Snackistråden 3
Detta är tråden där kan vi prata om lite allt möjligt vardagsprat och som inte nödvändigtvis behöver ha med forumets inriktning att göra. Här är det " go with the flow" som gäller….

Tja, jag inviger väl 3:an med ett svar från den förra snackistråden!
Ingenting hindrar mig från att måla. Jag själv då, möjligen. En prioriteringsfråga, skulle jag tro. Det skulle vara så häftigt att bara "kladda" om ni förstår vad jag menar? Bara vara kreativ. Måla av sig. Men Pson, det är väl inte vad du gör? Du målar ju så fiiint - ligger nog mer känsla än frustration bakom dina tavlor?

Men kvinna! Ta å köp dig lite fingerfärg å gå loss med dem i badrummet!
Sedan kanske du kan koncentrera dig på en prydlig målning. Jag brukar kladda ner några blad i blocken innan jag kommer igång. Det är som om en massa virriga, suddiga tankar måste bort innan jag hittar in till mina egna bilder.

Det gör du helt rätt i!
Jo, visst är det så att man prioriterar olika, men det är häftigt att kladda, och akrylfärger kan man hitta billigt så det inte svider i plånboken alltför mycket om man vill vara lite bekväm och ha mer än basfärgerna o slippa blanda själv.
Det är ju så att jag börjar med så stoOora planer på att göra något superbra. Och så börjar jag måla. Och så blir det inte alls som jag tänkt. Och så kladdar jag lite till, tills jag tröttnar. Sedan ställer jag undan den, och låter det gå en tid, till en dag jag får en idé om hur jag ska gå vidare med den och så plockar jag fram den och fortsätter.
Men så blir det inte alls som jag tänkt. Igen. Och så när jag ändå är igång och misslyckas, så kan jag ju lika bra misslyckas ordentligt och struntar i hur det blir och leker med tekniker och osv. Och så…helt plötsligt…så är den bara där! Den är ju skit bra! Och så tänker jag; hur hände det där? =)

recept på fingerfärg: http://www.skapligtenkelt.se/fingerf.htm
Jaghar planer på att börja experimnetera lite med papier maché, och häromdagen skuele jag göra tapetklister. Jättelätt och billigt. Trodde jag.
Men så när jag läste på ingredienslistan och när jag stod där och gjorde den, så kom jag att tänka på: detta är receptet för saftkräm! Men jag gjorde det med vatten, socker och potatismjöl. Och det ÄTER man! Hmmm… Förövrigt så kan man misslyckas med ett sådant lätt recept kan jag tala om, och jag glömde en av de tre ingredisenserna som skulle vara i, så jag fick slänga ut slajmet. Idag gick jag till färghandeln och köpte. Ett säkert kort.

#2 Bra ide att gå loss i badrummet!

Det är kul att måla - allt från plank till badrum. Jag har ett projekt som väntar här hemma, att måla alla garderober vita invändigt och så ska jag passa på att sätta upp lite hyllor för skor, vantar och annat smått säsongsbetonat. Mina är masonitbruna och döööö tråkiga. Jag har färg så det är bara att sätt igång.
Fast nu ska jag först göra en häst till Nera, en korp till BD och sen ska jag måla ett porträtt av min svärdotter, sonen och sonsonen.
Så nog är här att pyssla med alltid.

Det är skönt att ha lite olika projekt på gång, som man kan varva mellan. =) Du har verkligen kommit igång ordentligt med ditt tecknanden igen hör jag Ayena. Kul! =)
ewerof. Jag skulle kommentera ditt inlägg ang din arbetssituation, men jag är lite vimsig ibland, och läser inläggen, men svarar inte direkt. Sedan kommer jag på; visst ja, skulle ju svara på det, och så hittar jag ibland inte tillbaka till vilken tråd det var som jag läst inlägget…sååå…. Tur i oturen att du har en sådan avslappnad inställning till att allt kommer ordna sig. det är väl bara till att luta sig tillbaka, virka lite, teckna lite och så låta universum sköta resten. Enjoy the ride ;)
Enjoy the ride, det kom till mig för drygt ett år sedan. Underbart uttryck, och jag gör mitt bästa! Härlig tavla -pson-, det är så speciellt med turkos, den har verkligen en speciell vibration.

Ja, jag ska 'leka' hemmafru och bara ta det lugnt. Det hjälper ju inte att studsa runt och vara orolig. Fast jag sa ifrån till min man att "gränsen går vid ett volangförkläde". :) 50-talet hade nog sina förtjänster…men inte det.
Idag har jag varit och tittat på en utställning med BJD dockor. Dom är så vansinnigt fina! Lite sugen blir jag…

#8 Tack gahella. Månsilver har jag döpt den till och turkos är en färg som hela tiden kommer tillbaka till mig. Jag är inne o snurrar på lila, cerice, guld, vitt…och så alla de härliga turkosa nyanserna… Jag mår så bra av den färgen =)
#9 Haha.. volangförkläde..kom igen nu Ewerhof, ska du leka hemmafru, så kan du lika bra ta steget fullt ut.. ;) Din man kanske uppskattar det mer än du anar… ;) Vad är BJD dockor för något?

