Hieroglyf texter i pyramiderna
Är det någon som vet om texterna innuti pyramiderna blivit översatta fullt ut?
Jag menar finns det nån bok eller sida på nätet som handlar om det? Är det texter skrivna av människorna eller till människorna?
Ingen aning. Och det är nog både ock, av och till menar jag. Om vi beaktar att det fanns en högre vetande kultur här samtidigt med Jordborna…

Stor del av hieorglyferna är översatta med hjälp av texter ifrån Hitterna, ett indo-europeiskts folk. Värt att notera är att pyramiderna i Giza inte innehåller några som hellst hieriglyfer, förutom i ena men dem är troligtvis förfalskade. Och detta kan vara bevis på att dem inte är skapta av människorna.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Den hieorglyf som finns i Cheopspyramiden är målad och finns i en avlastningskammare ovanför kungens kammare. Man har inte - vad jag läst - testat färgen mot kol-14 eller så utan tror blint att betydelsen är just farao Cheops.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tänk om man som vanlig, språkobegåvad liten männcha kunde få köpa sig en bok med urkundstexter korrekt översatta… *drömmer* Inga mellanhänder eller tolkningar i eget vinnings syfte. Ja, ja, kanske en dag…
Den drömmen delar jag med dig, Ewerhof!

Kan ju tipsa om Zecharia Sitchins andra bok "stairway to heaven" där han beskriver mycket om pyramiderna och deras historia. En pocket kostar inte många kr på din närmaste nätboksbutik :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Har just beställt 12 planeten…nåt som jag har att se framemot då va?

#6 Den har jag inte läst, ska fundera på det. Har lite svårt att koncentrera mig nu för tiden.
#7 Oj! Har inte ens reflekterat över att den skulle kunna finnas i handeln igen. Vad kul! Mitt, bortslarvade, ex snubblade jag över på en loppis.