Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettsädescirklar
Läst 6125 ggr
pson
0

Cropcircles & sacred geometry

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En video om Cropcircles och sacred geometry

http://www.youtube.com/watch?v=9bmrN9rIdro&feature=related 

pson
0
Denna kommentar har tagits bort.
pson
0

Självklart finns det de som inte tror, och de som vill göra egna.  =)

http://www.youtube.com/watch?v=niH9ClOse3M&feature=related

nera
0

Jodå, det finns nog de som vill " härmas"..Fot i munnnen

pson
0

Men jag tycker man ser klar skillnad i de äkta och de människo gjorda…    Det är stor skillnad i skarphet på kanter i mönsterna tycker jag   =)

MEn det är säkert kul att göra egna…och spänandne att vara ute på ett fält mitt i natten  =)

pson
0

Sacred geometry och cropcircles används av många som inspiration till tatueringar, och konstnärer använder det till att göra vackra tavlor av dem. Kanske något för någon av er ? Flört

enola
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tänkt å göra en flower of life symbol på min tavla här, det har lite med sacred geometry och göra tror jag. Men har inte hunnit klart än, det är så knepigt att få den symetrisk.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

pson
0

Jag har också tänkt att göra en tavla, men det är som du säger enola, klurigt att få den helt perfekt symetrisk.

För det är ju det som är stor del av tjusningen med cropcircles ( inte de som människor springer runt o gör o tror de kan lura folk med)  Det är matematisk perfektion på hög nivå!

pson
0

pson
0

Den här gillar jag!

crop28

enola
0

Den femte från vänster längst ner är flower of life symbolen som jag snackade om! :)

pson
0

pson
0

Skrattande

pson
0

Här kommer lite fler:

Solar
0

Ja mange af cropcirles er jo energi som er sendt hertil for at hjælpe med vores ascension - opstigning -

kunna väre skoj at känne vär circle och dens energi -

kram

Solar

enola
0

Åh va vackra dom är! Många är fraktaliskt uppbygda.

nera
0

Ja, fantastiska bilder Glad

satori
0

Jag skulle vilja veta vad symbolerna står för, vad de betyder. Finns det nån sajt med bilder OCH förklaringar av de olika cirklarna?

[Mariann]
0

de är som vackra mandalas….

Gahella
0

Ja, man blir helt hänförd!Förvånad

pson
0

#19  Jag tror inte det är någon som vet de exakta betydelserna på dem. Tyvärr har jag iallafall inte lyckats hitta någon sådan sida… 

Det kan handla om att sprida energier via mönsterna, det kan handla om att undersöka energierna i jorden, för precis som att vattenkristaller formar sig efter vilken energi som de påverkas av, så tror jag att de kan kolla vilka energier/frekvenser som finns i marken, där de gör dessa cropcircles.

Det kan också vara rent informativa bilder som i #1, där de i videon berättar att de tolkat meddelandet i den runda skivan. Hur de har gjort det, har jag ingen aning om..   =)

pson
0

putta fram till ijin

pson
0

Här har jag hittat en sida som beskriver både bilderna och dess innebörd: http://www.the-arcturians.com/eng/index.htm

pson
0

Klicka på "the codes" i menyn överst och sedan går man in på " the cropcircle codes"

satori
0

Ja men du tack och vet du vad! Just den sidan hade jag ju bland mina favoriter/bokmärken, men hade helt glömt bort den för jag har så mycket länkar som jag samlat på mig. Det är vackra bilder där! Tack för du påminde mig!

Solar
0

bra sida -  Glad

pson
0

#26 Flört

Farwuq
0

När det gäller cropcircles förekommer det väldigt mycket desinformation. För ett antal år sedan så sade man att det var två äldre brittaska "gentlemän" som stod bakom det hela - jag såg själv inslaget på TV när det begav sig för ca 15 år sedan. Man visade gubbarna i keps utrustade med hemmagjorda riktmedel.

Ingen förklarade hur dessa gubbar kunnat fara land och rike runt på en natt och gjort så många cirklar, vidare förklarade naturligtvis ingen hur de bar sig åt för att förklara symmetrin och geometrin i cirklarna och hur de kunde åstadkomma dessa utan att bryta stråna.