Nu har jag skrivit i min kalender för nästa vecka och har varje dag uppbokat aktivitet. I morgon är dock den tråkigaste för då ska jag tvätta.
Jag kom på att jag har så många projekt på gång nu så att jag måste börja göra upp scheman, annars blir det happsi-flappsi i huvudet (mer än vanligt)
Här har kreativiteten börjat spruta ur öronen!
- En tavla som jag börjat måla på
- Två tavlor som jag ska börja skissa på
En bok som jag ska skriva upp stolpar inför (eller kapitel)
Nu får jag kanske lägga mig om det ska bli någonting gjort i morgon!
Natti

Jag har en känsla av att du trivs som fisken i vattnet nu Ayena med dina alla projekt, förutom då att du ska tvätta
Sov gott!
Jag har själv haft några dagar av lite pyssel-lust, så jag har gjort färgprover på mina akrylfärger så jag kan ha de lätt till hands och lättare kombinera färger. De har magneter på baksidan, och tanken är att ja ska ha dem på en whiteboardtavla, men fram tills jag har köpt en, så får de sitta på kylskåpet sålänge. Ganska sjysst ändå, för det blir som lite färgterapi i köket samtidigt.. =)
Idag skulle jag då göra lite papier maché, och började fint med att strimla papper, lägga i blöt och blanda ihop klister. Efter några timmar skulle jag finfördela pappersmassan och i instruktionerna stod det att man skulle använda en elvisp till att mojsa upp pappret, men vi har ingen. Vad kan jag då ha istället, tänkte jag och kom på att vi har ju en handmixer!!
Sagt o gjort, wroom wroom med handmixer i pappers geggan några varv, och när jag tar upp den, så är den helt grå!! Jag hade inte en tanke på att trycksvärtan skulle vara så förödande. Så det blev till att skrubba, skrubba…och skrubba lite till för att få den vit igen. Det gick…till slut. Puh! Men mitt råd till alla er som funderar på att blanda er papier maché med en stavmixer…..gör inte det. ;)

Men oj då så det blev med "geggan". Jag antar att det blir större hastighet på stavmixern än med elvispen. Det är nog inte meningen att du ska göra något papier maché (fnissar)
Färgproverna ser ju väldigt dekorativa ut. Flott med de metalliska färgerna!
# 12 Ja oj då pson, vilken erfarenhet du just gjort
Men färgerna på vägen va fina. = )
Kom ihåg att tända ljus för Engla ikväll kl 21.00!! Det stod i Aftonbladet . Så jag skickar vidare.

Ja men vi vil tände lys kl. 21.00 - och skicka goda tanker til Englas själ på den annan sida -
kram
Solar

Det här är ett gäng jag gillar. (Ja, inte just dom på bilden då. ;) Men idéerna de har och genomför.)

Har inte varit inne här på ett tag men är här igen å kollar alla "braiga" trådar som jag inte läst. Hoppas ni inte lessnar på att jag "puttar" upp dessa "gamla" trådar*ler stort* En sak jag tänkt på under tiden jag inte varit här. Hur tusan kommer det sig att man saknar personer man aldrig träffat? (er här inne) SKUMT!!!
*USK* 

#17 Åh, vilken match det måste varit för de killarna! Och de andra var också bra. Tänk så lite som kan bryta den där vardagliga rutinen, och som man jämnt kommer minnas!

BJD eller på svenska: Kulledade dockor.
http://www.volks.co.jp/en/superdollfie/index_superdollfie.aspx
En del är manga influerade med de där stora ögonen och en del är mer naturtrogna. Poängen är väl att man gillar miniatyrvärlden och att göra det mesta av sin hobby; som att tillverka kläder i olika teman eller att träffas och fotografera dem tex. Funderat nu i flera år på att köpa en… Fast de är så fasligt dyra. Men jag facineras av dem så det blir nog en som flyttar hem hit till slut. Finns väl värre saker att slänga pengar och tid på än en docka…
äsch, tänkte lägga in en bild men det funkade inte..

Jag har försökt att hitta en länk Solar lagt ut för ett tag sedan.. om att speeda up datorn men hittar den inte
Skulle va jätte tacksam för länken igen om du har den kvar Solar! Eller om någon annan har någon superbra länk?! 

#20 De var fina, Förstår att du är 'hooked' på dem! =) Ja, men visst finns det värre saker..haha.. En docka kan väl ingen ha något emot.. ;)
#21 Vad var det för bild, nera? Försök igen! Var det rätt bildformat? Om inte så spara om den i ett format som forumet giller ;) Vill ju se bilden!

Playja önskade alla en trevlig helg i en annan tråd, och jag tackar och önskar Playja och alla andra medlemmar detsamma!
Idag är det något som heter Stora Bededagen i Danmark. Då ska man tydligen be, om man inte gör det annars ;) Jag vet inte om det är någon speciell kalenderdag i Sverige idag? Någon som vet?
# 24 Ha Ha h..Vet du pson nu är det jag som läser tokigt här.. , jag tänkte på Bidé när jag läste vad du skrivit..hi-hi..Den stora Bidé dagen
så jag tänkte, jaha har ni gott om såna i Danmark och har de tillägnats en speciell dag…
Önskar er alla också en fin helg!
Haha ja då önskar jag er en trevlig bedédag och likaså trevlig helg till alla här!

Bide´ dag.. *asg* Undrar hur många som e unga som vet vad det e? *funderare* Faktiskt skulle jag vilja ha en sån! 

#27 Ja, det är nog en utdöende utrustning i våra hem. Synd, för det är superpraktist! =)

Jag tror de kommer *s* de e ju så dejligt!!!!!

#22 Jag har sagt till honom, så den dyker upp snart ;)

fölg instrukserne och download gratisprogrammet CCleaner - clean kun där vor de blå kasser er !!
http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=16066&customernumber=&a%5fnumber=
+
download det svenska gratisprogram Ad-Aware 2007 som remover adware och spyware :
http://www.download.com/Ad-Aware-2007/3000-8022_4-10045910.html?tag=nl.e415
bra cleaning av din dator -
kram
Solar
Hej hopp alla Uj:are, det verkar vara fullmåne på G ute.
Ja jag känner också av den fast det är väl först på söndag den är full!? Men det är jättestarka energier idag.
Jag har upptäckt att jag blivit mer känslig vid nymåne nuförtiden, än vid fullmåne..men visst kan sömnen bli lätt störd i dessa måne-tider..

