Ramses ll, eller...
Marcus Gårdbäck han heter i detta liv! Det är namnet och personen, som jag var hos förra veckan, som kallar sig för en andlig kirurg. Hans fru kanaliserar olika änglar, samt även Isis!! Därigenom fick han veta att han varit Ramses ll, att i detta livet skulle han mer tjäna, ha samma kraft men inte samma makt som då. Och kan intyga att han var mycket kraftfull, han t.om fick fram känslominnen jag inte ens visste jag hade!
Igår kom en grön skarabè, inflygande i mitt vardags rum, som i egyptisk symbolik står för död och återuppfödelse. I natt drömde jag att män som hotat mig förut lagt undan sin mask, jag tar upp och tittar på den och ser att det är insidan på en djävulsmask. Ja detta har varit en mycket djupgående behandling och möte med gamla sår och rädslor som haft mycket med män att göra. Men nu ska gammalt förstås och begravas, för det nya ska födas och få växa sig fritt och vackert!
Idag när jag var och handlade, började jag prata med en tjej som jobbar i affären. Hon hade ett halssmycke med Nefertiti som jag kommenterade. Då berättar hon att hon varit i Egypten och att hon nu läste en bok om den kvinnliga faraonen, Heptepshut eller hur det stavas. Kul med synkronisiteter, de blir som bekräftelser i pusselbyggandet.
Nu kom jag på en annan sak. För c.a 12 år sedan sa de "uppifrån/inifrån", att Egypten åter ska blomma. Det har känts i mig att liven som Maya och det i Egypten varit en nyckel, då de har varit förknippade med för mycket stor smärta. När jag väl kommit till den biten skulle stora, djupa sår i mig helas och förstås….ja det är mycket tankar nu.
Ja, man kanske skulle kalla sig för andlig kirurg istället..
Ja det nog flera av oss! Men tror nog inte att min kirurgi är lika effektiv och gör lika ont fysiskt/psykiskt som hans gjorde. Det va en pärs!