Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 3762 ggr
Ayena_old
0

Meditation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att vi kunde prata lite om att meditera.

Det finns ju olika sätt att meditera på, likväl som det finns olika anledningar att meditera. Man kan meditera för att få kontakt med sin andliga guide, för att slappna av, för att få Universums energi osv.

1. Hur mediterar du?

2. Varför mediterar du?

3. Hur kom du första gången i kontakt med meditationen?

Berätta!

Ayena_old
0

Då börjar jag själv med min berättelse.

Jag var på en New Age Mässa i Malmö våren 1996. Jag fick omedelbart kontakt med en kvinna som stod ensam i sitt stånd i ett hörn av lokalen. Jag hade precis kommit in och tittade mig omkring för att bestämma var jag skulle börja. Jag var tvungen att gå bort till henne eftersom vi hade fått ögonkontakt. Hon sålde skinnpåsar att lägga stenar i och så hade hon en packe med A4-papper där det stod skrivet om tarot, lite om kristaller och stenar. Men hon sålde inga stenar. Det såg väldigt tomt ut där på hennes bord. Så jag kände mig lite dum där jag stod och inte hade något att titta på. Så jag tog ett A4-papper, log åt henne och skulle gå, då frågade hon mig om jag var intresserad av att få lagt en tarot hemma hos henne vid ett annat tillfälle. Så vi bokade tid veckan därpå.

Hon lade en tarot för mig och såg inget av de jag ville  hon skulle se, nämligen ett nytt förhållande, en ny karl. Nix, det var annat som var på gång. Medialitet, andlighet, stora förändringar. Hon rekommenderade mig att köpa en tarotlek för att komma igång. Sen undrade hon om jag var intresserad av att gå med i en meditationsgrupp. Det var fem-sex kvinnor som skulle träffas varje söndag och Eivor skulle leda oss. Visst, det verkade ju intressant. Vi fick lära oss hur man aktiverar det tredje ögat. Vi fick också lära oss att ta kontakt med vår andliga guide och hur man först skyddar sig och jordar sig.

Dessa meditations-söndagar var mycket givande för min del. Jag slutade med gruppen pga en orsak som jag tror jag berättat här förut - att jag fick en spontanstigning av Kundalini. Men detta ska inte denna tråd handla om, det kan vi ta i en annan.

När jag mediterar så handlar det för det mesta om att slappna av och /eller känna kontakten med Universums energier.  Ibland tar jag kontakt med min guide.

I bland gör jag en övning där jag träffar den ljusvarelse som har något att säga mig.

Ibland gör jag en övning som lätt tar bort stress och orolighet.

Man kan också meditera när man skapar något, eller varför inte vid en promenad!

Nu vill jag höra era berättelser!

Ayena_old
0

Ingen som är intresserad?

nera
0

Hej Ayena, jodå, har bara inte sett denna tråden förräns nu = ) så nu ska jag svara.

Jag lärde mig att meditera överhuvudtaget i en grupp för ca 5 år sedan på en helgkurs i Personlig andlig utveckling jag tog hos Mediumet Hasse Nyander, men sen har jag upptäckt att jag slappnar av bäst då jag är för mig själv och mediterar. Jag kan även ha kreativa meditationer då jag pysslar eller är ute och går.

Jag mediterar om jag vill antingen ha healing, ny energi eller om jag vill/behöver träffa mina guider för att få ett svar på det jag undrar över. Jag mediterar också när jag " arbetar" - alltså  kanaliserar den astrala världen.  