Till de som tror på teorin att de stora symetriska cirklarna är gjorda av människor säger jag bara - försök själva, ge er ut och gör en "cirkel" och se hur fin och vacker den blir.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

satori
0

De cirklar som faktiskt är gjorda av människor och t.ex traktorer skiljer sig från de riktiga på så sätt att de bryter grässtråna på mitten, medan de riktiga cirklarna bara har böjt stråna, vilket är omöjligt om de skulle vara gjorda av människan, för då skulle vi få sitta och böja strå för strå och det säger sig själv att det skulle ta en evighet. Cirklarna uppkommer ganska så snabbt trots allt.

satori
0

Det är bara bortförklaringar från regeringen för att lura oss på villovägar bort från sanningen. Det är väldigt lite överhuvudtaget som vi fått lära oss i skola, på TV och tidningar som faktiskt är sant. Det mesta är lögn och vi är så hjärntvättade allihop. (nja, förutom vi som vaknat upp då och vi blir bara fler o fler)

Farwuq
0

#31 Väl att du förstår det, vi måste använda både huvud och hjärta då vi granskar nyheter och skolundervisning. Det kryllar av fel i media och det finns ofta de som medvetet styr informationen i den riktning de själva önskar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mariann]
0

#32 Där slog du huvet på spiken (i min ögon).

Använda huvudet o hjärtat… att inte svälja allt rakt av, det som jag också tjötar om hela tiden TÄNKA SJÄLV!

att träna sin urskiljningsförmåga.. finnes en utmärkt artikel om det här Cool Oskyldig under arttiklar o vidare, ESOTERISKT…

satori
0

Ja, det är inte klokt vad vi är formade efter mallar genom vår uppväxt. Det börjar redan när man föds. Först "blir" du ett nummer, sedan ett namn, sedan ett kön genom att kläs i blått om de e pojk, leka med dockor om du är tjej etc.

Det skall delas in i massa fack och om du inte uppför dig såsom samhället önskar, dvs t.ex inte kan sitta stilla från 08 - 16 i skolan och lyssna, lära och vara som alla andra, ja då har du förmodligen nån störning, som ADHD eller DAMP och måste drogas med ritalin eller antideppressiva för att tona ner och bli mer lättillgänglig för den mediala hjärntvätten. Jag tror inte helt på diagnoser. Jag tror på personligheter och har du en kritisk personlighet och som vägrar låta sig hunsas med och svälja allt du hör så är du såklart ett hot och jobbig i deras ögon och måste tuktas.

Man blir så arg och ledsen när man kommer till denna insikt.

De säger att du inte är normal om du inte sköter dig exemplariskt i skolan. Jag säger att det är INTE NORMALT att helt lydigt sitta stilla 8 timmar och lyssna, ha alla rätt på proven och dessutom tro du har lärt dig något. Det är inte normalt att sätta en väckarklocka för att gå upp i ottan och skicka barnen till skolan för att bli itutade en massa strunt som inte ens är sant!!!! 

Det är så sorgligt att det betyder så mycket för så många att ha långa universitetsutbildningar, fina yrken och mycket pengar. Det ordnas med fester och presenter när nån tar studenten.

Inte 17 blir man firad om man går den andliga vägen och får uppskattning eller gåvor när man kommer till insikter, tvärtom, då blir man istället klassad som verklighetsflyende idiot.

Egentligen borde man vara vitklädd, skratta och festa på begravningar och svartklädd, gråta och sörja på studenter. Så känner i alla fall jag. (PS, inget fel i att ha läst många år på universitet, men som sagt man behöver ju inte tro att allt man lärt sig är sant). Kunskap är aldrig fel och visst måste man först ha kunskap om allt som sker/skett i världen för att kunna förstå att det inte var sant.

Hoppfull
0

Absolut! Så tänker jag med, åtminstone delvis.

Tyvärr så lever vi ju i ett sammanhang med, och där får man nog göra sina egna avvägningar och val av hur mycket man vill befinna sig innanför eller utanför :) Långa universitetsutbildningar med fina jobb och höga löner kan ju vara av godo även det. Men jag håller helt med om att de unga idag matas med att -har du inte högskoleexamen är du betydligt mindre värd! Det är både tragiskt och hemskt att hantverk och annat är så sjukt lågt värderat.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

satori
0

Javisst är det sant att man tyvärr måste anpassa sig till viss del, för att inte helt hamna utanför, på gatan till exempel. Men man kan istället försöka sprida kunskapen vidare….till de som vill lyssna, får jag väl tillägga, man skall aldrig tvinga på andra sina uppfattningar. Ju fler som vaknar, desto större chans att vi snabbare kan göra världen till den skönhet den faktiskt skulle kunna vara och i botten är.

satori
0

Oj, nu kom vi kanske lute väl långt bort från ämnet här, men det är lätt att sväva ut i andra tankebanor så fort man börjar diskutera. Men det är väl så till sist, att allt hänger samman som i en enda stor spindelväv.

