blev lite full i skratt när jag läste "bra på att tjäna pengar men dåliga på att behålla dem"
Det stämde ganska bra med mig!

Hej grabbar, jag fick också INFP.
Stämmer rätt bra tycker jag, efter så få frågor. Inte illa pinkat av en trähäst.
Va kul! På kursen är jag ju som sagt ensam om att vara INFP (även ENFP då, fick lika många poäng på båda, fast när jag gör på nätet blir jag INFP) men jag "visste" vi skulle vara många här!!! Varför träffar jag aldrig er IRL, alla jag alltid möter därute är alltid så annorlunda från mig.
#10 Tack för intressant inlägg, vad har du för exempel på arbeten för en sån som mig då? Jag har ju inte den blekaste om vad jag vill göra, mer än att det MÅSTE ge mig nåt mer på djupet än bara pengar.

Som INFP passade arbeten som lärare och pedagoger bra, har själv tänk läsa till bildlärare. Som konstnär skulle jag också kunna leva! :) Stämde också bra det där med tal och skriva, har själv svårt att verbalt uttrycka mig, men skrivandet är lättare.
Jag är en ESFP, stämde bra tycker jag.
Jag är en ISFP. Stämmer bra. Gjorde testet för ca 1 år sen, och jag tror resultatet var ett annat…
Åh Playja, det är så jag upplever dig. I satoris länk högre upp kallas sådana som du för Riddare, så fint!

#18.. Ja nu såg jag den länken Gahella!
Riddare!!! *like*

Nu ska jag kolla va du e!
Jag läser att INFP bara är 1% av befolkningen. Inte underligt man alltid känt sig så ensam….utom här då.
Ja vi behöver fler riddare som räddar världen i världen! Jag vet inte hur det där lät, men ja ni förstår…och jag får väl vara med och inspirera er då

#20 Oj va knasigt, då är vi verkligen en minoritet, konstigt att så många har lyckats hitta hit! :)
hmm…INTP blev jag, den absent-minded professorn……stämde så pass bra att jag inte hämtat mig riktigt än…..
Jag som trodde jag var världsräddaren herself, fast kanske bara i huvudet då, tydligen….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen