Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikett: upplysning
Läst 3850 ggr
Gahella
0

Delning av fullmånemeditation.

Här är det fritt fram och berätta vad ni upplevde vid meditationen. Upplevde ni ingenting, så berätta gärna det också. Själv brukar jag mest känna som tryck i huvudet, nacke och ner mot halsen. Ser sällan eller hör något, allt är olika för alla, och det finns inget som heter att göra fel härGlad

Väl mött, och ha en skön stund allihopa!

Gahella
0

Ja då börjar jag. Kände av energierna redan vid 19-tiden och det kulminerade vid meditationen, och de är fortfarande starkt närvarande.

Själva meditationen var mycket stark, mycket energitryck på hjässan, 3.e ögat, hals/nacke och mycket i solarplexus. Det fortsatte i hela kroppen nerför benen och fötterna. Det "brände"/vibrerade och tryckte ordentligt, och ett tag kände jag alldeles ihoptryckt av energierna. Under en stund blev min vä. sida alldeles ljus och upplyst. Våra inre kvinna/syster som vill komma fram mer i Ljuset?

pson
0

Jag har haft en halvtimme nu med meditationen och under själva meditationen så had ejag lite svårt att få bort de där bilderna som snurrar runt. Det är inte på något stressigt sätt, utan de bubblar upp lite då och då. Jag kände vid ett tillfäll ehur jag expanderade ut, och blev liksom stor utanför min kropp, men det varade bara några sekunder, sedan var det bums in igen.

Jag har även märkt att jag får ett otroligt idéflöde när jag sitter o mediterar. Jag blir väldigt kreativ under de stunderna och får idéer som jag anars antagligen inte hade fångat. Nu har jag några fina idéer och som jag ska rita ner och fortsätta utveckla.

=)

Ayena
0

Meditationen blev inte så lyckad för min del. Jag har just nu lite svårt att koncentrera mig pga en oro som ligger över mig. Men i fem minuter ungefär såg jag för mitt inre öga en explosion av färger. Inte som ett fyrverkeri utan mer som färgslingor som kom från höger tillvänster, uppifrån och ner, på diagonalen och på tvären. Det blev nästan en fysisk upplevelse och jag höll på att ge mig in i något stort, men tyvärr så föll en negativ orostanke in och så försvann upplevelsen. Men jag satt kvar en stund och slappnade av, höll nästan på att somna…….

Jag måste berätta en mycket märklig upplevelse jag hade igårkväll någon gång vid 21.30-tiden. Jag stod i duschen och lät det varma vattnet värma min värkande rygg (som är bättre idag), då jag plötsligt kände en vibration. Mycket svårt att beskriva känslan men det kändes som en ton jag inte hörde. I samband med att jag kände denna vibration inom mig så kände jag att det skakade till lätt. Inte som en jordbävning utan bara en stöt. Jag vet inte om detta kan ha att göra med frekvenshöjningen. Det låter tokigt, jag vet.

GitteL
0

Oj så spännande det såg ut med era upplevelser. Jag kom hem sent och jag mediterade en stund och det kom en stor vinge fylld med blått hav under den som en sorts öppning.

Efter detta började min kreativa sida sätta igång och det kom olika ideer så jag slutade så att jag kunde skriva upp allt.

Det är härliga saker på gång, säger mer när det blir av. ;-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

adnanas
0

Nyligen så vaknade jag upp från "törrosasömn" (minst t 12 tim). Men jag ska meditera senare på natten  / sånt är livet …

Solar
0

Det blev en jättebra meditation - jag fik en en del at vita av min guide och så litt ut i framtiden -

ja jag kan berätte att det handler om kreativitet och att tjene helheten - mycket vackra ting -

Kram

Solar

pson
0

Jag vill tacka dig Gahella för det här initiativet! Jättebra! Jag tycker det kan vara ett stående inslag här på UJ!

pson
0

#4 Verkar som om du o jag fick samma  kreativa"reaktion" på det här!  =)

Gahella
0

Va roligt att så mycket kreativitet kom fram hos er!! Tack själva, jag vill gärna fortsätta med meditationerna, det blir ju så mycket mer kraftfullt när vi gör det tillsammans!

