Meditationer
Har ett förslag om det finns något intresse för det. Vad säger ni om att vi tillsammans mediterar vid t.ex fullmånen, vi gör det en uppgjord tid, och att vi efteråt har en "delning", att vi berättar för varandra vad vi upplevde, stort som smått?
Nästa fullmåne är den 20 maj, ni kan väl fundera lite på saken?

Det låter som en mycket bra idé! Jag hänger på!
Visst
Jag är med

Jo jag är också med -

Om möjligheten infinner sig så vill även jag delta på 20 maj händelsen/ så får vi se vad som häder :-)
Då jag hösten år 199 deltog på Anna Bergs Kristusmediation som ägde rum på Kammakargatan /mitt emot Adolf Fredrtiks kyrka så fick vi genom ett budskap från "de däruppe " reda på att den 15 maj var Buddhas födelsedag.Denna dag är den ljusstarkaste dagen på året. Och då är det fullmåne i fem dagar . Och den tredje dagen var Buddhas födelsedag .
Antagligen så finns det fem dagar med fullmåne i maj år 2008 . Och jag ska undersöka detta närmare..
Något år därefter så deltog jag på en världsomfattande meditation där massor med människor firade Buddhas födelsedag .Det var under 8 min som Buddha visade sig på himlen i en dalgång i Tibet . Under dessa 8 minuter så utförs en världsomfattande meditation .
Jag deltog på mediationen kl 03.40 ( cirka på natten/morgonen ).från mitt fönster så fick jag "rakt fram" se en jättestor måne strax över skogsbrynet .Det märkliga var okså att månen rörde sig hela tiden (rörelsen gick att se ) . Sedan deltog jag på meditationen. Och när jag sedan tittade ut genom mitt fönster så fick jag se fullmånen titta fram mellan två huskroppar ochsade adjö för denna gång :- )
De brukar skicka ut information via internet om Buddhas födelsedag för alla som vill medverkla. Det går nog att leta fram sådana uppgifter

Jag tycker det låter som en bra idé Gahella! =)

Jag har den senaste tiden försökt börja med detta, så det låter som en utmärkt idé! Bra att vi är lite fler som ska göra detta annars glömmer jag bort det :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Va kul att ni hänger på, hoppas det blir några till så småningom. Tror det kan bli en speciell upplevelse när vi gör den ihop.
Vilken fantastisk upplevelse andanas! Har själv en särskild kontakt med Månen, så jag kan gott förstå din känsla
Hoppas vi kan ta en bra tid på kvällen. är ju lite svårt att hänga med annars när man har barn som är vaken och är i farten.

Skulle vi inte kunna göra så att vi bestämmer i förväg hur vi ska gå till väga i meditationen. Om vi gör samma sak samtidigt så måste borde vi uppleva ganska lika. Vi får ju göra detta sent på kvällen när alla barn är "nattade".
Ja absolut, det måste ju funka för oss flesta, helst alla! Tänkte när det närmar sig, så kan vi väl ta upp tidsfrågan?
Jag vill vara med. 
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Va kul Gitte, du är såå välkommen!

Själv har jag inga barn som behöver nattas förutom flickvännen ibland, så jag är på hela kvällen och natten :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Ha haa förutom flickvännen, ja va bra, då vet vi

Jag tycker det ska bli jättespänannde! =)

Ja, 04.11 känns lite fel tid för min del… ;) Vad sägs om runt 20-21..där någonstans?

Kanske kan 20.00 den 20:e vara något, kom jag på nu =)
Jag är med - verkar intressant. 20.00 passar bra för min del, men även senare på kvällen. Dock inte efter midnatt för då sussar jag.

Det är du Gahella som är Månmeditations gudinnan här inne, så det är du som får ha det sista ordet i det här anser jag =) Hade du någon tidpunkt själv i tankarna?
Haha I like that, I´m the Godess of Moon (stavas det så?)
Ja kl 04.11, är inte riktigt min tid heller, hehe. Men 20.00 passar mig fint. Så tar vi en särskild tråd för de som vill dela och lyssna på varandras upplevelser….eller hur!?