Ja det är Wesak d. 20 april vor Mestrene samles i Nepal och udsteder näste års andlige program -
så det är en mycket vigtig tid nu -
kram
Solar
Ja det är ju Wesak i antågande, och jag har också blivit känsligare när det är nymåne, Nera.

#35 - Jo jag känner att det är något mycket speciellt just nu. Har inte känt mig så lugn på mycket mycket länge. Mycket behagligt!
Vid vissa fullmånar har jag problem att sova, någon av dagarna. Det är ju på söndag den är full så det innebär att lördag, söndag och måndag kan bli vakennätter. Men så länge vi inte ylar så tycker jag det är ok 

Tack så jättemycket Solar!!!! *superglad*

Men oj vad jag hamnat efter det sista. Jag kan och orkar inte hänga med i tempot längre. Det är för mycket nu. Idag har varit en hemsk dag. Jag har varit arg, irriterad, trött så in i bänken och haft sån vansinnig "hemlängtan" (ja jag kallar det hellre för hemlängtan än dödsönskan) inte deprimerad i egentlig mening, men bara sååå hemskt jobbigt med "livet". Så jag nästan suttit o tyckt synd om mig själv och mitt patetiska liv. Började grunna på vart detta kom ifrån så intensivt, tänkte att det kanske var PMS först och det e det kanske delvis, men sen kom jag ju på att det är fullmåne imorrn.
Är det fler än jag som känner av det nu? Det är nog dessvärre så för mig ganska så ofta att den där förbannade fullmånen och speciellt i kombo med PMS gör mig till en fullkomligt odräglig och livsbenekande typ. Usch!! Nu är det verkligen svårt att styra över sina egna impulser känner jag. Vill bara dra täcket över huvudet!
# 24 Förlåt pson men jag kom på nu att jag svarade inte på din fråga längre upp här efter jag flamsade till det, om vi i Sverige har nån liknande dag till eran Bededag. Jag tror inte det vad jag vet i a f..

#39 Du är inte ensam! Igår hade jag en flipp dag och grät och var helt nere i kolkällaren. Har haft några dagar då jag likosm har haft det liggandes och pyrandes i kroppen och igår brast det.
Jag känner en tjej, som är något år yngre än mig, och som personifierar ALLT det mitt liv inte innehåller. Hon reser jämt, pluggar till ' fint' yrke, har en stor lägenhet mitt i stan, garderob med dyra kläder, skor till ett regemente, restaurangbesök, utekvällar och ja…. ni fattar.
Hon provocerar mig något enormt, bara genom att vara den hon är. Jag känner mig totalt värdelös som inte har någon fullföljd utbildning, har inget fett konto…and so on. Hon representerar den jag TROR mig behöva vara , för att vara lycklig, och kanske framförallt, lyckad.
Men så igår, efter min break down, satt jag och Solar och pratade och försökte reda ut hela känslohärvan. Och efter en stund gick det upp för mig: Jag behöver inte de erfarenheterna som hon ska ha. Jag lever mitt liv, och jag lever ett annat liv, för jag ska ha andra erfarenheter än henne, och alla andra tusen miljoner människor som jag är så bra att jämföra mig med.
Det är det som är haken. Jag jämför mig med andra. Andras liv, och andras erfarenhetsvägar. Gör man det, är det så jäkla lätt att man åker ner i kolkällaren och tycker man lever det mest patetiska och innehållslösa liv som finns.
Jag vet inte om det är sådana tankar o känslor som du också har, men jag kände bara att jag kände igen mig i ditt inlägg.
#40 Åh, det hade jag glömt att jag frågade..haha… Ok, tack för svar iallfall ;)
Ja det är ibland jättetufft, idag var jag jättetrött igen, och nu på kvällen SÅ irriterad på allt. Nu är det lugnare.
Tack för din delning -pson-! Ja att jämföra sig med andra, då tar det aldrig slut. Jag jämför mig endast med mig själv, hur jag var förut och hur det är nu, det är mycket mer inspirerande. Sedan kan vi låta andra människor tjäna som inspiratörer men vara uppmärksamma på avund osv. För alla har sitt kors att bära, fast det inte alltid syns eller hörs.
Jag jämför mig jämt! Tänkte bli "frisk" genom att undvika eventuella "hot". Så nu är jag enstöring! ;-) Är skittrött på dessa energitjuvar, som egentligen är mina egna ideér. Borde hoppa in på Personlig Utveckling i ämnet…
Haha ha du är för härlig BigMama!

#42 Det är sant. Tänker man tillbaka i tiden, det räcker med ett år, så ser jag ju hur mycket jag har utvecklats och så bra allting är, jämfört med då. Jag tror det kan vara lite bra ibland att komma ner i en depp, för då börjar man tänka och iallfall jag, kommer igenom elden mer stärkt och säker på vem jag egentligen är, hur bra jag har det och vad mina styrkor är. Det är tufft när man går igenom en tung period och ser allt i svart, men det är i svackorna som guldklimparna ligger, som man säger.
Håller med, det är ju jätteviktigt att vi gör. Vi "måste" ju möta oss själva i allt. Hade ett par riktigt tuffa bitar tidigare i år som jag fick möta, satt och stortjöt både en och två dagar ibland. Och så är det lugnt ett tag å så är det dags igen för nästa möte. Ja så kommer det nog fortsätta ett tag till. Vi måste gå igenom det, där finns inga genvägar, tror jag.