Devona, härlig färgupplevelse! Den där onda du har i ryggen, kan bero på blockeringar i ryggraden(där kundalinin sitter), och "smällen", kan vara energierna som öppnar upp den, då ljud och ljus är mycket effektiva blockeringsöppnare.

nera
0

Jag somnade tyvärr, var för trött Oskyldig Men jag hann få till mig lite personliga grejer som jag tacksamt tog emot. Annars blev det ingen lyckad meditation för mig eftersom det var fel tid på dygnet. Jag är så kvällstrött av mig , så det var därför jag somnade. men jag provade i a f. Var lite fel tid på dygnet …

Playja
0

Är gärna med nästa gång…  Glad då jag inte hade möjlighet att delta  denna gången.

GitteL
0

#8 Ja det stämmer. Verkar som andra blir inspirerade av inlägg här på UJ. ;-) Din intuition talar nu så känn in vad jag menar med detta.

Flört

pson
0

#10 Men vad synd att du somnade nera..  Men samtidigt bra att du hann få något till dig innan du somnade   ;)  

#11 Det kommer fler fullmånar och fler meditationstillfällen…garanterat!   =)

#12  FörvånadSkrattandeFlört

nera
0

# 13 Javisst var det synd att jag somnade, och jag skrev nyss i en annan tråd att jag sovit bra inatt för att ha varit fullmånenatt, och att  jag somnade igår var ju rätt märkligt trots fullmånen. men ack så kreativ jag har varit idag!

Ja, så klart det blir fler fullmånar Glad

Solar
0

Kanske kontemplation är sånt arbeta vi gjorde for et par år sidan med at göra/manifestere ljusporte ned til Jorden - et helt korps/group av ljusarbetare gjorde dette arbeta tilsammens over hela Jorden -

vi kaller det for skabende meditation -

kram

Solar

adnanas
0

# 15 Det brukar kallas för tidsportar .Men det går även att kalla detta för ljusportar. Portarna verkar inte manifesteras men det som P.används till har evt sådana ankntningar?

På en australisk webbsida så nämner "den riktiga" Maitreya att många människor över hela världen upplever 10.10 och 11.11 fenomen och att deras högre jag närmar sig .Fotnot: Tyvärr har jag slarvat bort den adressen .Tidigare har jag sett andra webbsidor med ank till"tidsportar" .

Ayena
0

# 16 - Vad menas med 10.10 och 11.11?

Gahella
0

10.10, är något nytt för mig. Men 11.11 är portar till högre dimensioner, större medvetande, mer kärlek. Vi får kontakt med våra högre kroppar, såsom Ljuskroppen bl.a.

[BigMama]
0

#16 Vad menas med dubbeltal som upprepar sig då? Framförallt, 22, 33, 44? Är det också tidsportar?

GitteL
0

#18 Det var ju den tiden jag lade in tråden om en ny jord på PU. Du såg detta o jag förstod ingenting. HAHA. Du förklarade och det var magiskt.

Tråden handlade också om ett högre medvetande a new earth. Härligt.

adnanas
0

#19  Jo alla tal verkar ank till tidsportar.Talet 33 är det tredje mästartalet i ordningen ….  t ex den andra  un ika workshopen som ägde rum den 20 -22 nov år 1998 i Linköping hörde ihop med talet fem . Påpassligt så kom Sananda att bekräfta mina insikter genom att säga att detta möte hörde ihop med tal fem som är det kreaktiva talet .

