Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 2487 ggr
Ayena_old
0

Fullmånen

Godmorgon på er!

Hur har ni sovit inatt? Har ni märkt av fullmånen? Tycker ni att denna fullmånen är annorlunda än andra?

Själv hade jag mycket svårt att först komma isäng inatt, sen tog det lång tid innan jag somnade och jag befarar det blir likadant inatt. Jag var ganska trött på kvällen men plötsligt så var tröttheten som bortblåst och jag fick bara en massa inspiration.

Förslag på meditation, någon? Som man kan göra tidigare på kvällen!

nera
0

Jag har sovit rätt bra fram till kl 03.30 imorse. Då va rjag totalt klar vaken. Sen lyckades jag somna om och jag var lite mosig då jag vaknade strax före halv 8. Sov oroligt de sista timmarna.

Jag tycker det är rätt svårt att koncentrera sig på meditation vid fullmåne eller nymåne, för det liksom kör i hela kroppen på en, man får svårt att koppla av, samtidigt som jag blir enormt kreativ! Det känns samtidigt precis som en tidvattenvåg..ha ha..vilken jämförelse, men så känns det faktiskt. Cool

Ayena_old
0

Ja precis så skulle man kunna säga. Jag satt här och gäspade käkarna ur led när jag tittade på filmen på TV och undrade hur jag skulle kunna hålla mig vaken till klockan 23.00 då den första delen skulle sluta. Men sen var det som om den där tidvattenvågen bara kom för plötsligt var jag i full fart med tusen saker jag bara "måste" göra innan jag skulle gå och lägga mig. Så klockan hann bli över ett innan jag fick ner mig själv i sängen. Ändå vaknade jag ganska tidigt i morse……

En fullmåne känns alltid magisk och är alltid vacker att titta på och igår tyckte jag att den var extra kraftfull. Den var så ljusstark att det nästan gjorde ont att titta på den i kikaren. Men detta med styrkan och magin kände jag redan i förrgårkväll fast den då inte riktigt var full.

Jag ska försöka ändå med någon slags meditation ikväll. Jag vill inte gå miste om kraften, men vill ändå kunna sova. Motsägelsefullt?

nera
0

Lycka till med meditationen! Glad

enola
0

Hm, jag somnade på en gång för en gångs skull, har alltid haft svårt att sova när det är fullmåne. Men jag har haft ruskigt mycket drömmar dom senaste dagarna, och dom har vart så skruvade, hoppar från dena ena drömmen till den andra.

Inatt, eller i morse drömde jag om att jag hittade kristaller under källatrappan i mitt föräldrahem, först var det en handfull små kristaller, sen helt plötsligt så hade jag kristallskivor med bilder på. Men precis innan det så sprang jag ifrån en krigande pluton som aldrig hade förlorat ett krig. Jag har bett om drömmar som ska hjälpa mig, men dessa kan jag inte tolka. :D

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Ayena_old
0

Det blev inte till något med meditation ikväll. Förstår inte vart tiden tagit vägen idag. Det sägs ju att när man har trevligt så går tiden fort och det måste ju betyda att jag haft väldigt trevligt idag :-)))

#4 - Kristallen är en stark symbol för andlig klarthet och energi. Vad jag tyder drömmen på är att du har vänt dig ifrån och lyckats komma ifrån den negativa kraften/energin fast du trodde du aldrig skulle kunna detta. Detta ser jag som positivt!

Solar
0

Ja där är jo faktisk 2 fuldmåner här i Tyren i år 2008 - 20 april och 20 maj -

så Wesak er speciel i år -

kram

solar

Farwuq
0

Jag har också sovit uruselt de senaste nätterna, kanske 4 timmar per natt, det börjar bli lite segt men med lite meditation så stiger energin en aning.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

shintaida
0

Nu, denna sista fullmånen, vaknade jag "BARA" två gånger på natten! Det tillhör rekordligan! Annars brukar jag vakna och stiga upp mellan 3-7 gånger per natt pga RLS och PLM. Men det höll sig relativt lugnt den natten. *skönt*

Med Stjärnljus // Shintaida

USK till er alla! Skrattande

Ayena_old
0

Det har varit ganska OK här.  Någon natt var det lite oroligt annars kan jag inte klaga.

enola
0

#5 Ja så långt tänkte jag inte, kanske är så, men jag har vart en fredlig typ i hela mitt liv. När jag skulle göra lumpen så sade jag till psykiatrikern "Jag tänker inte kriga för fred" som motivering till varför jag inte ville göra lumpen.

Det verkar ha vart en lugn fullmåne! :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

_RS_
0

Njae… det var inget speciellt faktiskt, med tanke på att månen inte var full på natten. Den blev ju full först vid 11:23 på förmiddagen, så på natten innan var den ju inte full och heller inte på natten mot måndag.

Iofs sover jag ju alltid väldigt dåligt eller inte alls, så jag kunde ju liga gärna försökt lägga mig på förmiddagen. Men jag valde att vara med familjen i våra odlingar istället.

Men så kan det vara ibland om man förväntar sig att saker skall ske vid "fel" tillfälle.