Hoppfull
0

Jag har pluggat en del på högskola och det lustiga är att det ämne jag läst mest (sociologi) lär ut just varför samhället ser ut som det gör, varför det är så viktigt med status, varför gruppens åsikter är så viktiga för oss, varför kvinnor och män positionerat sig som de gjort och varför de fortsätter göra det trots stora orättvisor osv. Jag tycker att det har varit helt fantastiskt att få ta del av stora vetenskapstänkares syn på varför vårt samhälle utformats som det gjort. 

Hm, ja vi kapade tråden… förlåt pson, kanske ska starta en ny? :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

pson
0

Ni får gärna starta en ny tråd och fortsätta i den  =)

pson
0

Det finns en sida där det står beskrivet vad de olika mönsterna betyder. Den har varit uppe här för länge sedan, man jag har glömt bort vart. Trodde det var i denna tråden. Är det någon som vet vilken sida jag menar, eller har något annat förslag på en bra sida?  =)

pson
0

An obviously drunken-alien crop circle

Jag hittade den här, med rubriken: Drunk alien cropcircle! Haha…

Gahella
0

Wow…undrar om det var under en midsommar, eller?

pson
0

Haha..  =)   vem vet?

satori
0

Haha, ja fast det där ser mer ut som en rattfull bonde som tagit en leta-mer-dricka-tur på fyllan med traktorn.

pson
0

Här är en sida som uppdaterar när nya cropcircles har rapporterats. Den senaste är från igår faktiskt! Dock inget foto =(

Crop circles archive

adnanas
0

# 41  Utomjordingar dricker inte alkohol så vitt jag vet.

Gahella
0

Tack för fina sidor, -pson- och Newage!

Nä adnanas, det DÄR va på skoj. De var nog bonden som satori saFlört

Ewerhof
0

#47 …och med tanke på HUR många olika sorters aliens det borde finnas där ute så tror jag knappast att vi är dom enda att förlusta oss med alkohol eller likvärdigt. Bara för att man inte bor på jorden så är man inte per automatik högre stående varelse och intelligentare.

adnanas
0

# 49  De utomjordingar som du syftar på utgör inte ens biljondels,biljondels,biljondels procent av alla varelser som finns i Universum :- )

Ewerhof
0

#50 Vad har antalet med saken att göra? Du sa att så vitt du vet så dricker de inte alkohol. Jag håller det för troligt att det säkert finns fler än jordborna som gör det.

moonflower
0

Vad fina dom är! Vackra! Är ny här på utomjordiskt och är nyfiken på dessa fältcirklar. Har förstått att de är gjorda på olika sätt. Spännande!

adnanas
0

¤51 Jag syftade underförstått på att  högre utvecklade varelser generellt inte dricker alkohol. Och i generella sammahang så har antalet en stor betydels i Universum

Även de däruppe använder sannolikhetskalkyler - fem myror är fler än fem elefanter :- )

Ewerhof
0

#53 Möjligt. Men jag tror i alla fall att det finns fler fyllskallar i universum än dem på jorden och att alla utomjordingar inte alls per automatik är högre utvecklade än jordborna.

adnanas
0

Gud säger att det bara finnas några raser som ligger efter människan i utvecklingen. 

Troligtvis har efterliggande raser inte ännu fått kunskaper för att framställa alkoholhaltiga drycker. Men många av dem kanske äter örter och svampar i naturen och  de som överlever  kanske blir drogmissbrukare  ….

De utomjordingar som ligger före oss i utvecklingen äter grönsaker och frukter som föda. Nu finns många fler människor på Jorden än de 6.3 miljarder som nämns som statistik. Och i nyandliga skrifter framförs ett myckets tort tal på samtliga som lever på jorden. Och att 100 miljjoner (just då) är uppluysta,.

Utvecklingen på Jorden är unik i hela universum. Därför kan jag inte hålla med i det du säger. " att det finns fler fyllskallar i universum än dem på jorden och att alla utomjordingar inte alls per automatik är högre utvecklade än jordborna. "

Ewerhof
0

#55 Okej, vi har skilda åsikter där. Jag tror inte ens att Gud kan prata så vi är nog väldigt långt ifrån varandra. Men det är ju okej det med. Gud älskar ju mångfald så vi ska väl inte vara sämre vi…

Kurina
0