Antagligen så var tal fem en tidsport?

adnanas
0

#17  Den riktiga Maitrya som framförde detta budskap på den austalisika webbsidan lämnade inga förklaringar..Men det är andra svar kanske utgjorde kompl beskrivningar . Det var väldigt många frågor och svar. 

Det fins andra webbsidor som nästan enbart beskriver tidsportar  och jag kanmske med lite tur kan leta fram dem igen (intressant läsning)

enola
0

Jag hade ju planerat in fullmånemeditationen men sen glömde jag bort den totalt :( Men nu verkar jag iaf kunna sova bättre under fullmånen, alltid nått! :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Gahella
0

Jag menar den här till er som undrade.Glad

pson
0

haha… jag var preciiiiiiis och skulle putta fram….   Du hann före Gahella!   =)

Gahella
0

Hihi…priciiiis! Jag kom priciiis in och såg frågan, hihi…

pson
0

Gahella = snabbare än blixten!   haha…

Jane-Lyzell
0

Tack!Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
0

Okay , Resume´

Hoppas ni alla haft en god meditationsstund - det har jag, och delar gärna med mig för att se om någon annan upplevde något liknandeSkrattande

Jag uppfylls av ett stort ljus och min guide träder fram ur detta och jag liksom kliver in i han och är honom eller ser med hans ögon- sen (efter lite annat med) så far vi ut i universum och jag antar på ett rymdskepp el dylikt för jag ser ett skepp i triangelformat(bred triangel) Universum var fantastiskt skimmer i blå,lila stjärnknister men en underliggande mörk rymd!

Jag frågar här om era mästare kan visa sig - och ser då mera ljus och en gestalt liknande Jesus(kan vara kuthumi) kändes bra, men inte anorlunda en dem som jag träffat tidigare! Vi åker tillbaka någon stans? och En massa olika  ansikten spelas upp framför mig i snabb hastighet- jag ber dem sakta ned så jag hinner se - det var olika ansikten i från olika kulturer - ser också  tibetanska draken masken i mellan alla anikten men även indian ansikten!

Till sist får jag en mycket detaljerad tibetansk skulptur som jag tycker ser ut som den tibetanska flätsymbolen fast mycket mycket detaljer i ben/vit vet inte vad för ben jak eller elfenben!

denna symbol ges mig att ta med tillbaka ur meditationen och jag tackar och tar mig tillbaka till här och nu!Skrattande

Tack alla medresenärer och hoppas ni haft lika mysikt som jag!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ewerhof
0

Jaha, först då eller?

Mediterade bara en kortare stund då jag har varit väldigt trött hela dagen och höll på att somna. Men det var både skönt och välbehövligt att komma lite i fas med sig själv. Under en stund kände jag hur energi liksom pulserade in från vänstra sidan av huvudet fram över ögat. Mjukt som en vågrörelse men samtidigt pulserande.

Japp, det var de det. :)

Gahella
0

Ops, jag råkade skriva i fel tråd. Ja ni kanske kan läsa i den om meditationer…

Ayena
0

Jag skrev också i fel tråd och kopierar över texten här:

Jag fick omedelbar kontakt och det var mycket starkt. Jag såg ett ansikte. Sen såg jag en mycket stark stjärna. Jag såg också något som liknade en lila galax. Jag upplevde en mycket stark känsla av välbehag som om jag skulle flyga iväg. Plötsligt hade det gått 20 minuter och katten hoppade upp i knät, och så var jag hemma igen :-)

Ska tillägga att ansiktet jag såg troligtvis var Kuthumi.

nera
0

Här kom det tyvärr annat ivägen ikväll, så jag får försöka igen nästa fullmåne..

Gahella
0

Vilken bra idé Devona, har också kopierat till rätt tråd!

Ja för mig var det starkt som vanligt. Men den här gången var det mycket i mitt hjärta. Upplevde att jag "såg" mycket spiraler, både galaxliknande och som tromboner/cykloner, vet inte riktigt vad det kan betyda. Och lägger till att jag såg också lila/purpurfärger bland spiralerna.