#41 du till gengäld har ju….skönhet , inre styrka, ett gott liv, kreativitet…många männsikor som älskar dig….och som jag känner det…ett jävlaranamma som inte går av för hackor! Kram!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

#46 det finns ett talesätt som säger: det är i din värsta fiende, som du finner din bästa lärare. Och nog kommer vi alltid träffa på nya personer som petar med ett irriterande pekfinger på våra svaga punkter. Nej, det finns nog inga genvägar. Möjligtvis genvägar som slutar i en återvändsgränd. Jag skulle heller inte vilja vara utan dessa dippar egentligen, för det hade väl betytt att jag inte hade utvecklats?
#47 Tack BD för dina stärkande ord! Kram!
-pson-,hoppas du inte såg mig som ett irriterande pekfinger i det jag nyss skrev! Det var inte min mening, utan bara ett försök att möta dina tankar med mina.

Ja man reagerer jo kun på dom ting som man selv har i sig selv -
har man inte dom ting i sig så preller det av som vatten på en gås -
kram
solar

#50 nej inte alls… Jag menade att den här tjejen är ett pekfiner på mina saker jag måste jobba mer med, för att bli mer centrerad i mig själv. Jag uppskattar verkligen det du säger och hur du möter upp! Och tack för dina fina och stöttande ord!
Ps! Ibland kommer inläggen efter när man skriver, och tråden ser inte markerad ut, så jag missade ditt #48 inlägg…
Stor kram till er alla, och inte minst till dig satori!!
Ibland känns det som att man står på en sådan där hoppgrej man hade när man var lite, som man klämde fötterna runt en boll med en ståplatta runt om, och man försöker hålla balansen när man står still, och när man väl tar sig fram , så hoppar man stora skutt hur lätt som helst.

ja det är bra vi verandra nå vi går igenom sväre ting - tack for det - för kärleken betyder alt - det finner man ut av -
kram
solar

Haha… det tycker jag absolut att du ska! Gonatt kram! =)
Kan bara instämma med vad som sägs här med både Satori och pson . Ibland så bara måste man ner i skiten för att fatta att man duger som man är! Du vet pson att du är en av dem stärkt mig personligen och hjälpt mig att växa åt rätt håll, så du har unika egenskaper som inte alla är utrustade med, (trots fina utbildningar och mycket pengar.) Det är himla lätt att jämföra sig med andra, så nervärderar man sig själv sen. Men vi ska komma ihåg samtidigt att vi alla behövs på ett eller annat sätt, och det finns bara en av oss alla! Vi är alla unika på vårat vis.
Kram på er alla och ha en fin BuddhaMåne söndag! 

# 41 - Jag kan förstå precis vad du menar. Har en jämnårig mailvän som jag känner sedan fem år tillbaka. Hon är en räkmackemänniska, bara flyter på här i livet. Hon har jobb, hon är frisk, hon har en man som jobbar i Irland och tjänar massvis med pengar. Hon har två barnbarn och har ett perfekt fungerande socialt familjeliv.
Jag försöker numera att tänka på att hon förmodligen inte har så många karma och händelser som hon måste lösa och hon här säkert förtjänat räckmackan. Men det som jag hakar upp mig på är att hon gör det jag vill men inte har råd till. Säger jag att jag skulle vilja köpa någon mysig meditationsskiva, då rusar hon iväg och köper fem. Jag har länge talat om att jag velat lära mig Reiki men inte haft råd och naturltigtvis har hon köpt en kurs som hon gjort klart första delen av nu. Jag kommer INTE nämna för henne om vedic art, för då kommer hon genast att beställa en kurs - och då kommer jag hata henne

För övrigt så har hon berättat att hon är avundsjuk på mig som varit med om "det övernaturliga". 
# 57 Men vilken fördel för dig Ayena att du får uppleva det och inte hon 

Ja vi får jo heller inte glemme att dom räkmackamennesker ligger under for illusionen i stor stil - ja på papiret har dom alt - men det är en tom skal -
det enda som er nogot värd är jo kärleken och ägte varme ect.
så ja Ayena du blir provokert av hennes liv intill du slipper din egen illusion -
det är hemmeligheden -
kram
Solar
Det här är min sanning med respekt till dig Ayena. Allt vi känner, tänker, upplever handlar alltid om oss själva. Såsom du ser på dig själv och världen, så blir det. Vill du hata ett tag till ja då kommer universum ge dig situationer för det, vill du älska kommer det också att manifestera sig. Allt handlar ju om Andliga lagar: det du ger, får du tillbaka osv osv.
Idag så har jag suttit ute i solen så jag blev alldles röd i fejset och lite på bröstet. Fast det har blåst kyligt, men nu märks det att våren är på G även här uppe i Dalom! Kul 

#58/59/60 - Jag hatar absolut inte henne, tvärtom jag tycker väldigt mycket om henne. Annars skulle jag inte behålla kontakten med henne. Det är bara ibland dessa primitiva känslor ta överhanden. Hon är samtidigt min "motpol" som jag behöver. Jag tror också att jag representerar hennes "motpol" på något sätt.

mycket jobbigt - da den slags bruker mycket energi eller binder energi -
kram
solar

Det där får vi prata mer om i morgon så får du förklara.
Nattikram

Tittar in och gör en sjukanmälan… Har dragit på mig en liten influensa och kommer inte vara så mycket vid datorn just nu, men tittar in lite då och då… Kram!
Krya på dig pson! kram 

Krya på dig p-son!
Kramar från Ayena

healing tll dig Pson….i mängder
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Tack så mycket mina vänner… jag har vilat hela dagen och känner mig ganska bra nu. Det är nog bara en liten " skit-i-systemet-avbrännare" antar jag, så jag är nog snart på fötter igen 

Ja rask kan snapt bli vis man har de rette venner 

#126" />

Åh.. -pson-! Hoppas det är snabbt övergående! *krya på dig kram*

Svarar Newage från neras tråd "En fantastisk upplevelse" för att inte OTa sönder den tråden *ler*
Nope! Har XP.. 
Tack Playja! 

