Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikett: frågor
Läst 1894 ggr
Ayena_old
0

Verkligheten - Jag är

Varje individ har sin egen verklighet. Min verklighet är var jag upplever mig i detta här och i detta nu, i detta varande.

Kalles och Lisas verkligheter ser helt annorlunda ut i mina ögon sett. Men hur upplever Kalle och Lisa sina verkligheter?

Om detta kan diskuteras väldigt mycket, men jag skulle vilja belysa frågan om vi kan ändra på vår verklighet? Och i så fall hur mycket?

Om jag nu skulle rannsaka min verklighet så måste jag vara ärlig och se alla delar av den - och även ifrågasätta den. Sen måste jag fråga mig - är jag nöjd med min verklighet såsom den är? Är jag nöjd med mig själv i min verklighet såsom jag är i denna verklighet? För min verklighet är ju resultatet av hur jag är, eller rättare sagt, hur jag varit hittills.

Om jag vill ändra på min verklighet, då måste jag börja med att ändra på mig själv, eller hur?

Och nu till kärnfrågan i denna tråd:

- Kan jag välja en annan verklighet genom att tänka på ett annat sätt?

_RS_
0

Det finns ju som sagt olika sätt att se verkligheten. Men man får också skilja på den inre verkligheten och den yttre, så det blir ytterligare verkligheter att ta hänsyn till.

Vissa individers verklighet är till och med så olik att de behöver hjälp med att gå till affären eller behöver sällskap på toaletten. Det finns utomjordingar närvarande dagligen, monster i garderoberna och skuggor som lever av sig själva. Det är nog tyvärr så att man ibland måste låta någon annan rannsaka ens verklighet, eftersom man alltid själv har rätt, i sin verklighet och på så vis renderas man oförmögen att kunna ifrågasätta den objektivt.

Dalí, Manson, Shickelgrüber, Quick, Maooch Stalin hade alla rätt, i sin verklighet… Det har dessutom du och du och du… Problemet blir när den inre och yttre verkligheten blandas och ibland är inkompatibel med andras. Medianen är rättesnöret som man måste rätta sig efter, rätt eller fel, det spelar ingen roll… Har man en abnormal inre verklighet, men ändå kan hantera den yttre så har man få problem. Ännu bättre.. man kan födas med ett funktionshinder… Som gör att man kan se andras verkligheter :D

nera
0

Ja, du har en poäng i din undran där Ayena = ) Verkligheten ändras nog med tankarna, för det sägs ju att man är det man tänker…. Glad

Ewerhof
0

Jag tror definitivt att man kan förändra sin verklighet. Må så vara att man behöver få hjälp med förändringen från 'spegelvärlden' vi lever i men jag tror på att det är möjligt. Helt på egen hand kan det nog vara väldigt knepigt, det blir som att ställa sig vid en riktig spegel och ställa en fråga och så nickar 'någon' entusiastiskt bifall. Inte så utvecklande kanske. :)

Ayena_old
0

#2 - Ja, jag håller ju på att läsa "The Secret". Håller också på att läsa om Samtal-Med-Gud. Jag kan lätt ta till mig att vi skapar vår egen verklighet utifrån våra möjligheter. Men sedan är ju frågan om vi kan skapa nya möjligheter?

Och hur mycket väger vår livsplan in i detta?

HmmmFundersam

Gahella
0

Detta är ett utdrag från Pollaks bok "Att välja glädjen", mycket tänkvärt tycker jag.

Människans kropp består av 50 billioner celler, ( En billion = 1000 miljader). Varje cell består av ständig vibrerande energi. Man vet också att tankar på samma sätt är mätbar vibrerande energi. Varje tanke jag tänker(tankens energivibration) har en direkt och omedelbar påverkan på samtliga celler i min kropp. Min attityd och mina tankar finns och lever i varenda en av kroppens celler.

Med andra ord: Genom varje tanke jag tänker påverkar jag den jag är.

Samtidigt är min kropp i ständig förändring. Just nu förändras millioner å åter millioner, varje sekund i min kropp. Så jag är inte samma människa som jag var igår.