Annars idag har jag känt en sån glädje, varit som på en högre frekvens hela danGlad

pson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag upplevde det som att jag var ute i rymden, fick se alla vackra färger och stjärnor och kände mig så lugn, och "hemma". Jag fick in namnet " Celeste" som snurrade i huvudet på mig under meditationen. 

Jag berättade för Solar om Celeste, och han sa då att det var en kvinnlig mästare. Jag gick in på denna sidan, och läste om henne, och det första jag såg när jag fick upp sidan, var att bilden var turkos! Jag ÄLSKAR turkos, och har ett armband som jag själv gjort i turkos kristall på mig. Jag är inne i en mycket kreativ period just nu, och detta kändes så fint på ett sätt, att få detta till mig idag.

nera
0

# 35 Vad häftigt pson Glad Henne har jag inte hört tala som tidigare. Jättespännade. Grattis!! Flört

Gahella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va fint -pson-. Har en bild som kanske kan va nått. Hon heter Celestiala.    

pson
0

#29 Vi har varit ute i universum tillsammans då, och vad intressant att du såg en triangelform. Tänker på pyramiderna en pyramidenergierna.   =)

Solar
0

Ja jag hade en fin lang samtal med min ven i den andlige dimension - fik en del bekräftninger på ting som är hänt i det forgangne år och fik at vita att alt är bra och alt går den rette väg -

så bra -

kram

Solar

nera
0

# 37 Vacker bild Gahella

pson
0

Ja, nera, det är inte första gången heller som jag får in det namnet. Jag har inte reflerkterat över det, utan bara tänk på ordet celestial som betyder himmelsk  =)  

#37 Just den bilden väldigt vacker, och väldigt feminin.  =)

Playja
0

Nu ska vi se!.. *sätter mig till rätta* 

Lyckades få min kära "gubbe" att ta en liten tupplur innan fotbollen så då fick man lite tid för sig själv! *he he* Flört 

Från början hade jag bara solars fina bild från snackistråden i skallen .. så där hamna jag på stranden. Sedan dök det upp 2 flygande drakar utifrån havet som närmade sig stranden.(älskar drakar..för mig står dom för beskydd å styrka)

Efter en stund på stranden framträdde en gammal man med långt vitt hår och skägg. (Såg lite ut som druiden från serien Asterix  om ni vet vem jag menar?)

Han försvann ganska snabbt för att istället bytas ut mot ett gnistrande spektra av färger. Såg ut som när solen lyser igenom en kristallprisma på ett ungefär. Färgerna flöt ihop till en kristallstav! Det var mer saker men minns inte riktigt just nu.

Har i vanliga fall inga krämpor men fick en bultande värk på innsidan av benet vid knät. Vilket fick mig "komma tebax verkligheten" + att min katt "ropa" på mig.  *s* En halvtimma lyckades jag få iaf. *ler*

Känner mig lite som luften gått ur mig men ändå stärkt på något sätt å på riktigt bra humör.

Detta var givande!!  Glad 

Nu ska jag kolla vad ni andra skrivit… ska bli intressant!

Gahella
0

Men va fint Playja, hade gärna upplevt din meditation. Är precis i min smak, gillar också drakar och druiderGlad

pson
0

#42 En halvtimme är ju hur bra som helst. Behöver inte vara längre egentligen  =)  

Låter som alla har haft givande meditationer!  =)

Playja
0

Jag e lite förvånad nu när jag läst era andras upplevelser. Vad  dom gick ihop med varandra på något sätt.. Förvånad Eller e det bara jag som tycker så?  *s*

#43…G.. här hemma finns det lite drakar av olika slag *s*

Nu ska här klippas in drakar i solars bild till min kudde *ha ha*

Gahella
0

Håller med dig Playja, tycker också de går ihop.

Ja bravo, klippåklistra…jag supportar din visionFlört