Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettenergier
Läst 1840 ggr
Magi-cat
0

stark sol

Är det bara inbillning att SOLEN är ovanligt stark i år?? Solljuset bländar och är så starkt. Det är flera med mig som tycker sig ha gjort denna iakttagelse. Någon här på UJ som tycker samma? Och OM det är så, vad beror det i så fall på?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

enola
0

Ja jag skrev också om samma sak här för ett tag sedan. Känns som solen bäddar in en i ett ljustäcke. :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

nera
0

Jag blir matt och får ont i huvudet när jag sitter i solen för länge nu..

Farwuq
0

Är det inte så att vi bara har glömt bort oss under den förfärliga vintern?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ayena_old
0

Solen är nära jorden vid denna tiden på året vilket innebär att solstrålarna behöver kortare tid på sig att nå jorden. Den står heller inte tillräckligt högt på himlen för att vi inte ska få den rakt i ögonen.

Så sola på, men ta det lite försiktigt. Man bränner sig lätt (vilket undertecknad gjorde igår)

shintaida
0

Kan säga att det känns som om man blivit solbränd när man kört MC med visiret  ändock nere. Känns både i huden och i ögonen.

Stark som Tabasco är solen!!! *fniss*

Med Stjärnljus // Shintaida

Solar
0

Jag tror att Solen blir stärkere och stärkere p.g.a. energierne och ögningen av frekvenserne och vibrationerne - jag tror det också hänger sammen med att vi blir mera högfrekvente och dermed mera sensitive -

men helt klart där sker en forandring nu med hela vor Solsystem och med Milky way som kulminerer den 21dec. -2012 -

kram

Solar

nera
0

Ja, vi har nog en hel del att se fram emot framöver Flört

Magi-cat
0

Tack för era svar! Det var tydligen fler som var inne på samma funderingar!

#1 Det var bestämt lite upprepning av ditt inlägg….Känns skönt att man inte är ensamGlad

Även om man naturligtvis kan ha glömt hur det brukar vara…mannaminnet är kort vad gäller vädret. Men med många års erfarenhet av förfärliga vintrar och plötslig vår har jag aldrig reagerat så här, det är då ett som är säkert!Skrattande

Kram!

_RS_
0

Men vänta lite … Är det inte så att jorden är som _längst_ bort från solen när vi på norra halvklotet har sommar och som närmst när vi har vinter? Det är iallafall därför som jag har för mig att Antarktis har större ismassor än Arktis. Vidare är avståndsfluktationen i det närmaste försumbar eftersom banan är i det närmaste cirkulär, den skillnaden som finns är sammanlagt strax under 3%, vilket ger ett +/- på mindre än 1,5%. Att vi har sommar och vinter beror ju främst på jordaxelns lutning, inte på avståndet till solen.

Magi-cat
0

#9…visst är det så!…..

isa76
0

#9 Va coolt! Det där hade jag inte en aning om! (som så mycket annat..) Betyder det att jordaxelns lutning gör att jorden"fångar" solstrålarna olika mkt beroende på hur jorden lutar i förhållande till solen?

Ayena_old
0

# 9 - Det är skillnad på hur nära Jorden är Solen i omloppsbanan. Jordens omloppsbana runt Solen är eliptisk, dvs att den varierar. I årets första månader är solen nära jorden i omloppsbanan. Däremot så lutar Jorden från Solen när vi på norra halvklotet har vinter och mot solen när vi har sommar.

#11 Japp!

_RS_
0

Variationen är som sagt var helt marginell… Under vår högvinter är jordklotet närmast solen, men som sagt… det är mindre än 3% skillnad mot vår sommar när jorden ligger som längst från solen. Att kalla vår bana eliptisk är helt korrekt, men inget som märks av i någon större grad.

Det är egentligen bara axellutningen man behöver ta i beräkningen.