Sanningen är att vi föds på nytt varje sekund, och i detta finns enorma valmöjligheter:Jag kan välja att tänka tankar som är bra för mig, och kan medvetet ändra tankar som inte är bra för mig.

Jag skapar den jag är med mina tankar. Detta är något jag själv kan skriva under på, då jag själv varit både missbrukare och medberoende, då jag inte trodde jag var värd mer än så! Mina tankar om mig själv idag, är helt andra mot de jag tänkte då. Och det har sannerligen visats och speglats mig ute i "verkligheten" också!

Gahella
0

Han fortsätter; Tankar "smittar", jag är inte ensam om effekten av mina tankar.

På en sjukhusavd. började alla i personalen medvetet ge varandra uppmuntran och uppskattning. Det hade en märklig accelerande effekt, en slags "smittoeffekt". Människors självförtroende steg- och man gav varandra mer och mer uppskattning. Samtidigt sänktes sjukfrånvaron markant hos personalen, patienterna skrevs ut tidigare än på andra avd. och åtgången på medicin blev mindre!!

Alltså; De tankar å attityder Jag har, skapar mätbara resultat- utanför mig själv! Mycket viktiga bitar att tänka på nu när vi vill skapa Himlen på Jorden! Att Paradiset börjar inom en själv, som tas emot från andra som önskar bygga detsamma, och därigenom skapar vi helt Nya verkligheter för oss alla på Jorden! Hallelulja…Glad

Solar
0

Ja man är sin egen verklighet efter vilket niveau man är på frekvens och vibrationsmäsigt -

därfor sker där så store misopfatninger blant folk når de skriver t.ex. i forums o.s.v.

vi är inte på samma ställe -

kram

Solar

Ewerhof
0

Exakt.

Det här är verkligen något som märks i forumformen, sättet att bli bemött avgör väldigt mycket hur man trivs och vill tala i trådarna. Vi är nog några som sprungit in i forum där missundsamheten varit rådande och det helt enkelt är näst intill omöjligt att få något sagt. Och så finns det forum som är rent beroendeframkallande pågrund av all positivitet de utstrålar. :)

Jag provade en gång själv då jag arbetade i en kassa att ändra mitt humör under dagen. Det var MYCKET uppenbart att det var jag själv som styrde kundernas uppträdande mot mig! Var jag nollställd rann flödet bara förbi, ingen sa något. Var jag pratig bildades lång kö av skrattande babblande människor. Var jag kort i tonen hade jag surpuppor som klagade på allt.  

Jag började påverka mitt eget sätt och vad jag gav ut mot min omgivning för att på så sätt få mer av den värld jag vill leva i.

Ett spännande område känslor och tankar. :)

pson
0

- Kan jag välja en annan verklighet genom att tänka på ett annat sätt?

Svar: Absolut! Har man fobier, så ligger ju rädslan i gamla invanda tankemönster. En clown är inte farlig i sig, men i våra tankar kan den vara livsfarlig. Tills man ändrar i programeringen genom tex terapi.

Och när jag läser ewerhofs inlägg #8, så kom jag att tänka på alla de jobben jag har haft, och hur viktigt det är att " tänka rätt".

När jag t.ex. jobbade med hushållsnära tjänster, med andra ord, städning, tvätt, strykning osv. så var det ofta att jag lärde känna mina kunder, eftersom jag var där på regelbunden basis. De bjöd på kaffe och så snackade man lite mellan vaven. Och frågan som ofta kom upp, var varför jag hade valt att jobba med städning. Vad de egentligen ville säga var: Men herregud kvinna, hur kan du nöja dig med att gå och plocka upp andras skit?

Men, saken är den, att jag njöt verkligen av mitt arbete. Jag har alltid jobbat inom service, och är otroligt service minded. Det är KUL att göra människor glada!!  Och medan mina kollegor stönade o gnällde över hur tråkigt allt var, hur tungt och dåligt betalt det var och därför bara gjorde det nödvändiga, så gjorde jag det lilla extra!