Många ggr så när den astrala världen vill eller behöver ha fram ett budskap till mig, så har jag upptäckt att de brukar se till att jag känner mig väldigt trött och sömnig så jag måste antingen lägga eller sätta mig och blunda ett tag, och så passar min guide på att komma till mig med det han vill ha framfört. Så det gäller att vara uppmärksam, för ibland så kan man få till sig budskap helt oväntat också = )

Gahella
0

Jag ska också berätta, måste bara ha den rätta energin till det, och då återkommer jag med min historia.

pson
0

1. Hur mediterar du?

Jag har provat olika typer av meditation. Jag tycker att jag uppnår meditativt tillstånd på olika sätt, bla genom att cykla, diska, och andra monotona sysslor. Men jag har även under powerwalk med stavar och löpturer. Sedan har jag såklart provat den stilla metoden, där jag legat rak lång, eller suttit i en fåtölj och det är nog den senaste, som jag använder mig av för tillfället.

2. Varför mediterar du?

Meditation för mig, är att stilla sinnet och rensa på hjärnkontoret, så att det nya ska få plats. Lite som mental feng shui. Jag fick för en tid sedan en påminnelse via min vägledare, att meditera, så att vår kontakt ska bli tydligare, och det är något som jag gärna ser till att utveckla.

3. Hur kom du första gången i kontakt med meditationen?

Första gången, som jag provade att meditera, var efter att ett långt förhållande var över, och jag behövde verkligen stilla mitt sinne, och bara lära mig lyssna på mig själv. Jag gick till en butik i Malmö som heter Sök & Finn ( du känner säkert till den Ayena  ;)  och köpte en cd, Meditation för nybörjare. Så det var min introduktion.  =)

pson
0

Jag måste lägga till , att jag gör en chakrapåfyllning lite då och då, som nera har lärt mig, för att fylla på energi och avbalansera.

Gahella
0

Jag började medda TM när jag var omkring 23 år. Det var ett starkt inre behov efter levt i sus och dus mycket genom drogerna. Jag började t.om leta efter Gud i drogerna, men det visade sig vara en illusion om något! Ja det var skönt att få verktygen som att säga ohhhmmmmm och plöstligt bara somnade för jag var så fysiskt/psykiskt sliten. Så forrtsatte det några år, sedan blev det ljusmeditationer, senare kompletterades det med hjärtmeditation.

Nu för tiden är det spontana meditationer, kan plöstligt bara sitta och glo i väggen och vara både här och någon annastans. Promenadmeditation är en klar favorit, då hamnar allt på plats, både jag själv och nya insikter som kommit till mig.

Annars jobbar ju jag som energiarbetare, dessa kommer helt utan min kontroll, och för mig är det bara att sitta i soffan och ta emot och förmedla dem vidare. Detta kan pågå 1 timme, ibland i flera dagar,,,då är det puuuuhhh!

Tiden
0

#6 Du säger att du fyller på energi och "avbalanserar".

Vad är det som du "avbalanserar" och vad innebär det att "avbalansera"?

Tiden
0

Det kan jag väl få svar på?

Jag har svårt att förstå vissa termer jag läser här.

pson
0

#8 Jag ska försöka förklara  =)

Att fylla på med energi och avbalansera: vi har olika chakra i kroppen, som fungerar som energipunkter i kroppen, en mötespunkt för meridianerna. Varje chakra har sin färg, och färg är ju också energi, dvs frekvenser på oliak våglängder. T.ex. rotchakrat, har färgen röd och ligger ungefär där våra ben möts, sedan går det uppåt genom kroppen med orange, gul, grön/rosa, blått, indigo och lila/vitt högst upp på hjässan.

Sjukdomar och trötthet kan vara en indikation på att man har en obalans i kroppen, och genom att använda tankens kraft,som är det sista man ska underskatta, så visualiserar man att man öppnar upp sina chakra och fyller på med respektiva chakras färg, det vill säga energi. På det viset så avbalanserar man kroppens energiflöde och "depåerna fylls på", så att säga. Svårt att förklara, men jag hoppas du fick ett hum om hur det fungerar.  =)

Tiden
0

Tack för svaret.

Meridianerna på jorden har jag hört talas om, dvs de tänkta storcirklarna som går genom polerna. Nollmeridianen är välbekant. Den går genom Greenwich, som ligger  utanför London.

Men att det finns meridianer i/på människokroppen visste jag inte. Hur kan man se dem?