Det tycker jag låter som en ypperlig idé!
Kl. 20 den 20:e blir bra 

jo kl 20 den 20:e stämmer bra
/ men jag kommer meditera även under dagen som är buddhas födelsedag. Det sägs att Buddha framträder 8 min på himlen i en dalgång i Tibet. Varje år så fira många människor över hella världen Buddhas födelsedag genom att meditera.
Ville bara berätta att jag inte fick något meditativt tillstånd ikväll. Jag har en smärta i ryggen som stör min koncentration just nu. Men det ska bli spännande att höra om er andra, om ni upplevde något ikväll,
säger Devona från "åskadarbänken"
Är också lite nyfiken på era upplevelser!
#25 Ikväll?? Det är ju imorgon kl 20 men jag kan ej då. Kommer hem efter 21.
Vad gör vi nu? Tråkigt om jag inte kan vara med eller kan jag göra det ensam senare?
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Ja vi får höra mer imorgon om den här gemensamma meditationen.
Ha ha, jag tog visst fel på dagen, oj oj oj
Det var kanske inte så konstigt att jag inte kom in i något alls. Jag blev också störd av katten hela tiden, hon hoppade hela tiden upp i knät. Det brukar hon inte göra när jag mediterar. Men då gör jag ett nytt försök i morgon och hoppas på att ryggen mår bättre - så det kan bli 
# 29 Ha Ha..Ja katten försökte nog tala om för dig att det var fel dag…hi-hi..
# 30 - Tur att katten håller reda på almanackan 

Ja, vad säger du gahella? Ska vi skjuta på det en timme så att alla kan vara med, eller går det komma in senare och få samma effekt? Jag är inte så "haj" på sådant här ;)
Hej kom nyss hem! Absolut för min del går det bra! Ska vi säga 2130 så Gitte hinner landa hemma hos sig?

#33 Helt ok för mig =)
#34 Big Mama, jag har också funderat över detta, men jag tror jag kommer sitta i tystnad och " bara vara" och inte ha förmycket på programmet så att säga. Det är första gången jag gör en fullmånmeditation, så jag ska i princip bara uppleva det. =)
21.30 blir bra 
När jag mediterar sitter jag och mer lyssnar inåt, skulle det bli en massa tankar, kan det hjälpa att man säger auuuhm. Det ska föreställa ohm- ljudet och det fungerar som ett ankare som hjälper oss att släppa tankar och gå ner djupare i medvetandet. Jag har oftast mitt fokus i mitt hjärtchackra, sitter mellan brösten, närmare bestämt. Då spikar vi 21.30, kul!
Det blir jättebra med 21.30
# 34 - Jag kommer bara att sätta mig ner i tystnad, precis som p-son säger - bara vara.

Det blev en jättebra meditation - jag fik en en del at vita av min guide och så litt ut i framtiden -
ja jag kan berätte att det handler om kreativitet och att tjene helheten -
Kram
Solar

Ja…. jag känner för det iaf.

Passar mig utmärkt! Vilken tid som helst!
Ska försöka. Bara jag inte somnar igen om det är för sent förstås…
Vad sägs om kl. 20.00?

Sägs okej… *ler* jag e me kl 20.00

Ja e åxå meee!
Det är ett tag sedan nu som jag mediterade så det här kan vara en bra idé att komma igång. Det är så kul att ha någon/några att berätta för om man nu var med om något speciellt.
Va kul att vi blir några, blir starkare då också. Sedan kör vi vidare i *delningstråden* som förra gången….
Jag e med
kan bli intresant - vi kanske kan besöka varandra!? i varandras meditaioner!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#47 "Delningstråden" ?

#47 Jepp här e en till som undrar: "Delningstråden?"