För jag fick kanske inte betalt i kronor för min extra insats, men jag fick betalt i ovärdelig uppskattning och en direkt positiv feedback från kunderna och på huvudkontoret, som jag aldrig skulle fått om jag hade haft den " grå-tråkiga" attityden.

#6 Det där har jag läst lite om, andra gradens cybernetik. Det blir som ringar på vattnet, och det är så lite som krävs för att skapa en positiv spiral av glädje och välmående!

Gahella
0

#8 Precis; When we smiling, the hole world smile with me, typSkrattande

#9 Ja med rätt attityd är det t.om kul att städa både hemma och hos andra. Har ju själv varit på samma typ av jobb, och stormtrivdes just för att de uppskattade det jag gjorde. Och de där extra kostar ingenting, det är det som brukar kallas för "kärt besvär"! Jag gillar såna glädjespiraler Glad

adnanas
0

#6 Kan människor utvecklas bättre om man på konstlade sätt tar bort alla prövningar ?Ref # 8  t ex en kassörska som  följer en reglerad EU väg fullt med "pekpinnar"……..          

# 9 Exempel: Jag såg nu på natten i tv4 + ( kl 03.00 ungefär )  ett program som handlade om att programmera om personer med hjälp av hypnos. Det var en kvinna som hade ett komplex som kunde omprogrammeras. 

Ett annat exempel var en man i USA som hade problem att köra bil i trafiken. Han hade varit befäl inom det militära och han var programmerad att inte accepetera att någon bröt mot reglerna. Psykologen(hypnotisören) följde med då han körde bil i stan. Mannen reagerade med stor ilska på varje liten förseelse som han kunde notera. Och själv mådde han dåligt när han förstod att andra kunde råka illa ut. Med hypnos så gick det lätt att ändra hans beteende( detta program kanske visas i repris?)  

"Bollen är rund" ……FundersamFörvånadOskyldig   men det går inte att låta mannen köra bil i trafiken med ett sådant beteende.  

Herrens vägar är outgrundligaCoolCoolCool ……

Gahella
0

#11 Ja det håller jag verkligenmed om, att "Herrens" väg äro outgrundliga. Det är tur man har en flexibel äventyrare inom sigFlörtGladCool

Ayena_old
0

Jo jag håller med om att "Herrens" vägar är outgrundliga. (Är just nu lite arg på Gud") Skrikandes Ja! Faktiskt!

Ayena_old
0

# 9 - Detta med att tänka bort eventuella fobier kan jag direkt hålla med om. Det går.

Detta med att följa sitt hjärta vad gäller arbete, där kan jag erkänna öppet och stort att jag hela tiden tänkt fel. Eftersom jag var ensamförsörjande så var ett jobb viktigt för mig så att jag kunde försörja mig själv och ge min son en så bra uppväxt som möjligt. Jag tjänade aldrig några stora pengar, men jobb hade jag och tog även tillfälle att utbilda mig både på kvällar och dagar. Jag var så besatt av att ha ett jobb och tjäna pengar så jag glömde helt bort vad mitt hjärta ville, även den dagen då min son var vuxen och lämnade boet. Jobb hade jag alltid men några pengar tjänade jag aldrig. Så där blev det något fel i tänket, där på vägen………….

Solar
0

Ja att kunna forstå att Guds vilja är Guds kärlighet är jo 4. invignings-niveau - d.v.s. att kunna forstå att alt kommer från samma kilde ect.

såå med tid kommer råd -

Kram

Solar

Ayena_old
0

# 15 Var fanns Guds kärlek när Hitler och hans anhang eldade upp judarna?

nera
0

# 16 Ja det var en bra fråga Ayena!

adnanas
0

#16. Gud finns i Allt och Alla  hela tiden

CoolGråterGeneradFot i munnnenLedsenOskyldigKyssSkrattandePenga munHemlisGladFörvånadRäcka ut tunganFundersamFlörtSkrikandes

nera
0

Jamen man kan ju inte påstå att Hitler tänkte på kärlek direkt till sina medmänniskor i första hand..Fundersam oavsett rastillhörighet..