# 69 - Skönt att du känner dig bättre idag[
](http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZSYYYYYYYYSE)

Ja, välkomna tillbaka då, allihopa!! =)
Hur har ni haft det?
Jotack, det har gått bra ändå. Men lite abstinens har man ju haft..

Och så är det ju så att den däringa mänschan som har ALLT ändå inte har förmågan att med värme driva och hålla igång ett forum som det här… Men det kan du, pson. :)

#77 haha..ok… jag vet inte riktigt vad du menar, men det låter bra, så jag tackar och tar emot berömet Ewerhof! =)
Hihihihi….vad kul, Nera! Flera resor lär det allt bli! 
Med Stjärnljus // Shintaida

Men vilken härlig bild på två härliga spättor. Fast man ser ju inte hur ni ser ut, bara näsorna 
21.5 mil, inte dåligt. Måste ha varit en skön tur i det fina vårvädret 
Här blev det en cykeltur (alltså en vanlig) på en timme i vårsolens Malmö.

#79 Hade inte cykeln stått där i bild, hade man nästan kunna tro ni var svartklädda astronauter! =)

# 82 - Jag tänkte faktiskt samma sak. De är kanske astronauter när allt kommer omkring 
# 81 o 82 Hi-hi,,Ja vi ska erkänna! Vi är annars 2 st UFO astronauter när vi inte hänger här på UJ, så därför måste vara anonyma..Vi jagar ufo:n med våra motorcyklar 

Ja UFO-nauter 
Kram
Solar

# 82 - Det har jag misstänkt hela tiden 
Hörru - din häst är nog färdig nu *blink*
# 87, Ja du jag har just sett det..hi.hi. Vilken vacker tavla det blir av min häst som Ayena gjort. Ni ska alla få se den sen här sen också.
Tusen miljoners tack Ayena! Hittar inga ord. Du är jätteduktig 

Flotte bilder Nera 
Hej på er alla! Härinne var det tyst som i graven idag. Hoppas ni har det bra därute. Ville bara skicka er en hälsning så här på måndagen. Har tyvärr inget specielt på G att skriva om själv heller. Jag jobbar på med en ny översättning från Mästare Kuthumi som kommer så småningom.
Kram på er alla 

Ja det är årets varmeste dag 22.4 grader her i DK - så datorn är inte det förste som blir tändt - ha ha 
kram
solar

Ja, här är det rena sommaren och jag har fått pollenallergi!! Det har jag aldrig haft tidigare, men i år så blommar det upp minsann. Så jäkla irriterande, minst sagt. Kliar, kittlar, nyser, rinner. Me no like!
Välkommen in i gänget pson! Jag inväntar mitt med här..Any day now..
# 92 nej, det kan jag förstå. Ni har ju tjuvstartat sommaren därnere ju..hi-hi..Vi har haft mulet väder idag, så en annan har ju kikat här med jämna mellanrum….Men lite varmt har vi i a f 

Vet inte? men e det bara jag som fått för mig att "luften gått ur" iFokus sen serverbytet?.. *funderar* Tycker de senaste dagarna har varit lite "segt".. eller e det mina hjärnspöken? *s*
Kan ju vara att våren oxå har kommit igång ordentligt!
Jesses vad härligt det är att vakna till all fågelsång på mornarna!.. å allt som hör våren till*myser* Tycker nog detta är årets bästa årstid! 

#96 ja, Playja, jag kan ju inte påstå att jag har haft så mycket lust till datorn överhuvudtaget den senaste tiden, och som du säger, så var det nog efter serverbytet som det blev så. Jag har lite skrivkramp och har inte så mycket att säga för tillfället.
Men så är det ju ibland, det går i vågor, och det är bara att hänga med. 

#97… Ja det är ju så.. allt går i vågor. Du e värd lite skrivkramp *s* Du har ju gjort så mycket för sajten ändå å det släpper nog när tiden e mogen *ler* Vi andra får väl försöka "dra vårat strå till stacken" för att hålla Uj igång lite. Fast!!! *asg* jag har inte så mycket vettigt att säga heller! Men en STOR kram.. till er alla kan man ju alltid bjuda på.

# 98 Det har du väl Playja! Du har också mycket att komma med. Alla har vi något att bidra med såklart
Vi har nog fått skrivkramp nu i dessa frekvenshöjningstider.
Stor kram till er alla från mig med.

Vi får väl hjälpas åt nu trots att det kan kännas motigt vissa dagar. Vissa dagar är bättre än andra och då får vi ju passa på att skriva lite de dagar det känns bättre. Vi är ju många härinne!
Och p-son-! Låt dig själv ha skrivkramp en stund! När du minst anar det så kommer "krampen" att lösa sig *blink*

Så har jag också känt ett tag -pson-, varken lust eller energi till datorn alls. Har mest suttit i soffan och förmedlat energier. Och som sagt det är bara att hänga med så gott man förstår…

Ja, det är inte så mycket man kan, eller ska för den delen, göra åt saken. Jag fick en påminnelse av min vägledare att meditera mer för ett tag sedan, eftersom jag behövde det, och det har jag gjort nu den senaste tiden och fått en del gott ur det. Så det finns en mening med att datorn inte är prio 1 just nu =)
Men jag är här inne ändå och kikar in lite då och då, så jag har inte helt övergett er ;-)
Faktum är, att jag efter en meditation, fick till mig att jag skulle undersöka pilates, och det har jag faktiskt kommit igång med så smått. Precis ad jag behövde just nu! Jag verkligen rekommendera för den som vill prova en lugn, effektiv och bra träningsform… Jag känner mig starkare och smidigare än jag gjort på länge…typ under hela vintern… =) Kram på er!
Nej vi överger inte varandra, vi följer ju bara vår inre guidning: Go with the flow…not against it

Ja det är dags för mig också att börja stretcha lite. Dansade mycket förr, men har inte orkat det de sista månaderna. Så när jag hade grävt lite i min kollolott hade jag träningsvärk i flera dagar efteråt..puha!

