Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikett: energier
Läst 1766 ggr
Ayena_old
0

Energierna och påverkan

Jag startar en ny tråd fast jag vet att det redan finns en tråd om detta, men ibland blir trådarna så långa och det är lite jobbigt att uppdatera sig. (Med andra ord så är jag lite lat ibland) Oskyldig

Jag har märkt med mig själv att de senaste veckorna tycker jag det är väldigt svårt att lyssna på nyheterna både i radio och TV. Jag känner att dessa ständiga rapporter om våld, mord, krig, ekonomiska kriser m m (listan kan göras oändligt lång) inte stämmer överens med mitt inre jag. Jag blir mycket störd.

Nu vill jag inte sticka huvudet i sanden och blunda för mänsklighetens förfall, men jag orkar inte med dessa ständigt negativa nyhetsrapporteringar. Det måste väl finnas positiva saker att rapportera om - eller????

Någon annan som märker samma sak?

Gahella
0

Ja jag tål absolut inte att se våld längre, det gör ont i hela mig. Jag tar del av världen på mitt sätt. Som nu pågår en namninsamling för Tibet som vi kan påverka genom fredliga medel till en mänskligare värld att leva i.

Ayena_old
0

Precis! Det gör alldeles för ont! Det känns så fel i varenda liten fiber av mig.

Solar
0

Ja och jag tändte for radion idag på 100FM som jag for nogon år sidan lysnade mycket på - så efter et år eller mera utan den musik kunna jag slet inte tåle dom vibrationer som kom ut idag -

puha - så radion blev slukket igen -

så ja vi ändrer os -

kram

solar

nera
0

Jag kan bara nicka och instämma med det du säger Ayena. Man blir fullmatad med desa negativa nyheter varenda dag, så jag orkar inte heller ta in det längre, utan att för det verka känslokall. Jag donerar en liten slant till Läkarmissionen varje månad. Men man måste tänka även på sin egen överlevnad psykiskt för att orka. Nä, fram med mer positiva nyheter!

Ayena_old
0

Ja, jag stänger både radio och TV väldigt ofta numera och istället njuter jag av tystnaden och varat.

isa76
0

#5 Det gör du rätt i! jag började att titta på en spännande film om trafficing för några da´r sen. ungefär mitt i filmen, då det var som mest spännande drabbades jag av en enorm insikt. Jag är delaktig i detta! Jag delar ansvaret för att barn och kvinnor kidnappas och säljs som sexslavar över hela världen med miljontals andra människor. varför? Jo därför att jag är delaktig i att upprätthålla nuvarande strukturer på Jorden genom att ge dessa strukturer min uppmärksamhet, mitt fokus och min energi.. Jag stängde omedelbart av tv:n och har varit mycket restriktiv med vad jag väljer att delta i efter denna upplevelse. Nu säger jag inte att man borde gå och bikta sig om man ser våld på nyheterna eller en hemsk krigsfilm, men det är nog viktigt att lita på sin inre känsla gällande detta. Du sticker inte huvudet i sanden Ayena! Vi vet ju redan hur världen ser ut och har sett ut i tusentals år.. Det är dags att drömma en ny dröm nu, lägga fokus på att skapa en ny värld utan allt det som gör så ont. För att kunna göra det så tror jag att det är viktigt att vi inte låter oss störas eller trubbas av genom att exempelvis se våld på TV.

Playja
0

#0…  Ja jag känner igen  mig… helt klart! Så har det varit de sista 2-3 åren för mig.

Gillar #6… syn på det hela… å håller med idetta som skrivs!

/Du sticker inte huvudet i sanden Ayena! Vi vet ju redan hur världen ser ut och har sett ut i tusentals år.. Det är dags att drömma en ny dröm nu, lägga fokus på att skapa en ny värld utan allt det som gör så ont. För att kunna göra det så tror jag att det är viktigt att vi inte låter oss störas eller trubbas av genom att exempelvis se våld på TV. \

Eftersom jag tror på universums lagar.. så verkar det logiskt för mig! *ler*

nera
0

När jag var ute på min långpromenad i dag på morgonen , så kvittrade alla fåglar så högt. Det lät som en hel symfoni av olika fågelläten, och jisses vad glad och uppåt jag blev av detta läte i solskenet Skrattande

Gahella
0

Och vad som sägs är att det är tack vare fågelsymfonierna som bladen slår ut! Tänkvärt!

nera
0

# 9 Jaha! DEt hade jag ingen aaaaaning om…Hi-HI! Häftigt Gahella Glad

Ewerhof
0

Det är många år sedan jag läste en kvällstidning eller tittade på ett helt nyhetsprogram. Jag klarar helt enkelt inte av att vara åskådare till vålds-gottare. För inte är det raportering som det handlar om längre. Nyheter ska framställas sakligt och så lite vinklat som möjligt, enligt mig, men det har blivit en försäljningsfråga. Pengar ligger bakom alla värderingarna och människan är bara en produkt. Jag 'går i spinn' totalt när jag möter motstånd på den fronten, värst tycker jag dem är som får för sig att de är riktiga ansvarstagande samhällsmedborgare för att de läser tidningen och inte missar nyheterna på TV. Då de förfärat inser hur jag resonerar och vill ha mig till oansvarig brukar jag kontra med att fråga hur mycket dom har hjälpt till. "Du läser detaljerna i tidningen om hur allt gått till (vid olyckor) men jag ringer på hos grannen om jag ser att något inte står rätt till." Ja, jag lägger mig i. Jag bryr mig. Nyheter är idag synonymt med skvaller och det anser jag inte är rätt och riktigt.

pson
0

Vi har väl kommit förbi tiden då " det är tanken som räknas" är förbi, och det är handlingskraften som räknas och gör en skillnad. Allting börjar med en tanke, ja, men vi kan inte stanna där.

#6 Jag fick en liknande upplevelse när jag såg ett program om paparazziz och jag satt och svor över hur sjukt det är att människor förföljs och frihetsberövas, bara för att en bild säljer, och unika bilder kan göra fotografen ofantligt rik. Jag tänkte, att JAG minsann inte köper dessa skvaller tidningar som är med och bidrar till det här, men så kom jag på, att Tv-guiden som jag sett som så oskyldig, består till 50% av dessa skvaller bilder. Blä.

Det finns positiva nyheter att rapportera om, och till och med iFokus har ett eget forum för det  Goda Nyheter iFokus. Gå in där och sprid era goda nyheter  =)

Playja
0

#12.. Jo Goda nyheter var jag en del inne på förut men så blev det lugnt där å då "glömmde" jag bort sajten. Man kanske skulle ta en sväng dit igen för där fanns massa kul! Då det var "snurr" blev man på toppenhumör att läsa där. Skrattande Tack för påminnelsen -pson- *kramiz*

pson
0

#13 ja, man har sina perioder på olika ställen här inne på iFokus, och ni får ju såklart rapportera goda nyheter här med om ni vill, men jag tänkte bara slå ett slag för ett grann forum   ;-)

Gahella
0

Ja det är bra att byta miljö dåådå, så är det så trevligt att komma "hem" igen!

Nä jag tycker inte heller att det räcker med att bara tänka ljust å positivt, det BEHÖVS goda handlingar också. Och vi som har så stark kontakt med Anden blir ju så guidade i vad vi ska säga och göra. För annars får ju andra slita livet ur sig.

kajmal
0

om man får svårt att andas, så är det andar eller högre väsen närvarande, den starka energin gör att man får andnings svårigheter, själv brukar jag ofta ta bilen även mitt i natten och köra en sväng, då brukar det lätta efter ett tag