Det där energipunkterna du talar om vet jag inte vad är. Det översta, på hjässan, som ska vara vitt/lila, har det samma färg hos rödhåriga som t.ex. hos blonda människor?

Konstig färgblandning vitt/lila och så fanns det en punkt som var grön/rosa, dvs en för mig ändå konstigare blandning.

Den där "avbalanseringen" verkar mystisk.

pson
0

#11 För flera tusen år sedan ritades en karta över meridianerna med hjälp av patienternas beskrivningar. Meridianer är inte samma sak som nervbanor eller blodådror. Man kan inte se dem med ögat men man känner till dem i alla fall. Många läkare och forskare har försökt lösa den här gåtan utan att hitta någon förklaring ännu  Länk 1, länk 2 

Ja, chakra färgerna har inget att göra med personers egna hårfärger. Färgerna är en beskrivning på energins vibration. Länk 1
Länk 2

Jag tror att det finns artiklar om det inne på Andlig utveckling, som kan beskriva det här också.  =)

Tiden
0

#12 Vad beskriver patienterna då?

pson
0

#12 Den texten är ett urklipp från länk 1  =)

Solar
0

Hva är meditation ??

Och hva er syftet med meditation ??

Meditation är att stille sinnet in på en frekvens vor det är nemmere at kontakte själen och dom andlige och det är en frekvens vor man selv kan gå in och rette ting till i sin krop och sind som är i ubalans -

Det framsta syfte med meditation for mennesket på Jorden är at komme i kontakt med sin själ da alt utveckling mennesket skal igenom beror på att få själskontakt och senere att själen taker over personligheten (genomströmmer denne) - derved blir mennesket vilkårslöst kärlekt

ja det var like litt tanker -

kram

Solar

Tiden
0

#14 Det står ju inget där om vad patienterna beskriver.

Meridianer låter väldigt abstrakt, men ändå sägs patienterna beskriva något. Det borde då gå att redogöra för hur beskrivningen formuleras.

Det vore bra om du kunde reda ut hur det här går till.

pson
0

#16  Jag är absolut ingen expert i det här, och kan inte ge någon ingående förklaring på det. Du får googla eller fråga någon annan om du vill ha mer ingående svar på dina meridianfrågor.  =)

Solar
0

Alice Bailey skriver bl.a. :

Nå själen är fremme i dagsmedvetenheten och man är på invigningsvägen så behöver man inte meditere da man nu er på den frekvens i vaken tilstand hela tiden vis man altså inte är stresset och ute av balans -

men balans skal man väre i for att flödet flyder och intuitionen är tändt ect.

Kram

Solar

Ayena_old
0

# 12 - Mycket intressant detta med färgerna!

Detta kan ju förklara att man kan se de olika färgerna vid aurafotografering!

Ayena_old
0

Jag måste berätta lite om de gruppmeditationer jag var med på. Det hände nämligen flera gånger att flera av oss samtidigt såg samma saker. En gång kommer jag speciellt ihåg då alla utom en såg som ett fyrverkeri som skiftade i alla färger.

En annan gång hade vi bestämt i förväg att vi skulle försöka se vilket totem vi hade. Tre av deltagarna fick klara bilder av sitt totem. Dock inte jag. Däremot så fick jag en mycket klar bild i en dröm några dagar senare.

pson
0

#19 Glad

#20 Intressant det där med fyrverkerierna Ayena, speciellt att fler såg samma sak! Vill du berätta om vad drömmen sa om ditt totem? * nyfiken*

adnanas
0

Mina erfarenheter av meditationer är att effekterna kan variera från gång till gång högst betydligt. 

