Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1003 ggr
shintaida
0

Svartmåne i natt??

Är det inte svartmåne/mörkermåne/ingen måne alls (eller vad det nu heter)…i natt? Fundersam

VAD kallas det?

Med Stjärnljus // Shintaida

Ayena
0

Det är väl i morgon torsdag, men den är säkert mörk inatt också. Svartmåne, mörkmåne, nymåne - kärt barn har många namn.

Jag spanar in Jupiter nu på natthimlen, den är enastående vacker. Den stiger upp i öster vid 23-tiden men den rör sig ju ganska snabbt. Har du möjlighet eller kansek till och med stjärnkikare så måste du kolla!

BranDuir
0

Mörk Måne

Den Mörka Månen har orsakat mycken tvister bland Häxor. Somliga säger att det är en tid för meditation och att trollformler inte skall utföras, andra känner att den Mörka Månen är den mest kraftfulla tiden att utföra formler. Det är en tid av förståelse för och att ta itu med våra ilskor och passioner. Alla Häxor som känner en stark energi från den Mörka Månen bör ta tillfället i akt och utföra trollformler. Från 11 till 14 dagar efter fullmånen klockan 10 på förmiddagen är bästa tiden att utföra formler runt beroende, förändring, skilsmässa, fiender, rättvisa, gräl, borttagning, seperation, förhindra förföljare och tjuvar.

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Playja
0

Lägger in en länk till månfaser.  Tänkte det kanske kan vara kul för någon mer som vill ha lite koll! För jag hade det inte! Skrattande

Såg att aug har två nymånar!  

Läste någonstans att (lite som BD är inne på) . Det är under denna tid man ska passa på att ta itu med gammalt å rensa bort, för att ge plats till det nya.  Då blir mitt tänk… att augusti måste bli den kraftfullaste månaden för rensning.. eller?  *ler*

Till månfaser under året

nera
0

Två nymånar…Förvånad

Playja
0

*asg* Menar förståss det är två ggr under den månaden!   *virr* Inte två samtidigt! Jag skrev lite knäppt!  Skrattande

Ayena
0

Hi hi, det hade ju varit något att komma med, två stycken samtidigt Skrattande

nera
0

Ha ha.. ja jag såg sen vad du menade Playja. men först så blev jag jättepaff..tänkte herrejisses 2 st svartmånar samtidigt.. Förvånad Tänkte att DET vill då inte jag missa…hi-hi…Flört