Ayena_old
0

#18 - Då kan man säga att Guds kärlek dödade miljontals judar. Jag förstår inte detta resonemang.

_RS_
0

Gud är rasist, helt enkelt…

Dessutom skiter väl han i alla som inte tar Jesus som sin frälsare, det är först då han övertar ansvaret, innan dess har han annat för sig.

//

Gahella
0

Detta är min sanning i respekt till er! Ja Gud, Alltet eller vad vi nu vill kalla den kraften för, är intelligens, kärlek och eld, har en stor mening med detta. Vi är i denna 3dje dimensionen för att hitta den helheten i oss själva. Att inom oss bor det lägsta till det högsta. Vi har i eoners tid spelat olika dramer för att förstå denna sanning om oss själva. I ett liv spelar vi boven, i ett annat heliga Birgitta, för att just få känna av de olika delarna av oss själva. För vad gör mördaren till mördare ibland, jo situationen. Kan ni med handen på hjärtat, säga att ni aldrig är kapabla att döda, som t.ex se sitt eget barn bli våldtaget eller något annat fruktansvärt??

Hitler visade oss själva vårt eget mörker, då nästan en hel värld teg och såg på, utan att lyfta ett finger. Samma sak med indianer, aboriginer, alla 1000-tals kvinnor som dödas å våldtas varje dag. Var är rösterna, var är de goda handlingarna???

Jag tror att när vi ser sånt, så händer något inom oss. Vissa börjar jobba aktivt med sina egna skuggor och andra blir Läkare utan gränser osv osv. Medan andra fortsätter att titta på tills något även vaknar inom dom!

Gahella
0

Frid till er alla!

Solar
0

ja man forstår tingene den dag man gör -

men faktisk så gjorde Hitler Jorden en tjeneste - han fik kärleken til at vokse genom sit onde sätt at väre på -

som man säger så fremmes motsatsen via kontrasten -

och samtidig kom Jorden av med en masse karma och negativ svart energi -

Jöderne hadde en stor karma-gäld som skulla betales - och dom har inte lärt det ännu dom fortsätter i Palæstina med att göre karma - very sad fordi dom bremser utvecklingen på Jorden - så det stora bilde er mera nuanceret en man tror ved förste antagelse -

Kram

Solar

Gahella
0

Så ser jag det också Solar och tänker också;Att ta på sig en sådan hisklig roll, där man bli så hatad av sin eftervärld!!

För ewerhof visade ju med en jättebra länk där vårt medvetande höjs genom fruktansvärda händelser som dessa. Att det nu går att mäta, fantastiskt!

Solar
0

ja man säger at vi inte som menneskehet kunna vätre där idag vor vi är midt i ascension vis vi inte hadde haft 2. verdenskrig som renade planeten for mycket svart energi -

kram

solar

adnanas
0

#20   Uppstigna Mästare (gudar) förklarar att människans fria vilja har ett mycket högt pris. Detta betyder antagligen  att om Gud  fått göra vägvalen så har miljontals Judar inte blivit dödade i något krig.

adnanas
0

# 22  Andliga perspektiv är någonting helt annat än det som "hjärnan vill beskriva. Men jag instämmer i stora drag med det du säger. Det röcker tills vidare en bit på vägen …..

Gahella
0

#28, javisst är det så, vi får endast små glimtar på denna väg. Ingen sitter inne med den enda Sanningen, den som lever får seFlört Glad

kajmal
0

det männsliga undermedvetandet och även verkligeten för alla människor, kan påverkas utav varelser utifrån, och även en del insatta  människor , det yttrar sej så att din verklighet är din verklighet, tills du dör och får en andlig kropp och förstår att du tänkt kollektivt , det kan man även läsa om i boken  BORTFÖRD

Gahella
0

Det tror jag med, förutom att vi måste dö först. Så länge vi är väldigt omedvetna tänker vi mycket som andra/kollektivt. Tills vi börjar söka något mer själsligt, och då mer och mer börjar lyssna på vår egen källa/hjärta. Det är ju då vi vaknar upp till helt andra verkligheter.