Får man fråga - vad är pilates?
Har hört detta förr i något sammanhang.

#103 Haha..Ja, man märker verkligen efter en vinter i ide att fysisk form är färskvara…
#104 Pilates är en träningsform som kombinerar yoga, styrketräning och stretch och enligt den instruktionsvideon jag har, så är det en populär träningsform bland dansare. Jag brukar visualisera mig som en balettdansör när jag gör övningarna, och det är ganska effektivt ( och roligt). En länk som ger ett hum om vad det är: http://www.youtube.com/watch?v=15Uxbv4WOpo
Sem hörni ska vi inte heller glömma bort att ha kul i frekvenshöjningarna också! Det står ju i var och varannan Kanalisering att vi ska även ha KUL under tiden. Så fram med lite mera humor mellan varven. Eller är det bara jag som tycker det?..Själv så tittar jag på tokiga gamla humorprogram med min son var och varannan kväll så man får skratta riktigt. Det är också förlösande på sitt vis, och gör att frekvenshöjningarna inte känns lika jobbiga.
Kram på er
och se livet från den ljusa sidan..om det går 

#107 Den där får mig att tänka på en karaktär i boken: Liftarens guide till galaxen. Han är odödlig och kan resa i tiden och för att fördriva tiden har han beslutat att åka runt i universum och förolämpa alla som lever…i bokstavsordning! Då går det undan. :D

#108 Vilket projekt! haha…

# 110 ha ha ha..vilka rumpmuskler.där ligger man i lä..hi-hi..

#110 Det kallar jag rumpmakt!
Föresten så är det snart dags att säga grattis till mig, fyller 22 solvarv på denna planet imorgon! ;)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

#113 Då ska jag börja baka en liten tårta till dig enola, så den hinner bli färdig i tid ;)
#110 Solar!
så gör jag varje kväll för att tända maken min! *fniss*

Nyopererad och vig som ett kylskåp!
Kul att se att man kan kontrollera dessa bakmuskler.
Med Stjärnljus // Shintaida
Haha.. ja jag skrattar för det ser för hejigt ut,
men blir samtidigt så avundsjuk, för DEN tiden är ju helt förbi för min räkning i alla fall
Snyft…jag vill också ha en sån där stunsig rumpa ju!

#110.. Ja.. där var det muskelspel!.. *s* 
Jag skulle behöva hjälp med en fråga ang. Kristusenergin. Det är egentligen min syster som undrar, men nog undrar jag lite själv för jag kan inte på ett bra sätt förklara för henne.
Hur gör man för att få med tanken om Kristus, ta till sig allt prat om just kristusenergin i sin andliga utveckling om man starkt förknippar Kristusprat om religiös fanatism. När man kan sluka information och ta det till sig men det blir stopp då prat om Kristus plötsligt dyker upp. Och är Jesus och Kristus samma koncept när det kommer till det andliga (inte det religiösa)?
Jag känner inte såhär själv längre. Men jag skall erkänna att jag större delen av mitt liv nästan bokstavligt talat spytt bara jag hört namnet Jesus och känt sånt agg gentemot de som gått i kyrkan och pratar om Jesus hit och dit. Nu har jag vaknat upp och ser på saken ur en annan synvinkel men jag kan för mitt liv inte förmedla till min syster hur jag tänker.
Sen tänker man att de flesta som "möter Jesus" blir frälsta och sen hamnar in i nån kyrklig församling. Men är det för att de inte tidigare haft kontakt med den andliga sidan. För vad jag menar är att om man REDAN är inne på det andliga som i Uppstign. t.ex och SEDAN möter Jesus som en del i utvecklingen springer man ju knappast till Pingstkyrkan och blir medlem, utan då kommer ju kristusenergin som en naturlig del i utvecklingen.
Ja, som sagt jag har svårt att ens förklara för er märker jag, men jag hoppas nån förstår vad jag menar och kan förklara det här med Kristusenergin infogad i den ICKE religiösa andliga utvecklingen.

#118 Jesus kom i likhet med många andra nedstigna mästare att inkarnera sig som en omedveten människa. Namnet Kristus kom han att få med uppstigningen i tiden.De som är Kristna i sina hjärtan kommer att slå följe med Jesus Kristus som är vägen,sanningen och livet .
Kristuskraften finns i ditt hjärta.

Man skal forstå att skilje det av :
Kristus var den bakomliggende Mester som overstrålede Jesus i 3 år da Jesus manifesterede Kristendommen på Jorden for 2000 år siden -
så där er tala om to olika personer -
ja man måste läre sig at skilje tingene av - i en andlig del och i en religiøs del -
svärt da nogon av tingene lapper in over verandra -
men man kan läre det -
kram
Solar
Tack för era svar! Jag skall vidarebefordra dem 

Ville bara berätta att vi har en underbar kväll/natt här i Malmö. Det är ljumt i luften efter dagens värme. Syrenbusken som står här nedanför min balkong blommar nu och ger i från sig de underbaraste dofter nu på kvällen. Man vill ju inte alls gå och lägga sig. Tror jag ska sätta mig på balkongen och läsa lite……
Nattikram till er alla!
Va mysigt det låter! Det är lika underbart i Sthlm, vi var hos mitt X syster och grillade i deras trädgård. Äntligen är det maj! Nattikram till dig också!