T ex då jag deltog i en 3 -grupp som utförde en kraftfull meditation så kände jag mig efteråt svävande.Ungefär samma sorts upplevelse fick jag i Norrland då jag prövade på att bada bastu.  Strax efteråt kunde jag på himlen se ett stor stjärna som föll en "kort sträcka". Då hade jag precis kommit ut från bastun i snön och kylan .Och att få upleva (nästan) tyngdlöst tillstånd var en härlig känsla som fenomen. Stjärnan som föll med en stor hastighet blev ett större eldklot som slocknade tvärt ( jmf stänga av en lampa)

Då jag deltog på Anna Bergs Kristusmeditationer så brukade allting utföras i följande ordning:                                             1) Jesus m fl  framförde instruktioner genom A.B.            2) Kristusmeditation                                                                       3) Vittenesmål /konfirmeringar

Ayena_old
0

#21 -Jag såg en symbol i drömmen, som föreställde en örn. Denna symbol var dock bara en symbol som om någon skurit ut symbolen i trä. Jag berättade om detta för en kompis som liksom jag hade ett nyvaknat andligt intresse. Jag gjorde en skiss av symbolen och då kände han igen den. Han hade många böcker om nordamerikas indianer och hittade denna symbol där. Visst var detta märkligt!

Gahella
0

#22 Vilka fantastiska upplevelser du är med om! Skulle vara kul om du ville vara med på meditationen här den 20:e, och få höra vad du upplever då?

Oj Ayena, där kom ju örnen igen!

nera
0

Mycket intresant Ayena! Jag vill minnas  att det stod ju om örnen som symbol i en av kanaliseringarna nyss, men nu minns jag tyvärr inte i vilken av dem…kanske nån annan komer ihåg? örnen symboliserda något då skrevs det om.

pson
0

#22 Vad är en 3-grupp? =)

#23 Ok! Har du haft fler upplevelser med örnar sedan dess?

Ayena_old
0

# 26 - Inte alls som denna. Jag var helt besatt av att teckna ner denna symbol för att jag skulle få den "rätt". Tror jag höll på i några dagar innan jag träffade denna kompisen. Att han hade många böcker om indianer visste jag inte. Denna kompis var en före detting till en väninna. Han var med i en grupp där några medium utförde healing varje onsdagskväll. Men det är en annan historia.

adnanas
0

#26 . Märklig nog så blev det fel på mitt tngetbord och det går

inte ätt skrivä den förstä bokstäven iälfäbätet . Men jäg återkommer …….

Fotnot: Min "femenologi" innehåller en lång slingä med händelser som gäller den förstä bokstäven :-) värför skulle ust den bokstäven gå sönder? (slump?)

adnanas
0

"26  Det blev något fel på mitt tagentbord. Märkligt var att detta gällde bokstaven A som ingår i min "femenologi" .

Man brukar kalla de tre personer som ingår i en geensam meditation för en triangelgrupp .En organisation som sysslar med meditationer har något snarlika namn (kanske nämns på internet?).

Det finns väldigt många förklaringar på tema "3 grupper "

Tiden
0

#17 Vilken är longituden resp. latituden för rotchakrat?

Gahella
0

#30 Tror nog du är lite ute och seglar nu. Som sagt, google är ett utmärkt verktyg för dylika frågor. Trevlig helg!

adnanas
0

#24  Jag tycker oxå det ska bli roligt att delta på en gemensam mditation den 20 maj. Ref till Jesus Kristus som säger att när två eller fler samlas i mitt namn så är jag mitt ibland er.(ungefär citat).  Vi kan bjuda in Jesus Kristus att leda vår meditation.Man kan ha några ljus och blommor på bordet. Jag brukar inleda med att be böner. Och sedan kan  jag sitta en stund och slappna av utan att tänka på någonting alls. Därefter kan jag välja ett "motiv" för resan. 