Jag är såklart också med! Delningstråden är en tråd Gahella startade, i samband med förra meditationen, där vi kan berätta om våra upplevelser.

Oj… vilken glädje jag känner för det här… det bara bubblar innom mig.
Denna fullmåne är ytterliggare en aktivering av Shamballa,det ska visst vara en jättestark transformationsenergi just då.
De skriver: Uppcoming solstice, Planetary Grid Transmission….håll i hatten låter det som!
Kul att det bubblar Playja, hah….

Satte du skrattet i halsen Gahella…. " Hah.." *fniss, skojar lite med dig" ;)
Jag är med! Kl. 20.00 var det ja, den 18:e . 
Haha….ja tydligen -pson-, haha…priciiiiis min humor!

Det pågår EM i fotboll :- )
Då adnanas får du sitta i ljuset av tv.n, hehe..Vi håller ställningarna på den här fronten

" 59 .Ref till boken SmG av N.D.W. Gud säger att han spelar back laget och vet inte vem han ska passa bollen till …. Detta handlar om "målgörare" := )
Vill bara påminna om meditationen imorgon onsdag kl. 20
OK - Jag ska vara redo!
OK! 
ska bli intresant - kanske får se - Kuthumi

Inlagt på mobilen. :)
Haha…ja kanske det Jane
Man vet aldrig vad *de* kan hitta på 

Jag är med! Ser fram emot det, efter förra gångens kreativa boost efteråt! Håll i hatten! =)

Idag är det den 18 juni med fullmåne. Tal 18 ingår i min nyandliga utveckling.
Det nämns att det blir tre vågor (juni,agusti och oktober) som antyds vara kraftfulla
Apropå talet 1818
Det inkom 100 tals händelser med 1818 och senare i tiden även många andra varianter 818 och 888 och 18. När jag strax efter 11 sept händelsen år 2001 tittade på nyheterna så visades ett reportage från hotellet där terroristerna bott.Då de visade entren från framsidan (långsidan)så kunde jag ovanför ingången se talet siffor (10 - 25 cm höga/kanske ännu större?) Och eftersom jag tidigare upplevt 100 tals 1818 fenomen så blev även detta en omtumlande upplevelse inombords.
Slumpen är ett märkligt fenomen.

#68 Nejdå, 'slumpen' finns till för att vi ska vakna till. Vi lagrar mängder med information i vårt undermedvetna och så småningom poppar det upp samanhang av delarna.

*klockat* 
Ja tecken talar till alla som ser…För det finns ju ingen slump!
Ja för mig var det starkt som vanligt. Men den här gången var det mycket i mitt hjärta. Upplevde att jag "såg" mycket spiraler, både galaxliknande och som tromboner/cykloner, vet inte riktigt vad det kan betyda.
Annars idag har jag känt en sån glädje, varit som på en högre frekvens hela dan
Ja, detta var starkt.
Jag fick omedelbar kontakt och det var mycket starkt. Jag såg ett ansikte. Sen såg jag en mycket stark stjärna. Jag såg också något som liknade en lila galax. Jag upplevde en mycket stark känsla av välbehag som om jag skulle flyga iväg. Plötsligt hade det gått 20 minuter och katten hoppade upp i knät, och så var jag hemma igen :-)
Jag trodde vi skulle dela upplevelserna i tråden "Delning av fullmånemeditationen"
Jag har skrivit där
#73 Vi har lite lika!
Vänligen Jane
Ja, jag var nog lite snurrig efter alla spiraler å galaxer. Häftigt att vi såg liknande Devona, minns nu att jag också såg lila/purpur-färger.

Du e ju för härligt "snurrig" Gahella *gillar som tusan* Ha ha..ha.
& kram
(Ja… här såg jag att jag inte e ensam att tycka upplevelserna var lite lika!!) 
Haha..här springer vi om varandra Playja; Ja precis vad jag tycker också!