Ja visst har det varit en underbar dag!! Och inte bara det att det är sol och varmt om dagarna, jag tycker kvällsdoften sedan solen gått ner och det är svalt, är helt himmelsk!! Jag har fått lite färg på kinderna och känner mig lite friskare än vanligt =)
Kram på er alla!

Sista dagen imorgon att njuta av värmen i Uppsala och sedan blir kallare väder på måndag. Det gäller att tillvarata den bästa tiden på året. Då ska man njuta och må bra. Det blir snart OS och EM i fotboll.
Det blev en märklig ishockymatch mellan Sverige och Sovjet. Då några tiondels sekunder var kvar så gjorde Sovjet 3-2 och vann matchen. Svenskarna hade hela otur i mathen.
Just detta fenomen att ha turen på sin sida är avgörande i många sammanhang.

Fina bilder p-son! Visst är det en helt underbar tid nu när grönskan är skir och allting blommar. Kanske inte för pollenallergiker. Jag har själv haft pollenallergi i 25 år, men är fri att njuta i fulla drag numera.
Det blir nog en stund i solen idag också för min del. Sedan skulle ju värmen försvinna, eller rättare sagt, det blir normaltemperatur :-)
Jag vill önska er alla härinne en underbar söndag!
#125 E det inte körsbärsblom då?
Själv var jag i Kolmården och solbadade hela dagen i förrgår och igår var vi ute och cyklade i det fina vädret. Håller med om att det är så härligt även på kvällarna att man inte vill gå och lägga sig. Det är ju sommar ju. Känns skumt att det gick så fort och att det kom så tidigt i år.
Vad vackra bilder -pson-, särskilt den med regnbågen.
Sabla "otur" med matchen, adnanas
Att värmen kom så tidigt har väl och göra med Jordaxelns tippande. De sägs ju att vi ska få medelhavsvärme här i Norden framöver.
Ja jag hörde att Nordpolen kommer att ligga där Saudi nu är så då blir det väl mer Medelhav här. Underbart *S*

#129 Jo, det kan det vara =)
Medelhavsvärme är inte helt fel… 

Fast jag tycker vi har haft det idag. Även denna kväll är ljum. Det ska inte vara för varmt, max 30 för min del nu för tiden. Men gärna 25 och 19 grader i vattnet.

lets dance

Yeh..shake it babies
Äh den rörde sig inte. Den håller på att göra ett sandslott i kattlådan, får jag berätta då!

Skulla nogon väre intereseret så er der her danska oversättelser av Celia Fenns kanaliseringer och andra her :
http://danish.lwstaff.com/kirsten/
kram
Solar

Recepter på läkre smoothies :
http://www.selvet.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=17705
Morötter = gullerødder på danska
Ok, tack Solar! Ska se sen om jag fattar danskan, annars får du hjälpa mig med tolkningen
Japp smoothies e gott, finns många goda recept och enkelt att göra.

Solen - livet

litt blommer från den danska natur här i København

En funktion som jag nyss upptäckt, som jag gärna vill dela med mig av är Googles översättningsfunktion! Jag vet inte hur länge den funnits där, men om jag har missat den, så har säkert andra gjort det med! =)
Den översätter texten till svenska om du klickar på den här -----> se bild
Jag tog Starchild global som exempel, eftersom det är därifrån Månadens Energier kommer ifrån.

Men det är ju G U L D pson!!!! *tjohoooo!!!!!
Jättetack för infon!!!
Jag instämmer med Playja, det är ju GULD -pson-, pussåkram till dig!!

Och vilka vackra bilder Solar, det ser ut som rodedendron. Ja ni är ju en bit före oss där.

#142 , 143 Ja, det öppnar upp helt otroligt mycket för infoflödet! Jag tycker det är en underbar funktion! =)

Som ni kansek har märkt så har inläggsräknaren tagit semester. Det är rapporterat, och kan inte säga så mycket mer just nu om det. Vi får hoppas det kommer igång snart =)

ja det är fantastisk for oplysningen/informationen på Jorden att kanske hela Jorden kan forstå alt på hemsiderna -

har skrivit till clas swhan idag, det är tydligen riksstämma i karlskrona i helgen (ufo sverige)
Precis Solar!!
Får man fråga vad du skrev till honom, kajmal?

reklam
Vaddå för reklam? Att vi ska öppna arkiv X här också? Förstår inte…

boken
Haha…okey. Då säger jag lycka till, för den gode Clas Swahn verkar då inte vara satt på det stället för att han är en ufo-entusist precis. Halva ufo-Sverige tuggar nästan fradga när de hör hans namn. Du gör som du vill självklart, men tror nog det finns bättre ställen att göra reklam på för din bok. Kram.