Exempel : Då jag deltog på Anna Bergs Kristusmediation i Uppsala år 2008 så medverkade Elohim och Sananda. Det var Elohim som instruerade deltagarna. Vi skulle föreställa oss att vi satt på en röd matta i tomt rum.Sedan så flög vi iväg.  Tidigare hade många händelser under flera år pekat ut att det lilla tornet på Uppsala Domkyrka är min plats. Vi höll till en lokal på Drottninggatan som låg när Uppsala domkyrka. Det lilla tornet är 29,5 m meter högt och har en tupp som en vindflöjel på spetsen  

Det blev en stor aha upplevelse när en manlig person efter Kristusmeditationen "den flygande mattan"berättade att han hade hamnat i det lilla tornet på Uppsala Domkyrka.Och tillade att hans plats var upptill i tornet.Min plats har pekats ut att vara nedtill .Det var roligt att efteråt diskutera saker och ting.

Elohim framförde det korta budskapet " Meditationer är Gudstjänster.

pson
0

#29 Ok ,tack för svar! Vad märkligt att a:et försvann, men desto bättre att den kom tillbaka igen  =) 

Sananda är ju bara en individ men Elohim har jag för mig är ett hebreiskt ord för gud eller " de som kom från himlen". Jag blir lite nyfiken på hur du "upplevde" Elohim i din meditation.  =)

adnanas
0

#33  Tack för  den jättefina läsning mm som diu och andra har infört  på f - fokus .

Bokstaven A kanske är den mest använda tangenten som kanske jist därför slits snabbats.. Men ändå så var det märkligt att detta hände.

Jag har upplevt Elohim och Sananda många gånger och kan känna deras närvaro . Det var ett litet möte med 20 -25 deltagare  när Anna Berg i mars år 2002 höll en Kristusmediation i Uppsala.

Ayena_old
0

#32 Elohim ät ju ett hebreiskt gudsnamn, så jag blev lite undrande här.

Ayena_old
0

Jag har precis mediterat och tycks ha fått en ny guide! Någon som varit med om detta?

Jag fick se tre saker som jag behöver hjälp med att tyda, om det nu skulle vara symboler.

1. Ett klot där det står en gracilt hjortdjur på. Långa slanka ben, kanske något afrikanskt hjortdjur?

2. Ett stort skynke ligger på marken. Plötsligt lyfts skynket upp som av vinden och det lyfter och flyger upp i skyn.

3. En stor dörr med en stor brevlåda på. Dörren förblir stängd men den stora brevlådan blänker och skimrar som vore den av silver.

Någon som har idéer om vad dessa tre saker kan betyda.

nera
0

OK Ayena, här kommer mina spekulationer = )

Djuret där kan ju tänkas vara ditt Kraftdjur du sett. Och har du haft ett annat förut, så kan man ju byta allt eftersom man förändras själv-

Men skynket där som lyftes så tolkar jag det som att en slöja har lyfts ifrån dig, så att du nu tänker friare?

Det med dörren och brevlådan kan man både tolka det bildligt , så den var lite klurig..Törs mig inte på att gissa på den..

Men det här är som sagt  bara gissningar. Inget påstående. Glad

adnanas
0

# 35  Det finns raser som motsvarar plan,dim och sfärer hela vägen upp till de högstas sfärer och däröver. De uppstigningar som nu pågår är mycket sällsynta i Universum. 

Ref till http://hem.passagen.se/solvalvett/kanaliseringar.html

adnanas
0

# 36  Det var märkliga budskap . 

Skämtsamt kan följande nämnas: Bokstaven A påminner om en man och kvinna som inleder processen Därefter kommer B som åtföjs av C som fullbordas av D. Och E symbolisera treenigheten "Fadern,Modern och barnet" .Då barnet prövar sina sina vingar så hissas Flaggan (F) i topp .Därefter G(GUD) så börjar allting om igen. Alla prövningar börjar med H (Hoppet) /ribban på rätt nivå . Och det är pricken över i som startar allting. Och  J (Jultomten) kommer med julklapparna:).Med K(kärlek) och L som så återinför ljuset i mörker osv.Det finns bara två K & R" i alfabetet som har sin vänstra resp högre fot fram .När R öppnas så blir det K och när K sluts så blir det R  

Ref till http://hem.passagen.se/solvalvett/kanaliseringar.html

Ayena_old
0

# 37 - Jo det kan ju vara så att det var ett kraftdjur som visade sig. Men varför stod det på en glob?? Hmm…….

Detta med skynket kan jag också tolka likadant, att slöjan är bortblåst.