Ja det är en verdenssensation at google oversætter hemsider over hele Jorden
læs här :
http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=16952
Kram
Solar

han köpte både privat och till ufo sveriges arkiv förra i all fall, det kanske faller homom i smaken
Jag håller tummarna! Är det boken du skickade till mig, eller är det en ny? Om det är en ny, vill jag gärna köpa en av dig!

den gamla omarbetad plus ny fortsättning, jag skrev till dej på achtar
Den vill jag gärna köpa då. Jag skickar min adress till dig inne på Ashtars i dagarna. Är det ok?
Helt otroligt! Det snöar här nu och det är dasslock till flingor som kommer ner
Och jag som trodde att våren var här..Det är ju grönt på träden

mera får mera
Tålasmod är en dygd (övnnimg ger färdighet) / kvinnor behöver nog öva upp sitt tålamod ? De vill göra allting bums. Männen påminner om Kronblo på sofflocket (de har inte så bråttom) De skjuter gärna upp saler och ting till morgondagen . Snön lockar nog många turister /barnen gillar att åka pulka i backerna :- ) / förra året så kom Häjedalen att få snö mitt i sommaren ( nytt svenskt rekord noterades)
Apropå "Dalarna" .Författaren Simon Peter Fuller besökte Dalarna innan han den 7 nov år 2007 anlände till Uppsala för att hålla ett möte. Och i sista stund så ordnades en lokal som de fick hyra i modern kyrka som ligger på S.t Olofsgatan. Märkligt var att det på dörren stod namnet "Insikten" Simon skulle hålla föredrag. Men Vii kom istället att ha ett littet möte kring kaffebordet på entreplanet. Inalles var vi bara fyra deltagare och två av dem var från Dalarna men bodde i Uppsala. De hade inte gjort någon PR om detta möte och föredrag .
Jag undrar om du känner Helena Leo i Dalarna(även hon kanaliserar )
Stora som dasslock, milde tid, haha..ja än så länge får vi vara beredda på överraskningar i vädret. Igår regnade det hela dan i Sthlm, som avslutades med ett riktigt hällregn. Men då blir ju naturen glad!

Yes we "must", that`s the way!

Devona…Haha ha..nej så j-a enkelt får det inte va!
Solar..Mmmmkänner igen det där! Yes I like life in many coulors!

#165 Hahah.. Byråkrati-Sverige i ett nötskal

# 166 . Att se sanningen i vitögat :- )
Här fanns mycket kul att läsa 

Haha…YES we ARE! ^^^

Att jag måste bara putta för -pson-s tips i #141
Helt suverän funktion. Har haft M Y C K E T nytta av den.
Tack igen 

#175 Helt klart är det den bästa uppfinningen på länge! Det har varit den allmänna uppfattningen på div forum, enligt min uppfattning, att utvecklingen är att göra allt engelskt, så att alla ska förenas i ett språk. Jag har hela tiden varit motståndare till det, och det var en av grunderna som jag fick inspiration till att starta Utomjordiskt iFokus. Ett svenskt forum, med svenska texter, så att informationen går ut till de som av olika anledningar inte läser långa engelska texter. Därför blev jag själa glad när jag såg denna funktion, och jag använder den också en hel del! =)

#141 # 175 # 176 Strålande bra tips från pson (tack): Detta är nog det bästa som jag har sett på inom prrgam utvecklingen. Jättebra funktion som kan översätta många språk

Hahaa I LIKE TOO underbar….!
# 179 Ha Ha.den var bra! 

#179 Underbar!

har suttit vid datorn en stund , ska ut och hugga timmer ikväll, måste renovera lagårn (tjuva)

bor i en kronopark som är tre kvadratmil, grattis är gott
Milde tid 3 kvadratmil! Ja då är det lite och göra med andra ord, då har du förstås en öppen spis, med all den gratisveden!? Men vad är en kronopark?

en kronopark är statens mark, så det är jussom vår skog , nej jag har ingen vedspis, men en bakeom nere i källaren, det blir god pitzza i den

så i princip så snor jag av dej Gahella
Man får inte stjäla ved (heller)!

timmer är inte ved, det är tall och gran som man sågar brädor av

jag bor i ett kronotorp (STATENS EGENDOM) SÅ DOM SÄGER INGENTING OM MAN UNDERHÅLLER BYGGNADERNA
Man får inte stjäla timmer (heller)!
Inte för något syfte.

STACKARS SÖRLÄNNINGAR
Haha…helt okey kajmal om du snor några vedpinnar från mig, särskilt om du hjälper till med underhållet, håll till godo!
Mmm vedeldad pizza ÄR gott!

För fyra fem år sedan så meddelade Robert Aschberg att två kvinnor skulle under programmet framföra varsitt budskap men de viille nte medverka på bild.Den första kvinnan överlämnade en stor bukett röda rosor. Roberts kommentar : Du menar att blommorna symboliserar Jesus och kärleken . Det dröjde ca fem min innan den andra kvinnan framförde sitt budsap . Och hon överlämnande många saker: Brasved,stearinljus,yllevantar, konsever mm . Och vidare så blev Roberts kommentar : Du menar att det är sådana här saker som vi behöver ha framdeles. Dagen därefter så fick jag i DN och i UNT läsa annonser där en person ville köpa begagnade braskaminer och vedspisar.
Tidigare hade jag påpassligt i ett kompendium fått läsa om en artikel där manlig person i södra Sveige förmedlar buddskap att det blir elavbrott Och han nämner att även andra som kanaliserar hade fått liknande budskap.
Vidare så inkom en artikel i UNT om att 9/10 uppsalabor blir utan vatten vid elavbrott . Det är bra att känna till vattenbrunnar ute i naturen . Påpassligt så kom några ungdomar att sätta upp affischer t i Uppsala. De annonserade ut överlevandskurser fär vuxna. På loklaradion så intervjuade de dessa ungdomar. De hade gjort många bra upptäckter .
Troligtvis så blir det elavbrott under kommande vinter

pson´s in tha house! =) Hej alla , nu är jag på plats igen, efter en liten minisemester på sköna Österlen! Nu ska jag läsa igenom vad som hänt här, och svara på Pm jag fått =) Hoppas ni har haft en bra helg, alla!
Välkommen tillbaka 

tack tack! =)
Ja välkomna tillbaka båda två!

Tack! Men hörrni….nu är vi uppe på 201 inlägg, med mitt…det är dags för en ny Snackis!
Lås & bom på denna och välkomna över i nr 4!