Stända dörrar är ju också lite knepiga, men här var det brevlådan som framträdde tydligast eftersom den blänkte så, det var den som var betydelsefull. Kanske det kommer något viktigt i posten?? Något trevligt kanske Glad

pson
0

1. Ett klot där det står en gracilt hjortdjur på. Långa slanka ben, kanske något afrikanskt hjortdjur?

Hjortdjur i kulturen

I mytologin och kulturen av flera folk förekommer hjortdjur. Många teckningar i grottor från äldre stenåldern (paleolitikum) visar både personer och djur med horn. I keltisk mytologi är Cernunnos en figur som tolkas som "hjortgud", en gestalt som förekommer även i andra religioner. I den grekiska antiken var alla hjortdjur som tillhörde jaktgudinnan Artemis helgad. Agamemnon ska ha dödad en av dessa hjortar och därför skickade Artemis vindstilla över landet som skulle stanna tills Agamemnon offrar sin äldsta dotter Ifigenia till jaktgudinnan. Ett annat helgat hjortdjur var den keryneiska hinden med gyllene horn som levde i Arkadien. Herakles tredje uppgift var att fånga djuret levande. Även i nordisk mytologi förekommer hjortdjur, så betar fyra hjortdjur av knoppar och blad från världsträdet Yggdrasil.

I kristliga sammanhang förekommer hjortdjur i psaltaren 42,2 - "som hjorten trängtar efter färskt vatten, så trängtar min själ efter dig, min gud". I olika berättelser om helgon existerar hjortar med krucifix bland hornen, till exempel i texter om Eustachius (en av de fjorton nödhjälparna) och om Sankt Hubertus.

Utanför Europa uppträder hjortar bland annat i Shinto, där de är gudomliga budbärare. Därför hölls hjortar vid Shintotemplen Kasuga-Taisha. I indianernas mytologi förekommer huvudsakligen vapiti som symbol för saktmod och tacksamhet

Något som du fastnar för i denna texten?

2. Ett stort skynke ligger på marken. Plötsligt lyfts skynket upp som av vinden och det lyfter och flyger upp i skyn.

Jag tänker lite som nera här. Ett skynke som lyfts från jorden, det kan ju vara symbolikst för att din intuition och spirituella kontakt blir tydligare nu?

3. En stor dörr med en stor brevlåda på. Dörren förblir stängd men den stora brevlådan blänker och skimrar som vore den av silver.

Man kan kanske tolka det att dörren är ingången till huset ( dig själv) och brevlådan är där informationen kommer in och silver har säkert en och annan betydelse, beroende i vilken kultur man letar.  =)

pson
0

#34 Tack själv!  =)  ( sorry missade den raden innan, men såg den nu när jag läste igenom tråden)  Men det här med elohim, jag är fortfarande lite nyfis på det. Hur känner du av dem? Hur presenterar de sig, OM de nu presenterar sig dvs  =)

adnanas
0

# 34  Alla som är Uppstigna Mästare tillhör femte dim och hela vägen upp till högstas sfärer och däröver.Vidare så finns det varelser med avsevärt större energier och Elohim är en av dem. Några gånger kom Elohim och Jesus Kristus att delta på Anna Bergs Kristusmeditationer.

Ayena_old
0

# 41 - Jag har väntat med att svara på detta tills jag fick känna in vad hjortdjuret betydde. Jag tror inte det har med mig personligen att göra eftersom djuret stod på en glob. Jag känner det som om det är en gudomlig budbärare. Budskapet ska jag försöka få fram i dagens meditation.

Tack för intressant info Skrattande

adnanas
0

# 42  Allting är mycket globalt .Det krövs nog stort svängrum för att beskriva detta .

Sananda nämnde under år 2002 påpassligt att  "konkreta uppgifter ska förmedlas i små portioner " .